1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kokemuksia käyttiksistä

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Kirk 28.03.2002.

  1. Kirk

    Kirk Member

    Liittynyt:
    27.02.2002
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taas olisi aika Windowsin uudelleen asennukseen. Viimekerrastahan onkin jo kuklunut useampi kuukausi. Mietin tässä vain, että minkähän Windowsin asentaisin. Nykyinen käyttis on XP. Tähän olen ollut kohtuullisen tyytyväinen, vaikka ongelmia tämänkin kanssa on ollut. Edellinen oli 98SE, ja sitä ennen ME. Milleneumia en itse suosittele kenellekään. Eli mitäpä käyttistä suosittelisitte? Mikä on vähiten huonoin? Tietysti ajatellen videoeditoiti/pakkaus/rippaus juttuja. Peleille yms. ei ole niin väliä.
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    2k
     
  4. Jaanz

    Jaanz Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2002
    Viestejä:
    327
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    W2K olis aika vakaa vaihtoehto tuohon.
    Nuo käyttisten vakaudet tuntuu olevan suhteellisia laitteiston sisältöön, esim. mulla ei ollut ME:n kanssa mitään ongelmia vanhemman koneen kanssa (P2-333), toimikuin junan vessa, toisin on nyt kun on abitin emo, ei voi sanoa kuin voi jösses! XP tai Me ei suostu installoitumaan... Tällähetkellä on siis 98SE ja W2K...
     
  5. icedaemon

    icedaemon Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Win xp on "todella vakaa" kaverilla kaatuu noin 10 minuutin välein.
    win ME kaatuu 1 minuutin välein ja heittää ruudulle ihanan sinisen ruudun valkosella tekstillä.
    Tällä hetkellä 95/98/Me/XP on hakkerieden unelmia, niissä on todella paljon tietoturva aukkoja

    oletkos harkinnut linux ??
     
  6. Supo

    Supo Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2002
    Viestejä:
    437
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on xp-professional ja tämä on paras käyttis mitä olen ikinä pitänyt koneessa.Jos jollain on ongelmia niin se johtuu kyllä siitä mitä on monitorin ja penkin välissä;)Heittäkää ne epämääräiset ohjelmat pois niin toimii ku unelma ja vielä nopeeki on.
     
  7. make55

    make55 Regular member

    Liittynyt:
    05.11.2001
    Viestejä:
    414
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    XP Pro on ja pysyy. Me on tähän verrattuna lelu.Reilun puolen vuoden käytössä ei ole vielä kaatunut kertaakaan.
     
  8. Jaanz

    Jaanz Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2002
    Viestejä:
    327
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Mulla on xp-professional ja tämä on paras käyttis mitä olen ikinä pitänyt koneessa.Jos jollain on ongelmia niin se johtuu kyllä siitä mitä on monitorin ja penkin välissä;)Heittäkää ne epämääräiset ohjelmat pois niin toimii ku unelma ja vielä nopeeki on."
    _____________________________________
    Hmm, vaikka kuinka tuohon tuon hymiön laitoitkin niin silti on pakko sanoa että olet todellakin väärässä!!

    Esim. Abit KT7A on syvältä sieltä minne aurinko ei paista, tällähetkellä tiedän 3-4 tyyppiä + minä itse mukaan lukien joilla on ks. emo temppuillut (ja jatkaa kenties), joillain vähän vähemmän joillain enemmän, joten lopetetaan tämä p***a puhe, jokainen tampio osaa käyttiksen koneeseen duunata, jopa mun 5v serkkunikin. :D

    Eikös kaikki mikkisoftan ohjelmat ole epämääräisiä... :))
     
    Viimeksi muokattu: 05.04.2002
  9. Jaded

    Jaded Guest

    Hmm..keskustelu vaikuttaa kiihtyvän todella mielenkiintoiseksi..heh. Mutta eiköhän asia loppujen lopuksi ole kuitenkin niin, että niin paljon kuin on käyttäjiä, yhtä paljon on mielipiteitä (toinen tykkää susikasista, toinen jostain muusta. toisaalta mitäpä sillä p***alla, kun ei ole peltoakaan?). Itsehän valitsisin Micro$oftin käyttiksistä w2k tai xp:n, jotka olen todennut hyviksi omiin tarpeisiini. Kaupallisia, epävakaita jne jne. ne ovat kaikki, sehän on tiedetty jo kauan. Vielä koittaa sekin päivä, että olen niin "guru" että siirryn täysipäiväisesti Linuxiin, valitettavasti olen vielä kuitenkin riippuvainen tästä Gatesin "hengentuotteesta". Valitettavasti.
     
