What failed: AcmeVideo.sys Pieni googlettaminen antoi ehdotuksia asian korjaamiseen. https://learn.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/debugger/bug-checks--blue-screens- Tätä ei ole suoraan saatavilla suomen kielellä, mutta onneksi selaimissa on mahdollista kääntää. Spoiler: Lue Jos uusia laiteohjaimia tai järjestelmäpalveluita on lisätty äskettäin, yritä poistaa tai päivittää ne. Yritä selvittää, mikä järjestelmässä muuttui, mikä aiheutti uuden virheentarkistuskoodin ilmestymisen. Katso Laitehallinnasta, onko jokin laite merkitty huutomerkillä (!). Tarkista ohjaimen ominaisuuksissa näkyvä tapahtumaloki viallisen ohjaimen varalta. Yritä päivittää vastaava ohjain. Jos olet äskettäin lisännyt laitteiston järjestelmään, yritä poistaa tai vaihtaa se. Tai voit tarkistaa valmistajalta, onko korjaustiedostoja saatavilla. Voit yrittää suorittaa järjestelmän valmistajan toimittaman laitteistodiagnostiikan. Tarkista Tapahtumienvalvonnan järjestelmälokista muita virhesanomia, jotka voivat auttaa määrittämään virheen aiheuttavan laitteen tai ohjaimen. Etsi järjestelmälokista kriittisiä virheitä, jotka tapahtuivat samalla aikavälillä kuin sininen näyttö. Testaa muisti suorittamalla Windowsin muistin diagnostiikkatyökalu. Kirjoita Ohjauspaneelin hakuruutuun Muisti ja valitse sitten Diagnosoi tietokoneen muistiongelmat. Kun testi on suoritettu, käytä Tapahtumienvalvontaa view tulokset järjestelmälokin alla. Etsi MemoryDiagnostics-Results-merkintä nähdäksesi tulokset. Varmista, että kaikki asennetut uudet laitteet ovat yhteensopivia asennetun Windows-version kanssa. Voit esimerkiksi saada tietoja tarvittavista laitteista Windows 10:n teknisistä tiedoista. Suorita virustorjuntaohjelma. Virukset voivat tartuttaa kaikentyyppisiä kiintolevyjä, jotka on alustettu Windowsille, ja siitä johtuva levyn vioittuminen voi luoda järjestelmän virheentarkistuskoodeja. Tarkista pääkäynnistystietue virustentunnistusohjelman tartuntojen varalta. Varmista skannauslevytyökalulla, ettei tiedostojärjestelmässä ole virheitä. Valitse ja pidä painettuna (tai napsauta hiiren kakkospainikkeella) asemaa, jonka haluat tarkistaa, ja valitse Ominaisuudet > Työkalut > Tarkista nyt. Käytä System File Checker -työkalua puuttuvien tai vioittuneiden järjestelmätiedostojen korjaamiseen. System File Checker on Windowsin apuohjelma, jonka avulla käyttäjät voivat etsiä Windowsin järjestelmätiedostojen vioittumista ja palauttaa vioittuneet tiedostot. Suorita järjestelmätiedostojen tarkistustyökalu (SFC.exe seuraavalla komennolla. Konsoli SFC /scannow Lisätietoja on ohjeaiheessa Puuttuvien tai vioittuneiden järjestelmätiedostojen korjaaminen Järjestelmätiedostojen tarkistustyökalun avulla. Varmista, että kiintolevyllä on riittävästi vapaata tilaa. Käyttöjärjestelmä ja jotkin sovellukset vaativat riittävästi vapaata tilaa vaihtotiedostojen luomiseen ja muiden toimintojen suorittamiseen. Järjestelmän kokoonpanon mukaan tarkka vaatimus vaihtelee, mutta on hyvä, että vapaata tilaa on 10–15 %. Varmista, että järjestelmään on asennettu uusin Service Pack. Jos haluat selvittää, mikä Service Pack -paketti on asennettu järjestelmään, valitse Käynnistä, valitse Suorita, kirjoita winver ja valitse sitten ENTER. Tietoja Windowsista -valintaikkunassa näkyy Windowsin versionumero ja Service Packin versionumero, jos sellainen on asennettu. Tarkista valmistajalta, onko päivitetty järjestelmän BIOS tai UEFI-laiteohjelmisto saatavilla. Varmista tietokoneissa, että kaikki laajennuskortit ovat kunnolla paikoillaan ja kaikki kaapelit on kytketty kokonaan. Käytä vikasietotilaa Harkitse vikasietotilan käyttöä, kun irrotat tai poistat käytöstä osia. Vikasietotilan käyttäminen lataa vain vähimmäisvaaditut ohjaimet ja järjestelmäpalvelut Windowsin käynnistyksen aikana. Siirry vikasietotilaan siirtymällä kohtaan Asetukset ja valitsemalla Päivitys ja suojaus. Valitse Palautus > Lisäkäynnistys käynnistääksesi ylläpitotilaan. Valitse avautuvasta valikosta Vianmääritys > Lisäasetukset > Käynnistysasetukset > Käynnistä uudelleen. Kun Windows käynnistyy uudelleen Käynnistysasetukset-näyttöön, käynnistä vikasietotilaan valitsemalla vaihtoehto 4, 5 tai 6. Vikasietotila voi olla käytettävissä painamalla toimintonäppäintä käynnistyksen yhteydessä, esimerkiksi F8. Katso tietyt käynnistysvaihtoehdot valmistajan tiedoista.
