1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannettavista dvd-soittimista kokemuksia?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Barbaari 16.12.2005.

  1. CyanHaze

    CyanHaze Member

    Liittynyt:
    30.12.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No johan mainospuheen kirjoitit. tänne pitäisi kirjoittaa [bold]kokemuksia[/bold] soittimista. mikähän gigantin myyjä mahatkaan olla.
     
  2.  
  3. Tupolev

    Tupolev Regular member

    Liittynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei, en minä ole Gigantin myyjä, vaan Thomsonin.
     
  4. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onkohan laitteessa ollenkaan tukea DivX texteille. En ainakaan löytäny mitään mainintaa teknisistä tiedoista.
     
  5. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    gigantin sivuilla oli thomsonille hintaa kolme ja puoli sataa euroa... Lg oli huonoksi onnekseni halventunut 189euroon just ku sen oon saanu Datalarsista hankittua... hmph..
     
  6. Tupolev

    Tupolev Regular member

    Liittynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vein mökin digiboxin firmware päivitykseen Giganttiin. Samalla kysyin Thomson DTH620 nähtäväkseni. Tyypilliseen Gigantin tapaan laitetta ei ollut näköisällä, vaikka mainokset olivat jaettu. Myyjä sanoi, että se on tulossa perjantaina - uskoo, ken tahtoo. Myyjä kuitenkin tarjosi välittömästi LG DP9800 Thomsonin tilalle 139 euron hintaan!
     
  7. Liukas

    Liukas Member

    Liittynyt:
    20.12.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä hain eilen Oulun Gigantista tuon Thomsonin DTH620:sen. Hinta tosiaan tuo 139 euroa. Se olikin syy miksi hain tuon laitteen. Kokemuksia ei vielä paljoa ole mutta muutaman dvd ja divx leffan testasin ja näytti pelittävän hyvin. Tekstitys on dvd leffassa ehkä hiukan isompi kuin divx leffassa. Valkoinen tekstitys, ei mitään harmaata taustaa. Tekstitys vois olla hiukan isompaa.

    Mulla ei ainakaan tullut mitään kuulokkeita mukana, mutta mukana oli hyvän oloinen laukku joka on tarkoitettu kiinnitettäväksi niskatukeen. Soittaa myös mp3:set ja windows media.
    Tuolta löysin itse etukäteen tietoa tuosta laitteesta
    http://www.photo.thomson.com.pl/index.shtml?lg=eu&mm=1&gr=4&mo=DTH620&co=0
    Kerron lisää kokemuksia kunhan saan testailtua. Nyt ei ole kerennyt pahemmin testaileen kun eilis ilta meni matsissa ja tänään taas matsi tuli tv:stä...
     
  8. jamiimaj

    jamiimaj Guest

    Olen itse myös etsimässä näytöllistä dvd/divx laitetta joka tukisi tekstityksiä ja jota voisi käyttää autossa sekä televisioon kytkettävänä mediasoittimena matkoilla. Olen yrittänyt löytää tietoa verkkokaupan myymästä Procaster PDVD-101 mallista mutta kovin paljon käyttäjien kokemuksia en ole löytänyt. Nyt uutena vaihtoehtona olisi tämä Thompson DTH620 (ja hinta tuossa siis vain noin puolet procasterista!). Kertokaa kokemuksia näistä laitteista. Näytön laatu? Akkukesto? Tekstityksien toiminta (srt ja sub) ja erityisesti toimivatko ääkköset, äänekkyys? Muuta?

    Näyttö näissä molemmissa on 7" mutta hintaluokka siis aivan erilainen. Löytyisikö selitys hintaerolle näytön laadusta?

    Onko muuten niin että nämä soittimet joiden mainitaan tukevan divx:iä niin soittamat myös xvid:iä? Tämä jälkimmäinen kun on netissä nykyään aikalailla valtaformaatti. Eli ei kai tarvitse xvidejä koodata uudestaan divx-muotoon?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 29.03.2006
  9. Liukas

    Liukas Member

    Liittynyt:
    20.12.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lisätestailua... Kytkin laitteen isompaan televisioon ja kuva oli OK. Nyt näki tarkemmin tekstitykset ja dvd-tekstit oli valkoiset mustilla reunoilla ja taas divx-tekstit oli keltaiset. Divx-tekstitys oli häiritsevän ylhäällä, mutta huomasin, että kun setupista muuttaa TV systemin PAL:sta joko AUTO:lle tai NTSC:lle, niin sillä sai tekstit alemmas eikä kuitenkaan vaikuttanut kuvaan (tämä tapahtu sekä laitteen omalle kuvalle, että ulostulevalle kuvalle). Tämä oli lessons learnia omasta philipsin DVP630 soittimesta, jonka takia hoksasin tuota kokeilla, että voi johonkin vaikuttaa... ä:t ja ö:t näkyy oikein eli hyvä homma sen suhteen.

