1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Koneen uudistaminen pelitarkoitukseen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Cear 29.10.2005.

1. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    En tiedä noista peleistä muuta kuin että Call of Dutya olen demona kokeillut; muut lienevät muita kuin sotapelejä,joten eivät oikein kiinnosta...toista ovat Urban Assault,Jane´s Fleet Command,Enigma Rising Tide,BF1942SW...kunnon tykitystä...paha vain,että nykykoneella ei Jane´s toimi(kun on Win XP) ja UA on jo historiaa grafiikkansa suhteen...noh,tuleehan uusi Enigma Sink The Hood piakkoin kehiin ja uudet vaatimukset taas koneen osille...:)

2.  
  3. Cear

Cear Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    AMD Opteron 144 1.8GHz S939 BOX
    DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D
    Fortron Silent FSP350-60THN-P
    2x Apacer 512MB DDR 400MHz PC-3200 CL3

No nyt on nää tilattu, hintaa noin 480€. Toivottavasti toimii ja osaa asentaa ne :)

Viimeksi muokattu: 07.11.2005
  4. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Eiköhän tuo hyvin toimi...:)

5. bs33

bs33 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuosta DFI nf4:n powerivaatimuksista, se todella on natiivi 24-pinninen 480w.

Katsokaas nyt, DFI-street on DFI:n ylläpitämä virallinen tukifoorumi. DFI maksaa palkkaa ton foorumin administratoreille siitä, että ne ratkoo käyttäjien ongelmia niiden DFI emojen kanssa. Nää tyypit työkseen siis pelkästään perehtyy kaikkiin mahdollisiin ongelmiin DFI emojen kanssa.

Tässä on niiden kanta poweriasiaan:
    http://www.dfi-street.com/forum/showpost.php?p=101722&postcount=34

ja insinöörien suositukset:
    http://www.dfi-street.com/forum/sho...c443898cb554f768b544c5a&p=206973&postcount=13

Eli DFI:n teknisen tuen mielestä minimivaatimukset täyttää ainoastaan natiivi 24-pinninen 480w virtalähde.

Ok, mä uskon että nyt monen mielestä noi vaatimukset on naurettavia ja että niitä ei kannata uskoa. Ne on ihan tuulesta temmattuja. Joillain nimittäin toimii ihan hyvin joku 20-pinninen 350w ilman lisävirtaliitiimiäkin.

Jartar ja muut: Väitättekö että nuo DFI:n isot pojat, jotka työkseen joko suunnittelevat näitä emoja tai ratkovat niiden ongelmia tietävät poweriasiassa vähemmän kuin te? Tiedättekö te paremmin? Montako DFI nf4 kokoonpanoa olette rakentanut ja ylikellottanut? Oletteko edes koskaan nähnyt DFI lankkua?

Jotta ei jäisi mitään epäselvää, niin siis DFI:n minimisuositus powerille on 24-pinninen 480w virtalähde.
    Tää ei tarkoita sitä, että DFI:n lankkua ei voisi saada toimimaan kohtuullisesti heikommallakin laitteella.

Tää asia on menny DFI:n virallisen tuen osalta niin pitkälle, että jos joku DFI foorumilla suosittelee jollekin poweria joka ei täytä noita vaatimuksia, tulee automaattinen permaban eli porttikielto. Ja jos jollain on ongelmia lankkunsa kanssa ja poweri ei täytä minimivaatimuksia, ainoa vastaus tuelta on "poweris ei täytä minimivaatimuksia".

Täa minimivaatimus on syntynyt käytännön syistä kun nää täyspäiväisesti lankkujen kanssa puuhaavat ovat tulleet siihen tulokseen.

Te jotka nauratte näille minimivaatimuksille, nauratteko sen takia että tiedätte paremmin kuin DFI:n tekniset ammattilaiset vai sen takia että te ette tiedä mitä nää emot vaatii toimiakseen kunnolla?

