1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kävi hassu juttu lain kanssa, kaipaisin varmistusta.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Sebu92 24.11.2006.

  1. jmpk

    jmpk Guest

    Tulee vain tässä mieleen että mistä kaupassa tiedetään että tämä kaveri varasti jotain, jos varasti. Eihän ne voi syyttää toista varkaaksi jos eivät ole ottaneet tyyppiä kiinni ja löytäneet siltä jotain varastettua. No jos kerta on olemassa valvontakameran kuvat, niin toimittakoon ne poliisille, joka etsii epäillyn kuvanauhan perusteella.

    Toisekseen ihmetyttää että mistä nämä vartijat rupesivat sinua epäilemään? Ohkohan joku omenavarkauksista suuttunut naapurin täti mahdollisesti nähnyt varkauden tai kuullut keskustelunne ja mennyt juoruamaan vartijoille. Vai onko valvontakameroihin yhdistetty mikrofonit? Jos nauhalla näkyy että joku puhuu kanssasi, niin miten voidaan todistaa että hän ei kysynyt sinulta esim. "missä täällä on vessapaperia" tms.

    Luulen että jos olet mahdollisesti vartijoiden kysellessä jotenkin vaikuttanut hermostuneelta tms. ja inttänyt vastaan perustelematta, niin vartijat eivät välttämättä usko sinua.

    Ylipäätään vaikuttaa aika pikkumaiselta käytökseltä kauppiaalta antaa toiselle porttikielto vain sen takia että luulee sinun tunteneen näpistelijän. Kyse kun ei vielä ollut kauhean arvokkaasta tavarasta, ottaen huomioon että kannat kauppaan todennäköisesti enemmän rahaa viikossa(käydessäsi muutaman(?) kerran viikossa) kuin tämän näpistelijän viemän tavaran tappio liikkeelle aiheuttaa. Oletataan sinun käyvän kaupassa useammin jos vartijat tunnistivat sinut tullessasi kauppaan uudelleen. Olisivathan he voineet napata tämän varkaan, hänen tullessaan seuraavan kerran(jos koskaan).

    Mutta kuitenkin on varmasti hyvä tilanteen kärjistyttyä pyrkiä palauttamaan oma maine, mutta mahdollisimman asiallisesti. Jos tapahtumasta ei ole muuta faktaa kuin sana vastaan sana sinun, varkaan ja vartijoiden välillä, niin kenenkään ulkopuolisen on vaikea todeta syyllistä
     
  2.  
  3. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vaikutinkin ehkä hermostuneelta. Ja varasta ei ole vieläkään saatu kiinni, joten hän ei varmaan edes tiedä jääneensä kiinni jälkeenpäin. Ja olen vähintään 3 vuotta lähes joka viikko ostanut kaupasta vähintään sen 6e edestä tavaraa. tässä kyllä on sana sanaa vastaan, joten hankala kenenkään on todistaa mitään. Nauhalta kuitenkin kuulemma selkeästi näkyy, että varas varastaa siideriä. Mutta sieltä näkyy yhtä selkeästi kun minä autan varasta ja tunnen hänet jne.. Tuo on siis kauppiaan mielipide. Mikrofoneja ei ole. Eli kukaan ei voi todistaa mitään. No enpä minä mitään hyötyä tästä enää haekkaan. En kuitenkaan mene tuohon kauppaan enää. Tai no pulloja olisi kiva palauttaa, imisi rahaa vain pois. :) Tai kaikki lottovoitot tms.
     
  4. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    Mielenkiintoista luettavaa, kiva kun näitäkin löytyy välillä (viimeks muistan teme565:n näytönohjain -ongelman kun liikkeen kanssa takkuili..)

    sanoit aikasemmin että
     
  5. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aiomme vasta sitten kirjoittaa johonkin, kun tilanne on rauhoittunut.
     
  6. Sanzu

    Sanzu Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    814
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo no suomi rokkaa näissä lakiasioissa. offtopic väliin,
    Saako stevat kysyä papereita kun pelaa pelikoneita vai voikos niille sanoa että ei ole paperia, pyyhi ruohoon? siis eikö stevoilla oo mitään oikeuksii? tästähän tulee viellä hauskaa joku päivä kaupassa :D
     
  7. kumiorava

    kumiorava Regular member

    Liittynyt:
    26.03.2005
    Viestejä:
    310
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jaahas :D vanha threadi herätettiin jälleen henkiin. Ei kai vartijoilla oo oikeutta pakottaa papereita näyttämään mutta toki vartija voi käskee vaan poistumaan kaupasta jos sillä on semmonen kutina takamuksessa että pelikonetta pelaava kaveri on alle 15wee. Toki lopullinen päätäntävalta on kuitenkin kaupalla, mutta uskosin että useimmat kaupat antaa vartijalle valtuudet poistaa pelikonetta pelaavat alle 15 vuotiaat.
     
