1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. cover

    cover Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    siinä käy juuri niin. vanhan softan aikana tallennetut ohjelmat on sen jälkeen pilalla!
     
  2.  
  3. maissis

    maissis Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jahas, pitää odotella tuota päivitystä. Yritin päivittää verkon kautta (nyt on versio .23) mutta eihän se onnistunut.

    Siirsin tuossa pari divX:ää boxiin, näkyivät kyllä PC:llä mutta en sitten saanut niitä boxista ulos...toivottavasti tämä korjaantuu päivityksen myötä.

    Tämä on nyt vähän tällaista opettelua, boxi on ollut vasta vajaan viikon. Mutta eiköhän se tästä. Muuten on pelannut moitteettomasti, tallennukset ja muut.
     
  4. juka39

    juka39 Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    137
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En omista ja tuskin tulen hankkimaankaan Kaonia kun suunnilleen samalla hinnalla saa esim. Humaxin (9200 C) tai Topfield 4100:sen. Mutta kysyn asiaa paremmin hallitsevilta, miksi päivitys on niin tärkeää tehdä juuri UBS:n kautta eikä nollamodeemikaapelilla. Kahta em. boksia ei edes voi muulla tavalla itse tai huollossa päivittää. Lisäksi PC:ni on noin 10 metsin päässä digiboksista, joten ei UBS-kaapeli toimisikaan (jos niin pitkää edes on saatavissa). Nollamodeemikaapelin pituudella ei liene merkitystä päivityksen onnistumiseen, vai onko?
     
  5. markfirez

    markfirez Member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Sama kai millä kaapelilla sen päivityksen tekee.
    Mutta Kaonin mukana tuli Usbkaapeli ei nollamodeemikaapelia.
     
  6. kaonisti

    kaonisti Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietääkö kukaan, onko markkinoilla semmoisia USB-liittimä, jonka toiseen päähän voisi kytkeä nollamodeemikaapelin? Minulla on nollamodeemikaapeli, mutta tietokoneessa ei ole sille porttia. Ja päivitysmahdollisuus on patti-tilanteessa - kotona.
     
  7. harjula

    harjula Member

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joudun päivittämään USBn kautta siksi ettei omista niin kivikautista tietokonetta jossa olisi sarjaportti.
    On todella hienoa ettei näitä helvetin masinoita saa edes päivitettyä....En tosiaankaan lähde ajamaan 150km tollaisen päivityksen takia.Jos kerran sanotaan että koneen voi päivittää USBn kautta,niin silloin se pitää myös olla käytännössä mahdollista,muutenhan kyseessä on kusetus...
     
  8. kaonisti

    kaonisti Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kävin ostamassa USB - RS232 muuntimen, mutta päivitys ei ala, vaikka tekee ohjeiden mukaan? Tuo WinAppSD ohjelma kyllä tunnistaa samannumeroisen portin, mutta vaikka tietokone sen bin tiedoston avaa, niin Kaon on sille mykkänä eikä aloita päivitystä niin kuin ohjeissa luvataan? !!

    Tarviiko tuo USB - RS232 adapteri jotain erikoissäätöjä, jotta Kaon tavoittaa sen kautta tietokoneella olevan päivitysversion?
     
  9. Tikka2

    Tikka2 Member

    Liittynyt:
    02.10.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt tulee tyhmä kysymys: Toimiiko päivitys tässä 01.01.29 versiossakin OTA:na vai tuleeko Kaonin(Hedengrenin) sivuille uusi filu(01.01.30), jolla päivittää boxi?
    Monellako on ollut EPG - standby ajastus ongelmaa? Kun vastausten perusteella osa ko. boxin omistaja ei ole törmännyt ongelmaan. Mulla on kaapeli boxi jossa ongelma on, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
    Jos on onko se korjaantunut huollossa vai merkkiä vaihtamalla?
     
  10. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Päivitin 01.01.26 -> 01.01.29 0-modeemikaapelilla ja päivitys meni OK. Kanavat vaihtuu nopeammin joo mutta tuo EPG selaus vaihtaa taustalla koko ajan kanavaa. Ajastusta Standby tilassa en oo vielä kokeillut.