Lisäys: tässä on lista DFI:n suosittelemista powereista:
    http://www.dfi-street.com/forum/showpost.php?s=e94d06dcac443898cb554f768b544c5a&p=101777&postcount=1

6. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Samalta sivustolta otettua tietoa... Huomaatko mitään virhettä.
    Lisäksi tuolle rankimmalle kokoonpanolle suositellaan 25A virtaa ja yli 500 watin tehoa. Jokainen joka tietää mitään nykyaikaisista koneista tietää että millään muulla kuin 12 voltin virranantokyvyllä ei ole merkitystä. Ei edes DFI:llä!!! Joten Se 350 wattinen riittää kevyesti jopa tuolle SLI kokoonpanolle.
    Kyllä minäkin voisin olla tuolla paikassa adminina jos saisin noin aina vastata. Ei tarvisi paljoa miettiä oikeita ongelmia.
    Eli jos minulla on DFI:n lankulla 450 wattinen atx 2.xx virtalähde, venice 3000+ prossu ja x300se näyttis niin voitaisiin kertoa että vika on siinä kun ei ole tarpeeksi suurta virtalähdettä!
    Kuulostaapa todella uskottavalta...
    Ja enemmän kuin naurettavaa kun puhutaan niin paljon noista wateista eikä 12 voltin virranantokyvystä joka ainoastaan ratkaisee...
    Lisätäänpä sitten tietoa joka löytyi tuolta viimeisestä linkistä.
    Ja mitenkäs nuo ylempänä olevat suositukset menivätkään???
    Ei ole kovin ristiriitaista tietoa...

7. bs33

bs33 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok. Mä olen kertonut mistä tää 24-pinnin 480w minimi tulee, eli se on DFI:n teknisen tuen virallinen kanta.
    Jartar, joka ei ole DFI:tä ikinä nähnytkään sanoo että hän tietää miten asia todellisuudessa menee, ei kannata uskoa DFI:n väkeä tässä asiassa, ne ei tiedä mistä ne puhuu.

Jokainen saa miettiä ketä haluaa kuunnella tässä asiassa, mutta toivottavasti tuli kaikille selväksi mikä on DFI:n tuen oma kanta tässä asiassa. Mä en yritä myydä kellekään mitään powereita.

Mä en tiedä mistä noi "ristiriitaiset" suositukset on peräisin, todennäköisesti myyntipuolen sivuilta, ei tukifoorumilta, eivätkä ne vastaa teknisen tuen kantaa, jotka näitten lankkujen kanssa oikeasti puuhastelee joka päivä.

Nää minimivaatimukset ei ole sen takia että nää jätkät ei osaisi vastata kysymyksiin muulla tavalla. Vaan kun on olemassa tietyt viralliset minimivaatimukset jotka on synytyneet käytännön kokemuksesta, ne pitää täyttää ennenkuin tuen osalta muihin asioihin edes ruvetaan paneutumaan. Piste. Näitä ongelmia on yksinkertaisesti ollut aivan älyttömän paljon liikaa, minimispeksit pitää nykyään täyttää.

Ok, se siitä.

Asiasta vähän toiseen, tosta watit vs. ampeerit, totta on että wattimäärät ei ratkaise. Tää on selvä. +12v virranantokyky on nykyään tärkein. Mutta se miten eri valmistajat ilmoittaa virranannot on tosi kirjavaa. Sanopas esim. paljonko toi fortron antaa todellisuudessa jatkuvaa jännitettä +12 v linjoilta? Siis todellisuudessa. Sä et voi laskea vaan myyntisivuilla ilmoitettuja lukuja yhteen, tolle powerille tulee eri linjojen maksimien perusteella laskettuna yhteensä vähän alle 480w.

