1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täytyypä korjata edellisen viestini väittämää, koska mulle kävi nyt samoin perjantaina. Ajastin EPG:n kautta ja se meni sinne ajastusvalikkoon OK mutta eipä ollut lauantaina ohjelma tallessa...
     
  2.  
  3. TeroV

    TeroV Member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ihanaa kun ei tarvii olla yksin
     
  4. harjula

    harjula Member

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No tulipa sitten käytyä hakemassa tuo usb-sarjaportti karva.Eipähän sitten kumminkaan suostu toimimaan....Kone itkee jotain "serial port open error"ia...Voi V***** kun nää romut ei suostu näköjään toimimaan sitten vahingossakaan.Millä helvetillä ton romun saa päivitettyä??? Edelleenkin matkaa tuonne huoltoon on niin paljon etten aio sinne lähteä ajamaan tämän paskan takia.....Eikä taida tässä elämässä se OTA päivityskään ilmestyä....No enää en ihmettele ettei kaonia olekkaan uudemmissa boxi testeissä näkynyt.Paljonkohan on TM:lle maksettu että tämän vehkeen testivoittajaksi nostivat????
     
  5. kaonisti

    kaonisti Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei toiminut minullakaan tuo USB-sarjaportti-nollamodeemikaapelipäivitysyritys kovalla yrittämiselläkään. Siksi neuvon sinua menemään vaikka lähimpään naapuriin, jossa on tietokone sarjaportilla ja siirtämään päivitystiedoston Kaoniin. Kaverin tietokoneen sarjaportin kautta päivitys onnistui ensimmäisellä kerralla.
     
  6. Jmari

    Jmari Member

    Liittynyt:
    02.03.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla taasen ei skullannut nollamodemikaapelillakaan :( Toteaa, että
    COM3 ok. ja sen jälkeen ei tapahdu tasan mitään.

    Niin ja tietenkään mitään OTA päivitystä ei ole kuulunut.
     
    Viimeksi muokattu: 12.04.2007
  7. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koitappa tätä.

     
  8. Jmari

    Jmari Member

    Liittynyt:
    02.03.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla toimii (tunnistaa boksin?) vaan tosta COM3:sta. Muista
    itkee ja valittaa.
     
  9. ElefAntti

    ElefAntti Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2004
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitkäs tällä hetkellä ovat suurimmat ongelmat / kehityksen kohteet? Kootaanko listaa ja toimitetaan Hedengrenin suuntaan, jos vaikka saisimme vaikutettua asiaan.

    Tasolla 01.01.31 havaittua:

    - vain 8 nauhoitusta mahdollista EPG kautta. Muistin tuon kun laitoin ohjelmia pääsiäisen tienoilla.

    -EPG:ssä kanavan vaihtuminen

    -Kanava vaihtuu sille kanavalle jolta nauhoitus käynnistyy. Esim katsot kanavaa 1 ja tallennus alkaa kavalta 2, kuva siirtyykin kanavalle 2.

    -Jos laittaa päällä olevan ohjelman nauhoitukseen painamalla rec nappulaa (ei EPG kautta), nauhoitus ei lopu kun ohjelma loppuu, vaan jatkuu reilusti (esim tunnin) yli ohjelman loppumisen.

    -Teksti tv, hidas aukeamaan, ei muistia, ei pysty valitsemaan alasivuja, ei pysty pysäyttämään alasivuja.
     
  10. TeroV

    TeroV Member

    Liittynyt:
    15.10.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    "kanavalista on muuttunut, haluatko päivittää?"
    jos painaa ok, kaikki kanavat ei enää näy. miks se tollasta ehdottaa...
     
  11. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä oon laittanut jo Kaonin edustajalle (Moilanen) tällaisen viestin, eikä ollut eka kerta :) Eli parannusehdotukset kannattaa lähettää edustajalle, ei huoltoon :)

    *****
    Moi taas

    Eli otsikon laite. Omasta (ja myös monen muun) mielestä 01.01.31 softaan tuli takaisin häiritseviä ominaisuuksia. En tiedä oletko tutustunut alla olevan linkin keskusteluun mutta siellä on aika aktiivista keskustelua kyseisestä laitteesta.

