1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kellotus

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi an123 13.08.2006.

  1. helppo67

    helppo67 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miksköhän sulla tarjoo noin vähän? En tiiä onko korkeet lämmöt mut mulla pysyy siinä 60 asteen paikeilla =). Uskaltaiskohan kellottaa vielä tuosta 570/780 lisää? voiskohan kokeilla kelloja 600/790?? VOiko se kortti muuten hajota jos laittaa vaikka nuo 600/790 kellot??

    Edit: Millä ohjelmalla kirjaat niitä lämpöjä ylös temee99?? Everesti ei ainakaan kirjaa nitä ylös.
     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2006
  2.  
  3. helppo67

    helppo67 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Haluasin kellottaa omaa E6400. Emona on Asus P5B ja muisteina 2 gigaa Kingstonin 533 mhz cl4. Mitenkäs se kellotus onnistuis parhaiten? Biosista en viittisi ruveta kellottamaan kun en ole ikinä biosissa käynyt. Onko jokin ohjelma jolla voisin kellottaa tuota E6400? Uskaltaisikohan kokeilla suoraan 2,4 gigahertzin kelloja vai onko ne liian isot vakio tuulettimella ja ilman volttien nostoja ja ilman muistien säätöä?
    Eli tarviisin hyvän ohljelman jolla onnistus mun suorittimen kellotus ja sen pitäs olla yhteen sopiva ton mun emolevyn kanssa!

    ps. Tää on kyllä off topic mut ajattelin laittaa nyt kuitebkin tänne :(. joku mode voi siirtää jos haluu.
     
  4. temee99

    temee99 Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2005
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Helpolle:
    Kellota vaan! Muistat vaan testata muutokset. Ei se kyllä anna laittaa niitä jos ei mene checkkaus läpi. Noista lämmöistä vielä sen verran et laitappas vaikka asus smartdoctor päälle valmiiksi ja sit ajat 3dmark06 testiä ja katot sen merihirviö testin loputtua(huom heti kun aukee taas windows) paljonko lämmöt on. Mullakin ne käy vaan hetkellisesti 77C.
    **************
    eli nyt kun tein optimoinnin uudestaan ja olin jo kellotanut korttia sitä ennen tuli aivan eri tulos 559/784.
     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2006
  5. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä voi nostaa huoletta tohon 2,4 GHz:iin vakiojäähyllä ilman volttien nostoa ym. Minäkään en ollut aikasemmin kellottanut, mut helppo oli BIOSsistakin, nostaa vaa sen väylätaajuuden sinne kolmensadan kieppeille. Lämmöt ei ainakaa mulla noussu käytännössä yhtää!
     
  6. mikozo

    mikozo Regular member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon nyt kellotellu tuota msi 7600 gs:sää sillain että laitoin siitä detect optimal frequencies. muisit se laitto 948 mhz ja coren jotain vähän päälle 400 jonka ite muutin 450mhz ( vakiot 800 ja 400). Lämmöt on ytimessä jotain vähän alle 60c rasituksessakin. Kuinkahan paljon tuosta tohtis vielä kellotella?

    Ja tuolta pystyy erikseen kellottamaan 2d ja 3d kellot corelle niin tarviiko noista muutta kun pelkästään 3d mhz?
     
  7. helppo67

    helppo67 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    204
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Bagoonga kirjoitti:
    Kyllä voi nostaa huoletta tohon 2,4 GHz:iin vakiojäähyllä ilman volttien nostoa ym. Minäkään en ollut aikasemmin kellottanut, mut helppo oli BIOSsistakin, nostaa vaa sen väylätaajuuden sinne kolmensadan kieppeille. Lämmöt ei ainakaa mulla noussu käytännössä yhtää!


    No kerroppa miten se tehään kun itellä ei ole mitään hajua!! Ja mikäs se väylänopeus pitäs olla tarkalleen jos haluis 2,4 gigahertzin kellot.
    ps. kirjota vaikka joku ohje miten se kellotus hoidetaan!

     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2006
  8. panosorsa

    panosorsa Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on asus 7900 gt top malli ja mulle tarjotaa 845/580. eli voinlko käyttää noita kelloja pelatessa kun vakiona on 720/520?
    ________________________________________________________________________
    Sain tosta 3dmarkkeja 8336 ja gpu max läpötila oli 63. Eli kuinkas paljo vois tolla kortilla kellottaa ja millä lämpötiloill?
     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2006
  9. Mummy

    Mummy Active member

    Liittynyt:
    26.06.2003
    Viestejä:
    2,856
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuota CoolBitsiä ei tarvitse ladata mistään sen voi lisätä rekisteriin ihan itsekkin. Eli Käynnistä/suorita.../regedit.exe ok tai enter. Kansioon HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvTweak lisätään hiiren oikealla DWORD nimetään se CoolBits nimiseksi ja annetaan sille arvoksi 3 ja se on siinä. saummutetaan regedit ja käynnistetään windows uudestaan jolloin controlli paneelin on ilmestynyt uusi valikko "kellotaajuusasetukset" tai uudemman paneelin mukaan "muuta ylikellotusasetuksia".