Mä en halua tästä asiasta nyt alkaa ainakaan tässä ketjussa enempää jauhamaan, mutta kannattaa mun mielestä kuitenkin aina kuunnella niitä joilla on kokemusta puheena olevista komponenteista eikä vaan lukuteoriaa myyntisivuilta. Jos jotkut powerit on tietyn emon kanssa käytännössä havaittu lukemattomien harrastajien käsissä erittäin hyviksi, toiset riittämättömiksi, niin siihen on syynsä. Miksi pitää aina yrittää skimpata powerin kohdalla vaikka se on yks tärkeimpiä komponentteja koneessa? Miks pitää säästää just siinä kohtaa, vaikka esim. valmistajan suosittelemien minimivaatimusten täyttävän powerin ostaminen nostaisi kokonaiskustannuksia mitättömän vähän?

8. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Onko tämä kompa kysymys. Tietysti se antaa jatkuvaa jännitettä 12 voltin linjaan 12 volttia :)
    Ei vaan, forton kyllä ihan selkeästi ilmoittaa että se antaa 12 volttiin 25A joka tekee 300 wattia.
    Ei edes DFI pysty muuttamaan fysiikan lakeja. Jos ovat saaneet käännettyä energiansäilyvyys lain nurin niskoin niin voin sanoa että ovat melkoisia epeleitä...
    Tuo minun antama esimerkki kokoonpano vie todennäköisesti alle 100 wattia joten olisi mukava tietää minne saadaan hukkumaan se 380 wattia joka vielä puuttuu siinä vaiheessa???

9. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Huvittavaa tässä on sekin,että Seasonicin(ja DFI:n) mielestä heidän 430 W poweri ei muka ole riittävän tehokas SLI-kokoonpanoihin ja DFI:n lankuille...:D

DFI tekee yhteistyötä powerinvalmistajien kanssa ja tämä lienee totuus...

10. bs33

bs33 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jartar, jos sä katsot noita ilmoitettuja lukuja (+3.3V 22.0A,+5V 21A,+12V1 10.0A,+12V2 15.0A) niin ne tekee yhdessä n.480w. Siis fortronhan ilmoittaa selkeästi myös 22A +3.3v linjalle ja 21A +5v linjalle. Pystyykö se siis työntämään tollaset 180w noille linjoille? Ei. Fortron ilmoittaa että +3.3v ja +5v linjat ei voi ylittää yhteensä 135w.
    Pystyykö se työntämään 480w noille neljälle linjalle? Ei tietenkään. Fortron ilmoittaa, että +3.3v, +5v ja +12v1 ja +12v2 yhdessä eivät voi ylittää 335w maksimia.
    Pystyykö se työntämään +12v1 ja +12v2 linjoille mehua yhtäaikaa yhteensä 300w:n edestä? En tiedä. Tiedätkö sinä?

Sitten tulee kysymys siitä miten ilmoitetut annot vastaa todellista suoritusta kun ei tiedä onko ne hetkellisiä peak-arvoja vai kuvastaako jatkuvaa antoa, missä laboratorio-oloissa ne on saatu (esim. epärealistiset lämpötilat) yms.

Pointti on, että nää ei ole aina niin simppeleitä juttuja että laskeskelee vaan yhteen valmistajan ilmoittamia erillisten linjojen huippuarvoja eikä varsinkaan kun verrataan eri valmistajien ilmoituksia keskenään.

No joo, toi fortron tiedetään laatupoweriksi ja on ihan ok peruspoweri mun mielestä. Onko se optimaalinen vaihtoehto DFI:n nF4 emolle ja kannattaako sitä erityisesti suositella? DFI:n asiantuntijoiden mielestä ei, afterdawnin "asiantuntijoiden" mielestä kyllä.

