1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Totta, boksin vika tuo tekstityksen tökkiminen. Tässä toinen tapaus mihin analogia vielä tarvii. Itse hankkituisin eroon tuosta viasta, joko toimivan boksin hankinnalla tai softan päivityksellä. Medionin 9220C mallin viimeisin päivitys näyttäis olevan v.2.70 (23.05.2006) jossa ainoana muutoksena edelliseen on ollut juuri noiden DVB- ja teletekstitykseen liittyvien ongelmien päivitys, ei siis täydellinen korjaus. Onko sulla tämä versio käytössä?

    Tekstitysongelmia tässä mallissa on näköjään yritetty korjata myös versioissa 2.61 ja 2.54, siinä kuitenkaan näköjään onnistumatta :)
     
  2.  
  3. juka39

    juka39 Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On päivitys 2.70. Eipä ole näköjään korjannut tuota ongelmaa. Olenkin hankkimassa tallentavaa kaapeliboksia, vaihtoehtoina ainakin tämä Kaon ja Humax.
     
  4. kovapaa

    kovapaa Member

    Liittynyt:
    15.04.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt tämä kaon teki tempun. Äänenvoimakkuuden säätö lakkasi toimimasta. kaikki näyttää ok, äänitason liukuri toimii ihan oikein, mutta äänen voimakkuus ei muutu vaan pysyy vakiona. että on outoa.. järjestelmä resetoitu ja ei mitään korjaustapaa tähän löydy.

    löytyykö jostain tulossa olevistu uusista digiboksi malleista tietoa... merkkillä ei väliä ?
     
  5. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kovapaa, jo on ongelmat sulla... sellaisia, että niitä on yksi miljoonasta. Mitä uudet digiboksimallit tähän kuuluu, aiotko taas vaihtaa laitetta? Vai kirjoitteletko vaan lämpimikseks näitä juttuja...? Onkohan sulla boksia ollenkaan :) Perjantai kolmastoista meni jo...

    Tästä sulle laadukas boksi. Huomaa tuoteselosteen PUHELINTUKI joka päivä 09.00 -21.00 paikallispuhelun hinnalla!
     
  6. harjula

    harjula Member

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vaan eipähän toimikkaan.Vaikka nauhoittaa samasta nipusta,niin ei siltikään pysty katsomaan toisen kanavanipun ohjelmia,kumpikin tallennus varaa oman virittimen.Mahtava ominaisuus...
    Sain ton masiinan viimein päivitettyä,eikä ongelmat vieläkään loppuneet.Toki ne vähenivät,mutta esimerkiksi toistettaessa pikakelauksella kuva pysähtelee vähän väliä,ja laite sammuu ja käynnistää itsensä uudelleen.Tietysti samalla loppuu myös käynnissä olevat nauhoitukset.Todella hauskaa,pitää vissiin katsoa ne mainoksetkin,paljon ne kiinnostaakin...
    Ja jos tallennus alkaa,niin tietysti käynnissä oleva toisto loppuu,samaten kun dvd soitin on kytkettynä kaonin läpi tv:seen (tv:ssä on vain yksi scart-liitin),niin sama homma.Miksi niitä ohjelmia ylipäänsä tallentaisi jos ne on tarkoitus katsoa juuri sillä hetkellä,kun tv yhtiö ne suvaitsee esittää...
     
  7. kovapaa

    kovapaa Member

    Liittynyt:
    15.04.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11


    myönnettäköön että scart oli löyhästi kiinne telkussa. ja tästä jotenkin seurasi että äänenvoimakkuuden säätö ei toiminut (kummallinen syy). mutta nyt kaonissa uusin softa sisällä. Tuli kokeiltua usb siirtoa ja kyllä kaon toimii ulkoisena kovalevynä kunhan asetuksen kytkee päälle boksissa (usb siirto). JetVideo softa pyöritti suoraan videoita tietokoneella kaonin kovalevyltä, ja kuulemma konversiokin onnistuu. Divx toiminnallisuutta en ole vielä kokeillut, mutta pian kyllä.

    jotain sekoilua on softassa aina välillä mutta muuten olen alannut ihan pitämään tästä boksista, kun kaikki bugit on poissa ihan jees.
     
    Viimeksi muokattu: 17.04.2007
  8. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo sammumisen takia lähetin oman laitteeni huoltoon. Huollosta ne sano ettei se ole normaalia ja käskivät kokeilla toista kaukosäädintä ennen kuin lähetän laitteen sinne. Uusi kapula ei auttanut joten huoltoon siis. Tosin mulla sen sammumisen jälkeen seurasi sellainen vika, että aina käynnistymisen jälkeen laite näytti saman kuvan päällekäin, lomittain. Tehdasbootti ja taas toimi.

