Kone jämähtää kun pelaan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi nafqzi 10.09.2009.

1. nafqzi

nafqzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eikun kaikissa pelissä on sama ongelma, joskus jopa raskailla nettisivustoilla.

Näytönohjaimeen päin menee 2 tuuletinta.
    E: Ja ne pyörii :D

Viimeksi muokattu: 11.09.2009
  2.  
  3. Daword

Daword Regular member

Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    ihan oikeesti jos sulla vaan on mahdollisuus ajaa winukka uusiks niin sitä nopeempaa olis sulla mahdollisuus saada toimiva kone.

4. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tarkotin kyllä, että pyöriikö näyttiksen oma tuuletin. Ei ole mitään hyötyä vaikka pari tuuletinta pyöriskin näyttistä päin jos ei sen oma tuuletin toimi.

5. nafqzi

nafqzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aa sori, kyllä se pyörii.

6. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tarkista ettei piirisarjan jäähyn siili ole löysällä, löytyy prossun vierestä. Mulla yhdestä emosta meni kerran kiinnike joka pitää siiliä paikallaan ja aina jämähti kun pelasi.

7. nafqzi

nafqzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mites sitä sitten kiristetään? Tässä on tämmönen muovinen niitti joka pyöritettäessä ei kiristy/löysenny

E: Näytönohjain on todella kuuma kun kone kaatuu, ongelma taitaa olla siinä. Mites sitä sais vilposemmaksi kun tuulettimet ei nyt paljoa auta.

E2: Tuota tuota, kumpikaan tuuletin ei pyörinyt äsken, oli jotenkin vinossa. Siksi kaatu ja tuli todella kuuma. Eli mietin että 2 tuuletinta tuohon vielä lisää ja sitten joskus uus kone? Oisko noin hyvä ;D

E3: No en mä voi hankkia kahta tuuletinta sen takia että jonkun asian takia vähän ylikuumenee.. Tuo asia pitäisi selvittää

Viimeksi muokattu: 12.09.2009
  8. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kokeile putsata näyttiksestä pölyt, jos on puhdas niin taitaa olla uuden näyttiksen hommaaminen edessä, ei nekään ikuisia ole. Jos on takuuta jäljellä niin sinne sitten.

9. nafqzi

nafqzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on itseasiassa alkanut käymään niin että heti kun käynnistän tietokoneen, se kaatuaa.
    Olen ajatellut uuden koneen ostamista, tämä ehkä paras vaihtoehto sitten?

Kone on jo vanha muutenkin ja tarvitsisin jo uutta joten tällästä meinasin

Viimeksi muokattu: 13.09.2009
  10. Daword

Daword Regular member

Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    Joo no ei oo pakko asentaa winukkaa uusiks.. Mä taidankin tästä lähin suositella uuden koneen ostoo kaikille enkä sitä winukan uudelleen asennusta enään. Mitäs kun alkaa uus kone tokkuaan? Onko winukan asennus myös silloin aivan mahdoton korjaus toimenpide?

Kannattaa se kone ostaa ns"osista koottuna" ei mitään valmiita pakettikone ratkasuja tyyliin Kallis ja hidas. Mutta jos sijoitat 500-600e niin saat jo ihan asiallisen uuden koneen.

On tainnut takuut mennä umpeen jo vuosikausii sitten jos olet vaivautunut lukemaan topikin ensimmäiseltä sivulta tuon kokoonpanon? aika vanhaa rautaa siis kysees.

Viimeksi muokattu: 13.09.2009
  11. sipuli321

sipuli321 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    noh.. aina voit kokeilla jotain kuten aukasta kotelo ja laittaa pöytätuuletin puhaltamaan sisälle. toimi kaverilla kunnes hän hankki uutta tavaraa koneensisälle.

12. Daword

Daword Regular member

Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    toikin on ihan toimiva ratkaisu, tuolloin kotelon kuumemisesta ei tarvitse huolehtii eikä ilman vaihtokaan ole enään ongelma :)

13. nafqzi

nafqzi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Veljen konetta olen ostamassa, se on hyvä kone jossa pelit pyörii pirun hyvin, 200e.
    Veli ostaa uuden koneen niin siksi myymässä :)

14. Daword

Daword Regular member

Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    millainen kone kysees?komponentit?

15. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Paljon parempi ehdotus toi on tosiaan jatkossa, 'Osta uus kone' kun sanoa 'Asenna winukka uusiksi'. Vioissa jotka ei oo ilmeisimmin winukasta johtuva. Tarpeettomat neuvot voi jättää kokonaan pois. Jos ei muutakaan keksi, kykene, tiedä.

