1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. Hakkis1

    Hakkis1 Member

    Liittynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     
  2.  
  3. mdk15

    mdk15 Member

    Liittynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä tuttavien boxia päivittelin enkä tajunnut noita versionumeroita erityisen tarkasti ennen päivitystä katsoa, joten jonkinsortin epäily alkoi mieltä kalvamaan jotta onkohan päivitys nyt onnistunut.

    Nyt järjestelmätiedot näyttävät seuraavaa:

    Info : 01.01.23-D4FA
    S/W : 01.01.37


    Ja nyt ne kysymykset:

    Mitä tuo Info-kohta tarkoittaa?
    Onko tuossa nyt sitten uusin (eli 01.01.37) ohjelmisto?
     
  4. omppa

    omppa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ^ Joo, on uusin.
     
  5. harjula

    harjula Member

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omakohtainen suositus on kiertää kaon ja samalla kaikki muutkin hendegrenin tuotteet kaukaa.Varmasti kaon on laitteen hiljattain hankkineiden mielestä hinta/laatu suhteeltaan ok,mutta kun itse olen maksanut tästä riesasta aikoinaan liki 500e ja odotellut tätä viimeistä päivitystä lähes vuoden,niin on turha odottaa mitään suosituksia laitteen suuntaan...
    Tämä siis johtuu täysin siitä että v-käyrä on viimeisen vuoden aikana käynyt todella korkeissa lukemissa.Jos nyt viimeinkin tämä päivitystahti tästä paranee,niin on ehkä vielä pieni mahdollisuus siihen että mielipide muuttuu,mutta paljon siihen vaaditaan.
     
  6. zpp

    zpp Member

    Liittynyt:
    13.01.2008
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisi tosiaan mieli olla vähän toinen, jos olisin ostanut testivoittajavehkeen 50 % kalliimmalla ja kärsinyt vuoden ongelmista, mitä vielä 1.1.34:ssäkin näytti olevan.

    Toisaalta aika harva tallentava boksi on ollut ongelmaton.
     
  7. puuppeli

    puuppeli Member

    Liittynyt:
    02.03.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tuota samaa tietoa kaipaisin,ja saako sen ilman erimaksua ? pitääkö entinen olla rikki?
     
  8. Salter

    Salter Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt voitaisiin ruveta kasaamaan uutta bugi listaa uusimmasta ohjelmaversiosta 01.01.37. Tänään huomasin yhden sellaisen. Maksukanavien tallenteissa on tekstityksen ajoituksessa vieläkin ongelmia. Nyt tekstitys näkyy liian aikaisin, kun versiossa 01.01.34 se näkyi muutaman sekunnin viiveellä, eli vika on nyt muuttunut päinvastaiseksi.
     
  9. Xetal

    Xetal Member

    Liittynyt:
    09.05.2007
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hyvä tietää, ettevät nuo tekstitykset toimi vieläkään. Luovuin Viasat Kulta -kanavapaketista vajaa vuosi sitten nimenomaan tuon ongelman takia. Silloin ainoa maksukanava, jolla tekstitykset olivat tallenteissa kohdallaan, oli Viasat TV1000.

    Nyt Kaonin pojat ovat varmaan kovakoodanneet jonkun epämääräisen sekuntimäärän, jolla tekstityksiä yritetään saada aikaisemmaksi, mutta tämän hihavakion valinta on tainnut mennä hieman yläkanttiin.
     
  10. fackman

    fackman Member

    Liittynyt:
    25.01.2008
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kukaan ehdottanut maahantuojalle seuraavia korjauksia/muutoksia;

    - Teksti-tv:n alasivumuisti
    - EPG:n vaihtomahdollisuus aikajanasta listamaiseen vrt. esim.ProCaster
    - Äänenvoimakkuuden säätö toimimaan MYÖS ollessa valikoissa ym.
    - Ajansiirto toimimaan pause -nappulasta

    Ehkä ylivoimaisia vaatimuksia, mutta luulisi "testivoittajaboxissa" olevan potentiaalia! Vois vaikka karsia yliräväköitä valikoita yksinkertaisemmiksi jos on vaikka muistista kiinni, ettei koodia mahdu.. V???u ihme lapsenkengissä nämä digiajan laitokset, tulee mieleen C64 ja kasettiasema!

    Mulla ei muuten ole ainuttakaan peliä tms.. pitäisköhän löytyä?

    Lisätty:
    Hinta Prismassa 229€ uudenmallisella kaukosäätimellä.. joten hinta ainakin menossa oikeaan suuntaan!
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2008
  11. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei paljon lohduta vaikka toimimattomia laitteita dumpattaisi millä hinnalla kun tiedän että on olemassa myös toimivia bokseja. En ole satasen kipeä sulovileni joten laitan mieluummin rahani kiinni toimivaan laitteeseen. Kolmenkin vuoden kuoletusajalla eroa ei tule kuin 3 euroa kuukaudessa ja saan laitteen jota on ilo käyttää eikä tarvitse kokoajan jahdata päivityksiä ja kysellä täältä kikka kolmosia että saan laitteen jotenkuten toimimaan.
    Lue esim. täältä vihjeitä hankintaan:
    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67471
    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67463
    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=66075
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2008
  12. hkella

    hkella Member

    Liittynyt:
    01.03.2008
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia vastauksista!

