1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

kannettavaan tv näkyviin

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi flageolet 16.06.2008.

  1. flageolet

    flageolet Member

    Liittynyt:
    25.12.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hp pavilion 9700 jossa DVB-T tv kortti(express card) yhdistettynä kaapeli tv-talouteen!Mikä on paras tapa saada tv-kuva kannettavalle.
    Mitä suosittelette?Olen täysi aloittelija näissä asioissa,joten
    kysymys voi olla teille erikoinen?
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Kaapelitaloudessa et voi katsoa TV-kuvaa DVB-T laitteella muuten kuin hankkimalla lisäantennin, jonka avulla haet antenni kanavat. Toivottavasti olosuhteet ovat suotuisat lisäantennille, matka lähetysasemaan tai esteitä välissä, jotka heikentävät signaalia.
     
  4. tkotilah

    tkotilah Member

    Liittynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    IlmoPJ tuossa hieman yksinkertaistaa.
    Ainakin Welho näyttää verkossaan myös vapaat antennikanavat. Muista kaapeliyhtiöistä en tiedä.
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Jos minä yksinkertaistan, niin voitko kertoa millä DVB-T laitteella saa näkyviin kaapelikanavat, joita Welho näyttää.

    Sinulla menevät sekaisin lähetyskanavat. Ei ole erikseen antennikanavia, siis kanavina, vaan kaikki riippuu siitä, ovatko ne vastaanotettavissa harava-antennilla vai kaapeliverkosta ko. taloudessa.
     
  6. tkotilah

    tkotilah Member

    Liittynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Et nyt ihan tiedä mitä puhut. Welho lähettää vapaat kanavat (Espoon antennista lähetetyt) myös DVB-T signaalina. Ei kaapelikanavia. Näkyvät millä tahansa DVB-T-laittella.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2008
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Asia alkoi minua sen verran vaivaamaan, että tarkistin Welhon asiakaspalvelusta heidän lähetystapansa.

    Lähettävät ainoastaan kaapelisignaalia ja laajakaistasignaalia.
    Joten tuo on täyttä puppua kirjoittajalta, että voisi vastaanottaa signaalia DVB-T laitteella.
    Olisikin nyt varmaan hyvä tarkistaa tuo kantasi ja vastaanotinlaitteesi.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2008
  8. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En itse ole Welhon asiakas, mutta muistan kyllä jostain kuulleeni/lukeneeni, että jossain välissä Welho lähetti verkossaan nämä "peruskanavat" myös DVB-T-moduloituna.
     
  9. tkotilah

    tkotilah Member

    Liittynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse katson Fuj:techin DVB-T tikulla (20€ verkkokaupasta) Welhon verkossa Leppävaarassa. Viimeksi katselin eilenillalla futisfinaalia. Welhon asiakaspalvelu nyt harvoin tietää heidän omista asioistaan ;-) Tuo lähetys tuskin on minkään piraattien verkkoon lykkäämä, mutta ei se ole Welhon virallisesti tukemakaan, joten ymmärrettävää on ettei asiakaspalvelu siitä mainitse.

    Voisit tietenkin yksinkertaisesti itse kokeilla inttämisen sijaan, jos sinulla DVB-T vastaanotin on. Signaali muuten on sen verran voimakas, että ainakin minun tikulla näkyy vain, jos välissä on haaroituspistoke vaimentamassa!

    En nyt muista millä se lähettäminen perusteltiin, mutta näin vaan sitä tulee.
    Lisäys:
    Tuolla toisella foorumilla joku muistikin asiasta olleen maininnan Welhon asiakaslehdessä ja lähetyksen jatkuvan ainakin 2009 alkuun. Eli on kai sitten jonkinverran virallistakin...
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2008

Jaa tämä sivu