1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Knoppix ja Wlan...?

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kapula 23.10.2004.

  1. Kapula

    Kapula Member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkäs... Hommasin tuon Knoppix live linuxin ja pitäis saada värkättyä WLanin kautta netti siihen. No, linux ei löydä ollenkaan D-linkin korttiani. Mitäs tehdään? Onko linuxiin D-linkin korttien ajureita?

     
  2.  
  3. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Boottasithan 2.6 kernelillä??
    Ja kannattaa muutenkin kattoa siinä alussa ne eri bootti mahdollisuudet...
     
  4. Kapula

    Kapula Member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Testasin bootata 2.6 kernelillä. Sitten kun menee KNOPPIX -> Wavelan Configuration niin se ei löydä mitään korttia... Pitääkö tässä jotain muutakin tehdä ku tuo vain?
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Onko se ihan PCI kortti vai onko se kortti PCMCIA kortti joka on sellaisessa PCI sovittimessa?
     
  6. Kapula

    Kapula Member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ihan PCI kortti. Yks juttu pisti vain mieleen että kun kernel 2.6 tukee kyllä 11megasia kortteja. Tuo on 54meganen.
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  8. Kapula

    Kapula Member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitoin nyt mandrake 10.0 officialin. Installoinnin yhteydessä yritin laittaa jotain d-link ajureita sille. No, ei halunnut löytää. Oon aloittelija linuxin käytössä eli mitäs tässä nyt. Katsoin tuolta Agent_007 sanomalta sivulta oman mallini (d-link G520+)

    Mistä aloitetaan?
     
  9. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  10. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näihin "vääräkielisiin" auttaa Avaruusliftarin käsikirjasta tuttu baabelinkala, osoitteessa:
    http://www.altavista.com/babelfish

    Ainakin saa tuosta saksankielestä koko sivuston käännettyä Lontoon murteelle, joka ainakin itsellä taipuu paremmin kuin toi doitsh :D
     
  11. Kapula

    Kapula Member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelma ratkesi. Ohjelma ndiswrapper autto tähän ongelmaan.
     
  12. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on nyt koneess tuo DWL-G520+. Olen tehnyt kaikki firmwareen asti tuon ohjeen mukaan: http://www.houseofcraig.net/acx100_howto.php.

    D-linkin laitteen paketissa on: H/W Ver.:A3 F/W Ver.:1.0.11

    Kuitenkaan muka tulleen cd-levyn sisältä ei löydy kuin GPLUS.bin (13.elokuuta 2003) ja levyssä lukee Ver. 1.00.

    Eli pitäisikö nyt laittaa tuon levyn mukana tullut firmware vai nuo mitä sivulla mainitaan? Voiko olla, että nuo on uudemmat?

    Netistä löysin joltain venäläiseltä visulta seuvaavan paketin "dwl520+_drivers_307.zip", joka kyllä sisältää nuo ohjeiden mukaiset tiedostot. Onko sitten dwl520+ sama kuin DWL-G520+? Kun D-linkin sivujen mukaan DWL-520+ on 22Mt/s ja mun kortti taas ei:
    http://www.dlink-fi.com/products/PCategoryWire.asp?ProductCategory=Langaton

    Ja nyt tätä kirjoittaessa huomasinkin, että laitteeni olikin acx111 (lspci -n => 104c:9066) eli menikö tämä varmasti oikein tuon ohjesivun lähdekoodeilla?
     
  13. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Edelleen sama ongelma. Nyt kopioin tuon GPLUS.BIN ja nimesin sen TIACX111.BIN (kuten sanotaan http://www.houseofcraig.net/acx100-0.2.0pre8_plus_fixes_37-readme). Seuraavaksi muokkasin star_net scriptin oikeaksi ja ajoin sen. Muuten meni ihan ok, mutta DHCP:tä ettiessä tulee faileddi. Eli firmware on väärä tai jotain muuta on pielessä. Käytän muuten 128bit web avainta, mutta pitäisi ilmeisesti tuollakin onnistua?
     
  14. virtanén

    virtanén Member

    Liittynyt:
    31.01.2004
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Enpä tiedä noista muista, mutta jos DHCP ei onnistu, koita asettaa ne osoitteet käsin? Minulla ei toimi DHCP, joten jouduin laittamaan käsin ne. Se kysyy kaiken maailman ip:t ja subnet mask osoitteet jne, mutta minulla riitti pelkkä Nameserverin asettaminen. Saat varmaan ne nimiserverit nettiyhtiösi kotisivuilta jostain kaivettua, jos ei sinulla ole ne tiedossa. Siis tuota voi ainakin kokeilla.
     
  15. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo vinkki auttoi. Tuolla sain toimimaan, kun katoin vaan mun wlan-reitittimen DHCP:n antamat osoitteen windowsin puolelta. Se on siis varannut MAC-soitten perusteella tietyksi ajaksi sen ip:n. Tosin tuolla ajurilla ei toimi tässä acx111 piirissä salaus eli aika hyödytön tämä Linukka on tällä hetkellä. Pitää odotella päivityksiä ajureihin, mutta ompahan nuo asetukset nyt ainakin valmiina siellä.
     
  16. Kapula

    Kapula Member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla toimii ainakin nuo CDn ajurit, eli siis GPLUS tiedostot. Mitään virheitä ei ole vielä ilmeentynyt, pienistä säädöistä huolimatta.
     
  17. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin käytitkö tuota ndiswrapperia vai käänsitkö driveri koodit? Saitko toimimaan siis web salauksen kanssa (vähintään 128bittinen)? Kyllä minä nyt saan toimimaan tuon kortin, mutta ilman salausta (linux ajurin ohjeissa oli, ettei tue tolla acx111 sitä). En ala käyttämään wlania ilman salausta. Vasta vähän reilu kuukausi sitten skannailin verkkoa, niin yksi suojaamaton löytyi naapurustosta.

    Muistaakseni tuota wrapperia yritin käyttää, mutta sille täytyi antaa joku *.inf file. GPLUS oli siis firmware, eikä itse se ajuri.
     

Jaa tämä sivu