1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kävi hassu juttu lain kanssa, kaipaisin varmistusta.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Sebu92 24.11.2006.

  1. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ;)

    Tosiaan, eilenkin kävin palauttamassa pulloja kyseiseen kauppaan.
     
  2.  
  3. p2pman

    p2pman Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2007
    Viestejä:
    540
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aikamoinen juttu...
     
  4. tartsu

    tartsu Member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sen verran haluan puuttua keskusteluun, kun joku ihmetteli että voiko ruokakauppaan saada porttikiellon. Kyllä voi. Tämä perustuu siihen että yrittäjä voi valita asiakkaansa, eikä kenellekkään ole pakko myydä. Samaan sääntöön perustuvat myös ravintoloiden antamat porttikiellot. Mihin tahansa liikkeeseen voi saada porttikiellon, ja se on laillista. Tietysti voi aina syyttää syrjinnästä, mutta siitä on oltava näyttöä. Jos kauppias antaa porttikiellon vaikkapa siksi että joku on musta tai venäläinen, hän syyllistyy syrjintään ja voipa käräjäreissu odottaa. Mutta periaatteessa: kauppias voi antaa sinulle porttikiellon ihan vaan siksi että ei halua sinua kauppaansa. Tämä on minulle aikanaan ihan tuolla kauppaoppilaitoksessa opetettu, oikeusopin tunnilla.
     
  5. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jaa. Ei se kuitenkaan oikealta kuulosta, että kauppias saa antaa ilman syytä kelle tahansa porttikiellon. No, itse kuitenkin pääsen vielä tähän kauppaan.
     
  6. tartsu

    tartsu Member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei välttämättä kuulostakkaan, mutta perustuu siihen että yrittäjä saa valita asiakkaansa. Joka tuntee tulleensa syrjityksi voi aina alkaa käräjöimään. Muistan ainakin sellaisen tapauksen että eräässä ravintolassa ei suostuttu myymään venäläiselle naisporukalle evästä. Nostivat syytteen syrjinnästä ja läpi meni.
     
  7. mrspede

    mrspede Member

    Liittynyt:
    28.06.2006
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sekin on aika jännä juttu kun kerran meni R kioskille lottoamaan, tulin mopolla (melko kovaäänisellä) R kioskin pihaan ja sanon tyyliin "2 ruutua lottoa" ja se myyjä kysyy multa että oonkos jo 15wee (no muuten vaan tuun mopolla pihaan ja mulla on kypärä toisessa kädessä) niin sanoin sille vaan että no oon oon mutta myyjä ei usko tätä ja pyysi näyttämään henkkarit, no otin mopokortin lompakosta ja annoin myyjälle ja se katto sitä hetken aikaa ja sano että kait sää sit oot 15 ja antoi lottoni (ja kävin ostamassa sen loton iskälle ku se ei ite jaksanut lähteä :D ).. sit ku pääsin kotiin niin nauratti asia aika kauan aikaa... että tällästä, on se kyllä aika vaikeeta uskoa tollasta asia.. ja varmaan on kauheen paha asia jos alle 15wee poika tulee lottoomaan, menee elämä pilalle uhkapelien takia..

    e:typot
     
    Viimeksi muokattu: 15.09.2007
  8. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    -Niinno tuskin siinä elämä menee pilalle, mutta sopimukset mitä nämä RAY ja Veikkaus yms. ovat tehneet näiden "pelien myyjien" kanssa ovat ihan vakavia hommia ja sopimukset on sopimuksia ja niitä yleensä noudatetaan :)
     

Jaa tämä sivu