1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. Kaasufart

    Kaasufart Regular member

    Liittynyt:
    24.04.2007
    Viestejä:
    173
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eihän sitä samaan kaupunkiin tartte viedä.. Jos vaan samaa ketjua oleva pulju löytyy omasta kotokaupungista, niin sinne vaan..


    Ajattelin itsekkin käydä hakemassa tänään kyseisen vermeen, jännityksellä odotan, kuinka se taas toimiikaan..
     
  2.  
  3. MBman

    MBman Member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ota virtajohdot pois!
     
  4. lotta383

    lotta383 Member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tää testattu :/

    Kaipa se täytyy koettaa vaihtaa vaikka sieltä eri kaupungin liikkeestä.
     
  5. MBman

    MBman Member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Antaako tehdä tehdaspalautukset?
    Ja mikä ohjelmisto versio sinulla on.

    Voihan olla "maanantai" kpl. Eroja näissä taitaa olla, sillä tämä minun uusi on aivan eri maata kuin edellinen.(KOP! KOP!) Vaikka kaupan ohjelmistot oli 01.01.34. toimi loota ok ja parani vain päivittmisen jälkeen.
     
  6. raviola

    raviola Member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on meilläkin tämä kaon-merkkinen tallentava boxi (ostettu 05.03-08) Huomasin että mullekin tuli tämän matkassa se vanhemmanmallinen kake! Oisko järkevää vaatia kaupalta vaihtaa uuempi k-säädin?
    Toinen mieltä askarruttanu asia olis että pitääkö se ajansiirto olla aina päällä jos haluua sen toiminnan että vois esim. pysäyttää lätkämatsin ja käydä hakeen oluen ja jatkaa peliä menettämätta pelistä sekuntiakaan? Ymmärsin tuolla aikaisemmin asiasta luettuani ettei sitä ajansiirtoa olis järkevää pitää päällä koko ajan?
     
  7. h65

    h65 Member

    Liittynyt:
    04.05.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Outo ilmiö tällä uusimmalla ohjelmaversiolla (antenni).

    En pysty EPG:stä ajastamaan viikonloppuna tulevaa Blade Trinityä. Kaon herjaa että en voi ajastaa kolmea ohjelmaa samanaikaisesti.

    Mulla ei tietenkään ole yhtään ajastusta tuossa.

    Kun käsin kokeilee ajastusta, niin 0:55 - 1:59 vielä menee, mutta 0:55 - 02:00 ei mene. Sama ilmiö muiden kanavien kohdalla, ei pysty ajastamaan jos ohjelma on käynnissä yöllä klo 02:00.

    Muilla mitään vastaavaa?
     
  8. MBman

    MBman Member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    "
     
  9. zpp

    zpp Member

    Liittynyt:
    13.01.2008
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaapeliversiossa onnistui ainakin ihan normaalisti.
     
  10. pypyli

    pypyli Member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämähän vaikuttaa pätevältä keskustelulta. Tuli itekkin hommattua kyseinen laite.

    Ensinnäkin olen hintalaatusuhteeseen hyvin tyytyväinen. 259e tallentavasta (ja vielä toimivasta) tuntuu oikein sopivalta näillä markkinoilla. Tosin tuokin hinta on aivan liikaa kuitenkin vielä lapsenkengissä olevasta tekniikasta, mutta se onkin toinen juttu.

    Laite on siis erittäin toimiva ja suurimmalta osaltaan juuri sitä mitä odotin. Kerronpa kuitenkin mielestäni tärkeimmät huonot puolet.

    1. Suurin vika/puute: ohjelmaa ei voi katsoa alusta kesken tallennuksen! Lueskelin että tämän piti tulla mahdolliseksi tällä 01.01.37 päivityksellä mutta mulla ei ainakaan toimi. Tää on saatava toimimaan.

    2. Ajastinlistassa ei näy tallennettavien ohjelmien nimiä. Tästä ovat muutkin valittaneet, on todellakin hankala hallita ajastuksia. Luulisi olevan helppo korjaus (seuraavaan päivitykseen).

