1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kokemuksia Optorite DDO401 asemasta

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi juhpyl 28.11.2003.

  1. jarmokap

    jarmokap Member

    Liittynyt:
    07.12.2003
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuore uutinen tuolla CDR-Info sivustolla kertoo:

    http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.asp?RelatedID=4832

    Tuosta uudesta mallista on uutisoitu noilla ulkomaisilla sivustoilla jo aikaisemmin. Kyse on [bold]-R[/bold]-levyjen polttonopeuden nosto 4x -> 8x firmware-päivityksellä.

    Linkki HD-Burn-sertifioituihin asemiin löytyy 7.12 kirjoittamastani. Listaa ei liene päivitetty aikoihin. Googlella löysin tämän:

    http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/t197623.html

    Tuon mukaan Sanyon omat DVD-soittimet toistaisi HD-Burn-levyt. Medioista vain TY ja MCC kelpaa HD-Burn-polttoon.
     
  2.  
  3. jarmokap

    jarmokap Member

    Liittynyt:
    07.12.2003
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  4. Voorhees

    Voorhees Guest

    Joo no nyt selkes asia, en lukenut tarpeeksi tarkasti että kyse olikin DVD-R levyjen polttonopeuden lisääntymisestä, kiitos selvennykestä !

    Onpas halpoja noi verkkokaupan Verbatimit !
    Näköjään 5 pakettia jo tilattu, jos hinta pitää paikkansa niin tuohan rupeaa jo kilpailemaan saksan ja englannin hintojen kanssa, vaikka onkin kasettimaksua 1,10 € joka levys.

    Näyttääs vähän hinnat nousseen saksassa, mitä nyt katoin näitä paikkoja:

    www.cdrohlinge24.de & www.nierle.de
     
  5. makiaho5

    makiaho5 Member

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mäkin olen ajatellu ostaa tommoisen opriten
    mutta te puhuitte että kaikki poltetut ei toimi

    tarvisin poltavan dvd:n koska pitäis polttaa ps2 pelejä

    niin onnistuuko tuolla jos polttaa vaan 4x entä jos 8x
     
  6. Voorhees

    Voorhees Guest

    8X nopeutta en oo vielä pystynyt kokeilemaan kun ei ole ollut levyä minkä olisi voinut päästää 8x nopeudella.

    Vai voiko Nero 6:lla polttaa 8x vaikka levy olis 4X, saako jostakin eston pois ???
    Kertokaa Te viisaat...

    PS2 DVD kopsuihin en osaa auttaa kun ei oo ittellä Pleikkaria, ei oo kun vanhoja Nintendon Game&Watch elektroniikka pelejä :)

    Niin mulla on kaikki DVD-R ja DVD+R levyt palaneet ok Optoritella. DVD levyt mitkä ei toimineet mun lukevassa Toshiba asemassa olivat DVD+RW ja DVD-RW, ja ei ihme mun toshiba on jotain 4 vuotta vanha.

    Ja HD-BURN poltolla poltettu CD-R levy toimi vain itse Optorite asemassa, tosin harvat DVD-ROM asemat pystyy lukemaan HD-BURN levyjä tällä hetkellä. Luki hienosti 1,4 gb HD levyn 3 minuutissa ;)

    Ja vanhat 1-16 x polttoon kykenevät CD-R levyt on syytä polttaa jollain muulla kuin uuden karhealla DVD burnerilla.

    DVD-R ja DVD+R merkit mitkä palaneet siis ok, tässä listaa:

    Octron (Lidl)
    TDK
    Verbatim
    Sony
    Maxell

    No onhan nuo merkkilevyjä, mutta kun en oo vielä jaksanut tilata halpoja ulkomailta.
     
  7. topa

    topa Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä nuo TY ja MCC mediat ovat?
    Mitä tuo tarkoittaa?
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2004
  8. jarmokap

    jarmokap Member

    Liittynyt:
    07.12.2003
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    TY=Taiyo Yuden http://www.t-yuden.com/
    Tekee mm. Fujille levyjä.

    MCC=Mitshubishi Chemicals
    Tekee mm. Verbatimille levyjä (kaikki Verbatimit ei ole MCC-levyjä).
    .
     
  9. topa

    topa Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistä löytyis ohjeet firmwaren päivitykseen?
     