eli toi sininen ruutu oli vain kopioitu netistä,mutta en huomannut että siihen liittyi nyt muutakin,ja täälä ymmärretty se nyt väärin,eli toi sininen ruutu ei ole kuvattu suoraan minun koneeltani,mutta tarkoitin että mulle tullut siis toi sama,mutta en ehtinyt lukeen että mitä siinä alla luki,mutta sen muistan vain että tuo sama kuvake siihen tuli,ja että windows käynnistyi odottamattoman virheen vuoksi,muuta en muista,kun en ehtinyt ottaan kuvaa siitä,kun se hävisi
Ei sitä ole ymmärretty väärin. Tiedäthän, jos haluaa ongelmaan A apua, ei voi antaa ongelmasta esimerkkiä jossa ongelma on B. Silloin annetaan ohjeita B:en vaikka ongelma onkin A. Joka tarkoittaa vain ajan hukkaamista, koska mietitään asiaa mitä ei ole olemassa.
Nyt on käynyt niin, että kysyjä on ymmärtänyt väärin tällaisen foorumin merkityksen. Montakohan kertaa aikaisemmin on juostu olematonta ongelmaa kiinni, jos viestit tai herjat on kopioitu muualta, eikä varsinaisesta ongelmasta.
https://www.fortect.com/fix-blue-screen-of-death/bsod-viewer-diagnose-blue-screen/ Tuosta (ja BSOD-viwer:stä) voi olla apuja.
vaikuttaa hyvältä ohjelmalta tää mutta tässä nyt alkuun kuvakaappaus kun ajoin sen ohjelman haittaohjelma ei oikeesti ole haittaohjelma utorrent.exe tuossa raportissa
Siinä on kirjoitusvirhe, viwer po. viewer. Kyse on BSOD-viewer ohjelmasta, jolla voidaan koneella tutkia koneelta "sinisen ruudun" seuraavia asioita. - Nähdä, mikä ajuri tai ohjelma todennäköisesti aiheutti kaatumisen - Tarkastella virhekoodia ja teknisiä parametreja - Katsoa, milloin kaatuminen tapahtui ja kuinka usein - Viedä tiedot tekstitiedostoksi, jos haluat jakaa ne asiantuntijan kanssa
Poista toi ohjelma, Fortect tai mikä onkaan nimeltään. Jos sulla on AdwCleaner, niin voisit ajella sen myös. Alla latauslinkki jos tarvitsee ladata. https://www.malwarebytes.com/adwcleaner Seuraavasta voit ladata bluescreenviewin. https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html#DownloadLinks Kun olet asentanut tai ladannut portable version, niin aukaise bluescreenview, laajenna se koko näytölle, ota kuvankaappaus ja liitä tänne. Sen lisäksi. Tarkista, että ne muistikammat on oikeissa paikoissa. Tarkista emolevysi ohjekirjasesta oikeat paikat. Tai luultavasti ne on jos aikaisemmin aiheutti ongelmia ja nyt ei, mutta varmista silti.
Jaa, olisi näköjään pitänyt mainita että ota vain se BSOD-viewer kun tuo sivu tuli vaan eteen kun hain kys. ohjelmaa. Mitään muuta ei tarvittane, sorry.
eli siis miten tuo asennetaan,kun ei tossa tullut mitään asennuspakettia,vain tämä yksi tiedosto ja mitä taroitat tuolla portable versiolla?
Jos haluat asentaa Bluescreenviewin niin lataat sen kohdasta: "Download BlueScreenView with full install/uninstall support" Tuon asentaminen käy kuin minkä tahansa ohjelman. Jos et halua asentaa, vaan käyttää portable versiota, niin lataat kohdasta: "Download BlueScreenView 64-bit (in Zip file)" Jos lataat portablen, klikkaa hiiren oikealla Bluescreenview kansiota ja valitse: Pura kaikki. Alla esimerkkikuva kun on ladattu portableversio. Sen lisäksi kuva näyttää sen miltä ohjelma näyttää kun sen avaat. Itselläni ei ole dmp-tiedostoja, niin ohjelma näyttää tyhjää. Tässä ei siis tarvitse tehdä mitään muuta kuin asentaa, tai käyttää portableversiota ja ohjelma tuo tiedot esiin automaattisesti kun sen avaa. Ei ole väliä kummin ohjelmaa käytät.
Valitettavasti bluescreenview ei kerro tässä tapauksessa tarpeeksi. Pitäisi käyttää Windows debugging toolia, että saisi enemmän tietoa. Varmista nyt kuitenkin ne muistikampojen paikat. Jos kone kaatuu jossain vaiheessa uudelleen, niin ota toinen muistikampa pois ja testaat, kuten Zhark aikaisemmin mainitsi, että löytyy mahdollinen viallinen. Edellisen lisäksi lataa uusimmat näytönohjaimen ajurit valmistajin sivulta. Kumpaisen näytönohjain sulla nyt onkaan AMD https://www.amd.com/en/support/download/drivers.html Nvidia https://www.nvidia.com/en-us/drivers/ Jos tulee lisää kaatumisia, niin ota uusi kuvankaappaus bluescreenviewistä ja liitä tänne.
nyt ei ainakaan toistaiseksi ole yhtään kaatumista ilmennyt,mutta mistä tiedän,että muistikammat on oikeen asennettu?