1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. thl

    thl Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käy laittamassa digitaalinen äänilähtö takaisin päälle asetuksista. Jos tuli tehtyä jo aiemmin, niin ilman sähköjä olo pari minuuttia voisi auttaa?
     
    Viimeksi muokattu: 14.04.2008
  2.  
  3. Ofkh

    Ofkh Member

    Liittynyt:
    26.11.2007
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Katson juuri parasta aikaa Kaonilla FST5-kanavaa. On todella raivostuttavaa tekstityksen toiminta; se on näkyvissä 2 sek. Kun tuijottaa sitä, ei paljon ehdi kuvaa katsella, silti tekstityskin jää vajaaksi. Osaako kukaan sanoa, onko tämä Kaonin vai Ylen vika?
     
  4. por

    por Member

    Liittynyt:
    02.11.2002
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ainakaan mulla ei ole ollut vanhalla eikä uudella (34/37) päivityksellä ongelmia hyvinkään alueella tekstityksissä, ei millään kanavalla.
    Tää on ainut ongelma mikä ilmeni ku päivitin 37 että optinen ulostulo pimeni. Ei auta vaikka laittaa äänen menusta päälle tai valitsee kieli-valikosta. Käytin virratkin pois vissiin 1,5h mutta ei siltikään.
    Kuiten tuijottelin dd-äänillä leffat canalilta vielä ennen päivitystä mutta nyt alkaa pikkuhiljaa *ttaan...
     
  5. Ofkh

    Ofkh Member

    Liittynyt:
    26.11.2007
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vastaankin itse omaan kysymykseeni: Kyllä! vika on selvästi Kaonin (KTF) Kun kävin välillä selailemassa muita kanavia ja palasin 5:lle, oli vika kadonnut ja tekstityksen kesto jälleen normaali. Omituista!
     
  6. ahvenisto

    ahvenisto Member

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No onkos tullut tehtyä se niin kuuluisa täysreset? Mulla kanssa ei tekstitys ajastu aina oikein ongelma esiintyy lähinnä MTV3 maksukanavilla. Tuommoinen pitää saada kuntoon!
     
  7. samihe

    samihe Member

    Liittynyt:
    04.02.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla ei ole tekstejä ylen kanavilla ollenkaan. onkohan tuo ylen ominaisuus jyväskylässä päin vai mikähän auttaisi?
     
  8. Ofkh

    Ofkh Member

    Liittynyt:
    26.11.2007
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täysreset!! .... Hmm. Mutta sehän ei onnistu alle viiden kilon lekalla!
     
  9. zpp

    zpp Member

    Liittynyt:
    13.01.2008
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ole normaalia - minulla toimii 37:ssa optinen lähtö kuten ennenkin.
    Laitteeseesi on tullut oikea vika. Niin, onhan piuha edelleen kunnolla kiinni ;)
     
  10. hannun1

    hannun1 Member

    Liittynyt:
    12.02.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkohan tekstitys laitettu boxista päälle?
     
  11. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tallensin Kaonille pari erään scifi-sarjan jaksoa MTV3 SciFiltä. Siirsin ne tietsikalle, ja tekstitykset hävisivät? ProjectX:llä kun ne operoin, saan 2 MPEG- tiedostoa, joissa toisessa ääni ja toisessa kuva edelleen ilman subeja. Ei kai maikkari käytä näillä uusilla kanavillaan YLEn tapaa lähettää kuva ja teksti erillään? Boxi toistaa tekstit paremmin kuin varsinainen lähetys, jossa joskus teksti vilahtelee sekunnin murto-osassa.
     
  12. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä ainakin MTV3 Faktalla on käytössä ns. dynaaminen tekstitys, eli monissa ohjelmissa voi valita joko suomen- tai ruotsinkielinen tekstitys. Joten on hyvin mahdollista että myös Scifillä on sama juttu?
     
  13. BatGuano

    BatGuano Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No näkyy olevan kielivalikoimaa. Silti, mihin tekstit hävisivät matkalla boxista tietsikkaan? Ylen kanavalta sain joskus muinoin leffan siirrettyä koneelle ja edelleen dvd:lle subeineen?
     
