1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

kone sammuilee itsestään ja näyttö sekoaa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi djjari 21.07.2021.

  1. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    Mikä nyt mättää, kun tämä on jo kolmas samanlainen lainaus, johon et ole kirjoittanut mitään?
     
  4. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68

    siis pahoittelut nyt tuosta,mutta jouduin vaihtaan selainta että pääsin tänne kirjoittaan,ihan outoa,tota firefoxin sekoilua

    firefoxilla kun piti vastata tähän viestiketjuun,niin se avasi tuollaisen laatikon,eikä siihen voinut kirjoittaa ollenkaan
     

    Liitetyt tiedostot:

    • 1.PNG
      1.PNG
      Tiedostokoko:
      57.5 KB
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,786
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Liittyen tuohon ongelmaan viestien kirjoittamisessa. Mainosten esto tietyillä ohjelmilla aiheuttaa tota. Toki syy voi olla muukin, mutta jos käytät jotain mainosten estoa, niin ota pois käytöstä hetkeksi ja kokeile uudestaan.

    Afterdawnissa on taas säädetty mainosten kanssa. En ymmärrä koska se menee perille, että tekemällä ärsyttävämpiä niistä, se vain ajaa loputkin käyttäjät estään ne kaikki lopullisesti.
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Tämä meni hieman off-topiciksi: Minulla ei ole Edgessä käytössä mitään erillistä mainosten estoa, ainoastaan selaimen oletusvalinta "Estä sivustoissa, jotka näyttävät häiritseviä tai harhaanjohtavia mainoksia (suositus)". Ilmeisesti Microsoft luokittelee AfretDawnin sivuston tuollaiseksi, koska mainoksia ei enää näy.
    upload_2021-8-13_10-39-36.
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,786
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Sama asetus edgessä päällä, silti mainokset näkyy. kokeilin kolmealla laitteella. Tuolta asetuksista jos estää JavaScriptin, niin sitten ei näy. Se tosin estää sitten esim. youtube videoiden näkymisen. Eli luultavasti jokin muu estää itselläsi.

    Huvittavaa muuten toi javascriptin esto, kun se muuttaa muutenkin hieman foorumia kuin vain mainosten osalta.

    Mutta mitä tulee tuohon viestin kirjoittamis- ongelmaan, niin ihan samankaltaisen tilanteen saan toistettua kuin tuossa dijarin pistämässä kuvassa. Chromella testasin.
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2021
  8. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68

    joo nyt toimii,ei se kyllä ennen tälläista ole tehnyt,vaikka toi esto ohjelma on käytössä ollutkin
     
  9. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Jaaha. Minulla on sitten tietämättäni joku esto päällä. Mikähän se voisi olla? Mitään AdBlockia tai vastaavaa lisäosaa Edgessä ei ole. Norton Safe Web on käytössä, mutta ei sen pitäisi mainoksiin vaikuttaa. Ja muilla sivuilla mainoksia näkyykin Edgellä.
     
  10. djjari

    djjari Active member

    Liittynyt:
    17.12.2010
    Viestejä:
    1,117
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    68

    joo elikkä nyt ollut muutaman viikon ajan toi näyttis tossa emon toisessa liittimessä kiinni

    eikä ole kertaakaan näyttö vilkkunut eikä sammuillut,eikä muutenkaan sekoillut
     
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,786
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Oletko tuossa evästekyselyssä estänyt niitä kohtia joita siellä kysellään?. Se ainakin taitaa vaikuttaa siihen mitä näytetään. Muuten en osaa sanoa. Itse tulen tänne aina selaimella josta poistan päivän päätteeksi selaushistorian, ja laiskana vain hyväksynyt kaikki suoraan kun tänne tulen.
     
  12. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Yleensä estän kaikki ei-pakolliset evästevaihtoehdot. On mahdollista, että olen tehnyt niin AfterDawninkin kohdalla. Voin olla aivan väärässä, mutta olen luullut, että esto vaikuttaa vain siihen, ettei tule erityisesti minulle valittuja mainoksia.
     
  13. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,786
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Itse oon kokeillut kerran. Kaikki valinnat pois päältä. Yhtään mainosta ei näy. Pitää testata vielä uudemman kerran myöhemmin.
     
  14. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Minulle eräs toinen sivusto lykkäsi juuri malesialaisen IdeaPad Slim 5 Pro-mainoksen, hinta 3 429.00 Malesian ringitiä. Luultavasti siksi, että olen kieltänyt sijainnin. Olin aikaisemmin illalla katsonut IdeaPad 5:ttä samalla selaimella, mutta toisella sivustolla.

    Edit. Aika outoa kyllä tuo edellinen. Sellaisen muistan aiemmin todenneeni, että käytyäni saksankielisillä Lenovo-sivuilla on aivan suomalaisella sivulla sen jälkeen esitetty saksalaisia mainoksia. Tuo malesialainen englanninkielinen mainos oli englanninkielisellä USA-sivulla.
     
    Viimeksi muokattu: 14.08.2021

Jaa tämä sivu