    Itse suosittelen pitämään näytönohjaimen lämpötilan alle 80C*...
    Siis ainahan voi jotain sattua mutta luultavasti ohjelma ei vain hyväksy niin suuria asetuksia tai sitten kone tilttaa ja käynnistyy uudestaan.
    Uskoisin vauhdin pyssäävän tuohon korkeinaatn muistin nousevan tuohon 800MHz pintaa tuolla coolbitsilla senjäölkeen onkin luultavasti vaihdettava ohjelmaa jotta saa muisteja nostettua yli 800MHz...

    Sillä ei ole merkitystä kumpaa kellotta ensin tai kellottaako kumpaakin yhtäö aikaa. mutta core on tärkeempi kuin muisti eli pienimuutos coreen antaa enemmä 3d karkkia kuin suurimuutos muistiin.

    Ilmoitat coren ja muistin erinpäin kun muut eli sulla eka muisti sitten vasta core kuntaas muilla...

    Uskosin että voit käyttää noita kelloja. Tarkailet vain lämpöjä ja ettei kortti anna ruutuun epämääräisiä artifäktjä. Ainahan vastuu on loppukädessä kellottajalla itsellään eli kellotetulla kortilla EI ole takuuta voimassa ellei kortinvalmistaja ole niin erikseen ilmottanut...
     
    Viimeksi muokattu: 06.10.2006
  10. mikozo

    mikozo Regular member

    Liittynyt:
    17.09.2006
    Viestejä:
    167
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minkalaisia kellotus tuloksia muut ovat saaneet 7600 gs:sillä?
    Mulla on msi:n agp väyläinen malli.

    Ja mikä ois semmonen ohjelma joka jättää muistiin sen lämpötilan että voi kattoa jälkeen päin että paljo on ollu lämmöt esim. 3d markissa testin aikana?
     
  11. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten kauan teillä on menny aikaa siihen et se etsii ne optimaaliset kellot?? Siis sieltä näyttiksen asetusten kautta.. Kuuluuko asiaan et näyttö vilkkuu ja tekee vaikka mitä sillo ku se selvittää niit kelloja? Olihan tarpeeks epäselvästi sanottu. Nii ja jouduin sammuttamaan koneen kesken tätä prosessia ku piti joutua junaan, joten toivottavasti näyttöön viel kuva tulee. Ja kannattaako läppärin näyttistä ruveta kellottaa? Näyttiksenä on GF 6600 Go..
     
  12. Ylke

    Ylke Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2004
    Viestejä:
    3,280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    En sitä läppärin näyttistä välttämättä kellottaisi, ne kun tykkäävät käydä kuumina siellä sillipurkissa muutenkin.
     
  13. poll

    poll Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    450
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla tarjosi 567 ja 1040 Geforce 6600 GT:lle. Lämmöt pysyy aikalailla samassa mitä vakionakin! Eli lisää vaan? Vakiokellot näytti olevan 500 ja 900.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2006
  14. Bagoonga

    Bagoonga Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten kauan sulla meni et se etti ne "optimikellot"? Meneekö siinä vaan hetki vai hakeeko se niitä kauemmin?
     
  15. corepappa

    corepappa Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2006
    Viestejä:
    450
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistä johtuu esim. nettipelissä vilahtavat mustat satunnaiset viirut tai pienet mustat kuviot? Onko pienennettävä corea vai muisteja? Asus 7900GT TOP:ia on kelloteltu, kaikenlaisia arvoja olen kokeillut ja huomannut, että näitä viiruja alkaa ilmestymään. Prossu ollut standardiasetuksilla.
    Kone kytketty langattoman verkon kautta, jossa verkko on 60-70% (etäisyys).
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2006
  16. poll

    poll Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    450
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei siinä mee ku muutama minuutti

    EDIT


    Nyt toimii vakaasti 560/1050. Lämmöt käy kuitenki välillä 80 asteen yli. Vois varmaan ostaa Zalmanin VF700-Cu:n
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2006
  17. corepappa

    corepappa Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2006
    Viestejä:
    450
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sama kortti ja tarjoaa vaan 538/763:(
    Mutta vielä noista arktifag.... mitä on liikaa jos niitä ilmestyy?
     
    Viimeksi muokattu: 17.10.2006
  18. braide

    braide Active member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    1,732
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mulla xfx ihan perusmalli. Nibitorilla ite muokannu biosia ja laittanu kellot sigun mukaan 450->560 ja muistit 685->850
     
  19. Undercova

    Undercova Active member

    Liittynyt:
    26.11.2005
    Viestejä:
    1,172
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mielellään ei yhtään artifakteja, ajan mittaan vaan tulee enemmän ja kortti menee päreiksi, ja artifaktit meinaa myös sitä että on luultavasti epävakaakin.
     
  20. Vigilante

    Vigilante Guest

    usein jos artefakteja tulee niin muistien löysentäminen auttaa. Eli kokeile vaikka pitää core (etummainen lukema) samana ja laskea muistien härtzejä hieman
     
  21. corepappa

    corepappa Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2006
    Viestejä:
    450
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitti vinkistä. Muistelin jotain tällaista, hämärässä oli kumpaa piti laskea.
    Nyt ei näy arktifageja enään. Tarkistin optimiarvot ja nostin aavistuksen säädellen. Jonkin verran "coolbits" arvot näköjään vaihtelee, ilmeisesti prossun kellotusarvot vaikuttaa arvoihin.
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2006

Jaa tämä sivu