Eh, jartar, tätä mä en viitsi edes kommentoida kauheasti. Alle 100w? Koko puutteri? x300se? Jotta tässä koko hommassa olisi enää mitään järkeä niin muistakaa nyt hyvät ihmiset että DFI nf4 emot on suunniteltu kaikkein kovimpiin ylikellotuksiin. Ei sitä kukaan tarvitse nettisurffailuun. Jos joku haluu ostaa kovimman ylikellotuslankun ja panee siihen x300se näyttiksen saa mun puolesta yrittääkin saada emoa boottaamaan 150w geneerisellä 20-pinnin powerilla. ;P

FORWARD:
    Ah, salaliitoteoria paljastui... Tästähän on kysymys, toimihan yhdessä skenegroupinkin arvostelussa 7800gtx SLI 350 wattisella! Ja murobbs:n ja meidän oman foorumin nexus-fortron-350w-fanipojatkin joilla ei ole mitään kokemusta sen enempää SLI:stä kuin DFI:stäkään ovat erimieltä noiden tahojen kanssa! =P

11. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Näin on,kuten itsekin totesit-kaikki ovat salaliitossa jonkun kanssa:MS mm. Intelin ja DFI kaikkien 500+ wattisten powerien valmistajien kanssa jne.:D

Fortron 350 W-fan clubissa on vielä tilaa muutamalle;voisit tulla mukaan!!;)

Vakavissaan on tietty näin,että jos 430 W Seasonic ei riitä DFI:lle,niin ovat laskeneet väärin.PISTE.NEXT CASE!!

Viimeksi muokattu: 08.11.2005
  12. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tuossa vielä linkkin jos se on niin vaikeaa tajuta. Jos et löydä sitä tietoa niin suosoittelen katsomaan niin kauan uudestaan kun tajuat.
    Pystyykö se työntämään +12v1 ja +12v2 linjoille mehua yhtäaikaa yhteensä 300w:n edestä? En tiedä. Tiedätkö sinä?
    Pointti on siinä että DFI:n asiantuntijat sanoavat että yhden näyttiksen kokoonpanot tarvitsevat 26A 12 volttiin ja 480 watin powerin. Muuten ei voi taataa toimivuutta.
    Täysin uskomatonta paskaa jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Nekin "asiantuntijat" sen tietävät mutta väittävät ihan muuta.
    Todellisuus on kuitenkin se että nuo dfi:n lankut aivät vaadi yhtään suurempaa poweria kuin minkään muunkaan nForce4 valmistajan.
    Ja tuossa forwardin kommentissa on perää.
    Nuo poweri vaatimuksethan johtuvat siitä että sillä yritetään antaa kuva tehokkaammasta ja paremmasta tuotteesta kuin se onkaan.
    Ja tätähän perustellaan tietenkin valehtelemalla ja "vaimentamalla" foorumille kirjoittajia. Erittäin kyseenalaista toimintaa.
    Ja tottakai ne powerin valmistajat ovat mukana tuossa sopassa.
    Näin saadaan omille powereille lisää ostajia ja "luotettavia" suosituksia. Lisäksi saadaan myytyä ylitehokkaita ja kalliita powereita kuluttajille.
    Jotain kertoo siitä että esimerkiksi OCZ:n powereita mainostetaan mutta "unohdetaan" mainita Tagan ja Be quiet! jotka ovat sisukaluiltaan täysin samoja vehkeitä...

13. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Joo,näin se on,eli useimpiin kokoonpanoihin kyllä riittää ihan vaikka Fortron 350 W ,mutta toki voi olla jokin,joka vaatii enemmän( vaikka DFI+SLI näyttikset+X2 prossu), mutta vaikea on minkään vaatia yli 430 watin todellista tehoa(jonka tuo Seasonicin malli tosiaankin tarjoaa) enemmän...ehkä joku 4:n prossun serveriemo(kuten Tyan)varustettuna maximimuisti määrällä,mutta kenellä täällä on sellainen käytössään?

