1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. MBman

    MBman Member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla päivitteli myös kanavalistaa harvase päivä vaikka uusin päivitys sisässä. Otin nyt uudelleen netistä ohjelman ja tein saman päivityksen nollakaapelilla. Toki joka kerta tehd.palautukset teen perään.
    Nyt ei ole tullut listaa ainakaan vaikka olen starttaillut ihan koe mielessä lootaa. Olisiko 01.01.36 versiota "paranettu" ensi jakelusta.... Tiedä häntä arvoitus koko laitos. Huolestuttavinta on tallennusta katsella ilmennyt, tekstityksen heitto alkaa olla samaa luokkaa kuin TV1000:lta vedettäessä. Jospa päivityksen uusiminen auttoi. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato jne.....
     
  2.  
  3. sacrebleu

    sacrebleu Member

    Liittynyt:
    21.08.2006
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ai, kuuluuko tehdasasetusten palautus tehdä päivityksen jälkeen? Itse oletin että se palauttaa vempeleen pävitystä edeltäneeseen tilaan, mutta
    ilmeisesti vanhat softat pitäisi asentaa uudelleen sitä varten. Mitä tehdasasetusten palautus sitten tekee? Poistaa vain kuvan, tallennuksen yms. asetuksiin tehdyt muutokset?
     
  4. Tikka2

    Tikka2 Member

    Liittynyt:
    02.10.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on herjannut kanavalistan päivittämistä kaikkien softtapäivitysten jälkeen. Siitä ei pääse eroon kuin korkeintaan hetkeksi, jos kanavalistan päivittää...
    Ja nyt tämä loota on alkanut jättää viikottaisia ajastuksia tallentamatta, ei vaan yksinkertaisti loota lähde päälle. Olemassa olevan ajastuksen poistaa listalta ja ajastaa uudestaan samaisen ohjelman niin seuraavan viikon ajastus sitten toimiikin... Ihme vehje.
    Kohta taitaa hermo mennä lopullisesti tämän kanssa, onhan tän lootan kans tullut tapeltua n. puoltoista vuotta.
    Ai niin, softa on 01.01.37 ja kaapeliloota... Kaikkien softapäivitysten jälkeen oon tehny asetuksien tehdaspalautuksen ja töpseli irti joksikin aikaa...
    Liekkö tälle vehkeelle tulossakaan enää uusia softia...?

    Ja kaukosäädin on alkanut kans temppuilemaan siten että kun OK-painiketta painaa välillä loota sammuttaa itsensä tai heittää menusta katselutilaan. Kake on vanhaa mallia. eteenpäin kelauksessa ei ollut virrankatkaisu ongelmaa...
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2008
  5. t4t3j2

    t4t3j2 Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tikka2, onko kaukosäätimesi mallia numeronäppäimet ylhäällä, jos on niin pyri vaihtamaan uuteen malliin.Minulla ainaskin vanha malli temppuili, ja kannattaa lukea näitä tarinoita vaikka alusta asti niin huomaa että onpa ihmisillä ollut kaiken näkösiä vikoja. Eikös laite ole tarkoitettu tallentamiseen niinkuin vanhat nauhuritkin eikä siihen että siirrellään tallenteita edes takasin.
     
  6. Tikka2

    Tikka2 Member

    Liittynyt:
    02.10.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kauko-ohjain on mallia numeronäppäimet ylhäällä. Pitänee alkaa kyseleen maahantuojalta uutta kakea tilalle...
    Onpa tätä ketju tullu luettua jossaki vaiheessa alusta loppuun, monenmoista robleemaa tuntuu olevan.
    Tietäs vaan onko tulossa ihan lähiaikana uutta softaa et kokeilis vielä sillä miten toimii.
    Vai lähtiskö suosiolla uuden eri merkin ostoon...
     
  7. t4t3j2

    t4t3j2 Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minun kaon ei ole teppuillut,kun sain uuden säätimen, on meinaan paljon jämäkämpi eli kanavan vaihdot toimii ja volumi toimii hienosti, ajastamista unohtamatta sekin tuntuu olevan tarkempi.En tiedä mistä noi avatessa tulevat käskyt että päivitä kanavat, en ole päivitellyt sillä ei kaapeliverkossa ole tullut joka päivä uusia eli se ilmoitus tulee jostakin muusta syystä aina silloin tällöin, kovalevykin on hiljaa kun ei käytetä sieltä tietoa.Maahantuoja ensin ehdotti että toimittakaa laite huoltoon, en suostunut vaan vastasin että en ostanut laitetta sitä varten että on huollossa ja minä katsoisin pimeetä tv nurkassa, sitten tuli nopeasti kaukosäädin sen jälkeen olenkin ollut tyytyväinen ainaskin toistaiseksi.
     
