1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kirkas näyttö vs. mattanäyttö

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi S_Holm 29.06.2011.

  1. S_Holm

    S_Holm Member

    Liittynyt:
    29.06.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ostamassa uutta kannettavaa tietokonetta. Suurimmassa osassa näyttäisi olevan kirkas näyttö, josta en niin kovin pidä. Olen löytänyt muutamia mattanäyttöisiä (onkohan oikea ilmaus?) tietokoneita (HP, Sony), mutta ne ovat huomattavasti kalliimpia kuin kirkasnäyttöiset tietokoneet.

    Minkä vuoksi mattanäyttöiset kannettavat tietokoneet ovat kalliimpia kuin kirkasnäyttöiset?
     
  2.  
  3. Cozaar

    Cozaar Member

    Liittynyt:
    29.10.2005
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hinnan muodostumiseen en osaa ottaa kantaa, mutta itse ostin tollasen:
    HP620

    Riittää peruskäyttöön ihan ok. Kaikki perusliitännät löytyy e-sataa lukuunottamatta, bluetoothkin on.

    Miinuksena lienee, että Celeronin virransäästö-ominaisuudet eivät ole kovin hyvät.. Akkukesto kuitenkin mulla ollut ok.
    Erittäin huoltoystävällinen kone: kaikki rojut helposti käsillä yhden takakannen alla.
     
  4. Tnoi

    Tnoi Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Melkonen nuhapumppu.. Hikiseen jaksaa pyörittää winukkaa.
     
  5. S_Holm

    S_Holm Member

    Liittynyt:
    29.06.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vinkistä, Cozaar.
    Katselin HP620:a eräässä liikkeessä pari päivää sitten. Periaatteessa se vaikutti ihan ok:lta, mutta se ei toisi kovin kummoista parannusta nykyiseen vanhentuneeseen kannettavaani verrattuna. Ostaisin ikään kuin hieman uudemman version kuusi vuotta vanhasta koneestani. Hinta tosin oli houkutteleva, vain 380 euroa.

    Kiitos myös sinulle, Tnoi. En ole kovin hyvin perillä koneiden tekniikasta. Viestisi vahvisti intuitiivisen arveluni HP620:stä.
     
    Viimeksi muokattu: 07.07.2011

Jaa tämä sivu