1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kaon ei tallenna

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vilmameri 10.04.2009.

  1. vilmameri

    vilmameri Member

    Liittynyt:
    05.02.2009
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Ostin käytetyn kaon prenium dual pvr:n ja koneen piti olla kunnossa.

    takuuta on vielä pitkään jäljellä. en oikein jaksanut kerralla tutustua ohjeisiin, kone kuitenkin toimi. Vähän huolimattomasti tallentelin vähän kokeeksi ja ne onnistuvat ja poistin ne. Sitten kun aloin nauhoitukset tosissaan, en ole saanut niitä onnistumaan. Kone vain ilmoittaa nauhotus epäonnistui nauhoitin sitten suoraan tai pvr:n tai ohjelmaoppaan kautta. Mitä nyt teen?
     
  2.  
  3. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Digiboksissa Loop-kaapeli kytketty paikoilleen ? Sellainen noin 10cm pitkä antenninjohto.

     
    Viimeksi muokattu: 11.04.2009
  4. vilmameri

    vilmameri Member

    Liittynyt:
    05.02.2009
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    on looppi kiinni. kun katson pvr:n tietoja ja käynnissä olevia tallennuksia, tallenna sivulla tyyppi-kohdalla on kahdella rivillä pvr punaisella pohjalla.

    ihmettelen kyllä kun aiemmin sain tallennettua ja ne näkyivät tällä sivulla.
     
  5. Jurzi

    Jurzi Member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla täysin sama ongelma. Looppi on oikein kytketty mutta ei tallenna manuaalisesti eikä ajastuksella. Saa toimimaan kun ottaa täysin virran pois ja 'jäähdyttää' konetta melko kauan: 30 min tai enemmän yleensä. Nauhoitettavuus lakkaa sitten koneen käynnissäollessa jossain vaiheessa. Ongelma ei poistu virransäästötilassa (siis off-nappia käyttämällä) vaan vaatii koneen takaa keinukytkimestä virran pois. Voiko joku neuvoa onko ongelma tuttu ja ratkaistavissa vai onko laite vaan rikki (elektroniikka/virittimet)?
     
  6. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Jotenkin tuo jäähdyttelyn auttaminen kuulostaa siltä, että powerin kondensaattorit on kypsiä, eikä kovalevylle riitä virtaa tarpeeksi. "Näppärä" tee se itse mies pystyy usein nuo itsekin vaihtamaan.

     
  7. Jurzi

    Jurzi Member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tosi hyvä idea Pentsu. Tais olla Handan, jossa powerin konkat on iso ongelma. Mutta, koska mulla toimii esim. ajansiirtotallennus aina täydellisesti (myös silloin kun 'ei tallenna' viesti normaalitallennuksessa ilmestyy) niin voiko konkkaongelma olla oikea syy?
     
  8. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Hmmmm... Hyvä pointti! Ootko kokeillut kaikki perusjutut (Formatointi , Päivitys & tehdaspalautus)?
     
  9. Jurzi

    Jurzi Member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo. Parilla kovolla formatoinnit. Pari eri päivitystä, tehdaspalautuksilla & ilman. Aina ikään kuin lämmetessään lakkaa nauhoittamasta. Nyt juuri olen laittanut extra-tuulettimen (tietokoneesta) puhaltamaan koneeseen ja testaan toimivuutta. Oottelen juuri että ajastin laukeaa... hetki vielä... Kaon käynnistyi juuri, täytyy odottaa minuutti vielä... ensimmäisen ohjelman(SUB)tallennus onnistuu, toiseen (TV1) vielä pari minsaa... sekin lähti eli kaikki hyvin toistaiseksi. Näiden kahden kanavan nauhoittuessa, ainoa ongelma on että MTV3-kanavanipun ohjelmat pikselöityvät/jumittavat eikä niitä voi katsoa. YLE-kanavanippu toimii taas hienosti. Ootteleen että ne loppuu, sitten testaan/rääkkään, ja kerron sitten uudessa viestissä lisää.
     
  10. Jurzi

    Jurzi Member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs, nauhoitukset onnistuvat nyt niin kuin pitääkin. Kanavat pikselöityvät kun niitä katselee nauhoituksen/nauhoitusten aikana. Tämä ei mua haittaa koska telkussa on viritin. Onneksi nauhoituksia pystyy katselemaan, vaikka nauhoittaa samaan aikaan. Tuulettimen melu kuuluu, mutta nyt jo siedettävästi, kun laitoin kuplamuovia boksin ja lasihyllyn väliin. Kansi on takaa auki ja tuuletin (6-8cm virta kovon johdosta) on viritetty väliin puhaltamaan boksin sisään. Se mikä ongelman aiheuttaa on kylläkin edelleen mysteeri, mutta olen kyllä tyytyväinen, kun olen onnistunut sen ainakin toistaiseksi taklaamaan. Jos jollakulla on hyviä ehdotuksia missä vika on, niin niitä otetaan mielellään vastaan. Voisko prossu ylikuumentua?
     
  11. Jurzi

    Jurzi Member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt tuli ongelmaa kun katselin näennäisesti onnistuneita nauhoituksia. Eli suurin osa oli pikselimössöä ja/tai mustaa. Voisiko ongelma olla virittimessä/missä?
     
  12. Jurzi

    Jurzi Member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käsittääkseni mulla on siis kaksi vikaa:
    1. TALLENNUS EI ONNISTU viesti, johtunee lämpenemisestä koska erillisen tuulettimen avulla ongelmaa ei tule.
    2. KUVA PIKSELÖITYY/PALKKEUTUU + EI ÄÄNTÄ, johtunee viallisesta 1. virittimestä, koska 2.tallennus onnistuu aina kun samanaikainen 1.tallennus puolestaan pikselöityy (ts. minulla on nyt toimiva 1 virittimen tall. digiboksi); eli mun täytyy aina tallentaa samanaikaisesti kahta ohjelmaa joista myöhemmin alkava onnistuu.
     
  13. Jurzi

    Jurzi Member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse itselleni vastaten... oikeasti se 1. viritin on siis kunnossa ja 2. palikoi. Tietenkin näin eli, kun boksin avaa niin 1. viritin näyttää OK-kuvaa ja kun 1. nauhoitus aloitetaan se ottaa 2. virittimen käyttöön (palikoi) ja kun hiukan myöhemmin aloitetaan 2. nauhoitus se ottaa 1. virittimen käyttöön, joka nauhoitus siis onnistuu. Tämä näkyy myös manuaalivirityksen valikossa: 2. viritin ei näytä lainkaan signaalia. Ei auta antennien erillisvedot, eikä signaalinvahvistus, joten oletan että 2.viritin on viallinen.
     

Jaa tämä sivu