  8. MBman

    MBman Member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Kyllä, Ensin päivitätä softat sitten teet tehdaspalautuksen boxiin.
    Boxi ottaa "uudet" softat käyttöön ja otat loota uudelleen käyttöön. Tallennnukset säilyy kovalla, ja on katseltavissa jos versiosi oli 01.01.26 tai uudempi. Eli 1) päivitys, 2) menusta tehdaspalautus, 3)asetukset uudelleen, 4) kanavahaku. Kaikki tehdään niin kuin silloin, kun boxin otit uutena käyttöön. Ja näin päivitys on saatu kuntoon.
    PS: Jotkin valmistat suosittelee jopa virtahojdon irroitusta päivityksen jälkeen, en ole kaonista kuullut moista mutta päävirran olen napannut ennen tehdaspalautusta, liekkö hyötyä mutta vaiva pieni ongelmiin nähden.
     
  9. jutei

    jutei Member

    Liittynyt:
    04.06.2008
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jaetaanpas hieman omia kokemuksia tästä laitteesta. Uskalsin ostaa tämän laitteen vaikkakin olin lukenut ennakkoon tätä palstaa ja ongelmia tuntui riittävän. Vanhemilla kuitenkin sama boxi vanhalla kaukosäätimellä on toiminut hyvin, joten uskalsin itse tähän sijoittaa.

    Uusimman päivityksen jälkeen ei suurempia ongelmia ole laitten kanssa ollut. Alkuun muutama nauhotus jäi täysin kesken, enkä syytä tähän ole keksinyt. Nykyään kaikki tallennukset ovat kuitenkin onnistuneet hyvin. Ainoa ongelma on, että välillä nauhotuksen alkaessa boxi heittää pois katsottavalta kanavalta, tämä kuitenkin pieni miinus sillä harvoin muutamassa sekunnissa mitään todella tärkeää ehtii menettämään. Muutoin olen ollut todella tyytyväinen tähän.

    Pariin kysymykseen olen jo näillä palstoilla yrittänyt etsiä vastausta, niitä löytämättä. Eli onko kenelläkään kokemusta kiintolevyn vaihdosta tähän laitteeseen? Minkälainen ja onko hirvittävän haastavaa? Tämän lisäksi en ole saanut konvertoitua omia mpeg tai avi tiedostoja muotoon, joka näkyisi tällä soittimella. Tämä jälkimmäinen olisi kyllä erittäin mukava saada toimimaan.
     
  10. elmeri11

    elmeri11 Guest

    Ainoa todellinen ongelma Kaonin boxissa on videoiden siirto tietokoneelta boxin kovalevylle siten, että ne voisi myös katsoa telkkarista ilman että boxi menee tilttiin tai että telkkarin ruudusta näkyy vain mustaa. Moneen kertaan on jo todettu että tolla linkistä http://www.kaonmedia.com/eng/tech/gallery08.php löytyvällä ohjelmalla homma ei ainakaan onnistu.
    Myös valokuvien siirto kovalevylle ja niiden katselu telkkarin ruudusta on arpapeliä. Jotkut kuvat näkyvät (tosin vääristynein värein) ja jotkut kuvat jumiuttavat koko boxin niin että ainoaksi keinoksi jää töpselin irroitus pistorasiasta.
    Eikö kukaan keksi mitään ratkaisua tähän ongelmaan kyselee
    elmeri11
     
  11. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Boxi ei osaa skaalata valokuvia (ainakaan järkevästi) ihan hyvän tuloksen saa kun pienentää kuvat telkkarin resoluutiota vastaavaksi ennen boxiin siirtoa. toisaalta boxin kuvan näyttö ominaisuus on niin onneton, ettei sitä kyllä viitsi käyttää kuin ehkä erikoistilanteessa (näytettävä kuvia isommalle porukalle kerralla, eikä haittaa että kuvan vaihtuminen vie viikon).

    Boxin omien tallenteiden siirto takaisin boxilla katottavaksi tietokoneelle leikkelyn jälkeen on ainoa "siirtovideo" muoto mitä olen saanut toimimaan. Empä kyllä muuta ole tosissani yrittänytkään, mutta olen saanut sellaisen käsityksen että mainosten ja vanhan käyttöohjeen lupauksista huolimatta divX:ien kattelun voi aikalailla unohtaa, kun ei sitä ole oikeasti kunnolla toteutettu (konvertteri on kai tarkoitettu jollekkin toiselle boximallille tms.).
     
  12. MBman

    MBman Member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei helvata! se kanavilista palasi jälleen kummitteleman. Onko todellankin muilla hävinnyt kyseinen kysely päivittely. Jos näin on on näissä joissain malleissa tosiaan jokin pahempi softa vika. Ainakin paikallinen kaapeliyhtiön jakelupäällikkö meinas että vika on Kaonin ohjelmistossa.
    Pitää pistää maahantojalle postia oikeudet kuluttajana parani roimasti joten kaupan purku/hinnan hyvitys alkaa olla jo kohta paikoillaan. Puhumattakaan henkisestä järkkymisestä, harmi kun ei asu jenkeissä.
     
  13. Ofkh

    Ofkh Member

    Liittynyt:
    26.11.2007
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämähän on ollut arkipäivää näillä värkeillä iät ja ajat. Vaihdetaanko merkkiä. Tai mitä??
     
