1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kevyin käyttis ja codekki paketti?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi neste 18.04.2006.

  1. nwind

    nwind Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2003
    Viestejä:
    452
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    ruksippa ffdshowsta se subtitles päälle niin se hoitelee ne subit samalla niin ei tarvi erikseen noita toisia.
     
  2.  
  3. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä kevyimmän käyttiksen tittelistä taistelee dawn small linux, dslinux...
    siis mun mielestä...
     
  4. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    98 on asennuksen jälkeen kevyt, mutta väsyy nopeasti. Multimediakäytössä on aika iljettävää joutua käynnistelemään konetta uudelleen toiston alkaessa tökkiä.
     
  5. neste

    neste Member

    Liittynyt:
    02.01.2003
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain kuin sainkin lopultakin tekstitykset päälle tuosta
    FFDSHOWsta, mutta ongelma on sama kuin "ulkoistenkin" ohjelmien kanssa.

    Kokeilen vielä erilaisia tekstitysmuotoja, mutta vaikuttaisi siltä että
    ainakin tiukkaan pakatun Xvidin + .srt tekstien kanssa ongelmia on.

    Mutta pitää tässä yrittää vielä säätää kunhan vaan kerkiäisi jossain välillä. "Työ on harrastetoiminnan pahin vihollinen...." :D

    BTW. Kiitos vinkistä Fidelaar, pitää joskus kokeilla tuota.
    Olen siitä joskus ennenkin kuullut, mutta ei ole vielä tullut ikinä
    kokeiltua.
     
  6. tomyy

    tomyy Member

    Liittynyt:
    11.03.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Älkää asentako koodekki paketteja
    Mulla oli 50Mt paketti asennettu. Poistin sen lisää ja poista sovelluksesta ja nyt ei yksikään video toimi. Asennellu monia koodekkeja, kuten xvid ja FFDSHOW. Videot kaatuu heti

    Saako koodekkeja jotenkin poistettua ilman, että Windows pitäisi uudelleen asentaa?
     
  7. pisberg

    pisberg Guest

    win2000 pyörii hyvin noissa vanhoissa ja hitaissa koneissa, ainakin xphen verrattuna
     
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Noi tekstitysten AA:t ja muut pehmennykset syö ainakin hyvin suoritintehoa, eli jos niistä teksteistä vaan saa haluamansa ohjelman säädöissä tehtyä mahdollisimman rumat niin pitäisi hiukan auttaa asiaa (jos siis tekstimuotoiset tekstit kyseessä).

    tomyy: kaatuuko noi videot VLC:llä?
    http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_soittimet/vlc.cfm

    Laitehallinnan kautta löytyy myös video ja sound codecs jota kautta pitäisi näkyä mitä codec:eja on asennettuna tai mitä Windows luulee että on asennettu.
    EDIT:
    AMD K6-2 suorittimet eivät ole parhaita mahdollisia alustoja mediakoneille kun niiden liukulukulaskenta ei ole kovin nopeaa.
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2006
  9. kevo85

    kevo85 Regular member

    Liittynyt:
    19.02.2006
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    oletteko löytäneet vain jotain spyware koodekkipaketteja kun ketään niistä ei tunnu pitävän, itsellä on ace_mega_codec_pack jonka kanssa yli vuoden päivät pärjännyt erinomaisesti.
     
  10. neste

    neste Member

    Liittynyt:
    02.01.2003
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kirjoitampa minäkin tänne taas kuulumisia....

    Eli nyt alkaa olla homma hallinnassa. Tekstit toimivat moitteettomasti videon ja äänen kanssa synkassa. Tämän saavutin kun pienensin itse teksti fontin kokoa. :) (ja säädin noin miljoona muutakin eri kohtaa :D) Sammutin kaikki prosessit mitä en tuossa käytössä tarvitse jne jne...

    Minun projektissani jatkuu nyt siis itse rakentaminen nyt kun rauta on todettu riittäväksi. Mutta pitää kyllä sanoa, että nyt hieman harmittaa kun jokunen kuukaisi aikaisemmin myin Intelin prossun tuosta pois. :(

    Olisi varmaan selvinnyt paljon pienemmällä säätämisellä.
    No tätähän tämä on.... ;)

    Kiitos kaikille avustaneille.
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2006
  11. Bad_Taste

    Bad_Taste Member

    Liittynyt:
    11.02.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    P500mhz, 312mb muistia, karsittu xp+ffdshow+mpc ja hyvin pyörii, jotku pätkii vähäsen.
     

Jaa tämä sivu