    Tietääkö joku mistä nämä kaonin päivityshistoriat näkis, että mitä parannuksia/muutoksia on ollut missäkin päivityksessä? Esim. mitä .27 ja .28 sisältävät?
    Hedengrenin päivityshistoria kun pomppi .25 -> .26 -> .24 -> .29 eikä näiden välisistä päivityksistä oo mitään tietoa mitä ne sisälsivät.
    Outoa toimintaa...
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2007
  11. kaonisti

    kaonisti Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaonin OTA (Over the Air) antennipäivitys tullllee tässä kuussa, mutta en jaksanut jäädä odottelemaan. Siksi ostin USB-RS232 liittimen nollamodeemikaapelille. Mutta asennus ei vaan meinaa onnistua. Windows tunnistaa USB to Serial portin ja olen porttiasetuksista muuttanut portin numeron COM1:ksi. Samoin olen ottanut "Käytä FIFO puskureita" asetuksen pois päältä. Olen myös vaihdellut portin bittinopeuksia ja joissakin nopeuksissa siirto-ohjelma saa yhteyden Kaoniin, mutta ei ala asennusprosessia. Joku oikea säätö tässä pitää vielä olla ja löytää, ennenkuin pääsen päivittämään Kaonin mutta mikä?
     
  12. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisko olla niin, että tuo päivitysohjelmakin on lapsenkengissä...

    Mulla se kyllä tunnisti Kaonin mutta sekoitti COM1 ja COM2 portit. Eli se tunnisti boksin molemmista COM porteista mutta silti siinä luki aina COM1. Koita kytkeä koneessa toiseen porttiin jos sellainen löytyy.

    Mites, eikös nuo tietokoneen COM portit oo kiinteitä, että ne ei niin ku toimi samalla periaatteella ku hubit? ELi miten tuo mun esimerkki edes on mahdollinen :)
     
  13. everes

    everes Member

    Liittynyt:
    09.03.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niinpä. Useimmat USB - Serial -adapterit eivät hanskaa kaikkia kättelyjä kunnolla. Todennäköisesti tuo yhteys KAON'n kanssa vaatii ainakin tuon RTS/CTS -kättelyn. Jos pystyt laittamaan kättelyt pois päältä tuolta latausohjelmalta, niin saatttapi onnistua.
    Itsellä ei ole kokemuksia itse KAON'sta.
     
  14. kaonisti

    kaonisti Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nuo RTS/CTS -kättelyt eivät ole hanskassa eli tuo WinAppSD.exe (http://hedoy.fi/kaon_paivitys ) on niin alkeellinen, ettei siitä löydy kättelyasetuksia. Windowsin (XP)porttiasetuksissahan on Vuonohjaus-säätö, jossa "Ei mitään" tarkoittanee, ettei softat Windowsissa ja Kaonissa "kättele" (odottele) toisiaan. Tiedonsiirto ei onnistu "Xon / Xoff" asetuksellakaan. Jos Vuonohjauksessa laittaa "Laitteisto" säädön päälle, se vissiin tarkoittaa, että Windowsin hardware ja Kaonin hardware kättelevät?
     
    Viimeksi muokattu: 10.03.2007
  15. Ursus

    Ursus Member

    Liittynyt:
    28.12.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla oli Kaon KTF-N620 3kk ja viime viikolla kirjoitin reklamaation myyjäliikkeelle että viat eivät ole korjaantuneeet päivityksillä joita on tullut jo monta. Liike vaihtoi sen Humax PVR9200T malliin. Humaxissa kaikki toimii niin kuin pitääkin. Toivotaan että Kaonin maahantuoja saa ongelmat pikaisesti korjattua, eniten minua ärsytti se että laite piti olla koko ajan päällä.
     
  16. omppa

    omppa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajastus EPG:n kautta virran ollessa pois päältä toimii ainakin mulla, kun räplää asetuksista Automaattinen käynnistys -kohtaan "Pois päältä". Lisäksi laitoin lapsilukot myös päältä pois. Tosin en tiedä vaikuttaako toi lapsilukko, tai miksi mulla on asetuksissa kahdesti toi lapsilukko-asetus. Koitin ekaksi niin, että toinen lapsilukko oli oletusavoisesti päällä,
    mutta ajastus ei silloin toiminut koska kone jäi luuppaan käynnistysvaiheeseen.

    Testasin lisäksi sellaista, että ajastin EPG:n kautta kaksi päällekkäistä ohjelmaa seuraavasti: Ohjelma 1 alkoi 14.25 ja loppui 14.55, ohjelma 2 alkoi 14.45 ja loppui 15.20.. molemmissa oli tallennusasetuksina oletusasetukset, eli tallennuksen jälkeen virta pois, alkuun + 5 min ja loppuun + 10 min jne. Ohjelmien tallennus onnistui ihan ok, eli boksi pysyi päällä ekan tallennuksen loputtua ja molemmat pätkät tuli kokonaisina.

