Kaatumisongelma...

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ICEMAN3 05.02.2007.

1. ICEMAN3

ICEMAN3 Guest

Kiitos neuvoista! Juuri samalla linjalla olen itsekin, kun olen aihetta enemmän tutkinut. Ajattelin ensin alkuun tutkia prosessorin ja sen jäähdyttimen kunnon. Prosessorin jäähdyttimen puhdistaminen ja mahdollinen vaihto uuteen on tosiaan usein ratkaissut tämäntyylisiä ongelmia. Sitten voisi vielä lisäillä jäähdytysrivan välimuisteille ja hankkia kovalevyille jäähdytys-systeemit. Näytönohjaimen lisäjäähdytystäkin voisi harkita. Lämmöt tosiaan on aika korkealla ja taitaa nousta kokoajan, kun kone on pitkiä aikoja päällä. BIOS:inkin voisin päivittää, mutta eka haluaisin löytää jostain ilmaiset päivitysajurit.

2.  
  3. ICEMAN3

ICEMAN3 Guest

Koneen kanssa ei ole ollut ongelmia viimepäivinä. Välimuistit oli testien mukaan kunnossa. Memtest 86 oli päällä n. 2h ja ajoi 10 testiä. Täytyy tosin jatkossakin kaiken varalta tarkkailla koneen toimintaa... Täytyy vielä tarkistaa tietyt kompononentit ja niiden kunto sekä puhdistaa boksi kunnolla.

4. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "ja vielä tuulettimia koppaan lisää lisäksi"

jonna66: sieltä oikealta löytyy se muokkaa nappi!!

ja sama ICEMAN3:lle!!

Eli lämmöt olivat varmaankin se ongelma. Mutta kannattaa noita tarkkailuohjelmia käyttää.Itse käytän Speed Fania, josta näkee lämmöt, jännitteet, tuulettimien nopeudet, kiintolevyjen kunnon, joten on tosi monipuolinen ja kuitenkin freeware.Suosittelen kokeilemaan!!

Viimeksi muokattu: 09.02.2007
  5. ICEMAN3

ICEMAN3 Guest

Kiitos Forwardille neuvoista! Lataan tuon Speedfanin, kun kerkiän ja tutustun siihen tarkemmin.

Jaa tämä sivu