1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. t4t3j2

    t4t3j2 Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hyvä TeamN itse kyllä vietän tollaisia kolmen viikon lomia, mutta silloin ollaan lomalla eikä kanneta murheita jostakin ohjelman nauhoituksesta. Tällaista tämä eläkkeellä oleminen on eli ohjelmia tulee ja menee eli on tullut opittua että on olemassa muutakin kuin TV.
     
  2.  
  3. TeamN

    TeamN Member

    Liittynyt:
    30.08.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ehkä olet/olen käsittänyt tallentavan digiboxin ajatuksen väärin jos sillä ei aio tallentaa mitään, joka sinun kohdallasi lienee normaalia, joten jätän asian tähän.

    Itselläni kyllä on tapana tallentaa ohjelmia juuri silloin kun EN ole siellä tv:n ääressä.

    Kukin tavallaan.
     
  4. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos 15 ajastusta ei riitä, niin täytyy ihmetellä milloin tallentaja ehtii tallentamansa ohjelmat katsoa? itse tallennan ohjelman tai pari viikossa enkä meinaa niitäkään ehtiä katsoa. Tallennetun elokuvan katsominen vaatii pari tuntia aikaa yhtäjaksoisesti, koska elokuvia ei ole mitään mieltä katsoa vartin pätkissä. Harvoin on niin huonoa tv-päivää, ettei mitään katsomisen arvoista tulisi pariin tuntiin.
     
  5. jarvja

    jarvja Member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä olen kyllä eri mieltä. Itse tallennan suurin piirtein kaikki sarjat mitä viikolla tulee (ne mistä pidän) ja sitten viikonloppuna tulee katsottua ne putkeen ja joskus viikollakin. Tämä on oikeastaan mukavempaa, koska mainokset voi kelata ja jos jakso jää johonkin mielenkiintoiseen kohtaan, ei tarvitse odottaa taas että seuraava jakso esitetään :) Mutta eihän kaikki tosiaan tarvi ajastuspaikkoja älyttömiä määriä, mutta ehkä sen takia täällä ei kaikki kaonin omistajat käykään kirjoittelemassa. Tähän kohtaan "Tallennetun elokuvan katsominen vaatii pari tuntia aikaa yhtäjaksoisesti" sanoisin että tallenteen katsominen menee paljon nopeammin, kun mainokset saa kelata pois. Elokuvat nyt kestää sen 60-90 minuuttia kyllä. Itse en oikeastaan elokuvia boksilla tallenna, koska ne mitä sieltä tulee on nähty jo useita vuosia sitten.
     
  6. TeamN

    TeamN Member

    Liittynyt:
    30.08.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jarvja:n kanssa samaa mieltä. Siihen kun vielä lisätään kolme laitteen käyttäjää, että saadaa pikkukakkonen salkkarit ja dokumentit talteen niin paikkoja jää 5 per nuppi. Ainiin ja maksukanavat kun on niin katseltavaa on ehkä liikaakin.
     
  7. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sittenhän jää viikonlopun tv-ohjelmat näkemättä. Ja sitä seuraavaa jaksoa saa useimmiten odottaa seuraavalle viikolle... Itse en juuri sarjoja seuraa, etenkään kaupallisten kanavien jenkkiläistä bulk-tuotantoa. Mutta, kuten on sanottu, käyttäjien tarpeet vaihtelevat suuresti. Kuitenkin, esimerkiksi dokumentit on yleensä mielekkäintä katsoa "suorana", niistä kun usein tulee puhetta töissä seuraavana päivänä.
     
  8. jarvja

    jarvja Member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vähän ajautui taas keskustelut väärille urille :) mutta päätetään tämä tähän, että ihmisiä on moneen junaan :)
    Jatko viestit voisi minun puolesta keskittyä noihin kaonin ongelmiin ja niiden korjaamisiin.
     
  9. icexxx

    icexxx Guest

    Muutama ongelma tuossa mallissa on.

    Uusin päivitys toi juuri tuon ongelman, että kanava vaihtuu sille kanavalle jossa tallennus alkaa (pitää kai tarkistaa onko uusimpia päivityksiä tullut esiin). Aikaisemmin ei ollut tuota vikaa.

    Toinen ongelma on että jos kiintolevyllä on vähän tilaa ja paljon ohjelmia, niin kaikki ohjelmat eivät välttämättä tallennu sille (kun alkoi olemaan paljon tallettuna ja poistettuna ohjelmia ja oli n. 6gigaa jäljellä levystä niin kaikki ohjelmat eivät tallentuneet kokonaan levylle). Veikkaisin vian olevan siinä, että jos ohjelmat "pirstaloituvat" kiintolevylle, niin se ei osaa kunnolla käyttää sitä kiintolevyn kapasiteettia eli joko ohjelmistovirhe tai sitten vaatisi kiintolevyn säännöllistä alustamista.
     
  10. ahvenisto

    ahvenisto Member

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla se kääntää sille kanavalle mistä tallennus alkaa ainoastaan siinä tapauksessa jos on jo yksi tallennus menossa... Eli käynnistyy myös toinen tallennus.
     