Se on vain niin komeaa, kun on 600 W Seasonic käytössä(ja tietty DFI),vaikka reippaasti yli 200 wattia onkin ihan vain reservissä...täytyyhän sitä olla...keeping up appearances,käyhän se näinkin...;)

14. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Pitäisi varmaan tutustua ko. foorumin tarkemmin, jos sitä aikoo kommentoida, mutta perusteluja noille tehoväitteille ei ainakaan vielä ole sattunut silmiini, vain jotain "kyllä meidän insinöörit tietävät asian paremmin"-lausahduksia.

Myöskään itse "en ole DFI:tä ikinä nähnytkään", mutta sähkötekniikasta kohtalaisen hyvin perillä olevana minun on hyvin vaikea uskoa noiden powerivaatimusten oikeellisuuteen, ainakaan kaikissa tapauksissa. Varsinkin, jos tuollaisia 480 W PSU -vaatimuksia heitellään edes kysymättä mikä prossu ja näyttis koneessa on.
    Ja kun eri valmistajien 480 W:set eivät ole keskenään vertailukelpoisia, niin teholukeman sijaan olisi fiksumpaa listata vaadittuja virtamääriä eri jännitelinjoista. Tai vaihtoehtoisesti voitaisiin edes listata "hyväksytyt" powerit.

Mutta ehkäpä nuo lankut sitten ovat vaan niin huonosti suunniteltuja, etteivät ne kestä pientäkään heilahtelua syöttöjännitteissä?

(edit: tokihan palstalla on muualla myös "tämä poweri tälle näyttikselle" -listoja ja virtavaatimuksia, mutta lähinnä tuo adminin ehdoton sääntö tuesta vain väh. 480 W 24-pin powereille oli tässä kritiikkini kohteena.)

Tuo 20->24-pin adapterijuttu on sinänsä järkevä, sillä noin suurilla virroilla kaiken sähkön tuominen yhtä piuhaa pitkin, joka sitten jaetaan kahtia vasta adapterilla, voi aiheuttaa ongelmia. Pienikin sähkövastus jossain matkan varrella tiputtaa perille tulevaa jännitettä ja aiheuttaa vielä kuumenevan kohdan sähkön syöttöreitille.

Viimeksi muokattu: 08.11.2005
  15. bs33

bs33 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muistakaa nyt mistä tää keskustelu lähti liikkeelle. Jartar piti väitteitä powerisuosituksista DFI:lle perättöminä ja mä osoitin teille että DFI todella edellyttää käyttäjiltään 24-pinnin 480w minimiä.

On aivan toinen kysymys miksi DFI tuollaisia vaateita esittää ja onko ne kohtuuttomia. Mä en ole noita vaatimuksia keksinyt. Te tiedätte mistä voitte mennä kysymään ja minne mennä rähjäämään.

Ok. Asia tältä osin selvä.

Mä voin esittää oman teoriani siitä miks noi vaatimukset on mitä on. Mä uskon että noi minimivaatimukset on syntyneet siitä, että

a) yleensä näiden lankkujen käyttäjät kasaavat ns. "high-end" koneita joissa on virtasyöpöt komponentit ja joita ylikellotetaan kuin viimeistä päivää.

b) käyttäjät olettaa näiden komponenttien toimivan vakaasti ja ilman ongelmia.

No, DFI:n insinöörit on huomanneet, että 20-pinnin adapteri ei toimi kunnolla ja jotta virtaa riittäisi varmasti vakaaseen toimintaan, ne suosittelee käytettäväksi vähintään 480w poweria (tääkin oli aluksi manuaalissa 400w, mutta kun ongelmia on tullut oikeassa elämässä lisää ja lisää niin suositus on kasvanut).

Tosta inssien suosituksesta on tullut teknisen tuen minimivaatimus, kun ne on joutunut testaamaan ja fiksaamaan satoja käyttäjien ongelmaemoja (siis ne kirjaimellisesti pyytää lähettään emon niille ja tarvittaessa testaa niitä siellä mm. eri muisteilla ja powereilla) ja huomanneet että niin paljon ongelmat johtuu pelkästään riittämättömistä powereista, että riittävä minimi on pakko laittaa.

