1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kingston 40GB SSDNow V-Series, MLC, 2.5", SATA

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi mmiika 06.12.2009.

  1. mmiika

    mmiika Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2009
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos paljon beget avusta! Toivottavasti huomenna tulis postiin, niin olis sit vkl aikaa testailla ;)
     
  2.  
  3. vilzu88

    vilzu88 Member

    Liittynyt:
    01.11.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voisko joku selventää mulle pari seikkaa ihan rautalangasta? Ensiksikin mulla on tällä hetkellä tommonen tavallinen 1TB kovalevy ( seagate diamondmax23 32M) eli miten paljon käytännössä ssd levy nopeuttaisi tietokonetta jos windowsin asentaisi tuolle ssd asemalle. Toiseksi mikä asia eniten ratkaisee levyn nopeuden, jos tarkoituksena on asentaa levylle käyttöjärjestelmä ja ohjelmat? Käytän kuitenkin melkosen raskaita ohejelmia mm proe jossa tarttee melkosesti laskunopeutta tossa mechanica laskennassa.

    Tein omalle tavalliselle kovolle ton testin ja sain tämmöstä:


    crystal disk mark 2.2

    Seq 121,1 109,9
    512k 50,87 83,13
    4k 0,713 1,158
    read write
     
  4. beget

    beget Regular member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    646
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    SSD-kovalevyn etu tulee siinä, että sen lukunopeus on paljon tavallista levyä suurempi. Näin kaikki suuri ladattava tulee huomattavasti nopeammin. Tällaista on siis käyttöjärjestelmän käynnistyminen ja isojen ohjelmien käynnistäminen. Yleensä kun ohjelma on käynnistetty, niin suurin vastuu nopeudesta menee prosessorille ja muisteille, mutta kaikki joka vaatii levyltä lukemista on nopeampaa.

    Itse omassa käytössä huomasin parhaiten tuon nopeuden kasvun juuri Windowsin käynnistysajassa (virtanapista 22 sekuntia täysin ladattuun työpöytään) ja esim Photoshopin käynnistymisessä.
     
  5. vilzu88

    vilzu88 Member

    Liittynyt:
    01.11.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä vastaus selviseni kiitos! ei taida kuitenkaan niin suurta hyötyä tuosta ssd:stä minulle olla. tolla rahalla vois vaik ostaa lisää 2kpl noita 1TB kovoja ja laittaa ne raidiks :)
     

Jaa tämä sivu