1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KISS dp1000

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Reginald3 15.09.2004.

  1. atum

    atum Guest

    Joo, toi 2.8.5 oli muuten ihan hyvä mutta aika moni leffa jumi kelatessa, eli jäi se 'play'-merkki sinne kulmaan möllöttään ja kone jumiin...eikun irrottaan töpseliä! Muuten oli ok, kunhan vaihdoin vielä tuon fontin.

    Tätä uutta fw ei ole tullut kokeiltua tekstien osalta. Onhan se aika köpöä se iso-8859 fontti. Mutta muuten tosiaan toimii kelaus paremmin, en ole jaksannut tutkiä mitä formaattia ne jumivat leffat ovat.

    KYSYMYS: Hämmästelin vastaavan kissin toimintaa laajakuva-tv:ssä ja DVDleffat näykyi oikeassa koossa mutta sitten divx ei saatu mitenkään asettumaan oikeaan kokoon...missähän vika (tai asetus)?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.12.2004
  2.  
  3. taa1000

    taa1000 Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2003
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kumpa tietäis. Oon useastikin lähettänyt kiss:lle palautetta kyseisestä ongelmasta, mutta ohjeista, jotka olen saanut, ei ole ollut apua (->jälleen palautetta).
    Ratkaisuksi kuitenkin löysin tällaisen (jos vain tv:ssä säädöt riittää):
    Laajakuvatöllöstä letterbox- asetus ja minulla tuon letterbox asetuksen lisäksi 2 subtitle-asetusta, eli nuo subi-asetukset nostaa kuvaa ylöspäin, jos teksti ei näy kokonaan.

    Onneksi sentään tähän uuteen firmikseen 2.9.0. on saatu korjattua se tupla-scandi-ongelma (josta muös useasti palautetta kiss:n suuntaan).
    Eiköhän ne kiss:lläkin kehitä tuotetta kunhan aktiivisesti lähettää asiallista palautetta ja kerro puutteista/vioista.
     
  4. atum

    atum Guest

    http://home.planet.nl/~mgboom/blokjes/indexuk.htm

    tuolta tämmöstä

    Tuota 'hangs the player'-hommaa ei ole minulle sattunnut, johtuuko sitten soittimen hardiksesta. + samaa mieltä tosta tekstityksen luettavuudesta tuon lainauksen kanssa!!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 21.12.2004
  5. Hegeti

    Hegeti Guest

    Kumpikohan olisi parempi ja luotettavempi: Kiss (DP-1000) vai Yamada (DVX-6700 tai 6600)? Mielipiteitä nyt, niin saan minkäin vihdoinkin päätettyä, minkä soittimen ostan. :)
     
  6. Jasulii

    Jasulii Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mites,pitäisikö elokuvien toimia,jos niitä on poltettu 5-6 kpl DVD-levylle?
    Itselläni on 2.9 FW ja DVD-levyltä katseltuna elokuva saattaa näkyä 10-20 min sitten menee jumiin ja saattaa ilmottaa että olet yrittänyt katsoa...FourCC tai jotain codek-systeemiä.
    CD-levyiltä katsellessa,samaa elokuvaa,niin en ole ainakaan vielä huomannut moista,tosin "tutkimukset" on kesken....
    Vai onko joillain siis johtunut toi jumiminen siitä kelauksesta,siis tapahtuuko jumiminen heti vai jonkin ajan viiveellä?
    Itse olen saattanut kelata DVD:ltä elokuvaa hieman alussa,mutta nyt olen testaillut CD:tä,ilman kelausta ja vielä ainakin pelittää.
     
  7. taa1000

    taa1000 Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2003
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä mulla toimii ihan moitteetta DivX/XviD:t DVD:ltä. Mulla on kymmenisen dvd:tä joille on poltettu erästä sarjaa 11-12 jaksoa/levy ja kaikki toimii ihan hyvin. Kelaaminen tosin jumittaa konetta aika usein DivX/XviD kohdalla ja käytänkin haku-toimintoa (search-nappulaa) mielummin.


    täältä:
    http://www.afterdawn.com/glossary/terms/avi.cfm
    löyty tämä:
    ...AVI contains code called FourCC which tells what codec it is encoded with.
    eli
    ymmärsin tämä näin, avi:ssa on koodi joka kertoo koodekin millä avi on koodattu, eli FourCC ei ole koodekki.

