1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kännykkä ulkomailta

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi CSSammye 08.04.2009.

  1. CSSammye

    CSSammye Regular member

    Liittynyt:
    20.04.2008
    Viestejä:
    177
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hakusessa uusi kännykkä.

    Ebaysta ajattelin ostaa.

    - Helppo surffata netissä
    - mp3 soitin
    - Kamera (taitaa kyllä löytyä jokasesta puhelimesta nykyään)
    - Kosketusnäyttö (Ehkä sujuvin käyttää nettiä?)
    - Kaikenlaisia ilmaisia softia sais olla hyvin

    Mitenkäs on, kun ostaa ulkomailta. Kuinka haastavaa on saada suomenkieliset valikot luuriin?
    Ja tuleeko veroja jos ulkomailta ostelee.. Kun aika moni on Hong Kongista, mitä oon kattellu.

    Lähinnä näitä malleja oon katsonut:
    - Sony Ericsson Xperia
    - HTC Touch Pro
    - iPhone
    - LG :n kosketusnäytölliset
    - Nokia 5800 (mutta en tuota luuria oikeen halua..Syynä ehkä se, että kaikki puhelimeni ovat olleen Nokioita, ja nyt olis hyvää vaihtelua ottaa joku muu merkki).

    Max. hinta liikkuu siinä 300€ tienoolla. Kun sillä näyttäis saavan jo vaikka mimmosen luurin.
     
  2.  
  3. NimQo

    NimQo Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2009
    Viestejä:
    391
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä ei Ebaysta ole kokemusta, mutta olen ulkomailta lukuisia puhelimia ostanut muiden palveluiden kautta. Helpoitenhan + TURVALLISIMMIN maksu onnistuu Paypalin kautta (ei vaadi Suomessa enää edes luottokorttia).

    Ja nois hinnois muista ottaa huomioon nuo postituskulut jotka saattaa oikeasti kohota reilusti yli 50€ pahimmassa tapauksessa, ja harvemmin myyjät noita kuluja suostuvat maksamaan. Toki aina kun tilataan EU:n ulkopuolelta saattaa lähetys joutua tullin tarkistettavaksi, mutta eipä noissa yleensä mitn ongelmia ole, ellet sitten jotain aitoa kullattua Vertua meinannu lähteä tilaamaan... :D

    Noist sun luettelemist puhelimistä ei mulla oo kokemusta, paitsi tuosta HTC:stä. Itselläni on HTC Touch Diamond, joka on käytännössä lähes samanlainen kuin tuo Pro. Itse olen ollut siihen hyvin tyytyväinen, erityisesti kun onnistuin vihdoin sitä modaamaan jolloin sai toimimaankin vähän nopeammin.

    Toivottavasti tästä romaanist oli ees vähän apua. :p
     
  4. CSSammye

    CSSammye Regular member

    Liittynyt:
    20.04.2008
    Viestejä:
    177
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitäs kautta olet ostanut?

    Mitenkäs sen kielen kanssa? Onko mtn mahd. saada suomenkielelle jos tilailee ulkomailta..
     
  5. NimQo

    NimQo Regular member

    Liittynyt:
    21.03.2009
    Viestejä:
    391
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voin sanoa 90% varmuudella, että ainakin yleisempiin Motoroloihin (RAZR, RIZR, ROKR, PEBL, L) saa asennetteu suomen ILMAISEKSI, mutta toki ainakin Nokiohin saa huollon kautta päivitettyä suomi-softan. Hintaa tuolle taisi kertyä ainakin pari vuotta sitten n. 30e.

    Kantsii käyttää apuna Googlea. Sitä kautta löytää modaus-sivustoja joissa on ihan ohjeetkin tuohon kielipakettien asentamiseen.

    Itse olen puhelimia ostanut modmymoto.com - foorumin kautta (vaatii rekisteröitymisen ja tietyn määrän "postauksia" että pystyy käyttämään markkinapalstaa)

    Windows Mobile - laitteet (esim. HTC) saa ainakin osittain modattua suomeksi, mutta en ole sitten varma löytyykö siihen kokonaan suomenkielisiä ROMeja. Tuolta löytyy paljon modaus ohjeita HTC:n puhelimiin -> www.xda-developers.com

    Ite oon alotellu justiinsa harjoteelee tuon britti ebayn käyttöä, kun ei noihin HTC:n puhelimiin oikeen tarvikkeita suomesta saa, ja tuolta nuita saapi muutamalla punnalla ja postimaksutkin on olemattomia.

    Jos meinaat ebayn kautta puhelinta hankkia niin kantsii eka kattoa tuolta www.ebay.co.uk ja vasta sitten jenkkilästä.
     

Jaa tämä sivu