1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

konepaketti 1500 €

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi lynkke 01.12.2006.

1. lynkke

lynkke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noista antecin powereista on kuulemma valitettu että menee rikki helposti. Ja toi Deluxe mallissa ei ole mitään muuta eroa ku se että deluxessa on firewire liitäntä eli videokameralle..

2.  
  3. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    sonata II:ssa ja p150:ssä on molemmissa antecin virtalähteet. Ne on vain eri sarjaa. Sonata II on smartpower joka on hiljainen, ja propelli pyörii siinä ainoastan silloin kun on tarvetta viilennykselle. Joskus muinoin noissa virtalähteissa sonatassa oli häikkää, mutta ne on korjattu aikoja sitten.

Joka tapauksessa kannattaa sijoittaa muutama kymppi enemmän siihen p150 koteloon. Siinä on kuitenkin hiukan tehokkaampi virtalähde. Molemmat ovat ns. hiljaisia koteloita.

4. apilas

apilas Guest

5. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 07.12.2006
  6. apilas

apilas Guest

Faktaa? Linkkiä?

7. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tässä pari mitkä löytyy aika nopealla googlauksella.

http://plaza.fi/harrastukset/muropaketti/artikkelit/kotelot-modifiointi/nexus-breeze

http://forums.kustompcs.co.uk/showthread.php?t=36369

8. apilas

apilas Guest

Eli tuolla muropaketissa kerrottiin, että kotelon jäähdytys ei ole paras mahdollinen, mutta se selittyy kotelon hyvästä äänenvaimennuksesta.

Tuo toinen osoite oli jostain samantapaiselta kuin tämä afterdawn eli siellä ihmiset kertoivat vain omia mielipiteitään eli sinne palstallekin voisi laittaa viestin, että saisiko linkkiä/faktaa!

Mutta minulle on ihan sama minkä kotelon joko tuntematon ostaa! En rupea tästä vääntämään ja kääntämään. Välillä vaan tuntuu siltä, ettei maailmassa ole mitään muuta vaihtoehtoista power/kotelo -merkkiä kuin Antec! Ja sehän taas ei ole totta.

9. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Faktahan on, että Nexuksen kotelot ovat onnettomia Antec:eihin nähden. Yksi ongelma on kuumanilman poisto, joka hoidetaan powerin läpi, eli tuuletin huutaa koko ajan täysillä.

Tuolle kokoonpanolle voit valita Sonatan, jos silmää enemmän mielyttää. Kumpikin hyviä koteloita. Etuluukku vaimentaa ääntä (dvd-asemien välistä menee ilma muuten läpi, joka aiheuttaa hurinaa), mutta on dvd-aseman tiellä. Jos siis se ei häiritse, on luukusta hyötyä. Sonataan on myös saatavilla erittäin hyvä valmiiksi leikelty vaimennus setti, jolla hurina saadaan hyvin pieneksi. Setti kustantaa n. 30€.

mm. ThermalTake Tsunami (ja moni muu valmistajan koppa) edustavat samalla hienoa ja hiljaista otelo arkkitehtuuria.

10. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No hintaansa nähden tuo nexus breeze ei ole kyllä kovinkaan hyvä valinta, jos pelkkää hiljaisuutta hakee. Mutta joka tapauksessa noita huonoja käyttäjien palautteita löytyy vaikka millä mitoilla kirjoittaa vaan hakusanaksi nexus breeze review, tai nexus breeze. Jokainen voi itse päätellä siitä että onko kotelo ostamisen arvoinen jos 90% palautteesta on negatiivista, ja pettymyksen tunteita täynnä olevia.

11. rouda

rouda Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  12. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  13. Camomies

Camomies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tjuu, noi nexusen arvioinnit on näköjään tehnyt Antec:in omistajat.

Itellä on nexus, ja kun se on pöydän alla, en tiedä onko se päällä vai ei, kun siitä ei lähde ääntä. Ei, tuulettimet ei pidä yli 20 db:n ääntä. Kyllä, kone on hyvin jäähdytetty, vaikka suurin osa jäähyistä on passiivisia siilijäähyjä (näyttis, emo, prossu), lämmöt pysyy kohtuudessa eikä ääni ees kuulu.

Antec ei oo sen parempi, ehkä paremman näkönen, mut mitäköhän väliä sillä on, se on makuasia... Kaikki koneet pitävät ääntä, ja jokainen kone, missä on jonkinlainen reikä ulkomaailmaan (tuulettimet) PITÄÄ ääntä, fysiikan laki. Mutta hyvillä eristyksillä ja tuulettimilla ääni pysyy kohtuudessa. Nexuksen toinen tuuletin on pohjalla ja se on helppo puhdistaa.

Nexus on siis aivan yhtä varteenotettava vaihtoehto kuin antec:kin. On oma asiasi, haluatko maksaa antecin pskoista powereista ja hinnakkaasta nimestä vai toimivasta nexuksesta. Molemmat ajavat asiansa (olettaen, että antecin powerit toimii).