  8. Sanzu

    Sanzu Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    814
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taas offtopic, en muutes oo alle 15, ei vaan oo kuvallisii papereita ;)

    Mutta onhan toi aika outoo jos aletaan porttikieltoa antamaan ku joku sano että älä kerro kellekkään :). koulu varmaa antaa aika monelle naispuoliselle h&m vaatteita ja ihan liikaa meikki käyttävälle dokulle porttarit.

    Järkevä teksti loppu. Sori.
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2007
  9. Alterdu

    Alterdu Guest

    Nyt menee todella offtopiciksi mutta mitä mieltä olette näistä salaliitto teorioista?

    milloin siis rikos on tapahtunut silloin kun joku näkee sen vai silloin kun joku vain tietää sen...??

    tutkimus teorian mukaan CT:llä pyritään tekemään esim:laittomia tekoja lain varjolla, kiinnostavinta on se että mediassa on jo jonkin verran ns CT (conspiracy theory) aiheisia ohjelmia.

    offtopic todellakin mutta ajatelkaa yhteyttä tähän asiaan..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 05.02.2007
  10. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olinkin unohtanut tämän homman. Eli käytiin kyllä kyttiksellä selvittämässä asia. Hänen mielestään me emme tehneet mitään väärää. Sovimme kuitenkin, ettemme kirjoita lehteen mitään. Sinäänsä hassu juttu, poliisi oli tulostanut TÄMÄN keskustelun. :D Saattaisi kuulemma olla kunnianloukkaus tjsp. Kauppias ei ole kuitenkaan pyytänyt anteeksi. Saimme nähdä nauhankin. Luulin, että se oli video, mutta sehän oli diaesitys suunnilleen. Kyllä sinäänsä ymmärrän vainot, oltiin samalla osastolla, ,muttei nähny sitä, kun katsottiin toiseen suuntaan. Ja kehtaa vielä väittää, ettei puhunut mitään, kun kuvat on suunnilleen 5-10sek välein eli noin 0.2fps. :D Pyörii hitaammin kuin 3dmark06:en prossutesti. :D no joo.
     
  11. kalapukki

    kalapukki Member

    Liittynyt:
    20.09.2006
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sinänsä melko hauskaa että olivat oikein keskustelun tulostaneet?!Vai olitko itse erkiseen maininneet asiasta.Kuulostaa aika kauaa haetulta jos ovat itse kys. keskustelun löytäneet.Mikäs oli sitten loppujen lopuks päätös?porttari vielä voimassa ja kauppias samoilla linjoilla?ei nostanut kuitenkaa mitään juttua? :)

    On kyllä ollut mielenkiintoista seurata tätä keskustelua, ovat mukavaa vaihtelua tälläiset.Ei oo sentää koko foorumi täynnä "kone" juttuja =)
     
  12. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Heh, itseasiassa poliisi itse kysyi että olenko minä tätä kirjoitellut. Tottahan toki olen. :D Niin ja joku oli jollain ihme nimimerkillä kirjoittanut keskoon, jota en tunne. Ja linkannut tähän keskusteluun. :D Olisi kiva tietää, kuka se oli.
     
  13. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yllättävän korrektisti (moisen kohtelun jälkeen) olet ko. kauppiaasta kirjoittanut, siitä mitä tapahtui ilman, sortumista alatyylin haukkumiseen.. Joten tuskin lienee aihetta mihinkään syytöksiin kunnian loukkaamisesta (Keskon kunnia on mennyt jo kauan sitten, mutta mainetta on tullut sitäkin enemmän. IMO) eikä joku nimimerkillä kirjoitettu viestikään sitä muuta. Senhän voi kirjoittaa kuka tahansa, ja on poliisin/Keskon ongelma yhdistää se viesti sinuun. Se että olet täällä kertonut mitä tapahtui, on ehkä kiusallista Keskolle ja kauppiaalle, mutta laitonta tai loukkaavaa se ei ole. Vaikka Kesko voi pitää kauppiaitaan kuristuspannassa ja herran nuhteessa, se valta tuskin yltää asiakkaisiin tai tänne keskustelufoorumille asti..

