1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

KAON KCF-N620 TWIN TUNER DVB-C + 160G HDD

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilzu82 11.09.2006.

  1. taia

    taia Member

    Liittynyt:
    19.02.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Boxin pitäisi toistaa DivX-tiedostot, mutta laitteeseen siirrettynä eivät näy hakemistoissa. Onko tässä joku kompa, jota en ymmärrä..?
     
  2.  
  3. thl

    thl Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    .36 -softa toi meidän laatikkoon uusia piirteitä. Ajastetun tallennuksen alkuun ei tule enää ilmoitusta tallennuksen aloituksesta. Sunnuntaina lisäksi totetui vain toinen kahdesta ajastetusta tallennuksesta. Jälkimmäinen jäi väliin mutta boksissa oli aamulla virta päällä, päinvastaisesta asetuksesta huolimatta. Meillä ihan ensimmäinen kerta kun tätä tapahtui, muuta on kyllä riittänyt...

    Go Kaon Go!
     
  4. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käyttöohjeen mukaan se pitää konvertoida jollain softalla, joka löytyy KAONin sivuilta, tai joiltain sivuilta. Minä en ole muistaakseni sitä koskaan löytänyt. Pariin kertaan olen etsiskellyt.

    Itseasiassa ensimmäisiä päähän ottaneita asioita KAONissa aikoinaan oli se, että käyttöohjeessa (kyllä, luin sen) väitettiin joissain kohdissa lisätietoja tai tarkempia ohjeita löytyvän KAONin sivuilta, mutta sieltä ei koskaan löytynyt mitään tähän malliin liittyvää.

    Onneksi tuo ärsytys on kummasti laantunut sittemmin , kun on paljon isommat asiat ruvenneet ottamaan päähän.

    Uskokaa tai älkää, olen aina ollut melko tyytyväinen tähän kamppeeseen :)
     
  5. taia

    taia Member

    Liittynyt:
    19.02.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä myös yritin etsiä ja laitoin valmistajallekin viestiä, mutta eivät ole vastanneet. Jos jollain muulla on tietoa miten DivX oikeasti toimii, niin jakakaa! :)
     
  6. thl

    thl Member

    Liittynyt:
    22.11.2007
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Valmistajalle (Kaonmedia) vai maahantuojalle (Hedengren)? Kaonilta lienee turha odotellakaan vastauksia, on sen verran kaukana kuluttajasta. Maahantuoja on oikea targetti.
     
  7. h65

    h65 Member

    Liittynyt:
    04.05.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    TRP-tiedoston lisäksi tarvitset PVR-tiedoston. Sisällysluettelo etsii ja näyttää vain PVR-tiedostoja.

    Tuon PVR:n voi kirjoittaa itse tekstieditorilla kun ottaa mallia muista tiedostoista. Vaatii paljon yritystä ja edehdystä.

    Kysymys muille: onko tuo testaamanne .36 päivitys kaapeliin vai antenniin?
     
  8. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuota yritys-erehdys kierrosta voisi lyhentää toimiva esimerkki, oliskiko h65:llä tarjota toimivaksi hiottua pvr-tiedostoa malliksi? Vai toimiiko divx:t samanlaisella .PVR:llä kuin nuo boxin omat tallenteet? Niitä on tullutkin ainakin tiedostopolun osalta muokattua välillä ihan urakkaluonteisesti, että on saanut jonkinlaisen kansiorakenteen aikaan.

    .36 on kaapeliin.
     
  9. Timppatee

    Timppatee Member

    Liittynyt:
    23.07.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla toi uusi laite, siis viikko sitten takuuseen saatu missä on .34 -softa, tekee sitä että välillä se nauhoittaa ajastettua tallennusta reilun kolmen minuutin pätkän. Eli tallennuksen lisäaikaa olen laittanut minuutin eteen ja kolme loppuun niin se nämä nauhoittaa muttei itse ohjelmaa. Välillä se ei nauhoita ollenkaan. Vanhalla laitteella ei ikinä käynyt vastaavaa.

    Vika voi tietysti johtua Viasatin ohjelmatiedoista EPG:ssä.
     
