tuoltahan sen saa: http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...Id=3263043&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=2067 Sitte vaa ipaq kiinni koneeseen ja activesync päälle.
Nyt parani huomattavasti kyllä tun gps:n tarkkuus! Sen tarkkuuden paranemisen huomaa hyvin Tasku Loisto ohjelmalla. Käyttökokemuksia Tasku Loistosta tulee varmaan sunnuntaina tai maanataina kun pitäisi päästä vielä kokeilemaan hiukan peremmin sitä. Onkos kukaan muu ajatellut ostavansa Tasku Loisto ohjelmaa ja siihen maastokarttoja?
Itse latasin ton fw-päivityksen. En huomannut pikaisen testiajon jälkeen suurempia muutoksia tarkkuudessa tms. Pitää testata vielä ajan kanssa kunnolla. Tuli mieleen tossa että kun kämmy on ollut pitemmän aikaa pois päältä ja käynnistät sitä, se ei käynnisty ensimmäisellä napinpainalluksella vaan vasta toisella. Onko teillä tälläistä?
Juu sama vaiva. On sitäkin pitänyt kysyä, mutten ole muistanut. Siinä on joku ihmeellinen juttu, että pitää painaa sen kaksi kertaa ja jos nopeasti painaa niin saattaa käynnistyä vasta kolmannella. Onkohan se tehty siihen tarkoituksella ettei se mene helposti itsestään päälle vai mikä on homman nimi. Ihan normaalia siis. Tarkkuudessa on myöskään ole havainnut mitään suurempia muutoksia, mutta täytyy tunnustaa, että vain nopeasti olen kokeillutkin päivityksen jälkeen. Täytyy tutkia tarkemmin asiaa kun ehtii.
No sitä tarkkuden paranemista en ole itsekkään huomannut sillä tomtom:min ohjelmalla. Tasku Loisto ohjelmalla ja tarkoilla 1:20000 maastokartoilla tarkkuus parani huomattavasti. Ennen ei ohjelma meninannut huomata mitään liikettä jos käveli hiljakseltaan, mutta nyt liikkuminen näkyy vikka kävelisi miten hiljaa. Ja sit tuosta Tasku Loistosta lisää. Vakiona Tasku Loistossa ei tule mitään kummoisia karttoja eli kannattaa heti ostaa myös maastokartat mukaan. Ohjelma maksaa 175€ ja nejlä itse valittavissa olevaa maastokarttapalasta 75€. Maastokartat ovat kerrassaan erinomaiset verrattuna esim. Magellanin topo suomi karttaan tai Erätukun Topo Suomi Plus kartoihin. Nuo Topo kartat ovat kylläkin saatavissa vain maasto gps laitteisiin. Ohjelmassa on riittävästi erilaisia asetusia, vaikka jotakin säätöjä olisi tietysti vielä voinut olla. Pienen opettelun jälkeen ohjelmaa on aika helppo käyttää. Puuttuvia ominaisuuksia on esimerkiksi pinta-alan laskenta, kuljettujen reittien tallennuss ja kompassi. Ohjelmassa on myös reititys ominaisuus teitä pitkin ja vesillä väyliä pitkin. Yksi hyödyllinen ominaisuus on paikkojen nimien haku. Jos kirjoittaa vaikka jokun lammen nimen niin sinne voi suoraan siirtyä eikä tarvitse etsiä paikkaa pitkään selaamalla karttaa. Näytön voi jakaa myös kahtia ja toisella puolella voi olla käytössä laajempi alue ja toisella enemmän suurennettu. Jos ohjelmista ja kartoista pitäisi antaa kouluarvosana niin antaisin 8 1/2. Lisää voi kysellä ohejlmasta jos jotakin kiinnosstaa ja pyrin vastaamaan parhaani mukaan. Tasku Loistoa myydään esim. Marinea nettikaupassa. http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=2178 Kartojja saa samasta paikasta. http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=1584 Tasku Loiston kotisivut. http://www.hannusales.fi/uusiloisto/TaskuLoisto.htm Demo löytyy täältä. http://www.hannusales.fi/uusiloisto/TLdemo.htm Ja sitten lopuksi kuvat joista näkee hyvin miten huonoja muut kartat ovat Tasku Loiston karttoihin verrattuina. http://www.kolumbus.fi/ari.torpstrom/topot_vert.html Tuossa Uusi Loisto kuvassa on 1:20000 maastokartta ja merikartta yhtäaikaa käytössä. Samat kartat on saatavissa myös Tasku Loistooon paitsi muutamia merikarttoja ei saa. Alempaa löytyy kuvia Tasku Loistosta.