  14. MBman

    MBman Member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin.... sitäkin olen koittanut. Mutta mutta kun, ei nekään aivan virheettömiä ole. Mutta luulisi tuon kanavalistan päivittämisen saavan pois, eli olisi automaattinen kanavan päivitys ON/OFF ja minä valitsisin OFF. Muuten kestän muutaman tallennteen menettämisen "Tallennus Epäonnistui" sehän ei tapahdu kuin 1-3x viikossa, joskus harvemmin.
     
  15. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mystinen on tuo jatkuvasti muuttuva kanavalista, kun se on kuitenkin kausiluonteista. Eli välillä se lista on muka muuttunut aina kun boxin käynnistää ja välillä menee viikkokausia muuttumatta.

    Minulla kun on paha tapa yrittää keksiä perusteettomia selityksiä tällaisille teknomaagisille mysteereille, niin ravistaisin hatusta arvauksen, että kun kaapelioperaattori tai digita tekee kanavanipuissa muutoksia pitävät he jonkinlaista lippua (kontrollisignaali/bittikuvio tms) pystyssä määräajan muutoksen jälkeen ja boxit tästä lipusta havaitsevat muutoksen ja osaavat ruveta listojaan päivittämään. KAONilla on nyt sitten unohdettu koodiin lisätä tarkistus että jokos havaitun lipun takia on päivitys tehty. Eli se luulee kanavien muuttuneen niin kauan kuin lippu on pystyssä. Samahan oli aiemmin OTA-päivitysten suhteen (joita on vissiin kaksi tullutkin kautta historian), mutta viimeksi se muistaakseni ehdotti sitä vain kerran, eli ovat sen korjanneet.

    Sikäli kun välillä tuntuu että KAONin suuntaan pitää havaitun ongelman lisäksi ilmoittaa myös sen todennäköinen syy ja mahdollinen korjaus (niinkuin se nyt olisi asiakkaiden asia niitä keksiä), niin joku aktiivisempi joka ryhtyy urputtamaan voisi esittää tämän spekulaation maahantuojalle, ellei kukaan keksi parempaa...

    Kun nämä ongelmat useinkin haiskahtavat sellaisilta että kaltaiseni muinoin yhden kurssin verran (viikko tai kaks) ohjelmointia opiskelleet osaisivat sen korjata, on harmi ettei noita softia voi itse modata. Tokihan moinen puukottaminen tekisi boxista täysin toimimattoman alta aikayksikön, mutta olisipa ainakin oma vika ;)
     
  16. Ofkh

    Ofkh Member

    Liittynyt:
    26.11.2007
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä terrestrial-boxi oli viime yönä kadottanut kaikki kanavatietonsa.
    On myöskin jatkuvasti ilmoitellut kanavalistan muuttumisesta. Kuten aikaisemmin jo olen todennut, ei pidä käyttää automaattista kanavanetsintää, sillä silloin joukkoon saattaa eksyä "väärän" aseman kanavia.
     
  17. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämä kanavalistan päivitysilmoittelu on sentään aika pieni kiusa, tuskin sen takia kannattaa kallista aparaattia vaihtaa... sen kun vaan painatte ei-nappia.
     
  18. Jenzu

    Jenzu Member

    Liittynyt:
    26.03.2008
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aika suuri kiusa se on, koska päivityksen takia saattaa jäädä kaikki tallennukset pois. Näkyy vain ilmoitus "kaikki tallennus ja toisto keskeytetty" eikä mitään ohjelmia ole boxilla.. **tuttaa
     
  19. zpp

    zpp Member

    Liittynyt:
    13.01.2008
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä ne tallennukset toimivat, vaikka viestistä voisi muuta luullakin - ilmeisesti siinä on haettu kauhuskenaariota, jossa kanava esimerkiksi vaihtaa taajuutta. Ei ainakaan oma 1.1.37-kaapelimalli ole jättänyt yhtään tallennusta tallentamatta tuon takia.
     
  20. Tikka2

    Tikka2 Member

    Liittynyt:
    02.10.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun kaapelimalli softalla 01.01.37 ainakin lopettaa ykskaks yllättäen kaikkien ajastettujan ohjelmien tallentamisen vaikka en koskaan reagoi kanavapäivitys ilmoitukseen vaan aina lootan käynnistäessäni painan ei.
    Jos lootan haluaa uudelleen alkaan tallentaman ajastettuja ohjelmia, kaikki pitää ajastaa uudelleen. Huomasinpa tossa yhden epäonnistuneen tallennuksen yhteydessä että vaikka loota ei tallentanutkaan ohjelmaa nii ajastusvalikossa ajastus päivittyi (Kun loota oli mielestään tallentanut ohjelman) valmiiksi odottamaan seuraavan viikon ohjelmaa.
    Luotto on kyl menny tähän vehkeeseen, merkin vaihto on enemmän kuin lähellä...
     
  21. t4t3j2

    t4t3j2 Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tikka 2, joko sait vaihdettua kaukosäätimen, niinkuin sanottu uusimallinen säädin on huomattavasti parempi ja voi jopa parantaa monenlaiset viat.
     

Jaa tämä sivu