  10. h65

    h65 Member

    Liittynyt:
    04.05.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Valitettavasti tähän hätään ei ole...

    Tein aikoinaan vanhalla firmiksellä muunnoksen TRP => DivX sillä Kaonin sivuilla olleella softalla, saksankielisen Pinnacle-foorumin ohjeiden mukaan. Sinne menin kun löysin tämän:

    http://groups.google.com/group/sfne...read/thread/71ddc2a05adab7e2/2ba3c4c929a680c2

    (jos linkki ei toimi: sfnet.viestinta.tv.digi, Sep 7 2006, viesti nimeltä .trp tiedostot)

    Minusta tuo Kaonin sivuilla ollut softa on kadonnut jonnekin. Ehkäpä siksi että tässä välissä tuli versio joka muutti TRP-tiedoston formaattia. Täytyypä itsekin kokeilla toimiiko DivX enää, mutta mulla ei ole enää tarvetta tehdä TRP => DivX -muunnosta koska teen nyt ProjectX:llä TRP => TRP Kaoniin (siis ilman mainoksia) ja TRP => m2v dvdgui:lle.

    Muistelen että PVR:stä muutin vain tiedoston nimen, jonka jälkeen boxi vähän herjaili mutta avasi tallenteen. Kokeilin todella pienellä tiedostolla.

    DivX:n teen nykyisin joko niistä MPG-tiedostoista jotka dvdgui tekee tai myöhemmin niistä DVD-levyistä jotka olen polttanut. Itse tarvitsen DivX:ää enää vain Creativen soitinta varten, parit muumit on tullut viime aikoina käännettyä.

    Jos haluaa siirtää fileitä Kaoniin muualta, niin luulisi MPEG TS toimivan sellaisenaan? Jollain MPEG työkalulla voi katsoa tarkat speksit TRP-tiedoston otsikoista, ja kääntää omat videot samaan formaattiin? Itse editoin videokameran ulosteet suoraan DVD:lle.

    Hope this helps
     
  11. MZ3000

    MZ3000 Member

    Liittynyt:
    22.09.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Katso http://ryniak.pl/kaon/sw ja sieltä Install_DivxConv.zip
     
  12. ElefAntti

    ElefAntti Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2004
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käytin omaani antenniboksia huollossa. Tuli takaisin alle 2 viikossa. Uusi softa taso on 01.01.36. Mukana tuli myös uudenmallinen kaukosäädin. Tätähän jotkut ovat kaipailleet.

    Lyhyen testailun jälkeen ei vielä voi sanoa paljoa parannuksista. Nyt löytyy 15 ajastinpaikkaa.

    Toiset ovat kokeneet parannusta kanavan vaihtonopeuteen. Mikä on ollut teillä lähtötaso? Ainakaan minulla 01.01.35->36 ei tuonut muutosta. Joskus aikaisemmin kyllä parannusta tuli.

    Keskeneräistä nauhoitusta ei edelleenkään voi katsoa, kuten joku aikaisemminkin täällä mainitsi.
     
  13. Kaisa77

    Kaisa77 Member

    Liittynyt:
    19.02.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Auttakaapas todellista newbietä ja tallentavaan boxiin vielä itsekin perehtymätöntä.

    Isäni (reippaasti yli 70) on ostamassa itselleen laitetta ja pähkäilee nyt Topfieldin 5100 ja Kaonin 620 välillä. Itse en osaa neuvoa, ja tiedän ettei isäni tule hakemaan netistä mitään softapäivityksiä. Sen verran ehdin tätä ketjua tutkia, että kaoniin ilmeisesti pitäisi niitä päivityksiä noutaa. Onko topfieldissä sama juttu?

    Kumpi teidän mielestä siis on parempi? Pitäisi olla vain toimiva ja helppokäyttöinen, kuvan laatu ja muut tekniset hienosäätöominaisuudet ovat isälleni yhdentekeviä.

    Kiitos jo etukäteen avusta.
     