En tiedä onko tarkkaan ottaen näin, tää on mun teoria. Uskooko joku siihen, että oikeasti ongelmia on käyttäjillä paljon ollut vai että DFI valehtelee näistä ongelmista, on jokaisen oma asia, ihan sama mulle.

Mä viimeisen kerran vielä toistan, että kukaan ei ole koskaan väittänyt etteikö DFI:n lankku voisi toimia minimivaatimuksia heikommalla powerilla. Itse asiassa tiedän että monella toimii. Onko siis salaliittoteoria oikeassa ja minimivaatimus pelkkää kusetusta? Tekninen tuki väittää, että kyse ei ole markkinasalaliitosta tai siitä, että pääsisi neuvomasta asiakkaita, vaan että heillä on todellisuudessa valtava määrä ongelmia alle minimien jäävien virtalähteiden kanssa ja että speksit on havaittu tarpeellisiksi:
    http://www.dfi-street.com/forum/sho...8d3780544e68c27369c01d&p=114437&postcount=131

Jos ei halua uskoa että ongelmia on, niin hyvä, tekee niinkuin haluaa. Ei kuulu mulle.

wipe2000, sun kommentit on aina tervetulleita, sä tiedät näistä asioista etkä vaan intä mutua. Olen samaa mieltä siitä että wattiluvut vaatimuksissa on irrelevatteja, teknisesti ottaen bullshittiä, olen samaa mieltä siitä että kannattaisi mieluummin puhua linjojen ampeereista ja oikeanlaisista liitännöistä tässä.

forward: uskon että seasonicin 430w:n riittää useimmille myös DFI emolla. Ei ole kokemusta.

Tää homma tiivistyy siis tähän: jartar ja muut täällä suosittelee sellaisia powereita DFI:n emolle jotka ei täytä DFI:n antamia minimispeksejä. DFI ei anna tukea sellaisille asiakkaille. Mä toin tän faktan esiin. Seuraavan kerran kun joku kysyy mikä poweri DFI:n emolle niin tiedätte tän asian ja osaatte sanoa että DFI:n minimivaatimus on tää. Jos haluatte niin neuvokaa sitten että todellisuudessa ne huijaa/ei tiedä niin hyvin kuin minä, joten osta vaan tää halpispoweri. Jos ongelmia tulee - niinkun lukemattomille tyypeille DFI-foorumilla on tullut ellei nekin oo huijareita - niin mä itse annan sulle teknistä tukea.

Sivuhuomautuksena jartar, OCZ PowerStreamia suositellaan koska vastoin sun todennäköisesti murobbs:n poweriketjuksi naamioituneesta nexus-fortron fanipoikailusta hankkimaasi "tietoa" OCZ PowerStream ei ole vaan uudella tarralla varustettu perus Topower tai identtinen taganin tai be quiet!in kanssa. Se on Topowerin valmistama kyllä, mutta tilaustyönä OCZ:n omien speksien mukaan (esim. 1% toleranssi jännitteiden heilahtelussa vs. muilla 5%). Kukaan muu ei myy samoja/samantasoisia powereita eri nimellä, kukaan muu topoweriin pohjaava ei anna 5 vuoden vaihtotakuuta tai harrastajapiireissä yhtä paljon arvostettua asiakastukea. Nää asiat on käyty monilla ylikellotusfoorumeilla läpi monta kertaa.

Peace :)

16. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Pieni korjaus-itse en pidä "halpispowerina" Seasonicin 430 W:n poweria tai vaikkapa Fortronin 400 W malleja...jos joku pitää, on väärässä...