  10. icedaemon

    icedaemon Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tulee ihan mieleen takavuosien Amiga/Pc "sota"
    kun kattelee tätä keskustelua :)

    Miks ei kaikki siirryttäis takas Ms-dos järjestelmään
     
  11. pate-72

    pate-72 Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2002
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tohon ms-dos:iin siirtyminen ei ainakaan perheelliselle ole helppo juttu,mut kun oon kokeillu winkun 95-xp ja kaikki silt välilt, nii w2k on ollut vakain,mut xp tulee kovasti perässä ja xp on mun valinta,kun siinä toimii tälhetkel kaikki ohjelmat (esim:lasten pelit ym) mitkä ei toimi w2k:ssa ees kirveellä.Ja kait ne nyt ainakin yrittää paikata xp:n turva-aukkoja ,mut ei linukskaan aukoton oo ainakaan viel.
     
  12. janska

    janska Guest

    Heh, mitähän tuo ICEDAEMONin ("KAVERI") sen koneensa kanssa tekee, kun tuolla tavalla kaatuilee? ME:tä & XP:tä olen käyttänyt ja ovat ainakin minulla toimineet HYVIN molemmat.
    XP PRO tällä hetkellä ja hyvin on kaikki ohjelmat toimineet! EI KAATUILE (ainakaan 10 min välein):)
     
  13. icedaemon

    icedaemon Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä käytän sitä tavalla jolla miikrosoft on sen tarkottanu käytettäväks !!
    Eli suomeksi Office vääntöä, Inet selailua, Gamettamista YMS...

    enhän mä sille mitään voi jos gates ei osaa tehdä toimivaa käyttistä
     
  14. janska

    janska Guest

    Jep! Ongelmiahan on aina varmasti ollut ja aina tulee uusia.Mun koneelle, kun tämä xp asennettiin nii näytön-ohjain jumitti asennuksen tiettyyn pisteeseen eikä suostunut jatkamaan, ohjain vaihdettiin asennuksen ajaksi ja sen jälkeen on "murissut mukavasti":)
    Ei ole joutunu vielä asentamaan uusiks,näyttis on toki päivitetty xp:lle, eli vois onnistua ilman vaihto-operaatiotakin.
     
  15. tommi85

    tommi85 Regular member

    Liittynyt:
    26.11.2001
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mun xp:n uptime oli jossain välissä yli 100 tuntia joten kyllä se kestää.ja mä kun rääkkään konetta kaikella voimalla.Edonkey,officet,3d mark,pifast ja kaikki muut ja kasassa pysyy.
    En tiedä mutta kyllä tuo XP kasassa pysyy, vaikka mulla on tuota "paska-softaa"tullu asennettua =)
     
  16. icedaemon

    icedaemon Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    taitaa tietokoneet ja käyttikset aika yksilöllisiä, sillä toisilla toimii joku ohjelma ja toisilla taas ei, mene ja tiedä. Eiks siihen Xp käyttikseen tuu uus päivitys joka viikko ?
     
  17. des1re

    des1re Guest

    Minä ite oon xp-een kannalla mut digikameran syistä jouduin vauhtaa me-eehen joka on mielestäni huonompi...
    Jos joku tietäisi miks kamera ei suostu näyttää kuvia xp-eellä nii kertokee ihmeessä!!!
     
  18. pate-72

    pate-72 Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2002
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tohon kaatuiluun voi löytyä kyl vika myös tekniikasta. Mul ei pysynyt mikään käyttis pystyssä ja kaikki ohjelmat jumitti,mut kun tarpeeks vaihdettiin osia(kovo,muistit,ide-piuhat ja emolauta)nii nyt on toiminut "täydellisesti" mitänyt omien säätöjen takia on mennyt käyttis uusiks.........
     

Jaa tämä sivu