    Oikeuksiaan saa ja pitää puolustaa. Nyt alkaa jo kuulostaa että sinänsä "pieni" (pieni kauppiaan ja Keskon kannalta) juttu alkaa muuttua isoksi kun aletaan puhua kunnialoukkauksista ja poliisi tulostelee keskustelufoorumin viestejä.. Luulenpa että kauppiaskin saa vielä osansa isännältä.

    Toisaalta taas joskus on viisasta ja pienemmän riesan tie, niellä loukkaukset, yrittää sovintoa, tyytyä vähintään anteeksi pyyntöön ja poistua rauhassa takavasemmalle.. Äänestää sitten vain kukkarollaaan.
    Mutta tuo vaatii kyllä jo kauppiaankin asenteiden korjausta, eli sovintoon tarvitaan molemmat osapuolet. Jos kauppias jääräpäisesti pitää kiinni omasta "näkemyksestään", niin eipä sekään sitten onnistu.

    Hyvä että äitisi on ollut mukana alusta asti, etenkin kun hommaan on sotkettu poliisikin.
     
  14. karrai

    karrai Guest

    ei helvetti mitä juttua.
    aika naurettavaa kaupialta ku sotketaan poliisiki jonku sidukka pullon ryöstön avunannosta. kai se tajuaa et tuskin sä alkaisit mitään hälyä nostaan jos mukana olisit ollu :/
     
  15. kumiorava

    kumiorava Regular member

    Liittynyt:
    26.03.2005
    Viestejä:
    310
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    toisaalta aika kivaa jos ne on tämä tulostellu ja lukassu :D sehän sit tarkottaa että minäkii oon saanu ääneni kuuluviin :D jänskää... :D
     
  16. ajs

    ajs Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2002
    Viestejä:
    882
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu, nyt ollaan poliisin kirjoissa kaikki...peruuttamattomasti.. ;)
     
  17. Sanzu

    Sanzu Regular member

    Liittynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    814
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä h******** ne duunaa ku alkaa printtailee keskusteluja? Mitäs ne meinaa tehä tällä keskustelulla joka on tietokone foorumilla, aika epätoivoista sieltä päästä. täällä on vaa keskenkasvusia nuoria ( ei dissaus, oon ite juuri tälläinen) puimassa tyhmää, jokseenkin asiallista, siideri jupakkaa joka on kohta muuttumassa sodaksi.
    aika jees mut hei nytte kaikki maholliset pr0n kuvat tänne nii tulee poliisimiehille töitä :D
    muute mä tiiän kuka ampu kennedyn ja salaliittoteorioihin että osama on mun bestis.
     
  18. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sebu, kiinnostaisi tietää miten tämän jutun kanssa lopulta kävi? :)
     
  19. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itsehän olisin jo aikoja sitten levittänyt asiaa laajemmalti eri medioissa niin paljon, kuin vaan suinkin kykenisin. Ja kaupan nimellä varustettuna.

    Kunninaloukkauskena ei pidetä elinkeinoelämässä olevan ihmisen(eli kauppiaan) tekojen arvostelua.

    Mutta valehtelu onkin sitten asia erikseen.
     
  20. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Poliisin kanssa mentiin juttusille. Poliisilla oli sitten tämä ketju kokonaisuudessaan tulostettuna, ja vihainen viesti, joka oltiin lähetetty keskolle, linkkinä tämä ketju. Todella virallisen/asiallisen kuuloista tekstiä, itse en olisi osannut kirjoittaa. Poliisi kuitenkin suositteli, että "jätän asian sikseen", viitaten tähän ketjuun. Poliisi sanoi kuitenkin minun ja kaverini olleen oikeassa. Valvontakameraa ei voi sanoa videokameraksi, kun se otti kuvia viiden sekunnin välein. Siinä ei poliisien mukaan ollut mitään kunnon todistetta. Poliisi ilmoitti kyllä kauppiaalle, mutta kauppias ei ole pyytänyt anteeksi eikä muutenkaan ottanut yhteyttä minuun. Saan mennä kauppaan.

    Itsekin vähän ihmettelin, että miten tämä on muka ollut kunnianloukkaus. Totuuden olen vain kertonut.
     
  21. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No hyvä että sinua vastaan ei nostettu syytteitä tai mitään. Voi olla että kauppias edelleenkin pitää sinua syyllisenä vaikka se väite on jo todistettu vääräksi eikä siksi halua pyytää anteeksi, omapahan on asiansa :) Ja hyvä että saat käydä niitä pulloja palauttamassa ;)
     

Jaa tämä sivu