  14. t4t3j2

    t4t3j2 Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen ihmetellyt että milloinkohan tulee kaapelin kautta ohjelmapäivitys, on luvattu huhtikuun alussa mutta nyt mennään jo loppu kuuta. Onko kukaan nähnyt että onko päivitystä lykätty.
     
  15. thl

    thl Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos mahdollista, tee se päivitys itse tietokoneen avulla. Se on äärettömän helppo, eikä tarvitse odotella tuota maailmanlopun päivitystä.
     
  16. kanm

    kanm Member

    Liittynyt:
    20.04.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistähän johtuu toiston epäonnistuminen.

    Nyt on käynyt jo muutamia kertoja niin että kun olen yrittänyt katsella tallennettua ohjelmaa niin kone ilmoittaa vain "epäonnistui" ja se siitä. Ohjelmaa ei saa katsottua.

    Onko tallennus jotenkin epäonnistunut vai mistä tämä johtuu? Toivottavasti tämä vaiva ei ala lisääntymään.
     
  17. Tomppa_K

    Tomppa_K Guest

    Tämä on ongelmana versio 01.01.37:llakin, saako tuota päivitystä jotenkin pois päältä tai automatisoitua?
     
  18. matrix82

    matrix82 Regular member

    Liittynyt:
    15.03.2006
    Viestejä:
    567
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla tuli eilen ensimmäisen kerran ilmoitus "HDD virhe, alustetaanko kiintolevy".
    En tietenkään alustanut vaan katkaisin virran ja taas toimii.
     
  19. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Mulla on myöskin muutama ongelma tuon projectX:n kanssa. Ensinnäkin en saa noita tekstityksiä ulos tietokoneelle viedystä ohjelmasta. Boxissa tekstit kuitenkin näkyvät normaalisti. Nuo ohjelmat joita olen yrittänyt "demuxata" on tallennettu MTV3 faktalta. Voisiko joku vielä kädestä pitäen neuvoa, kuinka projectX:n asetukset pitäisi olla?

    Olen myös yrittänyt muuntaa ProjectX:ää ja AutoGk:ta käyttäen muutaman tallenteen AVI:ksi, mutta siinä taas ongelmaksi muodostuu äänet. AutoGK ei tunnista projectX:n tekemää audiotiedostoa. Mitkä nuo projectX:n audioasetukset pitäisi olla?

    Kiitos, jos joku voisi auttaa?
     
  20. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletko kokeillut maahantuojan ohjeen mukaan: www.hedoy.fi/files/hedoy/kaon/Kaontallenteettietokoneelle.pdf
    Minä en ole tuota kokeillut, mutta näyttää suunnilleen samalta kuin Afterdawnistakin löytyvät ohjeet.

    Olen joskus yrittänyt suomenkielisiä lastenohjelmia dvd:lle poltella ja muuten onnistui hyvin mutta kuvasuhde vanhalla putkitelkkarilla kattoessa on jotenkin pielessä, sivut leikkautuvat pahasti. Tietokone osasi näyttää kuvan kokonaan. Tekstityksiä noissa ei ollutkaan joten noista ongelmista en mitään tiedä.

    Nyt alkaa olla KAON niin täynnä lastenohjelmia, että pitäisi tosissaan ruveta tuota levyjen polttoa harjoittelemaan.
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2008
  21. kakkalari

    kakkalari Member

    Liittynyt:
    01.10.2007
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tosta linkistä löytyy paljon paremmat ohjeet DVD:n tekoon:
    http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00/DVDn_Poltto

    Ei ole väliä, vaikka boksi onkin Topfield, samat ohjelmat ja samat askeleet kuitenkin on. Toisaalta mitä nyt ite oon tehny yli 40 DVD:tä niin taidot kyllä harjaantuu ajan myötä, varsinkin videon authoroinnin kanssa. Kokeilemalla saa ne parhaat asetukset. Ja lataa tuolta se valmis ProjectX-paketti ni ei tarvi niiden hemmetin Javojen kanssa pelailua.
     

Jaa tämä sivu