    Boksini on kaapelimallia ja ohjelmistoversiona 1.1.24.
     
  17. everes

    everes Member

    Liittynyt:
    09.03.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Windows'n omilla asetuksilla ei ole merkitystä, tuo asennusohjelma asettaa ne sisäisesti.
     
  18. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Automaattisen käynnistyksen pois ottaminen ei vaikuttanut asiaan ainkaan minulla. Ajastus ei toimi jos boksi on standby tilassa. Kokeilin myös laittaa ne ajastuksen lisäajat alusta ja lopusta nollaan mutta sekään ei auttanut. Lapsilukot on pois päältä. Ei toiminut 01.01.26:ssa eikä nykyisessä 01.01.29:ssä.

    Voipi olla, että tuolla boksin tiedostojen tekemisellä tietokoneen kanssa yhteensopivaksi voi olla merkitystä.

    Samoin huomasin, että nyt kun päivitin sarjakaapelilla tuohon 01.01.29 versioon niin siellähän se päivitystiedosto oli mitä ei edellisellä versiolla näkynyt. Mutta sitä vaan ei saa poistettu boksin kautta vaan boksi pitää liittää tietokoneeseen jos sen haluaa poistaa.

    Samoin on tuon ajanpysäytys toiminnon kanssa. Huomasin, että ne tiedostot pitää kans poistaa tietokoneella kun boksi ei niitä suostu poistaan. Ja sit jos se toiminto on ollut päällä ja tiedostoja on boksin kovalevyllä, niin kun sen toiminnon ottaa pois päältä niin ne tiedostot menee piiloon mutta ei poistu kovalevyltä. Katsokaapa omalta boksiltanne paljonko siellä on tavaraa piilossa... :)
     
  19. Jmari

    Jmari Member

    Liittynyt:
    02.03.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Älkää nyt nauruun revetkö, mutta tarttis saada videot skulaan :)

    Eli KAON kaapelointi on tehty scart kaapeleilla just niinkuin asennus ohjeet sanoo, mutta videon nauhotus ei vaan tule ulos töllöstä. Valittaa, jotta ei signaalia.

    Onko tohon joku kikkakolmonen, millä en tarkoita sitä, jotta pistää
    väliaikaisesti scartin videolta suoraan telkkariin. Olis muutama videonauha katsomatta, jonka jälkeen sen laitteen voikin roipasta mäkeen.
     
    Viimeksi muokattu: 12.03.2007
  20. cover

    cover Member

    Liittynyt:
    05.10.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä luovutin ja vaihdoin Toppariin... Ei jaksanu enää taistella.
     
  21. kaonisti

    kaonisti Member

    Liittynyt:
    08.03.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vihdoin ja viimein sain päivitettyä Kaonin 01.01.29:een kaverin tietokoneella, jossa oli kunnon sarjaportti. Pari päivää yritin turhaa säädellä USB-RS232 adapteria toimimaan vaikka kuinka monella eri ajurilla ja porttisäädöillä, mutta ei vain "onnistunut". Kun ei tiedä, mitä pitää todella tehdä, että homma toimisi, niin kaikki on kokeilua. Olisi hyvä saada semmoiset faktat, jolla USB-RS232 toimii AINA niinkuin aito sarjaportti. Jos joku tietää miten, niin olisin kiitollinen, jos kertoisit minullekin - välttyisin (ja kenties joku toinenkin) turhalta pähkäilemiseltä.

    Aidolla sarjaportilla päivitys onnistui HETI.

    Jo alussa minua ihmetytti tuo Kaonin kiintolevyn koko. Mainoksissa sanotaan sen kooksi 160 GT. Mutta kun avaa HDD Tiedot Kaonissa, koko on 139.6 GB / 149.0 GB - eli 149 GT. Versiolla 01.01.23 koot olivat ilman omia tallennuksia 141. /149 GB ; 01.01.29:ssä koko on 139. /149.0 GB.
    Tarviiko Kaonin ohjelmisto tuon 11 GB:tä , jos kiintolevyn kokonaiskoko on tuo mainostettu 160 GB?
     
    Viimeksi muokattu: 12.03.2007

Jaa tämä sivu