    Uusin VLC player 0.8.6 on ilmainen ja kevyt ja osaa toistaa Kaonin tiedostot. Ja tällä softalla onnistuu myös transkoodaus MPEG1, MPEG2, MPEG4, H.263, H264, DivX, Xvid, mov jne. jne. Jos en väärin ymmärtänyt niin se transkoodaa kaikilla niillä koodekeilla jotka koneessakin on asennettuna... Kokeiltaa ja sivistäkää mua jos näin ei ole.
     
  9. kovapaa

    kovapaa Member

    Liittynyt:
    15.04.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä löytyy se kaonin Divx konversio softa joita kaonin tulisi pyörittää ? Suora linkki kiitos...
     
  10. matrix82

    matrix82 Regular member

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  11. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain Kaonin takas huollosta ja kas kummaa, siinä oli softaversio 01.01.33 jota ei ole vielä näköjään edes julkaistu. Ovat näköjään heittäneet mulle jonkin beta version...

    Ensimmäinen ero jonka huomasiin edelliseen softaversioon 01.01.31 verrattuna oli PVR valikon "SWAP" painikkeen uusi nimi "TUNER".

    EPG toimii edelleen tyhmästi, eli kanava vaihtuu taustalla.
    Itse asiassa en tiedä mikä muu olis muuttunut kuin tuo SWAP -> TUNER. Jotain on varmaan parannettu, mutta ei korjattu kokonaan :)

    Sitten itse asiaan... boksi sammuu edelleen itsestään (heti ensimmäisen kelauksen yhteydessä) ja kuva oli ruvella uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Kyllä otti pattiin!
    Oon käsittänyt muiden viesteistä, että muillakin boksi sammuis itsestään mutta kuva olis kuitenkin OK kun sen laittaa uudestaan päälle.

    Ja se mikä ihmetyttää on, että mulla tilalla ollut liikkeen boksi ei sammunut kertaakaan...
    Oon alkanut epäillä, että boksi kaatuu vain jos kelaa aikaisemmalla softaversiolla tallennettuja tiedostoja. Mulla oli kovalevyllä tallessa kaikki mitä olin nauhoittanut ennen huoltoon lähettämistä 01.01.31 versiolla ja heti kun kelasin niitä 01.01.33 versiolla niin boksi sammu.

    Ootteko huomanneet vastaavaa? Jos tiedätte, että teillä on tallessa aikaisemman softaversion tallenteita, koittakaa kelata niitä. Samoin myös nykyisellä versiolla tallennettuja. Ja ilmoittakaa mitä havaitsitte.

    EDIT1: Kaatuu myös saman version tallenteilla. Joten turha oli tuokin olettamus.
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2007
  12. kovapaa

    kovapaa Member

    Liittynyt:
    15.04.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  13. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis .trp ja .pvr muotoon? Miksi ihmeessä? Kaon ymmärtää DivX:ää. Mikset muuta siihen, vai oliko se juuri mitä tarkoitit?

    Jos muutat jonkin pakatun tiedoston, sanotaan nyt vaikka MPEG4, Xvid jne muodosta .trp muotoon niin kasvatat turhaan tiedostokokoa ja kuvanlaatu ei todellakaan parane, vaan huononee. Mikään konversiosofta ei lisää menetettyjä pikseleitä takaisin (lisää toki pikseleitä mutta oman algoritminsä mukaan) joten on hulluutta koodata trp muotoon, ellei lähdemateriaali ole pakkaamaton PAL. Ja enpä tiedä yhtään softaa joka muuttais trp muotoon :)

    1,9GB .trp tiedosto pienenee 667MB:in kun sen pakkaa esim. jo vanhahtavaan MPEG1 muotoon. Jos tästä tai mistä muusta tahansa lähdet muuttaan takaisin trp muotoon, kerjäät ikävyyksiä.

    Summa summarum, muuta tiedosto DivX muotoon jotka Kaon tunnistaa. VLC Player tekee tämän.
     
  14. kovapaa

    kovapaa Member

    Liittynyt:
    15.04.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    siis kaon ymmärtää "perinteisiä" .avi divx pätkiä sellaisenaan ? käsitin että nämä pitää jotenkin uudelleen konversoida nimenomaan kaonin ymmärtämään muotoon, luin jostakin foorumista. saattaa olla että kannattaa itse testata...
     
    Viimeksi muokattu: 21.04.2007
  15. Kaonnen

    Kaonnen Member

    Liittynyt:
    23.04.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oletteko onnistuneet tekemään PVR:n TV-ohjelmat-kansioon alikansioita, joissa olevat ohjelmat myös toimisivat? Tein kansioita, joihin siirsin kutakin ohjelmaa koskevat tiedostot (en muista muotoja mutta kaksi tai kolme per ohjelma). Kaikki näytti olevan kunnossa, mutta kun yritin katsoa kansioissa olevia ohjelmia, mikään ei lähtenyt toimimaan. Mulla on versio 01.01.31.
     
  16. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Avaa se pienin tiedosto (.pvr?) vaikka notepadilla ja muuta data tiedostojen tiedostopolut vastaamaan uutta kansiota. Sitten toimii. Ja jos leffa jumittaa puolessa välissä, niin unohdit vaihtaa toisen datatiedoston polun. Nimimerkillä kokemusta on.