Ja voi tosiaan lukea etusivulta mitä koneesta on sanottu. Aika vanha masina kait. 1.3GHz prossu ja 512MB ram.
    Näyttiksestä ei sanaakaan ja sen takuuvaihtoasiaa tuossa ehdotettiin. Selvänäkijän näkökyvyt on sitten toinen juttu.
    Vanhaankin ritsaan on saatettu ostaa kaupasta upouusi, tosin vanha malli, jossa takuu on voimassa.

Onko biosissa monitorointia, lämmöt emo + prossu?
    Toi softa kun ei näytä niitä ollenkaan?
    Miksi ei?
    Näyttääkö bios mitään? Onko mahdollisesti joku asetus, jolla lämmöt ei winukkaan tuu? Onko shut-down lämpötilaksi cpu:ssa "30 astetta"?

Onko ne pölyt putsattu, tarkistettu prossun siilin välistä lämpötahnat?

Everest Home cpu flekti nopeus, kun testasin mikä flekti sen ujelluksen pitää ja pysäytin ton, niin katos koko anturi näytöstä.
    Minuutin kesti lepotilassa että cpu lämpö nousi 38 -> 39 astetta. Kauempaa en viittinyt juntturassa pitää.
    Silviisiin voi funtsii, mitä noi softat tekee anturien suhteen. Signaalin perusteella.

16. Daword

Daword Regular member

Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    Mitäs sä tolla tarkoitit? Väitätkö ettei tuossa voisi olla käyttiksestä johtuvaa vikaa? Väitätkö että windowsia ei kannattais edes asentaa tietokoneeseen vaan ostaa suosista heti uus kone?
    Ja Missä kohtaa minulla oli muka tarpeeton neuvo?Siinä kun ehdotin windowsin asenusta vai?

Älä tuu tänne ottamaan minua hampaankokoon taas vaan koita pysyä aheessa. Jos olet windowsin uudelleen asennusta vastaan niin kerro se ja yritä keksiä muu korjaus toimenpide mutta älä tule minua vastaan hyökkäämään sanomalla-> "Tarpeettomat neuvot voi jättää kokonaan pois. Jos ei muutakaan keksi, kykene, tiedä."

Windows on aina hyvä asentaa ennenkuin alkaa miettimään uuden koneen ostoa. Eikä sinun kommenttisi poista windowsin udelleen asennuksen arvoa.

E:Me näemme kyllä textisi ilman punakynääkin

Viimeksi muokattu: 14.09.2009
  17. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Mulle ihan yks lysti mitä sä näät ilman punauksiakin. Sä tulkitset kaikki tekstit kuten huvittaa. (Kommentoit, chattailet, unohtaen mitä itse olet aiemmin kirjoittanut.)
    Punaus oli ketjun aloittajalle, sille jonka kone ei toimi. Kun ei nafqzi ole vieläkään ole sanonut mitään jo ekana ehotetuista korjauksista. Toimista.

Mä en ole mitään sanonut winukan uudelleen asentamisesta itse.
    Ekassa viestissäni täällä punauksella 'älä asenna, älä säädä'.
    Vian kuvaus vaikuttaa että 99,9% todennäköisyydellä on lämpenemisestä kyse. 99,99% todennäköisyydellä raudassa on vika.
    Niihin kumpaankaan ei auta käyttiksen uudelleen asennus.
    Pienen pieni mahdollisuus on, että winukassakin on omat vikansa. Että sen takia ei softa näytä cpu ja emo lämpötilaa. Mutta bios on jo sanottu katsomaan. Vastausta odottelen.

Rauta kun on rikki, niin uutta osaa joutuu hankkimaan. Jos koko kone menee uusiksi, niin silloin se käyttiskin kannattaa asentaa uutena. Juu näin on.

Ehkä ketjun aloittajalla on mennyt mielenkiinto tai lukukyky kokonaan tän holtittoman [+lainaa] toiminnan seurauksena. Ketjujen viimeisen viestinkin osalta.
    E: LOL omasta viestistäkin editin sijaan hölmöilyä => sori tuli tuplat.

Viimeksi muokattu: 15.09.2009
  18. Kacko

Kacko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulle jäi vielä epäselväksi että pyörikö se crysis vai ei?

19. Daword

Daword Regular member

Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48

Minun mielipiteeni saa erota sinun omistasi ilman että joutuisin sinun solvauksiesi kohteeksi.
    Onko tämä nyt asiallista käytöstä sinulta?

Mutta en keskustele asiasta kanssasi tämän enempää sillä en halua banneja joten kiitos ja näkemiin.

Totanoin ei se kyllä toimi tuolla kokoonpanol jonka topikin aloittaja ilmoitti, on aika vanhaa rautaa

20. Daword

Daword Regular member

Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    anteeks tupla

21. Kacko

Kacko Member

Kiitokset: