1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kätevin tapa siirtää .avi elokuva tekstien kanssa iPodille

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi iPad 28.02.2010.

  1. iPad

    iPad Guest

    Eli omistan iPod videon (30GB). Minulla on .avi elokuvia (kesto n.2,5h) ja .sub/.srt teksti tiedostoja.

    Mikä olisi kätevin tapa saada tekstit ''kiinteäksi'' elokuvaan ja elokuva .mpg4 tjs. iPodille?



    - iPad
     
  2.  
  3. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tällä pitäs pystyä konverttaamaan filkat mp4 muotoon tekstien kanssa. Siitä sitten pistelee itunesin kautta iPodiin :)
     
  4. iPad

    iPad Guest

    Joo latasin ko. ohjelman ja avasin siihen elokuvan.avi ja tekstitiedoston.sub/.srt ja painoin converter. Sitten kun oli valmis avasin tämän uuden .mp4 tiedoston ja tekstejä ei näkynyt ollenkaan. Mikä neuvoksi?


    - iPad




    EDIT:
    Virtual Dub Modilla olen joskus tehnyt kiinteitä tekstejä mutta nyt toi vobsuf flitteri ei toimi. Onko joku vastaava ja yhtä yksinkertainen?

    Tai onko kokonaan uutta tapaa tehdä kiinteitä tekstejä? VDB:lla se on hieman hankalaa kun pitää .avi in ne tekstit liittää ja se kestää n. 2h. Kun .mp4 muotoisella se veisi paljon vähemmän.

    Tarkoitus on siis katsoa .mp4 elokuvia tekstityksien kera iPodilla (Video 30GB).


    Kaikki elokuvat on siis nyt minulla .avi muotoa ja tekstitykset .sub/.srt muotoa.



    EDIT: Eli siis ohjelma jota haen (jos olemassa) olisi sellainen että se muuntaa kerralla .avi tiedoston ja .sub/.srt tekstitiedoston kerralla .mp4 muotoon kiinteillä teksteillä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.03.2010
  5. iPad

    iPad Guest

    Joo nyt olen edennyt hieman tämän asian suhteen.

    Eli latasin ohjelman AVI ReComp ja tein sillä kiintetät tekstitykset .avi in. Sitten muunsin tämän ko. .avi tiedoston missä on kiinteät tekstit .mp4 muotoon ohjelmalla Any Video Converter.

    Tämän jälkeen siirsin .mp4 muodossa olevan videon iPodille. Kun aloin katsomaan elokuvaa iPodilla olivat tekstit TODELLA PIENET ja EPÄSELVÄT, että ei niistä saisi kukaan mitään selvää! Huom. näössäni ei ole mitään vikaa.

    Joskus muutama vuosi sitten tein jollain ohjelmalla kiinteitä tekstejä ja sillon ei ollut ollenkaan noin epäselkeät ja pienet tekstit.



    Mikä neuvoksi?
     
  6. iPad

    iPad Guest

    Joo nyt kokeilin ohjelmalla AviDemux 2.5. Syystä, että ko. ohjelmalla voi valita tekstit/muokata.

    No tein oppaan mukaan joka löytyy täältä afterdawnista, kaikki kohdat prikuulleen oikein. Sitten kun prosessi oli valmis, niin muoto oli EDELLEEN .avi vaikka piti olla .mp4.

    No sitten kokeilin toistaa tuota ja video pätki/jökitti/''pomppi'' ihan helkutisti. Mutta pyöri silti, ei siis millään pysty katsomaan ko.

    Lisää ongelmia:

    Ääni meni AIVAN väärin kuulu puhetta mm. kun autolla ajoi siis ääni oli jotenkin synkattu väärin tjs.

    Sama juttu teksteissä, oli toki kiinteät mutta meni ihan miten sattui.



    ps. alkaa jo toivo hiipumaan....
     
  7. proffit

    proffit Member

    Liittynyt:
    22.03.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi.

    Täytyy ottaa huomioon iPodien pienet näytöt yleensäkin. Oma kokemus on, että esim. käännettyjen DVD-leffojen tekstit taitavat vielä näkyä niin että niitä lukeekin, mutta tekstien näkyvyys riippuu myös siitä, onko itse elokuva väreissä vai MV, minkälaista tekstiä itse kukin "tekstitysohjelma" tekee, mikä fontti, onko 100%:sti valkoinen tekstiväri vai hieman harmaa, ja onko reunustettu teksti.

    Macille on ilmanen tekstitysohjelma kun Miyu, joka ilm. tukee eri formaatteja IN & OUT. Se kai lukee myös perus tekstitystiedostoja (en ole kokeillut):

    http://www.fluffalopefactory.com/miyu/index.html

    Jos on PC käytössä, niin yksi vaihtoehto on tehdä tekstit PC:llä, sitten kääntää Macilla AVI MPEG Streamclipillä iPod / Quicktime formaattiin.

    Tekstit pitää "polttaa" kiinni AVI videoon, niin että ne eivät voi mennä epäsynkkaan enää AVI -> iPod käännössä. Näin uskon, voin olla väärässäkin.
     
    Viimeksi muokattu: 22.03.2010

Jaa tämä sivu