    Ainoa koodekki-herja on mulla ollut QPEL, jota soitin ei tue.
     
  8. tommiv

    tommiv Member

    Liittynyt:
    09.03.2004
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    toistaako tämä laite myös QPEL pakatut avit
     
  9. Hegeti

    Hegeti Guest

    Kertokaas nyt joku reilu ihminen, että kumpi kannattaa hankkia Kiss vai Yamada? ja vielä jos mikä malli, kun hintaa on 100€ pintaan!

    Suuret kiitokset ja jouluiloa!
     
  10. Jasulii

    Jasulii Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo tuolla eräällä sivustolla oli vähän mainintaa siitä,kun kai uudemmissa malleissa oliko,se Toshiban vai minkälie 1802,tai jonkun muun merkkistä "driveriä",lukulaitetta,käytetty,niin se malli pätkis tota DVD:tä katsoessa.
    Omani tosiaan saattaa toistaa levyä esim. 10 min,jonka jälkeen jämähtää ja ilmottaa kaikille levyille,ettei tällä levyllä ole mitään luettavaksi tarkoitettua tai sitten tota FourCC-juttua...:(
    Eikä sitä kai ikinä saa toistamaan qpel juttuja,käsittääkseni.
     
  11. pet499

    pet499 Member

    Liittynyt:
    28.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Haluaisin kysellä kokemuksia 2.9.0 originaalista verrattuna Hi-Jack modattuun 2.9.0 versioon. Laitoin koneen äskettäin ja olen pakotettu heti ensimmäiseen softa päivitykseen (kelaus ei aina toimi, rw dvd keskeytyy kivasti 10 min ennen elokuvan loppuhuipennut, skandit kahdellä äällä ei toimi). eli kumpi parempi?
     
  12. pet499

    pet499 Member

    Liittynyt:
    28.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vielä jatkoa tähän hienoon firmware päivitykseen. Eli täytyykö tehdä buuttilevy. Pyytää restarttia toistamiseen, kissin sivujen eject, back, 6,7,8 painelut eivät johda puusta pitkään. Eli miten modattu 2.9.0 ajetaan tohon ...tun koneeseen.
     
  13. pet499

    pet499 Member

    Liittynyt:
    28.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Firmware 2.9.0 tuli asennettua ja toimii originaalina hyvin. Dp 1000 vaati restarttia omalla koneellani n. 5 kertaa ennen kuin päivitys lähti käyntiin. Normaali restart ei toiminut vaan vaati virtälähteen irrottamista seinästä. Nyt ei ole avit pysähdelleet ja teksti sekä skandit on kunossa
     
  14. atum

    atum Guest

    Eli "pet499", huomasit saman asian kuin minä, että homma toimii 2.9.0:llaa. Hauska huomio oli se, että aluevapaa oli päällä, vaikka päivitin soittimen ko. firmiksellä. Varmaan se on asetuksissa jossakin, ei itse firmiksessä. Ja kuten aikaisemmin mainitsin, ei ole pysähdellyt divx katsellessa kertaakaan ja jopa kelaus toimii!!! Maailma muuttuu, Eskoseni!
     
  15. Jasulii

    Jasulii Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten teillä toisilla...
    Toimii noi leffat DVD levyltä katottuna,siis jos olette polttanut esim 6 divX leffaa samalle levylle....
    Vai olenko yksin ongelmani kanssa..:(
    Kun näissä uudemmissa on kai joku Toshiban uus driveri,joka kai pätkii suurimmassa osassa tapausta n.10 minuutin jälkeen,leffan alkamisesta.
    Liekkö päivitystä tulossa,vai pitääkö masiina pistää vaihtoon?
     