    3. EPG saisi olla kanavakohtainen, ei nykyinen aikajanasysteemi (eli mielellään vaihdettavissa). Tosin tämä on varmasti tottumuskysymys, vanhemmassa boxissani (perus topfield) kun on kanavakohtainen vaihtoehto.

    4. En tiedä yhtään mistä johtuu mutta EPG:ssä on jotain häikkää. Välillä näyttää suurimman osan kanavista kohdalla "Ei tietoja" vaikka samanaikaisesti tuolla topfieldin perusboxilla tiedot näkyvät. Onkohan muut törmänny tälläseen?

    5. Aivan onneton ohjekirja.

    Nuo 4 ensimmäistä kun korjaantuisi niin voisin sanoa olevani ERITTÄIN tyytyväinen laitteeseen. Nyt kun olen vain HYVIN tyytyväinen...

    EDIT: Niin piti vielä mainita tuosta kohdasta 4 että kyseinen ongelma on pirullinen sikäli että se vaikeuttaa kovasti ohjelmien ajastamista kun ne eivät näy EPG:ssä.
     
    Viimeksi muokattu: 08.03.2008
  11. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jo nuo kaksi vikaa kertoo ettei laitetta voi sanoa toimivaksi ja lisää vikoja löytyy kun luet tätä keskustelua hieman taaksepäin.
    Mutta jos hinta on ainoa kriteeri niin otan osaa...;)
     
  12. zpp

    zpp Member

    Liittynyt:
    13.01.2008
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Boksi ei osaa skannata kanavanippuja omatoimisesti, mikä olisi kyllä toivottava ominaisuus. Kiertotie on käydä jollakin nipun kanavalla vähän aikaa (ilmeisesti tämä oli myös syy, miksi alun perin EPG:n selaus vaihtoi kanavaa, mutta nyt päivityksen myötä tuli tämä ongelma).
     
  13. pypyli

    pypyli Member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Totta, onhan se näin. Haluaisin vielä kuitenkin painottaa tuossa lainauksessakin näkyvää sanaa "hintalaatusuhde". Eli hinta ei ole ainoa kriteeri.

    Olen toki lueskellut tän ketjun viestejä taaksepäin hyvinkin pitkälle ja suurin osa vioista joita on mainittu eivät ole merkityksellisiä minulle tai sitten ne on korjattu tähän uusimpaan päivitykseen.

    Halusin vain ilmoittaa mielipiteeni laitteesta ja saada mahdollisesti ohjeita/vastauksia noihin ongelmiin. Toivoin että kyseinen viesti olisi hyödyksi laitteen ostamista harkitseville ja mahdollisesti antaisi jonkinlaisen kimmokkeen laitteen jatkokehittelylle.

    Se, että maksamalla vaikka 400-600e saisin nuo 2 poimimaasi ominaisuutta on minulle kohtuuttoman kallista. Nimenomaan minulle.

    Ja tosiaan, ei ole tarkoitus missään nimessä aloittaa mitään kinastelua aiheesta. Halusin nyt vielä selventää mielipidettäni laitteesta ja sen hintalaatusuhteesta.

    Ja vielä kerran, kunhan nuo 4 mainitsemaani epäkohtaa saisi laitteessa toimimaan vaikkapa seuraavan päivityksen myötä niin laite olisi MINULLE täydellinen. Mulla on ollu myös käytössä Topfieldin 5100 hdmi ja kyseinen laite ei ainakaan ollut sen kummempi vaikka hinta onkin aivan eri luokkaa.
     
