1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

koneen hienosäätöä

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi ajs 15.07.2002.

  1. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli miten se kannattaisi rakentaa, kun IDE-väyliä on kaksi ja:

    1 kpl DVD-asema
    1 kpl CD-RW asema
    1 kpl 40 G hdd 7200rpm
    1 kpl 40 G hdd 5400rpm(tjsp)
    Muu kokoonpano on 1G TB / 512M

    Onko väliä miten ko. inkkeet jakaa sen jälkeen kun 1 kpl hdd (onko käytön kannalta väliä kumpi?) on IDE-0 masterina?

    Mihin kannattaa esim. leffat ripata ja mihin tallettaa käännösprosessin tuotokset, eli onko väliä jos tallettaa samalle levylle missä ripit ovat. Kyse on nyt nimenomaan leffan kääntämisen nopeudesta, vai onko tuommoisilla asioilla siihen edes vaikutusta..?
     
  2.  
  3. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Mielestäni kannattaisi laittaa HDD:t ja CD/DVD:t omiin väyliinsä..
     
  4. waiski

    waiski Administrator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joskus tullu vastaan ongelmia cd:n kopioinnissa jos lukeva ja polttava ovat olleet samassa ide-väylässä. Tiedä sit miten nykyään, laitteet kehittyy :)

    Itse pakkausprosessille tuskin mitään väliä miten nuo laitteet järjestelee. Siinä kun pullonkaulana on prosessori ja muistit yms.

    Itse laittaisin sen 7200 rpm levyn systeemilevyksi, tai ainakin määrittelisin swapin sille (mikäli kyseessä on windows).
     
  5. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Mutta eikös se ole sama juttu kun polttaa HDD:ltä CD:lle ja jos molemmat on samassa IDE-väylässä.
    Ja itse kyllä poltan aina väliaikaisen imagen kautta CD->CD kopiot..
     
  6. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen laittanut seuraavalla tavalla ja hyvin on toiminut:

    IDE 0 primary = Käyttislevy
    IDE 0 slave = DVD-asema
    IDE 1 primary = CD-RW-asema
    IDE 1 slave = Kiintolevy 2

    Tiedä häntä onko noilla suuremmin väliä :)
     
    Viimeksi muokattu: 16.07.2002
  7. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    IDE1:ltä kun poltat CD:lle niin bitit liikkuu samassa väylässä "ristiin", vaikka eipä sillä paljoa ole merkitystä..
     
  8. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuh, luulenpa ettei nykyisillä rimpuloilla ole enää väliä missä järjestyksessä ne on :) Itse olen kyllä yrittänyt tuota "ristiin" menevää vältellä. Tullut aina kerättyä "roina" minkä polttaa niin ykköslevylle. Ja nuo cd to cd aina imagesta. Tuo kakkos kiinto ollut lähinnä backuppeja, vobeja ym... varten. Olen huomannut, että tämä kokoonpano on ollut ainakin noissa svcd:n teko hommissa hyvä.
    Mutta eiköhän jokainen löydä oman kokoonpanonsa, kokeilujen myötä.

    Aikanaan oli käytössä eräs Philipsin CD-RW joka ei millään tahtonut toimia kuin masterina. Siitä varmaan jäänyt tuo tapa pitää asemat tuossa järjestyksessä.

    Sitten vielä tuosta rippauksesta / käännösprosessista. Tottahan se on että prosessorilla ja muistilla on tärkein tehtävä pakkauksessa. Mutta sisältyy tuohon muitakin vaiheita esim. audion purku/pakkaaminen. Huom ! tämä on vain minun mielipide mutta pitäisin kiintolevyt eri väylissä.
     

Jaa tämä sivu