1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kansalaisboksi kuumenee?

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi mia73 10.05.2007.

  1. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko normaalia kun tuollainen Kansalaisboksi on tosi kuuma koko ajan? On se sitten päällä, tai pois päältä, se kotelo on tosi lämmin. Miksi? Ja onko se ihan ok?
     
  2.  
  3. uga27

    uga27 Member

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sisarellani on myös sellainen kansalaisboxi ja huomasimme sen kuumenevan aika kuumaksi. Itse asiassa oletan ohjelman kerran katkenneen ylikuumenemisen vuoksi, joskaan en ole varma. Laitettiin pari lyijykynää alle (molempiin reunoihin) ja näin sinne jää enemmän tilaa tuulettua. Ehkä kannattaa kysyä valmistajalta kuinka kuumaksi kone "oikeasti" saa tulla. Toi pieni korotus alla kuitenkin auttaa jos ei muuta keksi.
     
  4. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vinkistä, pitääpäs kokeilla, jos tuosta ois apua. Mutta on tosi outoa kyllä, että se niin paljon kuumenee, vaikka ei ole edes käytössä?!?!
     
  5. uga27

    uga27 Member

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä olen kyllä tosi kyyninen näiden digiboxien suhteen. Itselläni on menossa jo kolmas malli ja on ollut halpaa ja kallista, taallentavaa ja ilman. Jokaisessa on ollut joku perustavaa laatua oleva vika ja olen joutunut ottamaan yhteyttä maahantuojaan (topfield) koska liikkeessä ei ymmärretty ja oltiin lisäksi tympeitä. Nokian tallentava (oli ensimmäisiä) tökki heti ja hajosikin 2 päivää takuun umpeutumisesta. Mun mielestä ei kannata hankkia koko boxia jos voi katsella vielä koska selkeästi markkinoille on tuotu ihan raakiletekniikkaa. Parasta hankkia vasta viime tingassa. Kyllä käy sääliksi Pihtiputaan mummoa joka yrittää saada näistä laitteista selvää. Ei näitä oikein nuoretkaan hallitse ja niissä oikeasti on tekovikoja (joka laite jumittaa, niin myös se kansalaisboxi).
     
  6. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Näinhän se on paskaa myyvät kalliiseen hintaan.
    Itselläni ollut käytössä 3,men eri valmistajan kaapeliverkon tallentavaa boxia.
    Kaikki ovat olleet viallisia,täysin paskoja.
    Handan CV 7800 DVR
    Humax PVR 9200C
    Samsung DCB P8853Z
    Piti ottaa takaisin käyttöön vanha perusboxi Humax CX-Fox C
    joka on toiminut moitteettomasti ja toimii edelleen.
     
    Viimeksi muokattu: 15.05.2007
  7. uga27

    uga27 Member

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Verkkokauppa.comista neuvottiin viemään kone takaisin (hankittu sieltä) ja arvelivat ongelman johtuvan ohjelmistopäivityksestä. Mä olin siinä uskossa, että päivitykset tapahtuvat kaapelin kautta. Eli täyttä sontaa koko vehje. Jos päivitykset eivät pelaa automaattisesti ja laite pitää kiikuttaa aina liikkeeseen huoltoon (maksua vastaan takuuajan jälkeen) päivitettäväksi (ei voi tehdä tietokoneen kautta) sanoisin, että kannattaa hankkia takuun umpeutumisen jälkeen toinen boxi ellei jo ennen sitä.
     

Jaa tämä sivu