  16. wertyqa

    wertyqa Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    uusi ongelma: ps2:n kuva huono kun kiss samassa scart jakajassa ps2:n kanssa

    eli siis kuvassa menee heikko vaaka raita ja kuva välkkyy tai oikeastaa värit välkkyy aika ajoin. onko kukaan muu huomannut tuota? scart jakaja on ihan tavallinen "hardis" jakaja ei siis sähköinen joka pistää "piuhat" poikki kun valitaan mitä liitintä käytetään. sama jakaja on toiminut philipsin dvp630 ja yamada dvx6600 kanssa.

    ja mitä tulee tuohon firmis päivitys juttuun niin... verkkokaupasta ostin koneen joulukuun puolivälissä ja koneessa toshiban 1802 drive ja 2.8.5: n EDELTÄNYT firmis... mikä nyt sitten olikaan.

    aseman koodivapaa ongelman sain hoidettua tässäkin viestiketjussa annetuilla linkeillä - kiitos niille joille se kuuluu ;)

    mutta kun asensin 2.9.0 firmiksen (kiss:n oma), piti aluekoodi laittaa käsin päälle setupissa ennen kuin sain jenkki dvd:t toimimaan.

    millä nuo etupaneelin siniset valot nyt saikaan himmeämmiksi?

    kiitos

    niin piti muokata sitä että kokeilin ensin sitä että otin kiss:n virtapiuhan irti. sitten vasta kun itse scart piuhan otti pois niin ps2:n kuva oli ok... tietenkin
     
    Viimeksi muokattu: 01.01.2005
  17. Jasulii

    Jasulii Member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mulla oo niin mitään väliä,noilla aluekoodeilla,kun en tuu ikinä kahtoo,mitään muuta kun netti elokuvia......
    Mutta tosiaan,jos poltatte useemman leffan DVD-levylle,niin eikö teidän Toshiba 1802 driveri hyydy,vai olenko yksinäni tään ongelman kanssa? :(
     
  18. Juha8

    Juha8 Member

    Liittynyt:
    20.11.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko joku saanut kissin alkuperäisellä 2.9.0 firmwarella aluekoodin vapaaksi?? Jos on niin miten?
     
  19. wertyqa

    wertyqa Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juha8: kyllä olen saanut. ohjeet tähän löytyy juuri tästä viestiketjusta, mutta... lyhyesti:

    1. soittimessa on aika varmasti toshiban 1802 asema <<< pitää selvittää
    2. liity mpeg-playcenter.com:iin
    3. LUE hyvin ja lataa tarvittava aseman firmis päivitys
    4. asenna aseman päivitys
    5. sitten...
    5.1 soitin päälle
    5.2 kelkka auki
    5.3 kaukkarista CLEAR ja heti perään 2, 7 ja 6
    5.4 esiin tulevassa menussa SCART:n kohdan jälkeen pitäisi olla REGION
    5.5 vaihda REGION esim. ALL ja paina OK

    ja sitten katsomaan esim. honkkari pätkiä ;)

    en tiedä poistaako mv:n (kun ei ole tarvetta).

    HUOM! tämä siis toimii kohtien 1,2,3 ja 4 kohdalla vain jos on toshiban asema. annetulla nettisivulla neuvotaan soittimen muihin versioihin apua.

    edellä mainitun olen itse testannut ja hyväksi todennut. jos et ole varman miten tehdään (jos on vaikka kielimuuri) niin tähän ketjuun viestiä.
     
  20. Juha8

    Juha8 Member

    Liittynyt:
    20.11.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen nyt yrittänyt päivittää tota soitinta mv modatulla päivityksellä että sais sen region freeksi mutta eipä ole onnistunut. Jossain neuvottiin että pitää eka päivittää vanhempaaan versioon.
    * 2.6.5
    * 2.8.0
    * 2.8.3

    Ainoo jonka noista löysin oli 2.8.0 ja se heitti erroria päivityksen yhteydessä, että ei sitten silläkän voinut päivittää vanhempaan ekana.

    Eli miten te olette tän nyt teheet?

    Asema on se 1802.
     
  21. wertyqa

    wertyqa Member

    Liittynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kaikki vastaukset löytyvät osoitteesta:
    http://www.mpeg-playcenter.com

    kaverit ovat saaneet tehtyä 1802 aseman firmiksen modaus softan jolla saat siis tuon soittimen dvd-aseman aluekoodi vapaaksi. sitten asennat uusimman kiss oman päivityksen 2.9.0 ja sieltä annettujen ohjeiden avulla kerrot soittimelle haluavasi katsoa alue 0:n levujä.

    ainakin minulla onnistui ensimmäisellä kerralla. eikä homma ollut todellakaan vaikea. soitin ostettu 15.12.2004
     

Jaa tämä sivu