Olen ostamassa uutta kannettavaa tietokonetta. Suurimmassa osassa näyttäisi olevan kirkas näyttö, josta en niin kovin pidä. Olen löytänyt muutamia mattanäyttöisiä (onkohan oikea ilmaus?) tietokoneita (HP, Sony), mutta ne ovat huomattavasti kalliimpia kuin kirkasnäyttöiset tietokoneet. Minkä vuoksi mattanäyttöiset kannettavat tietokoneet ovat kalliimpia kuin kirkasnäyttöiset?
Hinnan muodostumiseen en osaa ottaa kantaa, mutta itse ostin tollasen: HP620 Riittää peruskäyttöön ihan ok. Kaikki perusliitännät löytyy e-sataa lukuunottamatta, bluetoothkin on. Miinuksena lienee, että Celeronin virransäästö-ominaisuudet eivät ole kovin hyvät.. Akkukesto kuitenkin mulla ollut ok. Erittäin huoltoystävällinen kone: kaikki rojut helposti käsillä yhden takakannen alla.
Kiitos vinkistä, Cozaar. Katselin HP620:a eräässä liikkeessä pari päivää sitten. Periaatteessa se vaikutti ihan ok:lta, mutta se ei toisi kovin kummoista parannusta nykyiseen vanhentuneeseen kannettavaani verrattuna. Ostaisin ikään kuin hieman uudemman version kuusi vuotta vanhasta koneestani. Hinta tosin oli houkutteleva, vain 380 euroa. Kiitos myös sinulle, Tnoi. En ole kovin hyvin perillä koneiden tekniikasta. Viestisi vahvisti intuitiivisen arveluni HP620:stä.