Ja kuten todettua-voi olla olemassa kokoonpanoja,jotka vaativat jopa 500 W:n powereita(siis todellista tehoa kuten juuri Seasonic),mutta pelkkä DFI merkki emossa ei tätä tee; vaaditaan X2 prossuja,2 gigan muisteja,SLI/Crossfire kokoonpanoja(vaikka 2*7800 gtx)ja rajua ylikellotusta...joku AMD 64 3200 +/1* Clubin X800 XL on sellainen mopo,että sille 520 W poweri on reilusti ylitehoinen...voisit tehdä toisen samanlaisen koneen ja vielä riittäisivät virrat...;)

Peace,brother!!:)

Viimeksi muokattu: 09.11.2005
  17. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ja tämäkin johtuu 99% todennäköisyydellä siitä että on olemassa powereita todellisilla wateilla ja näillä ns. hattiwateille.
    Laatupoweri kun on kyseessä niin ongelmia tuskin ilmenee. Itsekkin olen nähnyt testin jossa "600 wattinen" poweri on syttynyt palamaan reilun 300 watin kuormalla...

18. bs33

bs33 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Todennäköisesti tää on keskeinen totuus myös. Tästä syystä DFI:n tinkimätön linja wateista on kieltämättä oudon tuntuinen. En tiedä kuvitteleeko ne että jotta kaikki n00bsitkin ymmärtäis niin puhutaan vaan wateista.

HEI!! Kutsuitsä mun konetta just mopoksi? ;)
    Mä tiedän ettei mun poweri ole lähelläkään rajoja. Eikä pidä ollakaan. Kaikki oikeudet sigussa olevan kokoonpanon muutoksiin pidätetään ilman erillistä ilmoitusta.
    Tää puutteriharrastus on jatkuvaa päivitystä (opteron 144 tulossa, toivottavasti prossun virrankulutus kasva roimasti nykyisestä ;)). Kun mä ostan powerin niin en mä ajatellu sitä vaihtaakaan vuoden-kahden sisällä. Todennäköisesti vuoden-kahden sisällä tääkin mopo on jo aivan eri kulutuslukemissa ja toivottavasti OCZ porskuttaa vielä vaan. Niin kauan kun laskettu kulutus jättää vielä 20-30% pelivaraa mä pidän tän, sit lähtee tämäkin isomman tieltä pois.

Eli en osta sitä Seasonicia kiitos vaan, kysy jos Chopper vaikka haluaisi downgreidata... ;)

19. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Eiköhän tuossa ja vielä parissa seuraavassa tekstissä tullutkin DFI:n asia koottua kasaan niin hyvin, että jokainen lukija voi tehdä omat ostovalintansa.

20. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Kyllä-juuri näin ja silloin juuri tuossa teholuokassa itse luottaisin Seasoniciin/Aopeniin ja vastaaviin huipputuotteisiin, joita sitten toki ei tarvita vaan enemmänkin ostetaan tehoreserviä maksimaalisesti(ja saadaan sitten hehkuteltua-"600 W tehoa, mites teillä on?")

Joo, mopohan tuo on, mutta kai siitä joskus tulee Formula 1 sitten...;)

Mitäs näistä enää-tässähän tämä. Erimielisiksi jäimme ja "sota on kaunis"...;)

Viimeksi muokattu: 09.11.2005
  21. mmj_juha

mmj_juha Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ajattelin vähän myös päivitellä konettani...josko täältä saisi viisaita neuvvoja kun ei ole tullut seurattua pitkään aikaan noita prossuja sun muita juttuja...

AMD Athlon 64 3500+ bulk prosessori, 2.2 204.90e
    Maxtor DiamondMax10 250GB DMA133 7200rpm 95.90e
    Asus A8N-E nForce4 ultra -emolevy 105.90e
    Verkkokauppa.com memory 1024MB (1GB) DDR 107.90e

tämä paketti tulisi athlon xp2400+ tilalle ,onko päivityksessä mitään järkeä tulevaisuutta ajatellen ?

Näytönohjaimena toimisi saphire radeon 9800 pro 128mb

Viisaita neuvvoja otetaan vastaan.

Jaa tämä sivu