  10. Voorhees

    Voorhees Guest

    En ole vielä tarvinnut mitään päivtyksiä, ainakin mulla on asema pelannut niinkuin junan vessa. En tosin ole vielä 8x nopeudella mitään vielä poltellut kun ei ole ollut niin nopeita levyjä vielä testissä.

    Mutta eiköhän täältä löydy:

    http://www.optorite.com/support.htm
     
  11. Voorhees

    Voorhees Guest

    Niin tosta HD-BURN poltosta... Mulla ainakin toimi aivan hyvin TDK levylle poltto, tosin en oo pystynyt testaamaan sitä millään muulla asemalla kuin tolla Optiriten asemalla.

    Kai sitten TDK teettää levyt niillä valmistajilla joidenka lyhenne on TY ja MCC.
    Jos "jarmokap" tietää enemmän asiasta niin olis kiva tietää asiasta tarkemmin.

    Kokeelen piruuttani MMORE 800 MB CD-R levylle tuota HD-BURN juttua kun tulee jotain mitä vois kokeella. No vois vetää vaikka ajurikokoelmasta backupin, toimiii sitten tai ei. On tohon jäänyt pari lootaa noita MMoren 90 min levyjä eikä niillä niin hirveesti enää oo käyttöä kun kerran on DVD polttava...

    Ilmoittelen sitten kun oon testannut.

     
  12. Jyrki-boy

    Jyrki-boy Member

    Liittynyt:
    11.01.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Roxion Easy cd/dvd creator ei tunnista tätä Optowriten asemaa toimivaksi laisinkaan. Toisessa koneessani oleva 4X Teac toimii ongelmitta molemmilla Ohjelmilla. Ärsyttävä ominaisuus. Pidän itse Roxion ohjelmaa toimivampana kuin Neroa.
     
  13. makiaho5

    makiaho5 Member

    Liittynyt:
    04.02.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mitä cd:itä kannatais nierle.de kaupasta tilata tuohon oprite polttavaan

    valmistaja susitteli verbatim mutta ne on liian kalliita mulle joten käykö esim prodye
    ja mikä niinstä

     
  14. topa

    topa Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä TDK:n levyjä olet käyttänyt? Itse olen Maxelin CD-R 80 XL-S levyä kokeillut ja se yksilö ei ainakaan toiminut. Olen myös kokeillut jotai eProFormance nimisiä levyjä kokeillut ja nekään eivät toimineet.

    Edit
    Nyt kokeiltu myös TDkn 700MB levyä ja taas yksi lasinalunen lisää, ehkä käyttiksen uudelleenasennus auttaa. Koneeni on Duron 1400@2088MHz 512 DDR333, WD 80GB, optiset asemat Sony DDU1621 (toivottavasti kohta Region vapaa),Optorite DVD polttava, ja Liteon 40x CD-R. Primary IDEssä on kovo ja liteon secondary iDEssä optorite ja Sony. Emo MSI KT4-V

    Itse tilasin Princon 1x levyjä 10kpl, erittäin halpoja, laitan testi tuloksia kunhan levyt tulevat. Maksu heille saapunut viime tiistaina.

    [bold]EDIT[/bold]
    Eli levyt paloivat 2x nopeudella jolloin poltto kestää aika tarkkaan 1/2 tuntia. Poltossa ei mitään ongelmia ja levyt (elokuvat) toimivat erinomaisesti Sansui DVD soittimessani.
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2004
  15. Voorhees

    Voorhees Guest

    Jyrki-boylle vastakysymys että mikä versio sulla on EasyCD Creatorista ?

    Oletan että sun Roxio on aika vanha koska jos sun toinen asema on jokin 4X polttava
    Jos se on jokin vanha eikä edes päivityksiä haettu niin tuskin voi toimiakaan tolla Optoritella.

    Mä oon tosiaan samaa mieltä, mäkin tykkään enemmän iisi ceedeestä, mutta en ole sitten viitsinyt ettiä uutta versiota.
    Ja jos noi Roxio ja Nero edelleenkin eivät tykkää toisistaan, eli eivät saa olla asennettuna yhtäaikaa niin varmaan jää kokeilematta. Oon tolla Optoritella polttanut imageja näillä:

    - Clone CD 4.2.0.2
    - alcohol.120.1.4.3.410

    Toi alcohol softa on hyvä kun sillä BIN imaget poltettua ilman että pitää olla CUE tiedostoa, ainakaan mä en löytänyt Nero 6:sta mistään mitenkä ja millä pitäs aukaista toi BIN.
    No pääasia ainakin mulle että sai jollakin poltettua, jotenkin toi Nero ei oikein ole munkaan softa. Kai sitä pitää jossakin vaiheessa sittenkin kokeilla vaikka kakkoskonees että toimiiko toi asema jollakin uudella Easy CD versiolla, kun vaan kerkees testaan.
     