Menipäs porukka hiljaseks tuon kirjoitukseni jälkeen =O . Olisko saatavilla jotain ohjelmaa millä pystyisi vaihtamaan karttojen formaattia?? Tuon Loiston kartat ovat nimittäin MMV muodossa ja haluasin muuttaa ne img muotoon. Edit: Niin ja tiedoks vaan kaikille jotka epäilevät. En ole sitten mikään Tasku Loiston mainostaja vaan haluan tuoda esille että tämmöinenkin ohjelmisto on olemassa.
Tuo Tasku Loisto on kieltämättä kiinnostanut minuakin jo jonkin aikaa. Nettitutkailujen tuloksena voi kyllä sanoa, että se on ainakin kartta-aineiston suhteen parasta mitä on tarjolla. Ainoa asia, mikä on estänyt minua hankkimasta ohjelmaa on tuo varsin suolainen hinta. Mitenkäs nuo kiinteistörajat ohjelmassa? Ovatko miten selkeitä? GPS:n tarkkuuden huomioiden rajojen tarkka paikantaminen millään halvalla käsigepsillä on toki melko turhaa puuhaa, mutta joskus on tarvetta likimainkin olevilla rajoilla. Entäpä tämän Travel Companionin akun kesto. Miten pitkään akku kestää gepsin ja jonkin navigointiohjelman jyllätessä? Itse olen tähän mennessä käyttänyt laitetta vain navigaattorina autossa joten en ole testaillut akun kestoa, enkä viitsisi turhaan testaillakaan jos jollakin toisella on asiasta jo tietoa.
No lataa se demo jos et ole vielä kokeillut!! No ainakin jos on hyvä singnaali niin gps ei heitä kovin paljon 3-5m. Jos kävelee vaikka keskellä tietä niin se näyttää kuitenkin että kävelee tiellä eikä jossakin mehässä. Tämä siis jos on kohtuu hyvä singaali. Akun kestosta en osaa vielä itsekkään sanoa oikein mitään tuon Tasku Loiston kanssa kun ei ole tullut kovin pitkiä reissuja tehtyä. Luulisin että kyllä se sen viisi tuntia kestää vähintään. akun kesto riippuu myös siitä millä kirkaudella näyttö on. Esit: Niin ne kiinteistöraja on sit maksullinen lisä hommali ja itsellä ei ole niitä niin en voi sanoa kokemuksia.
Minä kyllä kokeilin tuota taskuloistoa kun pitäis kesäksi keksiä jokin toimiva softa sisävesissä veneilyä varten... ja en kyllä innostunut, ensimmäisellä käynnistyksellä ohjelma vaikutti todella sekavalta jaettuine karttoineen ja alariveineen joista ei meinannut päästä selville mitä mikäkin tarkoittaa... lopulta kun löysin ohjelman asetukset ja sain gps portin vaihdettua oikeaksi jotta ohjelma löysi gps vastaanottimen siirryinkin pihalle katsomaan mitä tapahtuu, ja hetken signaalia odoteltuani sainkin todeta seisovani keskellä järjen salmea, ihmetellen että kengät silti pysyivät kuivina... no eipä hätää, asunhan järven rannalla joten tarkemmin tutkailtuani totesin että joko tonttini on noin 100 metriä sivussa siitä missä sen pitäisi olla, tai sitten ohjelma näyttää sijainnin noin 100 metriä väärin... Seuraava havainto sitten olikin että pihaltani katsoen oikean käden suunnassa näkyvä silta näkyykin taskuloiston kartalla olevan vasemmalla puolella joten ilmeisesti seisonkin päälläni ja katson maailmaa ylösalaisin, tai siis peilikuvana... tämä havainto alkoikin jo hirvittämään senverran että päätin sulkea ohjelman ennenkuin veri pakkautuu päähäni ja sekoittaa aivojen ohjelmiston totaalisesti... testasin vielä kävellä pihaa ja taloa ympäri samalla karttaa zoomaillen, mutta en kyllä havainnut liikkuvani mihinkään... joten nyt ohjelma on pysynyt kiinni, vielähän siinä olisi 9 käynnistyskertaa jäljellä jos joku päivä innoistuisi kokeilemaan uudestaan... Demo version käyttöehdoista vielä mainittakseni, oli kyllä senverra huvittavaa tekstiä että pisti jo niitä lukiessa harkitsemaan uskaltaako demoa edes ladata koneelleen ja kokeilla, kun ehdoissa mainitaan että samalla sitoutuu olemaan mukana ohjelman kehityksessä ja ilmoittamaan kaikista havaitsemistaan ongelmista ohjelman laatijalle... no huh huh... Myös melko typerää minun mielestäni on laittaa demo versioon aikarajoituksen lisäksi myös rajoitus käynnistyskerroille, eli jos ohjelmaa säätäessään joutuu sen käynnistämään useammin, menee nuo kymmenen käynnistyskertaa hyvin äkkiä, vai pitäisikö sitten jättää ohjelma ja laite auki myös yöksi ja pitää se päällä koko kuukauden?