    Jossain tuolla aiempana ketjussa saattaa olla paremmin selitettynä sama asia, jos en väärin muista.

    Jospa joskus tulisi tuo kansioiden luonti ja tallenteiden siirto ihan boxin voimin toimiviksi, ilman tietokoneen kytkentää, niin saataisi tuokin mennä automaattisesti oikein.
     
  17. miitutse

    miitutse Member

    Liittynyt:
    23.04.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve,

    onko kenelläkään tietoa siitä, miten tuon kaapeliboksin päivityksen saisi onnistumaan? Laitteessani on ohjelmistoversio 01.01.22, joka täytyy päivittää RS232-kaapelin avulla. Ostin tuollasen nollamodeemikaapelin, mutta jostain syystä päivitysohjelma ei lataa tiedostoa boxiin.

    Tämä ko. sarjaportti on ilmeisesti COM1 (mistä senkin voisi tarkistaa?), sillä muilla porteilla päivitysohjelma valittaa jostain ongelmasta... Tarkistin myös laitehallinnasta, että tämä portti toimii ongelmitta.

    On siis epäselvää onko probleema digiboksissa vai tietokoneen portissa tai yms..

    Neuvoja kiitos!
     
  18. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oon saanut vain yhden kerran kaatuun saman version tallenteilla (juuri sillä kerralla kun kirjoitun EDIT1 kohdan), mutta aiemman version tallenteilla saan boksin kaatumaan melkein heti kun alkaa kelaan. Jos kelausnappia ei kuitenkaan paina nopeasti peräkkäin, boksi ei kaadu. Muilla samanlaisia havaintoja?
     
  19. amorooso

    amorooso Member

    Liittynyt:
    17.03.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lueskelin taas näitä viestejä.

    ihmettelen vaan, miksette vie boxia huoltoon jos ongelmia?
    itsellä kesti 10päivää, tosin maahantuoja vaihtoi uuteen.
    mielestäni enää ei ole vikoja, on vaan ominaisuuksia (kuten epg:ssä kanavavaihtuu kanavaa vaihdettaessa).
    suurin puute on mielestäni teksti tv:n alasivujen puuttuminen.

    olen tyytyväinen kyseiseen laitteeseen ja huollon toimivuuteen, vaikka ensimmäinen tilttaskin.
     
  20. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun on viety huoltoon oikein vikaselostuksen kera. Boksi tuli piakkoin päivitettynä takas ja sama vika jatkoi olemassaoloaan. Eivät oo sen enempää testanneet... Ylimielistä toimintaa!
    Ja huom! Boksi oli päivitetty versiosta 01.01.31 versioon 01.01.33, jota ei ole vielä edes jakelussa.. Lue mun aikaisempia viestejä..

    Nyt mulla on liikkeestä tilalla niiden oma boksi, jonka saan pitää. Viallisen palautan sitten kun saan katsottua siellä olevat tallenteet. En jaksa alkaa siirtään niitä USB1:llä tietokoneen kautta uudelle boksille kun siinä menee ikä ja terveys. Onneks myyjä on reilu, vaikka VAIN testilaitteen tilalle antaakin. Toinen vaihtoehto olis lähettää se taas huoltoon mutta kun en jaksa sitä rumbaa.

    Laitteeseen oon muuten tyytyväinen niitä pikku ominaisuuksia lukuunottamatta (kuten EPG jne.)

     
  21. ElefAntti

    ElefAntti Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2004
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Amorooso, sinulla oli aikalailla erilaiset viat kuin muilla. Oli ilmeistä että laitteessa jotain fyysistä vikaa.

    Jarry77:llä olevat ongelmat kaatumiset kelauksen yhteydessä jne saattavat olla enemmän softasta johtuvia vikoja.
    Jarry77, miten niin USB1.0? boksi ainakin tukee USB2.0

    Kaverini oli soittanut Hedengrenille ja sieltä sanottiin että 01.01.33 pitäisi tulla lähiaikoina jakoon OTA päivityksenä. Hassua kun eivät saaneet edes 01.01.31 versiota levitykseen. Vai onko se tullut teille?

    Hedengrenin sivuilta löytyi muuten 10 käyttövinkkiä. Vinkit

    Poimin muutaman jotka eivät ole ihan itsestään selviä.
    5. Painamalla 2x REC näppäintä, voit suoraan asettaa päättymisajan tallennukselle.
    7. Katsoessasi tallennetta saat painamalla nuolta alaspäin aikajanan. Siirry haluamaasi ohjelman kohtaan nopeasti sivu (vasen/oikea) nuolinäppäimillä.
    8. Katsoessasi tallennetta voit numeronäppäimillä siirtyä haluamasi kohtaan tallennnetta. Toimii prosentti pohjaisesti, esim 1h ohjelma, painat 50% > siirryt 30min kohdalle.
     

Jaa tämä sivu