1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannattaako ostaa ASROCK emoksi?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Lada1500s 29.01.2009.

1. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eikä oikein voi puhua "laittomista" tempuista powerin käynnsitämisessä irtojohdoilla, kuitenkin esim. kaikki vesijäähy pumput jotka ottavat tietokoneen powerin kautta virran tarvitsevat tuota temppua täytössä/ilmauksessa.
    Ja vielä: ihan turha puhua kumpi on tärkeämpi tällä tavalla, kumpikin täytyy olla jotta tietokone voi toimia.
    Itse kyllä laittaisin rahani sillä tavalla että laadukas poweri ennemmin kuin huippu emolevy, mikäli budjettia ei voisi jostain kumman syystä hajauttaa kompromissiin.

2.  
  3. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Saa toki- purkkaviritelmillä, joita ei ole TARKOITETTU tehtäväksi ja ovat siten laittomia(koska PSU:n tai MB:n valmistaja EI OLE niitä ohjeissaan niin TARKOITTANUT käytettäväksi)

"Ja vielä: ihan turha puhua kumpi on tärkeämpi tällä tavalla, kumpikin täytyy olla jotta tietokone voi toimia.
    Itse kyllä laittaisin rahani sillä tavalla että laadukas poweri ennemmin kuin huippu emolevy, mikäli budjettia ei voisi jostain kumman syystä hajauttaa kompromissiin."

Niin täytyy olla, mutta tietokone=emolevy, sillä jännitteet voi ottaa vaikka mistä muuntajasta/muuntajista tahansa, sillä eihän PSU ole muuta kuin muuntaja+ muutama muu vähäpätöinen komponentti. Eli muuntaja/muuntajia täytyy olla,että koneen saa käyntiin, ei välttämättä PSU:ta. Näin olen asian ymmärtänyt. Mutta toisaalta PSU on oikeastaan vain muuntamo...;)

Viimeksi muokattu: 06.02.2009

Jaa tämä sivu