  11. vakie

    vakie Member

    Liittynyt:
    01.10.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En löytänyt tähän ainakaan ensisilmäyksellä täältä vastausta: onko mahdollista alustaa Kaonin kovalevy ntfs-muotoon? Aina tulee jonkin verran ylimääräistä hommaa kun pitää projectx:llä yhdistää ensin ne tiedostot, kun Kaon jakaa ne parin gigan osiin.

    Eihän tuo mikään ylivoimainen homma ole, mutta topparilla on kiva kun leffatkin saa valmiiksi yhtenä tiedostona. Topparilla tosin sitten kestää tiedostojen siirto koneelle miljoona vuotta kauemmin, joten Kaon on kuitenkin loppujen lopuksi kätevämpi.. Mutta voisi olla vieläkin kätevämpi.

    Ja onkohan sitä pitkään luvattua "tallennuksen katselu alusta tallennuksen aikana"-päivitystä koskaan tulossa?

    Jo näillä kahdella päivityksellä Kaon hyppäisi reilusti Topparin edelle.
     
  12. thl

    thl Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikäpä sitä estää kokeilemasta NTFS-alustusta winkkarin avulla?

    Tämä aparaatti taitaa olla markkinamielessä siirtynyt jo saattohoitovaiheeseen, en elättelisi kummoisia toiveita mistään uusista softaversioista. Nyt kun sitä johonkin parinsadan euron pintaan marketeissa myydään niin moni uusi ostaja voipi luulla kyseessä olevan ihka uusi tuote. Näin ei kuitenkaan ole. Silloin 2006 kun laitepaketinkin kyljessä julistetaan testivoittajaa, tilanne oli toinen. Eikä siinä vertailussa edes taidettu sijoituksia jakaa...

    Summa summarum: Juna meni jo.
     
  13. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    "Aina tulee jonkin verran ylimääräistä hommaa kun pitää projectx:llä yhdistää ensin ne tiedostot"


    Olet kai huomannut, että voit avata Projectx:llä ne Kaonin pilkkomat tiedostot kaikki yhdellä kertaa?

    En mä ole ainakaan mielestäni joutunut yhdistelemään yhtään mtään.

    BTW...

    Mikä on järkevin keino muuttaa nuo .trp: aviksi ?

    Itse olen muuttanut .trp:n ensiksi M2P:ksi, nimennyt uudelleen .mpg:ksi, ja muuntanut AutoGk:lla aviksi. Jos haluan tekstit mukaan, olen ensin tehnyt demuxin, säästänyt .srt:n ja heittänyt muut filut menemään. Onko tossa mitään järkeä?

    Toiseksi, olen aika tunari enkä ymmärrä tosta autoGk:sta juuri mitään, mutta mikä on järkevä tiedostokoko esim. 1 tunnin ohjelmalle (Mb/h) ?
     
  14. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aina kun siirtää tavaraa digiboxilta DVD:lle, tulee VHS:ää ikävä. Lukuunottamatta kuvan laatua. Ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa digiboxivalmistajat tulevat ajatelleeksi tämmöistäkin asiaa. Ainakin minä maksaisin enemmän boxista jonka tallenteet olisi HELPPO siirtää DVD:lle.
     
  15. Jenzu

    Jenzu Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse en ole vielä edes vaivautunut siirtämään mitään DVD:lle, koska olettamuskin on jo, että se on vaikeaa ja turhauttavaa. Kuitenkin kohta on pakko, mikäli haluan leffoja ym. boxille säilömääni säästää, sillä boxi täyttyy uhkaavasti. Kauhulla odotan sitä päivää, kun kovalevy jumittuu jotenkin niin, etten saa enää tallenteita ulos. Periaatteessa kaikki, mitä saa netistä, eli ainakin leffat, olisi helpompi imuttaa (vaikkakin se on laitonta). Joitakin ohjelmia olen tallentanut suoraan DVD-soittimen kovalevylle, josta ne on muokkauksen jälkeen helppo siirtää DVD:lle, mutta tässä on se "ongelma", että täytyy ajastaa sekä tv, että DVD, koska kaapeliverkon virittimellä varustettuja DVD-soittimia ei ainakaan silloin myyty, kun omani ostin (aikaa tästä on ehkä hieman yli puoli vuotta).

    Sitten vielä lopuksi kysymys, joka liittyy keskustelun varsinaiseen aiheeseen: onko muilla käynyt niin, että ohjelma ikään kuin on levyllä, mutta boxi ei suostu sitä toistamaan, siis toistaa vain esimerkiksi kolmen sekunnin pätkän, vaikka ohjelmaa näyttäisi olevan tunti? Samalla numerot liikkuvat pikavauhtia, jos pitää info-näkymän päällä. Itselleni näin kävi pari kertaa tässä parin viikon aikana ja muutamaa viikkoa aiemmin kävi niin, että tunnin ohjelma kutistui 40 minuuttiin. Numerot siis liikkuivat noin 1,5-kertaisella nopeudella ja ohjelmaa muka oli tunti, mutta oikeasti vain 40 minuuttia. Todella omituisia vikoja, eikä ole ennen käynyt vastaavaa. Oliko vain huonoa tuuria, vai voiko näitä jotenkin välttää?
     
