1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi teme565 18.04.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei minusta. Tuohan on ihan yleinen käytäntö, että takuuvaihdossa kuluttajalle lähetetään korvaukseksi samanlainen tai vastaava tuote ja kyllä tuo 6600Gt minusta aika hyvin vastaa 6800LE:tä, vaikka muistiväylä on vain puolet tuosta, niin vastaavasti muistia taas on tuplaten.
     
  2.  
  3. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja siitä suuremmasta muistista ei ole mitään hyötyä.
     
  4. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Taitaa edelleenkin olla 6800le:t lopussa niin laittoivat 6600gt:n.
    IMHO 6600gt ei vedä vertoja 6800le:lle kun ottaa huomioon kaikki modaus ja kellotus mahdollisuudet. Vakiona kuitenkin aika saman tasoisia 6600gt joskus jopa nopeampi.

    Tuota valitusta en kuitenkaan peruisi vaan hakisin kyllä jotain korvausta. Olihan tuota kikkailua kestänyt jo kohta vuoden!
     
    Viimeksi muokattu: 21.01.2006
  5. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Maahantuoja tuskin lähettää korvaavaa tuotetta kellottuvuutta silmällä pitäen, vakioina nuo ovat suurinpiirtein yhtä nopeita, mutta jos tuo 6800le modautuu edes hiukan niin silloin se kyllä painelee karkuun.

    Itselle ihan sama, kun tuossa koneessa, missä tuo 6800le alunperin oli, on nyt Asuksen 6800 modattuna 16/5 piipuille ja kellotettuna core 325@400Mhz, muistit 700@800Mhz.
    Tuo 6600GT joutaa kakkoskoneeseen geforce4 mx:n tilalle, saapahan silläkin sitten jotain pelattua.

    Nyt olen tyytyväinen ja voin hyvillä mielin jatkaa eteenpäin ja toivoa, että tuo HS:ltä ostettu kone muilta osin pysyisi ehjänä.
     
  6. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vakiona 6600 GT on nopeampi about 12/16:ssa testissä eli 6800 LE ei vedä sille vertoja. Tosin, kuten mainittu modaus ja kellotus mahdollisuudet huomioituna 6800 LE vie 6-0.

    6800 LE:tä ei ole hetkeen saanut AGP-väyläisenä mistään, joten itse ymmärrän kortin vaihdon ja tyytyisin siihen.

    Tästä eteenpäin kannattaisi mielestäni toimia näin:
    Ilmoittaa kuluttajavirastolle, että olet saanut uuden näytönohjaimen, mutta haluat pitää valituksen sisällä ja vaatia korvauksia, koska olet joutunut odottamaan sen melkein vuoden uutta näytönohjainta, joka on kuitenkin ehdottoman tärkeä komponentti tietokoneessa ja jota ilman tietokone ei toimi ja muut osat ovat tyhjän panttina.
     
  7. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hyvä pointti, täytyykin tiedustella asiaa ensin vaikka kuluttajaneuvojalta
     
  8. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hieno juttu että tämäkin ratkesi. :)

    Mutta pistä toki infoa lisää, että kuinka homma jatkuu...ja tuleeko niitä korvauksia...
     
  9. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Valitettavasti pelkään sitä, että liian tekniset tiedot heittävät kuluttajansuojelussa häränpyllyä. Nyt saanut jotain, oliko se jotain mitä oisi vuosi sitten saanut samaavastaava? on? hyvä. Ei mene ihan ehken siellä niin jakeluun tekniikan kehittyminen, mielestäni pitäisi saada mikäli rahallisesti ei korvata samanhintainen tuote nyt tilalle.
     
  10. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    gerbiili: Tuossa on pointti kohdallaan, eikä tuolla syyllä kannatakaan yrittää ruinata parempaa tuotetta, koska se ei mene läpi.

    Nyt on mielestäni kysymys siitä, että (kallis) kone on ollut ilman välttämätöntä komponenttia vuoden näiden sotkujen takia ja sitä ei ole pystynyt käyttämään ja sen arvo on alentunut reilusti vaikka se on vaan maannut nurkassa.
     
  11. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kysyin kuluttajaneuvojalta ja hän kehotti soittamaan sinne kuluttajavalituslautakuntaan. Menee ensi viikkoon, kun ei täältä intistä paljoa toimistoaikaan soitella.
     