    Kaon kyllä houkuttelee, koska hinta/laatusuhde nykyisillä päivityksillä näyttäisi olevan suht kohdallaan, mutta toisaalta näyttäisi myös siltä, että Humax olisi kivuttomin vaihtoehto...

    Itsellä ollut Humaxin perusboksi toista vuotta käytössä ja käytännössä ilman mitään ongelmia. (Kerran oon muistaakseni joutunu ottamaan virrat pois...)

    Pitänee vielä muutama päivä miettiä (ja lueskella sivustoja) ennen lopullista päätöstä. Siitä olen samaa mieltä, että mielummin toimiva ja kalliimpi laite kuin halvempi jota käyttäessa katkeilee verisuonia päästä!
     
  13. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä laitoin vaan mailin sinne jossa totesin, että kake (ei kumpikaan (olen siis niitä onnettomia jolla on kaks kaonia))) ei toimi, että mitäs tehdään.

    Tuli soitto vielä samana päivänä ja varmistivat osoitteen mihin laitetaan uudet tulemaan.

    Olenhan tosin jo niistä kaksi kertaa maininnut aikaisemmin ja niillä kerroilla ovat suhtautuneet nihkeästi ja pyytäneet laittamaan boksit huoltoon koska ne ovat heidän mielestään rikki. Ekalla kerralla laitoin, toisella kieltäydyin ja nyt sitten viimein sain ne saakelin kaket melkein ku synttärikakun. Kukahan niille sai taottua järkeä päähän tämän asian suhteen?
     
  14. Tikkiboxi

    Tikkiboxi Member

    Liittynyt:
    03.03.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viime torstaina (28.2) ostin kyseisen kapineen ja 6m usb- johtoa. Boksin olen heti päivittänyt uuteen versioon ja ladannut tietsikalle VLC playerin ja Kaonin Divx converterin, jonka kanssa on ilmennyt seuraava ongelma:

    (Alkutiedoksi: Mulla on 8 vuotta vanha putkitelevisio, kuvasuhde 4:3). Silloin kun muunnan Divx converterilla .avi tyyppisiä tiedostoja lopputulos onkin toivotut PVR ja TRP-tiedostot Kaonille. Ongelmana on kuvasuhteessa, sillä kun toistan DivXejä boksilla kuva on pystysuunnassa huomattavasti pidentynyt ja sivusuunnassa kaventunut!!!
    Boksin tarjoamia TV-näytön asetuksia olen vaihtanut kaikin mahdollisin tavoin tuloksetta, kuva pysyy kavennettuna 4:3 ja sivuilla on mustat palkit. TV:n kaukosäätimen "image" -toiminnolla olen yrittänyt venyttää kuvaa tuloksetta... eli ongelma lienee "konversiossa". Mitä saisin .avi tiedostot oikeaan mittasuhteeseen? Pystyykö .avi tiedostojen korkeutta ja leveyttä jotenkuten säätelemään?

     
  15. thl

    thl Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tai ei mitn.
     
    Viimeksi muokattu: 03.03.2008
  16. fackman

    fackman Member

    Liittynyt:
    25.01.2008
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep. Laatuun kannattaa sijoittaa, mut varmaan näitäkin rännäleitä saa vuoden päästä satasella ja parin vuoden päästä menee nekin kierrätykseen, milloin sitten alkaakaan HD:n valtakausi..

    Anyway tuo .37 on meidän käytössä ollut tähän mennessä luotettava (?)
     
  17. kalleva

    kalleva Member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaonistahan kehittyi ihan kelpo peli! .37 versiossa HDD-sleep toimii, EPG on kunnossa ja ainakin minulla tallennukset onnistuvat moitteetta. Hinta/laatu -suhde alkaa olla kohdillaan, kun nykyään on luokassa 250-299 euroa.
     
  18. Xetal

    Xetal Member

    Liittynyt:
    09.05.2007
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Peruskäyttöön kyllä laite alkaa olla jo toimiva, mutta mainostamiaan lisäominaisuuksia, kuten MP3- ja DivX-toistoa sekä kuvien katselua, laite ei kyllä vielä tarjoa siinä määrin, että niitä voisi sujuvasti käyttää. Olen edelleen sitä mieltä, että valmistajan täytyy nämäkin ominaisuudet korjata kuntoon, koska myös niillä on kuluttajia houkuteltu laite ostamaan.
     
  19. omppa

    omppa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miksi tallennuksen alkaessa boksi aina vaihtaa tallennettavalle kanavalle? Saako sitä pois päältä?
     
  20. Xetal

    Xetal Member

    Liittynyt:
    09.05.2007
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sitä ei saa pois päältä, vaan tämä on yksi näistä Kaonin ärsyttävistä ominaisuuksista. Pahinta tämä on silloin, kun käytetään ajansiirtoa ja nauhoitus sattuu alkamaan samaan aikaan. Tällöin kanava vaihtuu ja ajansiirto on hävinnyt kuin pieru saharaan.
     
  21. Salter

    Salter Member

    Liittynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla lopetti tuon kanavan vaihtamisen uusimman ohjelmapäivityksen myötä.
     
    Viimeksi muokattu: 04.03.2008

Jaa tämä sivu