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/392964

    Eli se en ole vain minä joka toivoo muutoksia mutta persoonastani johtuen tykkään ilmoitella asioista jos niissä on korjattavaa tai parantamisen varaa :)

    1. EPG toimii jälleen typerästi. Kanava ei saisi vaihtua taustalla kun EPG:tä selaa. Tämä ominaisuus oli aikaisemmissa versioissa mutta sitä ei ollut enää .024, 0.26 ja .029 versioissa. Miksi se tuli takaisin?
    Sen pitäisi lisäksi toimia niin, että kun selaat EPG:tä, niin kanava vaihtuu vasta sitten kun painat esim. "OK" haluamasi ohjelman kohdalla. (jos ohjelma ei ole vielä alkanut niin boksi siirtyisi silti sille kanavalle jolta ohjelma tulee. EPG:n toiminnassa on myös yksi bugi jonka olen jo aiemminkin ilmoittanut teille. Eli kun selaa ohjelmatiedon kuvausta +/- painikkeella, niin se ohjelamtieto menee itsestään takaisin alkuun/ylös toistuvasti. Eli joutuu olla kärppänä, että ehtii lukemaan sen tesktin tai muuten pitää toistuvasti painaa
    miinus painiketta että voit lukea ohjelmakuvauksen

    2. Suosikkilistojen kanavien järjestely. Sen pitäsi olla niin, että kun olet haluamasi kanavat valinnut niin ensimmäiseen kanavaan pitäisi päästä numerolla yksi jne. Ei niin, että jos suosikkilistan ensimmäinen kanava on vaikka 44 niin sinun pitää painaa 44 päästäksesi ensimmäiselle kanavalle.

    3. Kirjoitusvirheitä. Esim "SWAP" painiketta kun painaa tiedostolistassa, niin siinä lukee "Poist" eikä "Poista".

    4. Joitakin tiedostoja ei voi boksilla poistaa kohdassa 3 mainitulla "Poist" valinnalla vaan ne pitää deletoida tietokoneella (esim. asennustiedosto, jonka siirsin 0.26 version boksiin USB:llä ja joku tuli vasta sitten näkyviin kun sarjaportin kautta päivitin 0.29 versioon). Sama juttu on kuvanpysäytystieodostojen kanssa. Niitä ei voi poistaa. Ne vievät lisäksi tilaa kovalevyllä mutta eivät edes näy siellä jos se toiminto on pois päältä. Nämä tiedostot tulee siis pystyä poistamaan myös boksin kautta ja niiden pitää näkyä vaikka toiminto ei olisi laitettu menu valikosta päälle.
    *****

    Eli lähettäkää vaan Hedengrenille palautetta. Moilanen on tietääkseni se tyyppi, joka siis vastaa tuotekehittelystä Suomen päässä ja on yhteyksissä Kaoniin päin. Mutta ehkä kannattaa laittaa viestiä suoraan Hedengrenin yleiseen email osoitteeseen eikä suoraan kenellekään henkilölle.. on pian posti tukossa kun kaikki vihaiset Kaonin omistajat alkaa pommittaan :)

    Toinen vaihtoehto on, että joku aktiivinen kasais nimilistan, mikä sitten parannusehdotuksen liitteeksi mutta se menee ehkä liian "järjestäytyneeksi" hommaksi eikä kenelläkään ole siihen aikaa eikä viitseliäisyyttä
     
  12. kaonisti

    kaonisti Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä olen huomannut semmoisen ongelman omassa Kaonissani, että JOTKIN ilmaiset kanavat lukittuvat, kun kaksi nauhoitusta on päällä. Eli jos nauhoitan esim. sub-kanavaa ja Jimiä, en pääse esim. ylen kanaville katsomaan. Ei kai nuo kanavaniput pitäisi vaikuttaa?!!! Kun on luvattu, että voi samanaikaisesti nauhoittaa kahta kanavaa ja kolmatta katsoa, niin tekniikan (ohjelman) pitää olla semmoinen, ettei se KOSKAAN estä pääsemästä katsomaan sitä kolmatta kanavaa, joka muuten näkyy ilman meneillään olevia nauhoituksia.

    Kaon-ohjelmistoversioni on uusin eli 01.01.31

    Kaonissa on hienointa sen hiljaisuus. Jos nämä puutteet eri versioissa ei niin "huutaisi", Kaon olisi todella markkinoiden ykkösluokkaa. Toivotaan, että softa hiotaan Kaonissa huippukuntoon.

    Muuten myös jetAudio-ohjelma http://www.cowonamerica.com/download/ pystyy Kaonissa tallennetun ja tietokoneelle siirretyn TV-ohjelman toistamaan ja konvertoimaan. jetAudio Basic konvertoi videota puoli minuuttia (kokeeksi ja näytteeksi). Koska tuo homma onnistuu hyvin, ostin jetAudio plussan.
     