  16. topa

    topa Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei pistäkää jotain listaa mitä levyjä olette HD BURNilla poltanut ja miten on toiminut.

    Itse olen kokeillut TDKn CD-R 700MB levyjä - ei toiminut
    Maxel CD-R80XL-S - ei toiminut
    Sunstar CD-R 700 MB halppis - toimi jotenkin


    __________
    Ja sivuston pitäjille kiitos korjatusta sisäänkirjautumisesta!
     
    Viimeksi muokattu: 13.03.2004
  17. topa

    topa Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletteko kokeillet tuota 1.0D firmwarea?
    Pitäisi lisätä 8x miinus levyillekin.

    Optoriten sivuilta sitä ei saa, jos joku tietää mistä löytyisi niin laita linkkiä.

    [bold]Edit [/bold]
    kirjotusvirheiden korjausta
    www.optorite.com sivu on remontissa, joten uutta firmwarea ei sieltä saa.
     
    Viimeksi muokattu: 14.03.2004
  18. Voorhees

    Voorhees Guest

    Testasin Ruotsista ostamaani Memorexin CD-R levyyn HD-Burnia. Levy paloi ja kopsaantui moiteetta. Myös Memorexin DVD-R, DVD+R ja DVD+RW levyt palaneet ok.

    Tuo 1.0D firmware on kaiketi semmoinen missä ei ole HD-BURN tukea, täältä luin:

    http://club.cdfreaks.com/showthread/t-86243.html

    Saako Optoritella poltettua 4x DVD+R levyihin 8x nopeudella vaikkei levy sitä tukisikaan ?

    Mulla ei ainaakaan ole Nero 6.3 versiossa valintaa että 8x olis mahdollinen, mutta mulla on asemassa alkuperäinen firmaware mikä siinä oli kun aseman ostin joulukuussa 2003.

    Onko kellään noita Optorite DDO401 firmwareja netissä jaossa, kun kerran toi virallinen saitti on korjattavana ?
     
  19. topa

    topa Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voin sähköpostilla laittaa jos annat.
    Minulla on 120E, 130E ja 130E joka on region patchattu, eli kaikki levyt toimivat.

    Olivatko nuo testaamasi memorexin levyt 52x multispeed 700MB? Niitä läytyy kymmene hyllystä, en vain ole viitsinyt testata kun on jo sen verran tullut levynalusia. Yksi ainut levy on jotenkin toiminut, poltti OK lukeminen vaanon nihkeetä vain 24x nopeudella.
     
    Viimeksi muokattu: 22.03.2004
  20. Voorhees

    Voorhees Guest

    Joo noi Memorexit on 52X max 700 MB CD-R levyjä ja ne on 50 pack juttuja. Semmoinen varoitus oli purkin kyljessä ettei suositella polttaa 1x tai 2x. Oon nyt polttanut jotain 20 kpl noita memorexin cd-r levyjä ja kaikki pelannut ok. Tosin vain sen yhden CD-r levyn testasin sillä HD-Burn jutskalla.

    Ihme ja kumma mutta mulla ollut aika vähän ongelmia aseman kanssa. Mulla on tapana kylläkin jättää kone polton ajaksi rauhaan, no mulla 3 muuta konetta millä saa kyllä ajan kulumaan. Yksi CD-R susi tuli kun räpläsin tiedostojen kanssa vähän samalla kun poltti juuri loppua levystä.

    Varmaankin on parempi etten laita mitään firmaware päivityksiä, mitäs sitä kannattaa toimivaan mitään päivityksiä laittaa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 21.03.2004
  21. topa

    topa Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen kokeillut kahta eri firmwarea ja neljää eri cd merkkiä, yksikään ei ole toiminut.

    Osaisiko joku sanoa missä vikaa?
     

Jaa tämä sivu