    Sellaisen havainnon tein, että välillä aina väitti kun levyjä vaihtelin, että antoi tuolle levylle (dvd+rw) missä mulla on divx:iä, virhe ilmoituksen ERR DISC, eli yritti aikansa lukea sitä, mutta ei onnistunut. Levy on tuotu kiinasta ja on nimeltään DomyBest (4x) eli saattaa johtua tuosta (noilla levyillä ei kylläkään ole ollut koskaan ongelmia Philipsin DVP630:llä eikä DVP5900:lla). Tässä samalla pyöri tuossa mulla leffa ja käytin vaan kannen auki ja pistin uudestaan kiinni, niin ei saanut enään luettua tuota levyä, toinen kerta ja taas sama homma. Virrat pois ja päälle... ei auttanut. Seuraavaksi levy pois ja vasta sitten power off/on ja levy takaisin... ei auttanut. Mulla on myös TDK:n levyjä (4x dvd+rw), pitääpä testata niillä...
     
    Viimeksi muokattu: 29.03.2006
  10. jamiimaj

    jamiimaj Guest

    Kerro vielä Liukas näytön laadusta ja katselukulmasta sivu ja ylä-alasuunnassa. Ja oletko testannut xvid-koodattuja tiedostoja? Ilmeisesti divx/xvid tiedostojen ääni pitää olla mp3-muodossa jotta kuuluisi? Onko laitteen omista kaiuttimista yhtään mihinkään?

     
  11. Liukas

    Liukas Member

    Liittynyt:
    20.12.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sama homma noiden TDK dvd+rw levyjen kanssa. Eivät toimi kunnolla. Homman pieleen menon tietää siitä, että laite päästelee pahojakin roskuttelu ääniä kun levyn luku ei onnistu. Eli useammin luku epäonnistuu kuin onnistuu. Mutta sitten kun oot saanut luvun onnistuun, niin leffoja pystyy katteleen ja tekstitykset toimii. Mikähän tuossakin mättää? Pitääpä hommata muutama dvd-(miinus)rw levy ja testata niillä. Pitää varmaan vielä kokeilla eri poltto ohjelmalla, mutta nyt käytin Neroa (myös eri asetuksia). Pistin vielä saman leffan CD-RW levylle ja luku onnistui aina (yritin aikas monta kertaa eri variaatioin)...
     
  12. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Menin eilen Tammiston Giganttiin ostamaan Thomsonin DHT620:stä. Ulos tullessa oli kuitenkin kainalossa Luxorin LUXDVP1005 hintaan 299e (norm.449). Ostopäätökseen vaikutti laitteen 10" näyttö, joka oli kyllä ylivoimainen verrattuna 7 tuumaisiin. DivX Ja Xvid pätkät näkyy toimivan, mutta textit on sinisellä pohjalla ja ääkköset puuttuu (tarttee vaan ruveta koodaaman DivX:ät uudelleen kiinteille texteille, tietääkös joku nopeempaa keinoo/ohjelmaa kuin Auto Gordian Knot). Levyä ladatessa kone pitää aikamoisen rouskutuksen ja CD levyt pitää jatkuvaa vinkunaa joka kuuluu jopa kuulokkeiden yli. DVD levyjen kanssa käyntiääntä ei ees tahdo huomata. Kaiuttimien kautta äänet on ihan hirveet, mutta laitteessa on kax kuulokeliitäntää. Mukana tuli siisti laukku, parit kuulokkeet ja piuhoja jolla voi liittää telkkariin (jopa komponenttivideo johto). Kyljestä löytyy myös AVin liitäntä, josta ei kyllä käyttöohjeessa mainittu mitään (saiskohan siihen liitettyä digiboxin). Kaikista vioista huolimatta olen kuitenkin tyytyväinen hankintaan, ainakin tällä käyttökokemuksella.
     
  13. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  14. CyanHaze

    CyanHaze Member

    Liittynyt:
    30.12.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    fkock, eikös tommosen koneen hinnalla saa jo ihan perus läppärin 14-15" 1024x768 resoluutioisel näytöl?? siihen digiviritin kylkeen ni ajaa saman käyttötarkotuksen ku toi dvd-digi-tv laite. ja siihen vielä tietokoneen ominaisuus päälle, ei tekis mulla tiukkaa tehä valinta noitten kahen välilt;)
     
  15. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Läppäriä mäkin alkuun ajattelin, mut on vähän turhan kookas ripustettavax tavalliseen perheautoon.
     