    Viimeksi muokattu: 14.04.2007
  13. omppa

    omppa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaonissa on kaksi viritintä, eli se pystyy purkamaan kahta nippua samaan aikaan.. esim. YLE (kaikki YLEn kanavat) ja MTV (MTV3 ja SubTV). Jos sulla on kahdelta eri nipulta tallennus käynnissä, et pysty katsomaan kolmannen nipun lähetyksiä.. jos taas tallennukset ovat samasta nipusta, voit katsoa mitä tahansa kanavaa, koska tallennus varaa vain toisen virittimen. Periaatteessa yhdellä virittimellä on mahdollista tallentaa vaikka koko kanavanipun kaikki ohjelmat samaan aikaan, mutta jostain syytä bokseissa ei sellaisia ominaisuuksia ole. Ehkäpä se vaatii liikaa muulta tekniikalta.

    Sama juttu on siis kaikissa bokseissa, joissa on kaksi viritintä, ei vain Kaonissa.
     
  14. sepukki

    sepukki Member

    Liittynyt:
    25.02.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    01.01.31 version tallettamia nauhoituksia voi katsella pc:llä myös ilmaisella VLC_MediaPlayerilla (http://www.videolan.org/vlc/)

    Konvertoinnista en vielä tiedä, kun en ole ehtinyt kokeilla. Nautiskelen nyt ensin tästä mukavasti toimivasta softasta. Pikku pysähdyksiä joskus toistettaessa, tekstitykset pelaa ja käynnistyykin ajastuksen alkaessa kun laittaa Järjestelmäasetukset / Automaattinen käynnistäminen - Pois päältä. (Jostain syystä minun piti tämä tehdä!) Tästähän taitaa tulla ihan kelpo vehje..
     
  15. kovapaa

    kovapaa Member

    Liittynyt:
    15.04.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla oli hetken käytössä topfield 5100 hdmi versio. palautin sen scartin kautta liitetäessä kuuluvan naksunnan johdosta. no ostin sitten 400eurolla tämän kaon 620 160gb mallin (kaapeli).

    kyllä topfield vaikuttaa muuten paremmalta kaikkineen, mutta ei tämä kaon huonolta vaikuta, varsinkaan tuon firmiwaren päivityksen jälkeen.

    MUTTA... kuvassa huomaan "selvästi" aaltoilevaa taustakuvaa ikäänkuin antennilähetyksissä aikanaan. tuo on alannut rassaamaan mun mielenrauhaa, onko kenelläkään käsitystä kuuluko se mallin tuomiin "ominaisuuksiin" vai mistä lienee kysymys. kaapelit olen katsonut läpi ja vaihtanutkin mutta aaltoilu jatkuu. palautanko tämänkin ?
     
  16. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nykäsepä kokeeksi RF-piuha (=antennikaapeli) irti telkkarista, niin aaltoilu todennäköisesti loppuu. Samaa taustakuvaa, joka näyttäisi todennäköisesti olevan analoginen kuva, olen minäkin kiroillut. Kun kiroilin ääneen työpaikan kahvipöydässä yhtyivät käytännössä kaikki omistamansa boxin merkistä riippumatta kiroiluun. Toivotaan että haamukuva häipyy kun analogialähetykset loppuvat. Ai niin, toivottavasti ne nyt kuitenkin loppuvat joskus myös kaapeliverkosta.
     
  17. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei sieltä mitään aaltoilu saa näkyä! Kuvanhan oli sulla OK Topfieldin kanssa, eikö? Tämä sulkee pois paikallisen puhelinyhtiön osuuden asiaan. Itselläni ei näy mitään aaltoilua kyseisellä boksilla, eikä millään muullakaan omistamallani boksilla.

    Ootko katsonut AV asetukset läpi? RGB käyttöön jos telkku vain suinkin osaa ottaa sitä vastaan. Siellähän voi olla sattumoisin vaikka mikä asetus päällä.

    Entä tehdasasetusten palautus, sitä kannattaa kokeilla. Päivititko itse 01.01.31 versioon, muistitko tehdä silloin tehdasbootin?

    Pieni galluppi teille joilla aaltoilua näkyy:
    - Minkäsuuntaista aaltoilua se on?
    - Näkyykö jokaisella kanavalla? (kanavanipusta riippumatta)
    - Onko teillä käytössä kuvaputki, LCD vai plasma TV, ja mikä on taulutelkun resoluutio jos sellainen on käytössä?
    - Onko käytössä boksin mukana tulleet kaapelit vai jotkin muut?
    - Onko Kaonin RF loop kaapeli paikoillaan?
     
