1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kamera 100- 250 euron väliltä

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi henkettu 06.05.2007.

  1. henkettu

    henkettu Guest

    Olen ostamassa uutta kameraa ja hinta sais olla siinä 100-250 euroa. Megapikseleitä pitäis olla kuusi tai enemmän. Tietty mä ymmärrän sen, että tämä ja tämä ovat eri tasoisia, vaikka megapikseleitä onkin yhtä paljon..

    Kamera on tulossa mökkikäyttöön, eli sellasia ihan perus mökkikuvia, kuten tämä..( Ei ole ite otetttu, vaikka mökiltä onkin..


    Millasta kameraa suosittelisitte? Olisko tämä jotain?

    Toi 250 euroa olis kyl ihan maksimi.. Mielellään sais olla 200 euroa tai alle..
     
  2.  
  3. Picquish

    Picquish Member

    Liittynyt:
    01.05.2007
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  4. henkettu

    henkettu Guest

    Voipi olla, että ton ostan, mahdollisesti..


    Mutta mikäs tosta hyvän tekee


    Olisko muuten tällainen hyvä?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 07.05.2007
  5. Picquish

    Picquish Member

    Liittynyt:
    01.05.2007
    Viestejä:
    53
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nikon on hyvä merkki, pikseleitäkin on ainakin riittävästi...hp osaa tehdä tulostimia yms mutta kameroihin suhtaudun varauksella..koululla on yks hp:n kamera ja syö pattereit niin hirveästi..on se tosin vanhakin..tyttökamulle ostettiin toi nikon, ihan pätevä peli..
     
  6. henkettu

    henkettu Guest

    Joo. Mulla oli ennen HP ja en oikeen tykännyt, koska se söi pattereita niin paljon, että niitä piti vaihtaa koko ajan.

    Taidan karsia HP:t pois mun listalta, on niistä sen verran huonoja kokemuksia..

    Nyt vaan niitä ehdotuksia, että mitkä olis hyviä..
     
  7. MissBlue

    MissBlue Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    982
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä on käsilaukkukamerana Fujin F20 ja olen siihen ollut oikeinkin tyytyväinen hätävarakamerana. Se on pieni ja kevyt, tuottaa hyvää kuvaa myös suuremmilla herkkyyksillä ja on aika nopea toiminnoiltaan pokkariksi. Hintaa tuosta huudetaan puolisentoista sataa.
    Tuommoisessa mökkikäytössä voisi joku kosteussuojattu kamera olla kyllä eto peli, Olympuksella ainakin moisia löytyy, taitaapi Pentaxkin jotakin samantyylistä olla pukannut markkinoille.
     
  8. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No itse lähtisin katselemaan kameraa canonin ixus sarjasta. Niissä on hyvä akun kesto, kuvanlaatu huippu luokkaa ja koko on sopivan pieni joten sitä on helppo pitää mukana. Itselläni ja neljällä tutulla on ixus 40 ja yhdellä ixus 30. Kenelläkään ei ole mitään pahaa sanottavaa kamerasta.
    Testivoittojahan noille on ropissut roppakaupalla ja tutulleni ammatikseen lehtiin kuvia ottava henkilö suositteli juuri ixus 40 kameraa. Sanoi että parempaa ei tavallinen kuvaaja tarvitse :)

    Mutta itse kysymykseen. Mihin ihmeeseen tarvit vähintään 6 Mpx kennoa?
    Se pikseli määrä kun ei onnea tuo eikä isompi tarkoita parempaa. Joku 4Mpx riittää helposti A3 kokoisille tulosteille ja jopa isommille joten herääkin kysymys mihin sitä suurempaa tarkkuutta tavallinen tallaaja tarvii. Itse kuvissahan et huomaa eroa, on niissä sitten käytetty 4 megapikselin tai sitte 8 megapikselin kennoa. 3,2 Mpx riittää tavan tallaajille ihan helposti ja joissakin tilanteissa siitä 4Mpx kennosta on hyötyä mutta kun suurempaan mennään niin suurin hyöty tulee siitä että voit kehua kuinka hirveästi pikseleitä sinulla on kameralla. Ja siitä hyvästä vielä joudut kärsimään siitä että muistikorteille mahtu vähemmän kuvia :(

    Mutta ammattikuvaajathan on sitte erikseen mutta niihinhän me ei puututa.
     
  9. RIVER2

    RIVER2 Guest

    Suosittelen Sonyn Cyber-Shot DCS-P200 mallia. Saattaa maksaa hieman tuo budjetin yli (250-300), mutta itselläni on toiminut hienosti!
    Videokuvat ovat tietokoneella selviä, tarkkoja ja muutenkin hyviä. Lisäksi megapixeleitä on 7.2 ja erittäin monipuoliset säätöhommelit.

