1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Konetta hintaan 600-700e

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi neverlost 11.09.2007.

  1. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkä pitäis saada kone hintaan n. 600-700e. Tulee hyötykäyttöön ja pelailuun, mut ei tarvi ihan uusimpia pelejä pyöritellä (tolla hinnalla aika mahdotonta muutenkin) :) Kovalevyä sais olla 500Gb ja kone sais olla kohtuu hiljanen. Mieluiten kasattuna jostain et sais siihen jonkunnäkösen takuun komponenttikohtaisten takuiden lisäksi. Ehdotuksia?

    Niin ja toi hintahaarukka ei ihan tarkka ole, eli jos on esim. joku prossu tai näyttis jossa on hinta/teho-suhde erityisen hyvä niin hintahaarukka saa toki ylittyä/alittua :D
     
    Viimeksi muokattu: 11.09.2007
  2.  
  3. schnappi

    schnappi Guest

  4. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon tosta sapphiren näyttiksestä kuullu et olis äänekäs?? pitääkö paikkansa? Tossa antecin kotelossa tais olla poweri mukana, onko se kuinka laadukas?
     
  5. Edzge

    Edzge Member

    Liittynyt:
    06.04.2007
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sapphiren jäähy tuossa 1950 Prossa on äänekäs, parhaat vakiojäähyt vissiin on Club 3D (itsellä semmonen), hyvä vaihtoehto myös Sapphire x1950 Pro Ultimate, jossa Zalmanin jäähy.

    Antecin Sonata kolmosessa on laadukas EarthWatts 80+, tehoa riittää.
     
  6. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jotkut on sanonut että Asuksen x1950pro olis hiljanen jo ihan perusversiona. Pitääkö paikkansa? Jos on niin kannattanee varmaan maksaa ne pari kymppiä lisää tohon Sapphireen et saa sitä hiljasemmaks...

    Jos haluais vähä viilata kustannuksia, niin olisko paras tapa esim. vaihtaa MSI:n P35 Neo-F:ään ja prossu E6550:ksi? Noilla nipistäis n. 40e hinnasta, onko sen arvoista?
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2007
  7. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Haloo :) Mitä mieltä ootte tosta äskeisestä kommentista, vastauksia kehiin please :D (tiedän, oon kärsimätön).

    Sit sellaista: jos tilaan nuo osat ja kasaan koneen itse, tarviiko ostaa kaikennäkösiä johtoja sinne sisälle vai tuleeko ne osien mukana? Entä tarviiko mitään kummallisia työkaluja?
     
  8. schnappi

    schnappi Guest

    http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=63609,49967,52841,64432,61167,50396,34019x2
    tossa viilattu kokoon pano...

    mitä tossa etin tosta hiljaisuudesta, niin taitaa olla MSI:llä hiljaisin vakio coolerin kanssa :)


    kaikki johot tulee mukana... SATA kaapeleita emon mukana pari.. ne on ainoot jota joskus joutuu lisää hommaamaan jos tulee paljon kovoja :)

    Ristipää ruuvari on ainoa jota kasauksessa tarvit.. ja sit nippusiteitä jos haluut niputtaa johot.. jos ei kotelon mukana niitä tuu :D

     
  9. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok, kiitti :) Eli esim. E6750 ja E6550 erot jää nopeuksissa niin pieniksi ettei kannata maksaa sitä paria kymppiä lisää? Jos toi E6750 on ratkaisevasti parempi niin kyl mä sen oon sit valmis hommaamaan :) Noista eri x1950pro:n hiljaisuuksista näyttää liikkuvan monia mielipiteitä, oon kuullu ainakin että ASUS, MSI ja Club3D olis kaikki hiljaisimpia.. mene ja tiedä :) Onko noista jotain vertailua olemassa?

    Ja jos kasaan koneen ite niin tossa Antecin kopassahan on kaikennäkösiä etupaneeliliitäntöjä, saako ne pelittämään ton MSI:n emon kanssa??
     
    Viimeksi muokattu: 14.09.2007
  10. schnappi

    schnappi Guest

    pitäisi saada ilman ongelmia... emon manuaalissa on ohjeet mihin johot tulee...


    tietty toi E6750 on todella hyvä prossu. E6750 on Hinta/laatu suhteeltaan paras tän hinta luokan koneeseen.

    ota noista näyttiksistä se mikä on nopeiten saatavana... ei kai niissä suuria eroja ole.
     
  11. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon nyt ehkäpä kallistumassa tälläseen ostoslistaan. Kertokaapas saako tuohon koteloon/emoon myös diskettiaseman kiinni, tarvis vielä sellasenkin kun mun synassa on sellanen.. niin ja mitä muita eroja Asuksen P5K:lla ja MSI:n P35 Neo-F:llä kuin että P5K:ssa on firewire?
     
  12. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    P5K:n mukana tulee myös äänipiiriongelmat, verkkokorttiongelmat, yhteensopivuusongelmat sata- ja ide-laitteiden kanssa, vdrop ja melkoinen virrankulutus. Kaikissa kappaleissa noita ei ole, mutta hälyyttävän monessa on...
    Eli ota joko MSI P35 Neo-F tai Abit IP-35.
     
  13. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok.. eli nyt lista näyttäis tältä: tadaa. Mites sen diskettiaseman kanssa, saako sen tohon ympättyä?
     
  14. ebmftw

    ebmftw Regular member

    Liittynyt:
    02.09.2007
    Viestejä:
    261
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuolla Famikon sivuilla sitten lukee, että nuo PQI muistit eivät toimi MSI P35 NEO-F ja Abit IP35-E emojen kanssa. Todennäköisesti ollut niin paljon yhteensopivuusongelmia, että ovat laittaneet varoituksen. Voi toki toimia ihan hyvin kuten osalla toimii.
     
  15. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jahas, mielenkiintoista.. mitkähän muistit sit toimis sen kanssa?
     
  16. Raquzz

    Raquzz Regular member

    Liittynyt:
    17.07.2007
    Viestejä:
    293
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ootko mistä paikasta tilaamassa?
     
  17. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se on vielä vähän auki, oon etsiny vaihtoehtoja... jos on antaa vinkkiä niin oon kuulolla :)
     
  18. Edzge

    Edzge Member

    Liittynyt:
    06.04.2007
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itellä MSI P35 Neo-F ja Kingstonin 2x1GB 667MHz muistipaketti, hyvin toimii. Kingstonit on hyviä ja kohtuu halpoja, kaikissa myös kai elinikäinen takuu.

    Hyviä liikkeitä mm. Jimms PC Store, Multitronic, Famiko...
     
  19. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok :) Hei sanokaas vielä se et saako tohon emoon/koteloon diskettiaseman ympättyä? Eli emo oli MSI:n P35 Neo-F ja kotelo Antecin Sonata III.
     
  20. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2006
    Viestejä:
    4,404
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No kaitpa sen saa, mutta mitä sillä teet?
     
  21. neverlost

    neverlost Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kun on syna jossa on floppy-asema.. eikä sinne voi oikein siirtää sampleja muulla tavalla :) Eli hyvä lisä mulle, eikä maksa ku 5 euroa.
     

Jaa tämä sivu