1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannettavan S-video

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Welston 11.07.2005.

  1. mikki75

    mikki75 Guest

    mielenkiintoista....mullakin täysin sama ongelma acerin kanssa.
    kaverin uuteen telkkariin kokeilin ja toimi heti. mutta mun tv:ssä jossa on s-video liitin, niinpä ei toimikaan! vanha kone toimi täysin ennen, mutta uus aceri ei......
     
  2.  
  3. Jzu1

    Jzu1 Member

    Liittynyt:
    18.09.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hankin tollasen Acerin 5024 kannettavan ja sama ongelma on mullakin ton s-videon kanssa.. On kyl kokeillu noita kaikkia vinkkejä mitä tääl on neuvottu. Eikä sitä "pakota käyttöön" juttua oo kans mulla.. Mites onks kukaa saanu ongelmaa ratkee?
    Pitäiskö asentaa windows kokonaa uusiks kun ei tähän pysty asentaa niit atin sivuilta hankittuja ajureita kun acerilla on asennettu jo windows ja muita systeemejä...
     
  4. Jzu1

    Jzu1 Member

    Liittynyt:
    18.09.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vähän tarkennusta, mulla on niin että näkyy s-videolla mustavalkosena ja s-video komposiitti adapterilla ei näy ollenkaan, jolla vanhalla koneella näky...
     
  5. fkock

    fkock Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    1,186
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse sain värit toimimaan näin.

    Ati radeon 9000-> 4pin svideo-> rca-> 7pin Svideo-> TV

    EDIT: Eli jos kuva näkyy mustavalkoisena se johtuu siitä että atin svideo on 4 pinninen ja jos siihen laitat 7pinnisen svideo piuhan se muuttuu musta valkoiseksi. Mutta jos laitat rca->svideo siihen väliin niin se toimii.... huh miten monimutkaista..
     
    Viimeksi muokattu: 20.09.2005
  6. Jzu1

    Jzu1 Member

    Liittynyt:
    18.09.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm. Muuttaaks se sen sit komposiitti muotoo jotenkin kun pistää tohon sen rca:n välii vai mikä juju tos on? toimistkohan se sit sillee et laittaa koneesee kiinni s-video komposiitti adapterin ja telkkariin samanlainen ja sit siihen väliin vaan tollanen rca-piuha? vai onks se sit ihan sama et jättäis sen laittamatta telkkariin ja pistää rca:n suoraa siihen keltaseen reikää, mut sillon mulla ei ainakaa toimi.....
     
  7. Jzu1

    Jzu1 Member

    Liittynyt:
    18.09.2005
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli ongelma ratkesi!

    Oli tossa s-video komposiitti adapterissa nuoli vaan koneeseen päin niin ei toiminu. Hankin uuden missä ei itseasiassa ole kumpaankaan suuntaan nuolta niin alko heti pelittää..

    Se tässä on kyl omituista että oon n.99% varma siitä että toi adapteri missä on vaan koneeseen päin nuoli toimi vanhassa koneessa kyl hyvin..
     
  8. Ekhnaton

    Ekhnaton Member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Huh, mikähän tuota Aceria tosiaankin riivaa? Kuva on ja pysyy mustavalkoisena, vaikka kuinka yrittää säätää ja s-videot ja rca:t on kokeiltu. Huh, huh...
    Onko joku saanut selvyyttä tähän?
     
  9. Dfi

    Dfi Member

    Liittynyt:
    25.11.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sama ongelma :D, mutta 3022WLMI:n kanssa jossa X600. Käytin liikkeessä
    kun luulin että se olisi paskana, mutta siellä oli toiminut moitteitta ja nyt taas himassa en saa sitä millään hinnalla pelittään varmaan pitäisi kanssa noita johto kikkailuja kokeilla :/ ?
     
  10. tonderi

    tonderi Guest

    Presiis sama ongema. Amilo A 1645 vekottimessa. Kuva on ja pysyy musta valkosena. Toiseen scart paikkaan kun laittaa niin kuva on mustana. Sama juttu kun edellisellä kaverilla eli liikkeessä toimi ja kotona ei. S-video johto on neli napanen joka tulee scart adapterin kautta televisioon. Kaikkea olen kokeillu mutta kuva ei muutu.
     
  11. tonderi

    tonderi Guest

    Ongelma ratkaistu. Korvasin digiboxin takanta lätevän scart johdon haarottimella ja vaihdoin sen tv liittimestä vcr liittimeen ja nyt molemmat näkyvät väreissä. Ainakin minulla auttoi.
     
  12. Dfi

    Dfi Member

    Liittynyt:
    25.11.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hmm... joo nyt alkaa jo keinot loppua :/. Läppäristä lähtee 7-pinnisellä s-video<->RCA:lla piuha Scart adapteriin ja ei vain kuvaa näy :(.Tuli tässä mieleen että toimisikohan jos ostaisi s-video kaapelin (4pin) ja laittaisi sen suoraan läppäriin koska sehän menee sinne kun 7pinninen naaras ottaa vastaa 4pinnisen uroksen, jos en täysin väärässä ole ja siitä sitten suoraan tuonne scart adapterin s-video kohtaan elikkä 4pinniseen naarakseen, niin toimisikohan tuolla tavalla ? Muitakin tapoja saa ehdotella, koska itselläni alkoivat jipot loppumaan :)
     
  13. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Dfi: käytössä SCART adapteri joka varmasti on oikeaan suuntaan(mahdollisesti vielä valittava INPUT/OUTPUT kytkimellä)?
     