  18. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei sieltä mitään aaltoilu saa näkyä! Kuvanhan oli sulla OK Topfieldin kanssa, eikö? Tämä sulkee pois paikallisen puhelinyhtiön osuuden asiaan. Itselläni ei näy mitään aaltoilua kyseisellä boksilla, eikä millään muullakaan omistamallani boksilla.

    Ootko katsonut AV asetukset läpi? RGB käyttöön jos telkku vain suinkin osaa ottaa sitä vastaan. Siellähän voi olla sattumoisin vaikka mikä asetus päällä.

    Entä tehdasasetusten palautus, sitä kannattaa kokeilla. Päivititko itse 01.01.31 versioon, muistitko tehdä silloin tehdasbootin?

    Pieni galluppi teille joilla aaltoilua näkyy:
    - Minkäsuuntaista aaltoilua se on?
    - Näkyykö jokaisella kanavalla? (kanavanipusta riippumatta)
    - Onko teillä käytössä kuvaputki, LCD vai plasma TV, ja mikä on taulutelkun resoluutio jos sellainen on käytössä?
    - Onko käytössä boksin mukana tulleet kaapelit vai jotkin muut?
    - Onko Kaonin RF loop kaapeli paikoillaan?
     
    Viimeksi muokattu: 16.04.2007
  19. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ymmärsinköhän tuossa aiemmin väärin mistä oli kyse tässä aaltoilussa. Itselläni häiritsevä asia on itseasiassa haamukuva, josta selvimmin on tunnistettavissa tekstitys, joka vaeltelee jossain ruudun puolen välin tienoilla (oletin äkkinäisesti aaltoilulla tarkoitetun tällaista vaeltelevaa haamukuvaa).

    Haamu ei varmaankaan näy aina, tai on ainakin toisinaan niin heikko ettei häiritse. Tuohonhan ei tietenkään kiinnitä mitään huomiota muuta kuin silloin kun se häiritsee, joten en ole tullut huomioineeksi onko kanavanipulla osuutta asiaan. Haamu ei ole (ainakaan aina) näkyvissä olevan digikanavan kuvaa, joten arvaamalla syytän analogikanavaa. Ja se tosiaan katoaa kun RF-piuhan näppää irti TV:stä.

    Käytössä minulla muistaakseni boxin mukana tulleet piuhat ja silmukka paikallaan. Ja KPO:n (Kajaani) kaapelista tulee signaali. Kuvaputki on telkkarina.
     
  20. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Häiritsevää haamukuvaa kyllä esiintyy ainakin silloin kun digiboksi on liitetty anteenikaapelilla telkkariin ja televisiota katsotaan normaaleilta kanavilta (ei siis AV1, AV2 jne.) silloin kun itse digiboksi ei ole päällä. Tämän olen todennut ainakin kuvaputkitelkulla. Taulutelkulla en ole ilmiötä havainnut, tai sitten en vain ole testannut, enpä muista nyt tähän hätään. Voisin testata LCD telkulla tänään.

    Itse en käsitä, miksi TV pitäisi liittää digiboksiin antennikaapelilla kun se on kerran digiboksi jossa on se viritin (ainoa poikkeuksena tällä hetkellä (minkä itse olen huomannut) on, että jos haluaa katsoa alueuutiset analogilta niin ne tulee eri aikaan kun digimuodossa (esim. uudenmaan uutiset tulee digiltä kuuden maissa kun samaan aikaan analogilta tulee Pohjanmaan uutiset, jotka siis tulee digilta vasta yhdeksän jälkeen) Eli TV:tä tarvitaan vain kuvan näyttämiseen ja äänen toistamiseen ja äänen ja kuvan siirtämiseen suosittelen perustapana SCART johtoa. Sitten jos halutaan parempaa kuvaa ja ääntä niin sitten siirrytään astetta pidemmälle (YPbBr, DVI, HDMi, SPDIF jne.). Ja kun SCARTin kautta saa menemään kuvan RGB:nä niin se on monelle käyttäjällä varmasti tarpeeksi hyvälaatuinen kuva, kunhan vain televisio sitä tukee.
     
  21. juka39

    juka39 Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarvitsen analogista paitsi em. alueuutisten seurantaan niin myös toisinaan YLE:n lähetysten tekstitysten korjaamiseen. Joissakin sarjoissa teksti ja puhe digillä ovat niin eriaikaisia, että on pakko heittää analogipuolelle. Kuva ei paljon kärsi kaapelissa. Sovittimena on pari vuotta vanha Medion 9220, viimeisin päivitys viime vuoden lopulla. Voi olla, että nykyiset boksit osaavat tämän tekstityksen paremmin.
     

Jaa tämä sivu