  16. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    On käynyt samoin pari kertaa
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2008
  17. jarvja

    jarvja Member

    Liittynyt:
    22.07.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kans joutunut pariin otteeseen tuon tapahtuman todistamaan :/ Kaikki ongelmani ratkesivat, kun irroitin boksini ja tilasin saunavision :)
    Mutta tosiaan, eilen koitin pitkästä aikaa kytkeä kaonin kiinni ja tsekkailin että kaikki toimii (menossa myyntiin) ja ihmettelin, ettei vieläkään näkynyt päivitystä ? Meneekö noissa päivitysten kasaamisessa yleensä kauan ?
     
  18. vakie

    vakie Member

    Liittynyt:
    01.10.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin, sitä juuri tarkoitin. Avaat kaikki tiedostot, projectx käsittelee oman aikansa, ja sitten sinulla on yksi tiedosto. Toki jos tarvitsee editoida mainokset ym. pois niin tiedosto täytyy joka tapauksessa käsitellä projectx:llä. AutoGK tosin hyväksyy suoraan .trp tiedostot, joten olen yleensä suoraan muuttanut aviksi ja sitten leikannut virtualdubilla mainokset pois, kun sillä saa tarkemmin ja nopeammin.

    Tiedostokoko XVID aveille on yleensä esim. 45 min = 350 MB, 90 min = 700 MB, eli karkeasti noin 8 MB per minuutti. Toki jos haluaa parempaa kuvan laatua, voi pyöristää hiukan ylöspäin. AutoGK:n asetuksissa olen käyttänyt "fixed width 640", eli laajakuvaohjelman resoluutioksi tulee 640x368 (auto-asetuksella saattaa tulla vaikka minkälaista huttua), ja CBR MP3, esim. 112 tai 128 kbps.

    Kyllä, tällä viikolla teki ekan kerran. Myytinmurtajat jäi kattomatta. Jos tämä tosiaan on yleinen vaiva niin boksi lähtee kyllä mäkeen..
     
  19. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    "Tiedostokoko XVID aveille on yleensä esim. 45 min = 350 MB, 90 min = 700 MB, eli karkeasti noin 8 MB per minuutti. Toki jos haluaa parempaa kuvan laatua, voi pyöristää hiukan ylöspäin. AutoGK:n asetuksissa olen käyttänyt "fixed width 640", eli laajakuvaohjelman resoluutioksi tulee 640x368 (auto-asetuksella saattaa tulla vaikka minkälaista huttua), ja CBR MP3, esim. 112 tai 128 kbps."

    Kiitos noista!
     
  20. UrosL

    UrosL Member

    Liittynyt:
    26.10.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päivitin Kaon digiboxini versio 01.01.37:ään ja ilmeni kummallinen, uusi ominaisuus / vika: kun kelaan nauhoittamaani ohjelmaa pikakelauksella niin jossain vaiheessa kun painan kaukosäätimen pikakelausta nostaakseni nopeutta (edeten tarpeen mukaan eteenpäin 2-4-8-16-32 -kertaiselle) niin jossain vaiheessa jonkun nappulan painalluksen kohdalla yht.äkkiä Kaon alkaa koneen sammutusoperaation ja sammuu. Siis samalla tavalla kuin koneesta painaisi Stand by:n eli pois päältä. Jonka jälkeen Kone pitää käynnistää uudelleen jos ja kun haluaa katsoa mitään.

    Kyseinen vaiva toistuu useammin kuin joka toinen kerta ja on todella ärsyttävä. Vaihdoin patterit kaukosäätimestä, ei auttanut.

    Että semmoista ...
     
  21. ktg

    ktg Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaon kcf-n620h2co
    Hei. Teiltä on tullut uusi kaukosäädin kyseiseen malliin, joka toimii paremmin kuin vanha. Kaukosäädin temppuilee vähän väliä, painaa jotain nappulaa niin tapahtuukin jotain muuta. esim. painat kelausnappia ja boksi sammuu yms. Olisiko mahdollista saada uuden mallinen kaukosäädin takuuna?? Itse boksissamme ei vaikuttaisi vikaa olevan, vaan kaukosäätimessä.

    Tuollaisen sähköpostin lähetin hedengrenille.

    Sain vastauksen

    _*Terve*_

    Laitetaan tulemaan uudenmallinen kaukosäädin.

    Tuossa vanhassa mallissa on joissain ollut kuvailemaasi vikaa, laite sammuu kun painaa nopeasti kelaus nappia.



    Sinulla on ilmeisesti vanhan mallinen kaukosäädin??
    Minulle lähettivät pikakirjeenä uuden kaukosäätimen, boksissani oli takuuta vielä jäljellä.
    Muistaakseni on ollut juttua aikaisemminkin aiheesta tässä keskustelussa (tiedän sivuja on paljon ja vaikea löytää).
     

Jaa tämä sivu