1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Koneen päivitystä emo, prossu, ddr4

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi cLonx 07.12.2020.

  1. cLonx

    cLonx Active member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    1,255
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Budjetti?: 500€
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
    Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Ei
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei
    Ylikellotatko prosessoria?: Ei
    Koneen käyttötarkoitus: Lightroom, Photoshop, Premiere, satunnainen pelaaminen

    Ostaisin rikkinäiseen setuppiin uusia osia, jotta se toimisi. Oikeastaan kaikki muut olen rajannut pois paitsi emolevyn/prossun viat joten ostetaan uusi prosessori + cooleri , emolevy & DDR4 muistit. Mitä Intel vs AMD tulee, en ole mikään fanaattinen kummankaan käyttäjä. Edellisessä koneessa oli Ryzen.

    Kylkeen tulee siis tuo RX580, 240GB SSD + Samsung 870 QVO 2TB SSD, Kolink Observatory ja 730W Thermaltake SMART SE

    OSAT OLTAVA JIMMSSILLÄ TAI VERKKOKAUPASSA HETI VARASTOSSA.
    Itsellä jalka kipsissä, joten ei mieluusti kahta käyntiä kahdessa eri kaupassa.
     
  2.  
  3. cLonx

    cLonx Active member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    1,255
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Toi nyt varmaan vois olla vähän sinnepäin? Näköjään vähän haasteita vähän kaiken suhteen Jimmssissä osia katsellessa, mutta ei tuo varmaan hirveen metsään menisi?

    [​IMG]
     
  4. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Ei mee mettään. Jäähy vaan on vähän plääh!
     
  5. cLonx

    cLonx Active member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    1,255
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Ääh ja plääh! Tilasin silti! Hähää!

    Ja tiedän, ei vaan oo tarkotus kellottaa nyt ja ajattelin että ajaa varmaan toistaiseksi asiaansa ihan ok. Mulla saattaa itseasiassa olla Noctua NH-D15 jossain nurkissa pyörimässä. Toki kiinnikkeet saattaa olla hukassa. Se mulla oli tossa ensin korissa muutenkin, mutta aloin arpomaan että on vähän prossucoolerin hinta suhteessa muihin osiin korkea. o_O
     
  6. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Prossulla näköjään jimmsin hinta. En huomannutkaan eilen kun surin kauan sitten menetettyä itsenäisyyttä. Mutta tuotahan se on jos haluaa suomalaisilta hevosmiehiltä jotakin ostaa.
     
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Ihan ok jäähy ↑. Tekee sen minkä lupaa. Ei mahtikellotuksia tuumaillen mutta hoitaa hommansa. Hieman kettumainen asentaa verrattuna joihinkin muihin coolereihin mutta kun kerran on kunnolla paikallaan niin jatkoon. Hieman näpertelyn makua siinä saksihommassa jolla jäähy asettuu emon standeille.

    Noctualla on hyvä yhteensopivuus jäähyissä mikäli vain hilppeet on tallessa. Toki voi kysyä suoraan valmistajalta asennustarvikkeita mikäli tarve vaatii.
     
  8. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Whatta Heck kiitti tästä.
  9. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Jaah noin löytyi näppärästi.
    Peukalo.PNG
    Noh löytyy sitten sitä jäähdytystehoa ainakin.
     
  10. cLonx

    cLonx Active member

    Liittynyt:
    05.01.2008
    Viestejä:
    1,255
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Joo huomasin asentaessa, että on kyllä muovisin cooleri jota oon koskaan pitänyt kädessäni. Itse tuuletin tuntui siltä, että saattaa katketa minä hetkenä hyvänsä kun väänsin sen tuulettimen siiliin kiinni. On kyllä toiminut ihan järkevästi kun katselin vähän lämpöjä, eli varmaan vakio kelloilla toimii ihan jees.

    Prossun hinnassa oli näköjään pari kymppiä extraa, mutta kuten mainittu oli helppous ja nopeus avainsanoja kun noita osia lähti etsimään. Pelaa oikein mainiosti kaikki kun sain softat asennettua ja tässä parit tunnit kerennyt kikkailla menemään.

    Cooleri mikä oli ylimääräisenä olikin Thermalright Macho Direct AM4, mutta tuosta on kertaalleen jo tuuletin sanonut itsensä irti ja ostin siihen tilalle uuden tuulettimen missä minimi RPM oli jollain tapaa vähän "kummallinen" - käy siis jatkuvasti vähän lujalla.
     

Jaa tämä sivu