1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannettavista dvd-soittimista kokemuksia?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Barbaari 16.12.2005.

  1. Barbaari

    Barbaari Member

    Liittynyt:
    15.09.2003
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli nuo pienellä näytöllä varustetut kannettavat dvd-soittimet.
     
  2.  
  3. Tupolev

    Tupolev Regular member

    Liittynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on kannettava DivX soitin LG DP9800, jonka hinta on 240 euro. Olin ajatellut odottaa hintojen laskua alle 200 euron, mutta kun pöytämallinen DivX soittmeni alkoi temppuilla, niin päätin ostaa LG. DP9800 valintaan päädyin, koska hinta oli kohtuullinen ja siinä oli hyvä DivX tekstitys, joka minulle oli kynnyskysymys. LG toistaa hyvin srt, sub ja smi tekstitykset. Laitteessa on Litium-akku, jonka voi ladata 12V-240V. 12V on tärkeä autossa ja mökillä aurinkokennoenergialla. LG DP9800 mukana tulee myös johto, jolla sen voi liittää suureen TV vastaanottimeen. Itse DP9800 on 7" lcd näyttö.

    Kysyttävää?
     
  4. Tupolev

    Tupolev Regular member

    Liittynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ominaisuudet - LG DP9800

    MP3 ja WMA yhteensopiva Kyllä
    JPEG yhteensopiva Kyllä
    DVD-R yhteensopiva Kyllä
    CD-R/RW yhteensopiva Kyllä
    Video CD yhteensopiva VCD + SVCD
    Super-Audio yhteensopiva Ei
    Digital DTS-ulostulo Kyllä
    DivX 3,4 ja 5 yhteensopiva Kyllä
    DivX tekstitys SRT, SUB ja SMI
    DTS-ES digital ulostulo Ei
    Dolby Digital ulostulo Kyllä
    Scart liitännät takana Ei
    S-Video-ulostulo Ei
    Optinen ulostulo Ei
    Digital Coaxial-ulostulo Ei
    Äänen stereoulostulo Kyllä
    Kuuloke-liitäntä 2 kpl
    Maakoodit Zone2
    Kuvasysteemi PAL/NTSC
    On Screen Display Kyllä
    On Screen Display, suomenkieli Ei
    lapsilukko Kyllä
    Kaukosäädin Kyllä

    Varusteet Latusjohdot 12-24V ja 240V ja komposiitti-videojohto
    Korkeus cm 2.8
    Syvyys cm 1.6
    Leveys cm 1.9
    Paino kg 2.3 akun kanssa
    Ilman akkua 0.6 kg
    Valmistusmaa Indonesia
    Hinta 240 euro
     
  5. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on nyt tuo ProCaster PDVD-101 joka taitaa olla tällä hetkellä suosituimpien joukossa.. (Verkkokauppa.com , 279.90€)

    ProCaster PDVD-101:
    ( Divx - tekstitys Sub/srt)
    (suomenkieliset valikot)
    (Akun kesto 2,5h)
    (kevyt ja pieni tablet)
    (7" näyttö)
    (video+ääni ulostulo)
    (kaukosäädin)
    (tarvikepaketti, niskatukiteline, 12v laturi,matkalaukku, kuulokkeet, komposiitti-johdot ym..)
     
  6. Barbaari

    Barbaari Member

    Liittynyt:
    15.09.2003
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hommasin Pixmaniasta ITS SHINCO SDP-1750:n ja sain sen 203 eurolla postituskuluineen. laitteen huonoina puolina on sen tekstitys joka on sinisellä pohjalla, teksti näkyy kumman korkealla näytössä ja äätööt eivät näy(näin siis divx muodossa olevat tekstityksellä varustetut leffat, mutta alkuperäiset dvd-levyllä olevien leffojen tekstit näkyy niin kuin pitääkin). Tiedostojen nimet näkyvät lyhyesti ja kokonaisena niitä ei tuolla laitteella saa näkyviin. Hyvinä puolina löytyy 32 kertainen eteenpäinkelaus, hidastustoiminnot ja laite on hienon näköinen.
    Ajattelin ostaa Pixmaniasta halvimman kannettavan dvd-soittimen joka olisi ollut Mustek MP70B, mutta siinä ei olisi ollut srt- tai sub-tukea.