14. reyd3x

reyd3x Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Harvemmin sitä arvioita tehdään, jos ei ole edes testattu tuotetta. Itse et ole tainnut päästä kunnon koteloita testaamaan, ja kun ei paremmasta tiedä niin se oma kotelohan tietysti tuntuu aivan mahtavalta.

edit:typoja

Viimeksi muokattu: 08.12.2006
  15. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tässä oma "puolueeton" arvostelu.
    Itse omistan P150 se eristää erittäin hyvin ääntä.
    En pysty kertomaan onko kone päällä vai ei.
    Osat pysyvät erittäin viileinä vaikka näyttistä ja prosessoria on kellotettu.
    Kovalevy roikkuu "ilmassa" kuminauhojen varassa näin ollen se toimii viileämmin ja on täysin äänetön.
    Virtalähde on äänetön ja käy erittäin viileänä.
    Itselläni ei ole nexusesta kokemusta mutta se on täysin paskana koska itse pidän tätä P150 parhaana.

Jos totta puhutaan niin kyllä sen huomaa erittäin hyvin että kone on päällä ja kovalevy raksutuksen huomaa vaikka on noissa kuminauhoissa.
    Kotelotuuletin on low asennossa aika hiljainen mutta eipä sitä ilmaakaan paljoa siirry.
    Boxed tuuletin kuuluu selvästi vaikka speedfanilla säädetty hiljaisemmaksi.
    Virtalähdekkään ei ole äänetön jos korvan tunkee siihen tuulettimen viereen.

16. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itselläni ei ole kokemusta tuosta nexuksen kotelosta juurikaan sen takia mitä niiden omistajat ovat minulle kertoneet, ja se mitä netistä olen lukenut. Jos 90% käyttäjistä ja testien tekijöistä haukkuvat koteloa, niin ei se kovinkaan hyvä silloin voi olla. Itse pidän kovastikkin sen ulkonäöstä, mutta se taitaakin olla ainoa plus puoli tuossa kotelossa. Mielummin otan sellaisen kotelon jossa kiertää ilma muualtakin kun powerin kautta ja pienennän lämpötilaa huomattavasti, kun ostan sellaisen nikä miellyttää silmää hiukan enemmän. Kyllä nämä antecinkin powerit ovat nykyään aivan laadukkaita.

17. Camomies

Camomies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuri tätä tarkoitan, äijillä ei oo mitää tietoo / käsitystä / kuvaa tosta kotelosta, ja silti löytyy kärkeviä asiantuntevia mielipiteitä. Noh, mul on sekä antecin että nexuksen kotelot, ja aika tasaväkisissä merkeissä mennään.

Ite oon lukenu netistä POSITIIVISIA juttuja enemmän kuin negatiivisia, ja parilla kaverilla on myös nexukset, ja kehuja on tullut.
    En tarkoita, että se olisi jotenkin ylivoimainen, olen kuullut kehuja myös antecista, mutta antecissa vaan sattuu olemaan enemmän valmistus- ja suunnitteluvikoja. Nexus ei oo pettäny ainakaan minua, toisin kuin antec, jonka poweri kärähti jo viikon käytön jälkeen. Hiljaisuudessa nexus ja antec on ihan samanlaisia, ei ihmiskorva kuule eroa, ja ääni riippuu pitkälti mitä kone on syönyt sisäänsä.

Mutta jos jätetään nämä "en tiiä siitä mitään, en oo ees nähny sitä, mutta se on iha scheisse" - jutut pois, ja keskitytään siihen, mitä TIEDETÄÄN ja mitä suositellaan. Oma kokemus on aina valttia.

18. Forhero

Forhero Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuttavalla hiljeni mukavasti kone, kun vaihtoi Nexus Breeze 500W mallista, Soloon ja S-12.

Omasta mielestä tuo Breeze ei kovin hyvä kotelo ole. Kovalevy pultataan suoraa koteloon kiinni, sekä kaikki lämmin ilma viedään virtalähteen kautta ulos. Hölmöä omasta mielestä.

Joidenkin mielestä tämä silti on hyvä kotelo. Mielipiteet kun ovat erilaisia.

19. lynkke

lynkke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon kyl samaa mielt ku juhha84 mut eikös breezes oo myös ihan hyvät powerit?? vai??

20. Forhero

Forhero Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    500W-malli taitaa olla ainoa kunnon virtalähde Nexukselta. 400W ja 350W alkavat olla vähän liian huonoja 12V-linjoiltaan.

21. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hehe. No jos monellakaan ihmisellä ei ole hyvää sanottavaa tuosta kotelosta, niin pitäisikö sinun mielipiteesi kaataa 100 pettyneen ostajan mielipidettä? Koetappa kuule käyttää vähän sitä Mr googlea ja katsoa kuinka monta negatiivista mielipidettä/arvostelua tuosta kotelosta on.

Joo antecilla on ollut pari vuotta siten heikko laatuisia powereita, niin ei se tarkoita sitä että asia on samoin nyt. Kuten tiedetään yleisesti niin tietotekniikka on muuttuva ala. =)

Jospas pistäisit tänne vaikka muutaman linkin jotka ovat uudempia kun 1v tuon nexus bereeze malliston ylivertaisuudesta ja antecin alivertaisuudesta, niin voisi ottaa sinut enemmän tosissaan. =)

On oikeasti huvittavaa lukea näitä mulla on nexus se on paras, muut on ihan paskoja viestejä.

Ps. voin sanoa että en minäkään ole aivan täysin newbie rauta asioissa. Työskentelen alalla jossa minun pitää tietää joitain tällaisia perus faktoja.=)

EDIT: Tosiaankin on tuo 500W virtalähde ihan kohtuullinen vielä, mutta ei siintä parhaimmasta päästä sekään.

Jaa tämä sivu