1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Koneen tyhjentäminen

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi orava__ 05.02.2015.

  1. orava__

    orava__ Regular member

    Liittynyt:
    15.12.2009
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Hei, olin aikeissa myydä läppärin joka lojuu turhaan nurkissa, mutta kone itse on aivan tukossa. Ajattelin että uudelleenasennus olisi ainut tapa saada kone taas vetreäksi, mutta uudelleenasennus levykkeitä ei ole. Kyseisessä läppärissä ei ole mahdollista asentaa windowsia uudestaan millään boottauksen näppäinyhdistelmällä myöskään.
    Valmistajalle olen soittanut ja pyytänyt levyjä, mutta koska koneessa on vielä Vista ja heillä ei ole enää levyjä siihen, eivät halua sieltä levyjä lähettää (esim windows 7).

    Joten olisiko mahdollista tyhjentää konetta totaalisesti ja turvallisesti niin, että käyttöjärjestelmä jää koneeseen mutta myöskin niin että ylimääräistä dataa tuhoutuu mahdollisimman paljon, jottei sitä saada ainakaan kovin helposti palautusohjelmilla takaisin?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,207
    Pisteet:
    243
    Mikä mahtaa olla läppärimerkki ja -malli, jossa ei ole palautusosiota kovalevyllä? Olen ollut käsityksessä, että sen jälkeen kun asennuslevyn toimitus läppärin mukana lopetettiin, Windowsin palautusmahdollisuus ja omien palautuslevyjen tekomahdollisuus on ollut sääntö eikä poikkeus.

    En tiedä sovellusta, joka poistaisi muun paitsi käyttöjärjestelmän, mutta voit ensin poistaa käsin tarpeettomat sovellukset ja tiedostot ja putsata koneen sen jälkeen CCleaner -nimisellä ohjelmalla. Siinä on toiminnot, joilla voi poistaa tarpeettomat väliaikaistiedostot, ja toinen, jolla voi putsata rekisterin. Lopuksi voit vielä valita sen työkaluista toiminnon Kiintolevyn pyyhintä, joka ylikirjoittaa kaiken tyhjän tilan. Sen jälkeen poistettuja tiedostoja ei enää voi palauttaa.
     

Jaa tämä sivu