     
    Viimeksi muokattu: 08.04.2006
  7. CyanHaze0

    CyanHaze0 Member

    Liittynyt:
    11.08.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tommosen LG:n sain mäki vaimolta joululahjaks:D Hiano ja hyvä laite. on toistanu kaikki DivX-leffat ja tekstitykset ongelmitta. Toimii meidän makkarin dvd-soittimena(liitettynä telkkariin) ja menee kivasti töissä leffojen kattelussa. Oon jopa saanu pelikonsolin liitettyä siihen. (Kuva ja ääni Xbox->LG) Todella monipuolinen laite! SUOSITTELEN.
     
  8. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli ton ProCasterin kanssa pieniä ongelmia ja lähetin sen takaisin ja otin tilalle [bold]Chili (Yamada) PVD-710[/bold] kannettavan dvd soittimen, ja se maksoi ainoastaan 166 euroa (taitaa olla halvimmasta päästä verkkokaupassa mutta modernin näköinen). DivX toistoa ei löydy mutta
    nykyään koodaan kaikki divxit suoraan DVD muotoon, joten ei ollut sekään suuri haitta (ja dvd levyjen hinnat on aikalailla sama ku cd levyjen [cd-levyt 15-25snt DVD-levyt 20-60snt])


    Edit: Voihan ******... tuli ongelmia tuonkin soittimen kanssa taitaa olla aika roska-kamaa... Lähetän sen takaisin, ja ostan tilalle LG soittimen jos löydän sitä myyvän verkkokaupan tai jos saa raahesta/oulusta..
     
    Viimeksi muokattu: 04.01.2006
  9. CyanHaze

    CyanHaze Member

    Liittynyt:
    30.12.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kyl toi divX-toisto on aika ehdoton. saa menemään yhelle DVD-levylle 3-5 leffaa.eikä tartte käyttää tuntikaupalla aikaa DivxToDVD ohjelman parissa. ite käytän dvd+rw levyjä, mihin vedän aina yhen satsin divx-leffoja, kun on kaikki katottu ni voi laittaa samalle levylle taas uuden setin leffoi:)

    LG DP9800 onnellinen omistaja:D
     
  10. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [bold]Mistä LG DP9800 voi ostaa???[/bold]

    Koitin hakea netistä liikettä muttei löytyny..
    Ilmeisesti harvinaisempi tai tosi uusi malli...
     
    Viimeksi muokattu: 04.01.2006
  11. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kertokaa ny hyvät ihmiset mistä ostitte tuon LG DP9800 kannettavan dvd soittimen..!

    Kenties jostain verkkokaupasta??
     
  12. Barbaari

    Barbaari Member

    Liittynyt:
    15.09.2003
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pixmaniassa näyttäisi olevan tällä hetkellä mbnetin hintavertailun mukaan halvin LG DP9800.
    Tässä linkki --> http://tinyurl.com/dhn4a
     
  13. Tupolev

    Tupolev Regular member

    Liittynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä ostin LG DP9800 kannettavan DivX soittimen Gigantista. Lähdin katsomaan Gigantin ilmoittamaa Thomsonin kannettavaa, mutta ne olivat lopussa. Thomsonin hinta olisi ollut 216 euro, ja LG hintalapussa luki 299 euro. Sain kuitenkin tingittyä DP9800 hinnan 240 euroon, joka on Pixmanian hinta.

    Minulla oli mukana Gigantissa 24 TV-sarjan 4. kauden jaksot dvd+rw levyllä. Katsoin LG kuvanlaadun ja DivX tekstityksen riittävän hyviksi, joten tein kaupat. LG DP9800 on kahden vuoden takuu.
     
  14. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei,
    Vielä pari kysymystä tuon LG kannettavan dvd:n omistajille.
    -Onko dvd-levyjen hurina kova/häiritsevä?
    -Tokkiikö koskaan/pikselöityykö kuva?
    -Onko laatu niin hyvä että tekstit selkeästi näkee?
    -Onko akun kiinnityksessä/latauksessa ollut ongelmia?
    -Väreileekö näyttö ollenkaan esim autossa tai näkyykö raitoja ym.?
    - Löytyykö puskurimuistia/ tökkiikö kuva autossa?

    Ps. näitä ongelmia oli entisissä kannettavissa dvd-soittimissani...

    Vielä Tupoleville että minkä kaupungin gigantista satuit sen niin tingittyä? Vai onko Gigantissa vielä se hintatakuu voimassa?
     
  15. Tupolev

    Tupolev Regular member

    Liittynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. LG DP9800 hurisee selvästi - ei kuitenkaan minun mielestä liian kovaa. Korvakuulokkeita käyttäessä hurinaa ei kuule ollenkaan.