  16. Liukas

    Liukas Member

    Liittynyt:
    20.12.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos haluaa digi-tv:n nii yksi vaihtoehto on esim seuraava
    http://cgi.ebay.de/KFZ-Mobile-DVB-T...624804507QQcategoryZ38775QQrdZ1QQcmdZViewItem
    ja englanniksi infoa samasta esim
    http://cgi.ebay.co.uk/DVB-T-Mobile-...703341483QQcategoryZ75327QQrdZ1QQcmdZViewItem
    toimii 200km/h nopeudellakin (tuo safayahan ei esitysten mukaan toimi auton liikkuessa eli puuttuu DSP:tä korjaamaan nopeudesta aiheutuvaa virhettä). Tuossa on vielä 4 video outputtia eli saa useamman näytön kiinni. Näyttö puuttuu, mutta tuohonhan voi esim liittää tuon THOMPSONin DTH620 näytöksi ja hinta ei ole paha (139eur) ja kaupan tekijäisinä saa dvd-, divx, cd-, jpeg- ja mp3-soittimen.

    Tuohon mun ongelmaan kun ei kunnolla toimi nuo dvd+rw levyt, niin kävin nyt päivällä ruokatunnila ostamassa kolme levyä: Sony dvd+rw, Sony dvd-rw ja TDK dvd-rw. Eli katotaan miten noilla käy kunhan pääsen kotiin...
     
  17. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo kyllä minä sitäkin olen harkinnut mutta ajattelin myös kytkeä vanhan Ps2 autoon. Ja läppäri on jo mutta ei se oikein mahdu autoon..

    EDIT: @Liukas kiitoksia tiedosta.
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  18. Liukas

    Liukas Member

    Liittynyt:
    20.12.2004
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä tuloksia:
    TDK dvd-rw (1-2x) toimii (yes), kokeilin ainakin 20 kertaa ja joka kerta toimi.
    Sony dvd-rw (1-2x) yllätys ei perhana toiminut...
    Sony dvd+rw (1-4x) ei wörki.
    Eli olin jo hetken luulossa että homman nimi on se että dvd-rw toimii ja dvd+rw ei toimi, mutta kun dvd-rw:stä löyty että toinen toimi ja toinen ei, niin teoria romuttui siinä, eli ehkä joku dvd+rw:kin toimii...

    Muuta tietoa (Thomson DTH620). Katselukulma sivusta hyvä, ei värit muutu. Ylä/ala kohtalainen, hiukan värit muuttuu... Omat kajarit on melko tuhnut, mutta noitahan voi kuunella kuulokkeila ja itse aion liittää tuon auton soittimeen (+navi) jotta äänen tarvittaessa saa kuulumaan auton omasta kaiutin sarjasta. Ainakin yhdestä filmistä sain Gspotilla tarkistettua joka toimi että siinä oli Xvid...
    [bold]Edit:[/bold] niin ja tuossa xvid leffassa oli äänenä Gspotin mukaan AC3 (Dolby Laboratories, Inc) 48000Hz 448 kb/s total (5 chnls) eli ilmeisesti toimii muutkin kuin mp3, ainakin tuo...
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  19. timo82

    timo82 Regular member

    Liittynyt:
    04.12.2001
    Viestejä:
    236
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt on tännekkin tilattu THOMSON DTH620 gigantin nettisivujen kautta. Saa nähdä milloin saapuu, kun itse kivijalka liikkeissä näyttäs ainakin olevan saatavuus todella heikkoa.

    edit: typo
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2006
  20. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin itse tuollaisen Thomsonin.

    Itse huomasin, että pystysuunnassa positiivisessa katselukulmassa kuva on huono, mutta negatiivisessa kulmassa hyvä. Voisikohan olla, että [bold]näyttöpaneeli on asennettu väärinpäin[/bold]? Eikös kuitenkin positiivisen katselukulman pitäisi olla parempi, kun tuota takaläppää käytetään pitämään laitetta pystössä. Tiedä sitten, josko autossa niskatuessa tulee katselukulma negatiiviseksi (en ole vielä kokeillut). Onneksi kuvaa voi pyörittää 180 ja esim. sängyltä katsoessa voi laitetta pitää oikealla tavalla pystössä. Varmaan voi palauttaa takaisin Giganttiinkin, jos tuon on valmistuksessa mokattu (mutta enpä nyt tiedä viitsinkö).

    Voisiko joku toinen laitteen omistaja tarkistaa miten hänellä toimii?

    Muuten laite vaikuttaa mainion hyvältä. Kuva on niin iso kuin kannettavassa pitääkin eli ei tarvitse olla yhtään isompi.
     
    Viimeksi muokattu: 10.04.2006
  21. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaverilla olikin tuo sama soitin ja siinä oli sama ominaisuus. Voikin olla, että nuo ovat jonkun insinöörin kämmejä ja nyt niitä myydään normaalia halvemmalla pois.
     

Jaa tämä sivu