Ihme ongelmia näköjään sulla. Itsellä ei ole ollut täys version kanssa tuommoissia ongelmia ollenkaan. Eikä ohjelma ole niin sekava kayttää kun vähän opettelee. Tänään kävin tuossa vähän potkulaudalla potkimassa ja oli mukana tuo kämmenmikro. Aika tarkalleen oikein se näytti mistä olin kulkenut. Itse teen aina sillä tavalla että ensin etsin tomtom:in ohjelmalla riittävän hyvän singnaalin ja sitten jätän sen taustalle pälle ja käynnistän Tasku Loiston. Se jaettu näyttö kannattaa otta pois käytöstä ja siihen keltaiseen alariviin voi laittaa tietoja esim. kuljetusta matkasta ja nopeudesta. Kai olet ladannut sen Firmware päivityksen gps:ään? Ilman sitä ei meinaa nimittäin toimia kunnolla kävelyvauhdissa tuo gps. Ja eihän se Tasku Loiston demo version karttaalue ole kuin pieni pläntti. Satuitko sitten asumaan siinä paremman kartan alueella vai sen epätarkan?
Juu en todellakaan asu lähelläkään pääkaupunkiseutua, enkä edes missään kaupungissa... kaupungissa tuskin maasto tai vesistö navigaattoria tarvitsisinkaan, ja firmware on päivitetty... ongelmahan voi toki olla demoversion puutteellisista kartoista, mutta jos demoversion tarkoitus olisi saada potentiaalinen ostaja innostumaan ohjelmasta niin eikö siitä demosta olisi kannattanut tehdä toimiva ohjelma aikarajoituksen kanssa? Tuon demon perusteella en itse ainakaan aio ohjelmasta maksaa tuota melko suolaista hintaa.
No jos et kerran asu pääkaupunkisaudulla niin sitten ne kartat on kyllä todella epäterkkoja!! No eipä niitä parempia karttoja ole siinä demossa kuin pinellä alueella helsingin lähellä. Katoppa niitä karttoja myös. Ja kai olet laittanut sieltä asetuksista siitä VGA kohdasta sen ruksin pois, vai onko sinulla kenties joku muu kämmenmikro kuin tämä hp:n. Ja jos koko suomen 1:20000 peruskartta laitettaisiin laitteeseen ei se maihtuisi etes 2 gigan kortille ja onkos siinä sitten järkeä? Itse en etes kuin kokeillut tuossa demossa kuin sen että se gps toimii eli en kokeillut sitä sen enempää.
Tuohon ensimmäiseen kysymykseen löytyy vastaus tutustumalla tämän keskustelun alkuperäiseen aiheeseen, ja katsomalla kuka tämän viestiketjun on aloittanut... Tuohon aiheeseen siitä onko järkeä laittaa demoversioon koko suomen karttaa niin eihän siinä todellakaan järkeä ole, mutta järkevää olisi antaa ohjelman kokeilijan itse valita tarvitsemansa alueen demokartta, en minä ainakaan aio matkustaa helsinkiin nähdäkseni toimiiko ohjelman demokartasto siellä... Muutenkin tämä viestiketju oli tarkoitettu laitekeskusteluksi koskien pääasiassa tätä hp ipaq travel companionia ja vastaavia laitteita, joten eiköhän nyt olisi jo aika perustaa sille Tasku Loistolle oma viestiketju tai ainakin lopettaa sen mainostaminen tässä ketjussa, kaikki tämän ketjun lukeneet ovat jo varmaankin huomanneet kyseisen ohjelman olemassaolon...? Terveisin viestiketjun aloittaja
Joo no lopetetaan nyt sitten keskustelu tästä Tasku Loistosta täällä ja tehdään sille vaikka oma aihe.
Toki ohjelmaesittelyt on aina tervetulleita, edelleen vinkit hyvästä ja halvasta tähän laitteeseen sopivasta, mielellään ilmaisesta, maasto tai vesikartta gps ohjelmasta otetaan mielellään vastaan
No onhan se joku Garminin ohjelma tähän saatavilla joka on ilmainen, mutta siihenkin joutuisi hommamaan jostakin ne kartat =D. Tuo ohjelma on mainittu aikaisemmin tässä ketjussa. Itse sitä kokeilin enkä tykännyt.
Edelleen tuohon garminin ohjelmaan mistä puhutaan saa kaikki .img kartat näkyviin. Niitä on ilmaisia netissä jaossa eripuolilla ja suomen tarkemmat kartat ovat maksullisia, mutta mitäpä ei löytyisi piraattina.