Jaha tämä näyttäisi olevan joku HP:n oma ihme ratkaisu. Ikinä nähnytkään tuomosta systeemiä. Sonatassa on kaikille valoille, etupaneelin liittimille ja napeille valmiina johdot ja ne pitää pistää emolla niille tarkotettuihin paikkoihin. Tuosta emon kuvasta päätellen ne ovat nuo aivan alareunassa olevat 5x5 piikkirivat (keltainen, punainen, musta ja kaksi valkoista).
No käykö toi sonata 3:sen virtalähde mun emoon tuon mun laittaman emon perusteella? Kun voisin nyt tulevalla viikolla käydä ostamassa sen
Niin käykö siis tähän: http://www.aukce.cz/_picture/1-163247.jpg Niin voisi alkuviikosta käydä ostamassa
Katso nykyisestä poweristasi mitkä johdot menevät mihinkin. En tiedä Sonatan powerista onko siinä yksi 24-pinninen vai 20/24-pinninen liitin. Oli miten oli toimii emossasi.
Kannattaakohan tuohon Antec sonata 3 koteloon ostaa vielä yksi 120mmX120mm kotelotuuletin etupaneeliin, kun siinä on yksi sellainen takapaneelissa. Ja kannattaako samalla ostaa 1 giga lisää keskusmuistia, kun nyt on 2x512mb ja 1x1GB eli 2 gigaa? Onko tuossa mun emossa 24 pinninen liitin?
Mikä sitten olisi hyvä kotelotuuletin siihen tyhjään paikkaan? Olisiko tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0416 Onko muuten semmoista juttua millä saa kaksi kotelotuuletinta emon saamaan 3-pinniseen paikkaan? Mites tuon 1 gigan lisä muistin kanssa eli kannattaako?
Ei sillä en omista kyseistä koteloa, mutta sanotaanko mutulla vaatimattomasti että 99% varmuudella käy.
nyt on sonata 3 asennattuna, niin miksi eteren ai tule mitään valojaP Mihin menee kiinni hdd led, HDA ja power led piuhat? Tuolla alhaalla on emon kuva: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...=fi&dlc=en&product=3220780&rule=37075&lang=en ja miten cd-asema menee kiinni koteloon? noista muista piuhoistakaan en ole ihan varma että onko oikein kytketty, kun on vähän erilaiset kuin vanhassa koneessa, jokatapauksessa olen nyt tässä netissä tällä kyseisellä koneella. ja miksi ihan käynnistyksen alussa tulee tämmöinen herja: http://www.aijaa.com/v.php?i=2016212.jpg ja kun painan f2:sta niin tulee jotain juttuja ja pääsen windowssiin, kuten nyt olen.
Nyt olisi AfterDawn Addict:ittien ja muidenkin tietokone experttien tieto tarpeen mun yllä olevassa ongelmassa
Oiskohan joku fanipiuha väärässä plugissa. Kuten sanoin joskus aikasemmin tarvitsis sen emon manskun että tietäs tarkasti mihin nuo valonapit tulee. Ilmeisesti löysit powerbuttonin paikan kun olet saanut sen koneen tulille? Koitas nuita alareunan keltasia, punasia ja valkosia 5x5 liittimiä. Mihin tökkäsit powernapin piuhat?
tohon ympyröityyn laitoin power napin piuhat: http://www.aijaa.com/v.php?i=2017504.gif Tuota herjaa käynnistyksessä ei enää tule, kun laitoin toisen kotelotuulettimen johdon kiinni emon 3-pinniseen liittimeen, joka oli ennen virtalähteen 4-pinnisessä liittimessä. Miten saan noi valoledit näkymään? JUSB1 paikassa on piuha missä lukee USB ja taitaa olla etu USB portit, kun noimivat, mutta edessä oleva kajari portti ei toimi. PS, Miten toi DVD-asema menee tukevasti koteloon kiinni(vastatkaa, joilla on Antec sonata 3 kotelo)
Ledien piuhat tulee tuonne samaan pinnirykelmään kuin powernapin piuhatki, siinä lukee led.. Etupaneelin kaiutin johdot tulee puolestaan tuonne emolevyn vasemmassa laidassa olevaan liittimeen, joka on tuossa kuvassa keltaisena. Kotelon päästä tulee siihen piuha jossa on kaksi eri päätä, en nyt suoralta kädeltä osaa sanoa kumpi niistä pitää sinun emoosi laittaa.. Ja siihen DVD asemaan laitetaan eka kiinni ne liuskat jotka on siinä DVD aseman paikalla olleessa suojalevyssä kiinni, ja työnnettään paikoilleen. Kotelon manuaalissakin on muistaakseni mainittu tuo asia..
Mihin noi sitten menee kiinni. Mulla on kiinni uuden kotelon virtanappulasta tulevat johdot samassa paikassa kuin oli vanhan kotelon virtanappulan piuhat. Mutta kaikki vanhan kotelon virtanappulan piuhat oli yhdessä samassa pinni liittimessä ja uuden kotelon virtanappulasta tulee kaksi 2 pinnin liitintä ja yksi 4 pinnin liitin jossa on vain kahdessa jokatoisessa johto.
HDA on etupaneelin audioliitäntä, eli sinne emon vasempaan alalaitaan.. hdd led ja powerled ovat siis ne valot kotelossa ja tulevat sinne samaan paikkaan mihin se virtanappikin. Siinä on iso rykelmä niitä pinnejä. Jos voisit ottaa tarkan kuvan siitä paikasta missä se virtapiuha on kiinni (sen verran tarkan että saa niistä pienistä teksteistä selvää), niin vois ympyröidä siitä kuvasta niiden ledien paikat..
selvä Kuva on aika vaikea ottaa, mutta mikä toi speaker pinni liitin on? Nyt mulla palaa kotelon oikea valo kokoajan ja vasen ei edes vilku, niin ei vissiin ole ok? Mitäisikö kaunnistys nappulassa olla valo ja mikä nappula toi käynnistys nappulan yläpuolella on? Ja mikä toi AC 97 liitin on?
Speaker liittimellä kytketään summeri, joka ilmoittaa esim. mikä on vialla jos kone ei meinaa käynnistyä yms. Oikean valon pitääkin palaa kokoajan, toisen vilkkua kiintolevyn aktiivisuuden mukaan, eli hdd led ei ole ok. Käynnistysnapissa ei ole valoa, ei ainakaan omassani. Se toinen nappi on reset. Ja AC 97 on toinen standardi etupaneelin ääniliittimille HDD liittimen lisäksi, vain toinen kytketään. edit: typo