1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannettavan tietokoneen erillinen näytönohjain

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Petskuu 12.09.2017.

  1. Petskuu

    Petskuu Newbie

    Liittynyt:
    11.09.2017
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei!

    Olisi sellain ongelma, että omassa kannettavassa riittää tehot pelaamiseen muuten paitsi näytönohjain, joka on intel graphics hd 3000 (integroitu)
    Prossu. Intel i5 3,0ghz joku 4000k
    Ram ddr 4 8gb
    1 teran kovalevy

    Eli ongelma on se, että saako kannettaavaan ulkopuolista näytönohjainta ja jos saa niin mistä ja mitä maksaa vai pitääkö ite rakentaa.
    Eli siis näytönohjain joka parantaa koneen graafista suorituskykyä.
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Ulkoisia telakoita on olemassa, mutta taitavat kaikki vaatia thunderbolt 3 -liitännän ja paljon löysää rahaa.
     
  4. Näppishemmo

    Näppishemmo Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2017
    Viestejä:
    497
    Kiitokset:
    75
    Pisteet:
    28
    Jatkossa kannattaa ostaa itsekoottu pöytäkone pelaamiseen. Siihen kun voi vaihtaa kätevästi osia ilman että pitää vaihtaa koko kone kuten läppäreiden tapauksessa jos aikoo vaihtaa jotain muuta kuin kovalevyn tai RAM muistit. Taikka ostaa kerralla kallis ja tehokas läppäri.

    Kannettavissa joutuu aina tekemään kompromissin päivitettävyyden ja liikutettavuuden kanssa.
     
  5. Petskuu

    Petskuu Newbie

    Liittynyt:
    11.09.2017
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1

    Läppäri itsellä on vain sen takia että sen sai ilmaiseksi.

    Ja joo, olen miettinyt että hankin kyllä itsekasutun koneen, mutta ajattelin kysyä täältä ensin, että onko näytönohjainta mahdollista päivittää, mutta ei näytä kyllä olevan.
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Periaatteessa asia on noin kuin edellä todettiin. Kun nyt kuitenkin kysyit myös tuosta itse rakentamisesta, niin lisätään vielä, että jos läppärissä on ExpressCard-korttipaikka, voisi tee-se-itse -mies rakentaa ulkoisen näytönohjaimen ja liittää sen läppäriin. ExpressCard-paikan puuttuessa saattaisi yritteliäs puuhastelija liittää ulkoisen näyttiksen WLAN-kortin tilalle Mini-PCI-E-porttiin. Oman lisähaasteensa asiaan voi tuoda toimivan ajurin löytäminen.
    http://forum.notebookreview.com/threads/diy-egpu-experiences.418851/

    Edit. Täsmennyksenä: tarkoitan tietenkin ulkoisen näyttiksen kaapelin liittämistä wlan-kortin PCI-E -porttiin.
     
    Viimeksi muokattu: 12.09.2017
  7. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,519
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
    Missä tuommoisia on?

    T: Vesku
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Vastauksessa oli puhe tee-se-itse laitteesta, eli itse rakennetusta virityksestä, jossa ulkoinen näytönohjain virtalähteineen sijoitetaan erilliseen koteloon, joka liitetään läppärin ExpressCard-paikkaan. Tuo siteeraamasi kohta tarkoitti, että ExpressCard-slotin puuttuessa, voisi em. viritelmän koittaa yhdistää wlan-kortin liittimeen. (Tällöin ei tietenkään välitettäisi kytkennästä aiheutuvista ulkonäköongelmista.)

    Taisi selvennykseksi tarkoitettu edit vain sotkea asiaa.
     

Jaa tämä sivu