    Kuvan tallentuminen kotille kestää n 1 sec. ja on erittäin hyvä laatuinen kun säätää kameran olosuhteiden mukaisesti.

    Suosittelisin tuota, jos vaan kukkaro kestää ;)

    Edit: Ja on myös erittäin pieni, että mahtuu taskuun kuin taskuun!
    Akun kesto on juuri sopiva, mutta Canonilla ne akut on parhaita..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.05.2007
  10. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 08.05.2007
  11. henkettu

    henkettu Guest

    Se on niin, että tuo 250 euroa on kyllä maksimi. Eli turha ehdotell sen kalliimpia..


    Muy kertokoaa vielä enemmän noista kameroista, mistä teillä on kokemuksia..
     
  12. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
  13. henkettu

    henkettu Guest

    Tóta IXUS 60 mä oonki vähän katellu..

    Pari kysymysyä siitä:

    Mites toi nestekidenäyttö.. Toimiiko ihan talvellakin kunnnolla?

    Toihan on "Ruostumattomalla teräsrungolla suojattu", niin mitä se todellisuudessa tarkottaa? Onko se jotenkin kestävämpi, kuin muut kamerat?


    Tässä vähän vaihtoehtoja.. Mikä olisi paras vaihtoehto? Mielipiteitä kaivataan..


    Kamera

    Kamera

    Kamera

    Kamera

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.05.2007
  14. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kaikissa digikameroissahan on tuo nestekide näyttö. Ja toimii ne talvellakin. Itse otellut paljon kuvia yli 20 asteen pakkasella. Tosin kylmällä akun kesto tipahtaa huomattavasti.

    Teräsrunkohan on tukeva, kestävä ja antaa kuvan tuotteen laadusta.
     
  15. aba120

    aba120 Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Noista vaihtoehdoista.
    Pentax Optio M20
    Nikon Coolpix S9
    Molemmat hyviä luotettavia merkkejä.
     
  16. tunneli

    tunneli Guest

  17. henkettu

    henkettu Guest

    Taidan odottaa hetken, että hinnat laskee ja ostan Canon PowerShot A710 IS..

    kannattaako?
     
  18. tunneli

    tunneli Guest

    Jostain saitilta lueskelin, että Canonin 2xAA-paristoja käyttävissä A-sarjan Powershot kameroissa on salaman toiminta melko hidasta. Jos oikein muistan, niin viivettä tulee 8s kuvan ottamisessa, koska salama lataa hitaasi. Mutta tämä tieto perustuu heikkon muistikuvaan, kannattaa vaikka käydä kokeilemassa ko kameraa jossain liikkeessä. Canonin kameroita on hyvin esillä melkein kaikissa digikameroita myyvissä liikkeissä.
     
  19. henkettu

    henkettu Guest

    Kävin kokeilemassa sitä Stockmannilla ja vaikutti kyllä tosi hyvältä..
     
  20. joouni

    joouni Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.topvision-online.de/details.html?item=12530191644614e23014142&&highlights=
    Fuji F40fd, 195€ + posti 16€

    Tuollaisen kameran itse tilasin pari viikkoa sitten... Ainakaan Canonin Ixukset eivät oikein vakuuttaneet (myös kalliimpia) ja itse ainakin pidin tuon fujin kuvista enemmän. Canonin A mallin kamera oli ennen, ja niiden heikkoutena voisi kyllä jo pitää kokoa...nykyinen fuji kyllä kulkee huomattavasti helpommin mukana. EDIT: Tuo F40fd on uudempi versio F20:stä, jota myydään verkkokaupassakin 153.9€ hintaan...omassa hintaluokassaan varmasti yksi parhaimpia kameroita sekin.

    Arvosteluja
    http://www.digicamreview.co.uk/fujifilm_finepix_f40fd_review.htm
    http://www.thinkcamera.com/news/article/mps/UAN/442/v/1/sp/
    http://picasaweb.google.com/mobitz5 <-- mm tuolla lisää kuvia.

    Myös Fujin F31fd:tä kannattaa harkita(mm. Verkkokaupasta saa kohtuu hinnalla).
    Gadget show:ssa oli vertailussa Ixus 900ti, Sony DSC-N2 ja Fuji F31fd, jossa fuji oli selvä voittaja--> http://www.youtube.com/watch?v=5qFiEna9p4U
    http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/
     
    Viimeksi muokattu: 14.06.2007
  21. Yehabi

    Yehabi Member

    Liittynyt:
    12.06.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Tossa riittää Mpikseleitä... ainaskin mutta ite ostint tollasen!!
    ja iso herkkyyksiäkin riittää pentaxissa vaikka muille jakaa saa hyviä yö kuvia.
     

Jaa tämä sivu