  14. t4t3j2

    t4t3j2 Member

    Liittynyt:
    04.03.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletteko ottanut huomioon, että Kaon 620 on kahdella erillaisella kaukosäätimellä myynnissä ja näin ollen on myös kaksi erillaista KÄYTTÖOHJETTA, joissa on jopa näppäinten nimet joiltain kohdin erillaisia ja näin ollen myös se mitä sillä näppäimellä saa aikaiseksi, on tosiaan ikävää kun toinen kertoo että painoin siitä ja siitä ja tapahtu näin silloin toiset ihmettelee miksi näin, olisi tietenkin hyvä jos mainittais mikä kaukosäädin.Minulla ei ainaskaan laitteessani ole havaittu mitään vikaa, muuten huhtikuun alussa tulee Welhon kautta päivitys jakeluun, on maininta Kaonin sivuilla.
     
  15. eitsu

    eitsu Member

    Liittynyt:
    08.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,
    en jaksaisi lukea kaikkia montaakymmentä sivua. Kysyisin vaan tästä kaonin boxista, että mistä saa lisäkäyttöohjeita? Tai kuinka luodaan kansioita (ei toimi ohjeen mukaan mun kaukosäätimellä) ja miten niihin saa siirrettyä tallennettuja ohjelmia?
     
  16. JPG82

    JPG82 Member

    Liittynyt:
    09.03.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin itsekin juuri kyseisen rakkineen. Laiteen haku löytää Welhon verkosta muxit 10, 13 ja 20, mutta ei mitään muuta (esim. kotimaisia kanavia sisältäviä muxeja 1,2). Löydettyjen muxien taajuudet ovat kaikki yli 300 MHz, kun kotimaisia kanavakkeilla.

    Onko kukaan törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan? Lieneekö laitteeni maanantaikappele...
     
  17. MBman

    MBman Member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Kaonilla en ole tullut vastaavaan ongelmaan, mutta työssäni Humaxin, Schneiderin boxeilla kylläkin. Vika on ollut kaapeliyhtiön singaalissa, koska taloyhtiö ei ollut digi valmis. Ja muutaman kerran antennijohto on ollut viallinen tai huonosti liitetty. Vaihtamalla antennijohdon niin homma alkoi pelata tai liittämällä jodon kunnolla paikoilleen. Toki ei välttämätttä ole lääke, mutta yritys hyvä 10 Tulos ehkä 4. Vika vaikuttaa singaalipuolen hommalta.
     
  18. thl

    thl Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm... Tästä ketjusta saa aika hyviä ohjeita. Ei jaksaisi kahlata koko ketjua läpi ja kirjoittaa tiivistelmää sulle siitä tähän.

    Jälkimmäiseen tepsii päivitys. Sekin on muuten kerrottu tässä ketjussa. Ainiin, et jaksanut lukea. Et varmaan jaksa päivittääkään... *sigh*
     
  19. kalminen

    kalminen Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2007
    Viestejä:
    3,915
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kansioiden luonti ja tiedostojen siirtely onnistuu
    USB kiinni ja resulssin hallinnankautta PC:ltä
    Boxissa täytyy tietysti laittaa valikosta USB päälle siirron ajaksi.
     
  20. eitsu

    eitsu Member

    Liittynyt:
    08.03.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No, ehkä jaksan päivittää ehkä en. Mutta en jaksa kahlata 36 sivua näitä juttuja. Tää ei oo mikään harrastus, pitäis vaan saada boxi toimimaan.

     
  21. thl

    thl Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No siinä tapauksessa täytyy onnitella. Ostit Kaonin, sinulla on nyt harrastus. Jäsenmaksunkin olet siis maksanut joten tervetuloa harrastamaan. Tämä tästä.

    Omia havaintoja tovin käytön jälkeen .37 -softalla...

    -Tallennuksen alkaessa boksi ei vaihda enää kanavaa tallennettavalle.
    -EPG:ssä näkyy ainakin nyt se kanava punaisella jossa tallennus on meneillään. Tätähän joku kaipaili aiemmin, oliko se tosin kanavalistan puolelle?
    -Tallennusvarmuus on parantunut, peräkkäistenkin tallennusten välillä boksi jopa osaa itse sammua ja käynnistyä uudelleen. Tosin eilen aamulla oli käynnissä tallennusasetuksista huolimatta...
     

Jaa tämä sivu