1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kännykkä kuvaamiseen

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Clasko 05.05.2010.

  1. Clasko

    Clasko Member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoituksena olisi ostaa uusi kännykkä kun vanha meni rikki. Pakollisia ominaisuuksia tulisi olla hyvä kamera, jossa hyvä videokuvaus myös. Tulee sen verran oltua reissussa ja ties missä, niin olisi mukava ikuistaa muistoja kännykällä, jossa on hyvä kamera. Lisäksi mp3-soitin on välttämätön. Hintaa saisi olla maksimissaan se 300e
     
  2.  
  3. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    On olemassa hyviä kameroita, ja hyviä puhelimia. Ei molempia yhtäaikaa. Osta kunnon kamera.
     
  4. Clasko

    Clasko Member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joskus ei aina tiedä itkeäkkö vai nauraa kun näitä vastauksia lukee... Kun avaa uuden keskustelun, niin tuskin sinäkään haluaisit lukea tuollaista vastausta avausviestin jälkeen ?Mainitsin alussa että vanha kännykkä meni rikki, ja tarvitsisin uuden kännykän. En sanonut missään vaiheessa että tarvitsen digikameraa. Kyllä niitten on oltava samassa paketissa, koska ei yksinkertaisesti rahat riitä kaikkeen. Ja tarkoitin hyvällä kameralla hyvää kännykän kameraksi.
     
  5. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Sama pätee kysymyksiin.

    Filmikameraa en kännyssä ole vielä nähnyt. Sen vaan sanon, että kännyllä kun yrität ikuistaa niitä muistoja, niin ikävä tulee jälkeenpäin.

    300 eurolla saat jo järkevän puhelimen (jossa on paska kamera) ja ihan toimivan digipokkarin joka hakkaa ihan minkä tahansa kännykameran. Tätä yritin tarkoittaa...
     
    Viimeksi muokattu: 06.05.2010
  6. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jo reilun satasen irtokamera taitaa helposti hakata hyvänkin kännykameran, jos kuvausolosuhteet yhtään poikkeavat optimista - esim. kuvataan vähänkin hämärässä. Rahasta erillisen kameran osto siis tuskin on kiinni, jos puhelimen ei muista syistä tarvitse olla kallis tai laitteiden ei ole pakko olla samoissa kuorissa.

    edit: Äh, pentsuhan sanoikin oikeastaan jo ihan saman.
     
    Viimeksi muokattu: 06.05.2010
  7. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo tässähän lukee ihan selvästi et haluut kännyn kameralla ja mp3:sella. N86 on kyllä yks niistä parhaista tällä hetkellä kun on kuvaamisesta kyse. Se vaan taitaa olla arvokkaampi ku toi 300€ en oikein varma. Viimeks ku näin hinnan se oli 360€
     
  8. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Noh, itse olen osin samalla kannalla Clasko, mutta myös silläkin kannalla kuin Wipe ja Pentsu.
    Mutta tosiaan, aina kaikki vermeet eivät mahdu mukaan, ja ihan kiva juttu jos puhelimella onnistuu kuvaaminenkin. Itse olen pitkään käyttänyt Sony Ericssonin puhelimia, ja nyttenkin odottelen että josko saisin "uuden" K850i:n Englannista, koska Suomesta tai muualta tuota en enää ole löytänyt.

    Mitä olen sillä otettuja kuvia ihan sekä paperikuviksi että Full HD telkulta katsellut niin pakko sanoa/kysyä että mihin kummaan tarvitaan 12 miljoonan pikselin kennoa? Eli 5Mpx on mielestäni ihan jeez, ellet sitten meinaa julisteita tulostella/teetellä kuvistasi.
    Pikseleitä tärkeämpää taitaa ollakin enempi kameran muut ominaisuudet. Esim nyt siis väriavaruus, kontrasti, sekä erottelukyky ja hämärä kuvaus.
    Koska kännykän on nykyisten trendien mukaan olla mahd.pieni ja siro, sekä vielä pirun kaunis ja kalliskin, niin valmistajien on nykyisin lähes mahdotonta sulloa parasta kameratekniikkaa luureihinsa (japaniasta taitaa saada tosin Kameroita joissa on puhelin:), varsinkin pienikoko aiheuttaa suunnittelijoilla harmaita hiuksia.
    Mutta eipä tästä nyt sen enempää, vaan koetampa auttaa kaveria.

    Eli siis 300€ ja puhelin jossa olisi mahd.hyvä kamera sekä musiikki ominaisuudet. Koskapa tuota K850i:tä ei enään kaupoista joten suosittelen näin alkuun Samsung S8000 Jet:iä. Enemmän tietoa luurista puhelinvertailu.com:in puolella sekä kotisivuilta, ja tuosta vielä kauppa mistä sen voit ainakin bongata:)
     
  9. kerbo

    kerbo Regular member

    Liittynyt:
    15.05.2005
    Viestejä:
    2,796
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Viimeksi muokattu: 06.05.2010
  10. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jep N8 on tällä hetkellä paras kamerakännykkä, mutta sitä joutuu odotteleen syksynpuolelle, ja hintakin laskeutuu varmaan liki 600€. No jos jaksat odotella niin siinä se sit on mitä haet.
    Jos odottaminen tulee pitkäksi niin nyppää N86 se riittää jo melko kauas jossain kuvaus vertailussa. Ja muutenkin hyvä kapula.
     
  11. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Hieman uhkarohkeaa suositella puhelinta, jota ei edes ole vielä kunnolla massavalmistuksessa. Mutta annettujen tietojen mukaan se voisi olla kohtalainen myös kamerana ja hyvä puhelimena.

    Kännyköissä ei yleensä ole optista zoomia, joten kuvien rajaamisen ja zoomailun kannalta lisäpikseleistä on usein hyötyä. Muuten olen samaa mieltä 5 Mpix:in riittämisestä kaikkeen tavalliseen kuvaukseen.
     
  12. core2

    core2 Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    @ wipe2000.
    Uhkarohkeaa tai ei :), kun en oikeastaan suositellut sitä vaan vastasin edelliseen(kerbon) viestiin, ja tosiaan N8:lla otetut kuvat ovat aivan omaa luokkaansa, ainakin ne jotka olen nähnyt. Suositukseni olen kaiketi antanut Nokian N86:selle hyvänä kamera kännynä jonka voi ostaa tänään eikä tarvii odotella.
     

Jaa tämä sivu