1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kone kaatuilee vähän väliä ja näyttää BlueScreeniä!!!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi larppa91 17.12.2005.

1. heikki71

heikki71 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lukeeko tapahtumien valvonnassa jotain poikkeavaa?
    Onko laitehallinnassa keltaisia kysymysmerkkejä?

...eli klikkaa hiiren oikealla nappulalla Oma Tietokone -kuvaketta ja valitse hallitse:

Ikkunan vasemmassa reunassa on laitehallinta ja tapahtumien valvonta. Katso ettei Sovellus ja Järjestelmä -logissa ole virheitä.

2.  
  3. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    " Mistä ne emon, prossun ja kovon lämmöt saa selville? Koneen lämmöt ainakin saa BIOS:ista, mutta mistä nuo saa? Saako nekin BIOS:ista?"

Biosista myös, mutta lataa Speed Fan niminen ohjelma netistä ja asenna se; siitä näkee kaikki mahdolliset lämmöt, tuulettimien nopeudet jne

4. klanh

klanh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkäs mulla oli tuo sama ongelma kuin larpalla. Kaverini ehdotti minulle, että kokeilen järjestelmän palautusta. No kokeilin ja pistin sen palautumaan päivään ennen "sekoamista". Annoin palautuksen olla 12h päällä jonka jälkeen painoin resettiä. Kone alkoi kyselemään bootti diskettiä joten tein toisella koneella moisen ja huomasinkin että kun vaihdoin jonku aikaa sitten powerin niin olin unohtanu korppuaseman toisen johdon irti joten kone irti ja auki ja johto kiinni, päätin että imuroin samalla vähän kun kerran koppa auki. Seuraavan kerran pistin koneen kiinni näyttöö jne niin näyttö näyttääkin nytten vain mustaa. Ajattelin eka että ongelma olisi näyttiksessä mutta kokeilin näyttistäni 2 koneeseen ja siinä toimi elikkä emoa epäilen nyt, koska 2 koneeni näyttiskään ei toiminu 1 koneessani. En ole mikään hyvä koneiden kanssa joten kertokaa mielipiteenne.

5. somba

somba Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    saitteko vikaa selville?
    Itellä just saman tyyppinen ongelma. Tos pari viikko sit tuli ensimmäisen kerran toi blue screen, noh sen jälkeen oon koittanu asentaa windowsia uusiks about 4-5 kertaa ja joka kerta tää blue screen on tullu asennuksessa. Nyt sit sain ton wintoosan (vihdoin) asennettua, mut silti boottailee aina välillä ja blue screen tulee esiin. Muistit oon testannu memtestillä (ei ollu virheitä? ja koittanu kaikenmaailman juttuja, mut ei niinku mikään auta. Sit laitehallinnast ku kattoo, nii siel on joku USB-ohajin ja keltanen kyssäri, vaik ei ole mitään usb- laitteita käytössä. Eli siis jos joku on ratkassu tän ongelman, tai muuten vaan haluu jelppiä, niin olisin erittäin kiitollinen!
    (ja jos jokin komponentti pitää vaihtaa, nii se pitäs olla sit se oikee, eli budjetti ei riitä kaikkien muistien, prossun, emon jne.. vaihtoon)

6. heikki71

heikki71 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @somba:
    päivitä usb-ajuri

7. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Joo,USB-ajuri kannattaa päivittää; tuo ohjain tietty on käytössä aina,vaikka ei olisikaan USB-porteissa mitään laitteita kiinni...

Jaa tämä sivu