  14. Dfi

    Dfi Member

    Liittynyt:
    25.11.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo elikkä nyt sain toimimaan.Käväsin tossa ostamassa 4pinnisen s-video piuhan ja sillä suoraan läppäristä scart adapteriin ja het alko wörkkimään.Kiitoksia vielä kaikista vinkeistä mitä täällä on käyty.

    Ekaksi kuva kyllä näkyi mustavalkoisena, mutta se johtu siitä kun oli scartti adapteri väärässä scartti slotissa, koska toinen ei manuaalin mukaan pidä oikein s-videosta :)
     
  15. oliko

    oliko Regular member

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    165
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voiks sillä johdolla sitten ottaa kuvaa koneellekkin ?
    Ja toimisko nwidian ge force 4 mx420 näytönohjaimella ?(en oo varma miten kirjotetaan)
     
  16. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Pitää olla VIVO näytönohjain tai TV kortti jos haluaa kaapata kuvaa tietokoneelle.
    Geforce 4 mx 420 kortteja ei käsittääkseni ole valmistettu VIVO ominaisuuksilla joten tuolla kortilla ei kaappaaminen onnistu.
     
  17. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    On nämä s-video liittimet ja tietokoneet huono yhdistelmä. En saanut yhdistelmällä HP:n kannettava -> s-video kaapeli s-video -> scart-palikka -> tv näkymään kuvaa kuin mustavalkoisena ja sekin vääristyneenä. Ostettuani tuon s-video - s-video -kaapelin havaitsin pakkauksesta kaaviokuvan, joka näyttäisi kertovan, että johdossa ei kuljekaan 4 piuhaa vaan 2, eli johto tekee tuon s-video -rca -s-video muunnoksen! No sehän ratkaisisi monella ylimääräisen liitoksen tekemisen, kun yllä olevia viestejä katsoo. Minun tapauksessani se oli vaan hukkaan heitettyä rahaa, koska minulla oli jo hyllyssä s-video - rca kaapeli ja nimen omaan halusin paremman kuvan laadun käyttämällä s-video liitäntää molemmissa päissä. Ihan anaalista koko touhu!

    Näissä on muutenkin odottamattomia ongelmia. Kesällä yritettiin saada läppäri kytkettyä dataprojektoriin yhdessä konferenssissa, mutta pari kertaa läppäri ei suostunut käynnistymään ollenkaan kytkemisen jälkeen. (kytkemiseen käytettiin normaalia monitorin piuhaa, mikä se liitin nyt olikaan nimeltään) Valta osa viikon aikana projektoriin kytketyistä kannettavista toimi dataprojektorin kanssa moitteetta. Myöhemmin selvisi, että noita monitorikaapeleita on monenlaisia. Kokeiltuamme ko kannettavaan sellaista johtoa, josta puuttui yksi pinni, toimi yhdistelmä loistavasti. Sama parannuskeino tepsi kaikkiin niihin kannettaviin, joita ei toisen johdon kanssa saatu käynnistymään. Viisaammat saavat antaa selityksen tälle ilmiölle.
     
  18. lihapata

    lihapata Member

    Liittynyt:
    30.10.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on Acer Aspire Wlmi 5024, miten saan näkyy kuvan telkkarista?? Oon kokeillu lähes kaikkea mahdollista liitäntää, mutta ei toimi. Voisko joku vääntää tän asian mulle rautalangasta..kiitos jo etukäteen..
     
  19. Dfi

    Dfi Member

    Liittynyt:
    25.11.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lihapata: Oletko kokeillut 4pinnisellä s-video johdolla suoraan tv:seen scartti adapterin kautta ? Itselläni se toimii acer aspire 3022WLMi:n kanssa.


    [​IMG]

    [​IMG]

     
  20. magirus

    magirus Member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Annoin itselleni kertoa, että s-video ja scart yhdistelmä ei välttämättä toimi, jos televisiossa ei ole s-video tukea. En tiedä onko tämä tieto luotettava, mutta kuulemma scart-liitin sinänsä oli olemassa paljon ennen s-video liittimen keksimistä, siinä vain oli tyhjiä pinnejä. Korjatkaa, jos olen väärässä.
     
  21. kkuula

    kkuula Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2003
    Viestejä:
    785
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juurikin näin ja sitten vielä jos tv:ssä on useampi scart niin niissä kaikissa ei välttämättä ole s-video sisääntuloa ja monissa uusissa telkkareissa pitää vielä tv:asetuksista erikseen valita mitä signaalia mistäkin liitännästä vastaanotetaan.

    Yksi nyrkkisääntö on että jos tv:ssä ja näytönohjaimessa on varmasti s-video tuki niin unohtakaa nuo s-video->composite adapterit, niitä tarvitaan ainoastaan silloin jos tv:ssä ei ole s-video tukea ollenkaan.

    EDIT:typoja
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2005

Jaa tämä sivu