Tein sen MEM-testin ja ei tullu virheitä, joten hankala käsittää, että virhe ois muistissa. Mutta voihan se olla että tuo muisti ei ole yhteensopiva emolevyni kanssa. Dr.dr, ei ollut kuvailemaasi tekstiä. Tuon tyylisiä tekstejä on ollut erilaisia. Aina kun kaatuu, niin tulee melkein eri ilmoitus. Yksi esimerkki: PAGE_FAULT_IN NONPAGED_AREA. Edit: Dääm, tais tulla pikkanen typo. Se oliki ALXSENS.SYS Jos vaikka nyt löytys jotaki
Jos teksti on usein eri, niin myös virhe"osoitteet" ovat erilaiset eri kerroilla. Nyt löytyi tiedostonimellä jotain, mutta ei millään kielellä, mitä ymmärtäisin Luulisin, että myös muista tiedostoista valittaa niissä muissa ilmoituksissa. Jos kerran BSOD:t vaihtelee jatkuvasti, on jossain komponentissa vikaa, tai windows vaatii uudelleen asennusta (ei välttämättä - riippuu virheistä). Koita nyt ensin napsasta se uusi muistipalikka pois ja sitten taas odottelua.
mitä lukee tapahtumienvalvonnassa, sovellus ja järjestelmä? keltaisia kysymysmerkkejä laitehallinnassa?
No tota, kone kaatuu vähän ajan päästä kun sen on käynnistänyt. Eli vika ilmeni sen jälkeen kun puhdistin koneen, irrotin muistin, prossun kuularin, näytönohjaimen, poverin virta johdot ja sitten jotani piiperin ja ledejen johtoja. Kaikki on kunnolla kiinni ja samoilla paikoilla. Yritin asentaa WinXP uusiks kone sammu kesken asennuksen, eli en voi asentaa edes XP uusiks. Edit. Vaihdoin mustin toiseen porttiin emossa ja sama homma jatkuu, eli olisiko Emossa vika vai muistissa vai prossussa vai missä? Varmaan kohta vietävä huoltoon ku en tiedä mitä tolle tekis.?
Mulla on ollu vastaavanlainen ongelma, en sitte tiedä, että onko sun ongelma sama. Eli mulla kaatu kone, jos oli pelannu usean tunnin putkee ja jos yritti polttaa jotain levylle, niin kone kaatu sen aikana. Kone kaatu ja laitto bluescreeniä ja kone ilmotti virheiksi eri kerroilla eri juttuja (esim. PAGE_FAULT:NONPAGED_AREA <-- sama kun sinun mainitsemasi virhe). Mulla ongelmaksi selvisi se, että muistit ja emo ei ollu yhteensopivat (abit nf7-s2 ei tukenu 400mhz:n muisteja). Nettikaupassa olivat aiemmin väittäneet yht.sopiviksi. Eli kannattaa ainakin tarkistaa onko komponentit yhteensopivat.
Voisko mun ongelma johtua siitä että muisti on paskana? Eli kone sammuu melkein heti kun sen on käynnistänyt, eikä se lähde muuten käyntiin jos ei katkase virtoja koneen takaa. Tää ongelma siis ilmaantu ku puhistin koneen ja otin muistin irti. Mutta sitä en tiedä että jos muisti on vaurioitunut niin pääseekö sillon ees winukkaa sisälle, vai jämähtääkö se ihan heti?
Mulla selvis nyt että vika on muistissa. Ongelma on sinänsä ihmeellinen, että molemmilla palikoilla toimii erikseen hyvin, mutta jos laittaa yhdessä paikoilleen niin saattaa kaatua. En siis tiedä kumpi on vioittunut, vai onko kumpikaan. Olen kokeillut lähes kaikkia mahdollisia siirtelyitä.
RadioNova: minkä kokoinen poweri sulla on? oon kuullu jostain semmosta juttua, että ton tyyppinen vika (joutuu powerin kautta sammuttaan et saa uudestaan käyntiin) voi johtua siitä et on liian pieni poweri... en ole varma asiasta, koska on vain kuulopuhetta...
Toimi hyvin kone 2 tuntia, kun olin muisteja hieman asetellut, ja sitten tuli taas bluescreeni, jossa luki BAD_POOL_HEADER jos kukaan on kuullut vastaaavaa niin vastauksia kiitos . En usko että muisteista´kiinni tämä ongelma.