    2. Tähän asti kuva ei ole tökkinyt, eikä pikselöitynyt. Hämärissä kohtauksissa näkyy tyypillistä lcd laikuttumista.

    3. Minä näen lukea tekstityksen hyvin. Se voisi olla mielestäni vähän terävämpi. Ja tekstityksen taustalla on harmaa raita. Uskaltaisikohan laittaa LG DVX9800 uuden firmwaren LG DP9800?

    4. Akku on ollut helppo kiinnittää ja irroittaa, eikä latauksessa ole ollut ongelmia. Ainoa harmi on se, että akku estää 7" lcd näytön kaltevuuden säätöä - toisin kuin ilman akkua.

    5-6. Valitettavasti minä olen kuski, enkä voi ajaessa katsoa DivX soitintani, mutta veljeni ei ole valittanut. Pitää joskus tutkia asiaa.

    Tinkiminen onnistui Lappeenrannan Gigantissa tummatukkaisen, 160 cm naismyyjän kanssa - nimen olen unohtanut. Kyllä he hintatakuusta vielä puhuivat.
     
  16. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu,

    Minä taidan kokeilla onnistusko "hintatakuun" käyttö Oulun Gigantissa.
    Aika hyvältä vaikuttaa..

    Mä en itse uskaltaisi laittaa eri soittimen firmwarea ku 14 vuotiaan budjetti ei uusiin soittimiin ihan taidan riittää..

    Mutta varmaan pian tulee uusi firmware tohon kannettavaankin, jos ei vähään aikaan ilmesty laitetaan sinne postia ja pyydetään muitakin laittamaan niin kyllä ne sen pian väsää..

    Niin eihän luonnollinen hurina mitään laittaa kuhan ei ältsin paljon pörise tai rätise siihen tyyliin et levyt meinaa hajota.. (niin sattu käymään Chilin soittimen kanssa..)
     
  17. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Löytyykö tuosta LG DP9800 soittimen paketista mitään muuta kuin soitin akku ja johdot..? Ku muissa soittimissa aina on tullu mukana joku pussukka tai laukku.

    Eli toimitetaanko siinä mukana pussi/laukku säilytystä/matkaa varten?
    Minkä värinen kansi soittimessa on? Onko norsunluunvärinen kuten LG:n kannettavissa tietokoneissa vai jotain ihan muuta?
     
  18. Tupolev

    Tupolev Regular member

    Liittynyt:
    21.11.2003
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Valitettavasti LG DP9800 soittimen mukana ei tule mitään suojapussia. Sen joutuu itse virkkaamaan.

    Soittimeni väri on norsuunluunvalkoinen, enkä ole muun värisiä nähnyt.
     
  19. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin tuon LG DP9800 soittimen netistä Datalars nimisestä verkkokaupasta. Sain hinnan puhelimitse tingittyä postikuluineen 250€:ksi postikuluineen eli halvemmalla kuin Pixmaniassa.

    Hyvä soitin ja toimii hyvin. Ainoa kysymys on takuu/huolto. Kaikissa kaupoissa ilmoitetaan olevan valmistajan/maahantujojan takuu ja kun etsii listasta niitten takuita löytyy vain monitoreille ja tietokoneille ym.., Lg sivuilla taas ei ole muutakun ruottiin infoa. Tietääkö kukaan mihin pitäis ottaa yhteyttä ku LG DVD soittimiin tulee vikaa????

    (takuu oli peräti 2 vuotta)
     
  20. Jahu

    Jahu Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko kukaan kokeillu uutta firmistä LG DP9800 soittimeen
    Ainakin LG:n Puolan sivuilta löytyy
    http://pl.lge.com/products/mobile/m...&parentId=03&gcscId=DDP&paramModelCode=DP9821
    Ei ny toi linkitys oikein onnistu, mutta tolta sivulta kun valitsee "DVD/VIDEO"(sieltä produkt kohdasta ei produkty) löytyy Oprogramowanie do DP9821 ver. 3.5pl
    Aattelin vaan käydä ostamassa kyseisen laitteen jos päivityksellä saa harmaan pois textien alta.
    Expertillä näkyy olevan 249:-
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2006
  21. Lemztaz91

    Lemztaz91 Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    301
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en oo toistaiseksi minä kokeillu, mutta kannattaa varmaan laittaa ku kerran uusi on tullut. :) onhan tätä jo odoteltukin....

    (toivottavasti poistaa sen harmaan raidan tekstitysten alta... ;)..)

    kokeilkaa ja kertokaa että lähteekö toi ks. raita pois / onko muita uudistuksia.. ite en voi nyt päivittää ku on ks. laite lainassa.. mutta kyllähän se sieltä pian tulloo...
     

Jaa tämä sivu