  14. veeaa

    veeaa Member

    Liittynyt:
    03.02.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    itsellä vielä tehdasasetuksissa eli ei vielä päivitetty.nyt tekee tenän kun yrittää vaihtaa kanavaa maksukorttilla katsottaessa.täytyy tehdä täys buuttaus takana olevasta virtakytkimestä.(ei mene jumiin kortittomilla kanavilta vaihtaessa toiseen). p...skanko möivät?
     
  15. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hyvänen aika sentään, unohtakaa silloin varsinkin Kaon, etkö lukenut tätä keskustelua ollenkaan. Lisäksi Topfield on selkeästi parempi laite nuoremmalle väelle mutta aikuiselle helppokäyttöisempi ja varmatoimisempi laite on ilman muuta Humax 9200 malli (tai 9500 isommalla kovalevyllä). Ei tarvitse ladata mitään päivityksiä koska laitetta on 3 vuotta pikkuhiljaa paranneltu useilla päivityksillä ja jos oleellisia lisäpäivityksiä tulee niin ne tulevat myös antennia tai kaapelia pitkin vaivattomasti automaattipäivityksinä.
    http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=67463
     
  16. timska

    timska Member

    Liittynyt:
    20.02.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tallentavan kaon boksini n. kuukausi sitten, jolloin siihen asennettiin 34 ohjelmistoversio. Nyt sain uusimman ohjelmiston testiversion(päivätty 140208) maahantuojalta ja asensin sen boksiini.
    EPG:ssä ei kanava vaihdu jos selaat eri kanavien ohjelmia. Jos haluat vaihtaa kanavaa EPG:stä, niin se onnistuu OK-painikkeella. Eli EPG toimii niin kuin pitääkin.
    PIP-toiminnossa voi vaihtaa pikkukuvan pääkuvaan ja päinvastoin eli sekin toimii.
    Kovalevynkin saa sammumaan 5 min päällä olon jälkeen, kun valitsee PVR-valikosta HDD-SLEEP:n kohdalta päällä-asetuksen.
    Suhteellisen tyytyväinen olen laitteeseen ja maahantuojan palveluun.
     
  17. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    EDIT: TUPLA
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2008
  18. jarry77

    jarry77 Member

    Liittynyt:
    27.09.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos maahantuoja kerran lupasi laittaa jakoon julkaisemattoman .36 softan niin laitahan ihmeessä tämäkin softa jakoon. Mikä on softan versio? Selvästikin version täytyy olla "isompinumeroinen" kuin 31.8.2007 tehty 0.36 versio...
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2008
  19. timska

    timska Member

    Liittynyt:
    20.02.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    http://w15.easy-share.com/1699635600.html

    Versiosta en tiedä sen enempää. Päiväys on 140208 eli pitäisi olla aika tuore. Kyseessä on Kaon KCF-N620 kaapeliboksi ja ohjelmistosta testiversio.
    Sain luvan maahantuojalta jakeluun, että olkaapa hyvä ja kokeilkaa. Itselläni on toistaiseksi hyvät kokemukset.
     
  20. pelpro

    pelpro Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt joudun tunnustamaan tyhmyyteni, linkistä päädyn sivulle, josta en kyllä tavaamallakaan löydä mitään nappia tms. mistä jotain saisin ladattua. Neuvokaa nyt toistaitoista!
     
  21. omppa

    omppa Member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asensin ja hyvin meni. Versionumerosta en tiedä. järjestelmätiedot kertoo seuraavaa:
    Model: KCF-N620H2Co
    Info: 01.01.23-D4EE
    S/W: TEST 20080214

    Eli olisko 1.1.23D4EE :)

    Mutta tuntuu toimivan, kanavat vaihtuu nopeasti kuten .36:ssa jne.

    Tallennettavaa ohjelmaa ei pysty katsomaan tiedostoluettelosta, mutta onnistuu jos vaihtaa ko. kanavalle ja kelaa. Ei myöskään sekoillut, kun räpläsin sitä tovin. EDIT: Taisin itse sekoilla ja pistää vahingossa ajansiirron päälle.

    Ei muuta raportoitavaa tällä hetkellä.. HDD Sleeppiä olen odottanut jo toista vuotta, hyvä että saatiin. EDIT: HDD Sleep ei tunnu toimivan.
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2008

Jaa tämä sivu