  12. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kysyt siihen ihan luvan isommalta jehulta, luulisin että saat tuohon, kun esität asian niin että vuoden odottanut ja nyt pitäisi päästä soittamaan. Kyllä sielläkin aika hyvin ymmärretään, luulisi puhelun onnistuvan jopa palvelusajalla..
     
  13. gerbiili

    gerbiili Active member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    1,848
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Editti. Tuplasi
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2006
  14. Behemot

    Behemot Member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taas päivityksiä minun tilanteestani.

    Sen jälkeen kun gnt palautti korttini viestin kera, missä he kertoivat, että kyseinen tuote ei ole heidän toimittamansa, otin yhteyttä Sinervoon. Mainitsin hänelle tapahtuneesta ja otin puheeksi myös käräjätuvan ja kuluttajansuojaviranomaiset. Hetken keskusteltuamme Sinervo mainitsi, että tilaili tuotteita myös SMG:ltä. No laitoin mailia SMG:lle ja liitin mukaan tarvittavat tiedot kortista. SMG:ltä vastattiinkin ihan minuuttien viiveellä, jossa he kertoivat, että he eivät ole ikinä Club 3D:n kortteja toimittanut kenellekään.

    Eli Sinervon mahdollisuudet selvitä tästä ilmana käräjäreissua putosivat juuri hyvin lähelle nollaa. Alkaa meinaan meikäläisellä olemaan viisari tapissaan tämä jupakan osilta. Otan yhteyttä Sinervoon vielä kerran tämän asian tiimoilta, ihan vain kuullakseni taas uuden selityksen tilanteeseen.
     
  15. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten ne jokku kehtaa kusettaa tuolla tavalla? Tietää kuiteskin, että totuus tule ilmi varmasti ja asia vain pahenee valehtelemisella. Jotkut ne eivät osaa ajatella järkevästi esim. tämä Sinervo.

    EDIT: ä ja a tainnu vaihtaa näppiksessä paikkaa :)
     
    Viimeksi muokattu: 24.01.2006
  16. Behemot

    Behemot Member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain Sinervon taas eilen kiinni. Tällä kertaa vastauksena oli, että "kortti saattaa myös olla Tietoasemalta tai Indesolilta". Hän sanoi ilmoittavansa tänään minulle, että mitä sai selville. Tosin ihan sama, kuluttajansuojaviranomaiselle juttu menee joka tapauksessa.

    Huvitti vain, että heti kun mainitsin käräjätuvan ja kuluttajasuojan, niin vastaukseksi sain tyyliin: "Anna kortin tiedot ja sarjanumero, niin minä selvitän. Ei tarvitse sotkea turhaan ylimääräisiä tahoja asiaan". Taisi poju pelästyä. Vaikka en kyllä luota saavani häneltä tänään minkäänlaisia tietoja mitkä asiaani edistäisivät. Omaa kuoppaansa hän tässä kaivaa :)
     
  17. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Soitin tuonne kuluttajavalituslautakuntaan ja kun kysyin mahdollisista viivästyskorvauksista, niin sanoivat, että aika heikkoa voi olla saaminen. Sanoivat, että lautakunta saattaisi joskus parin vuoden päästä tulla siihen tulokseen, että laitetaan hyvitystä vaikkapa 10 euroa, eli yksi tyhjän kanssa.
    Kuulemma muutenkin se periaate, että yritetään molempien tahojen puolesta hieman joustaa ja että yleensä laiha sopu on parempi kuin lihava riita.
    He olivat ilmoittaneet GNT:lle asiasta, kuten välillä tekevät ja yleensä GNT kuulemma hoitanut asian, vaikka ei aina olisi edes heidän maahantuomansa tavara.

    Tavallaan tosin nythän sinervo pääsee vähän kuin koira veräjästä, mutta olenpahan itse yhtä kokemusta rikkaampi.
    [bold]Eli homma on omalta osaltani saatu päätökseen[/bold]
     
  18. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Hurja tarina, ei voi muuta sanoa ja itseäni koskettava,koska asun täällä Salon seudulla ja niin Tietoasema kuin Indesolikin ovat tuttuja liikkeitä, mutta onneksi en tuota ko olevaa HS computersia tunne.

    Yksi kysymys vielä: Onko tuo liike uudella nimellä vielä pystyssä?
     
  19. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No eihän tuota HS-computersiä itsessään ole enää olemassa, vaan ilmeisesti sinervo pisti uuden liikkeen pystyyn nimellä Salon IT-service. Sillä oli jonkin aikaa toimipiste Helsingintiellä vastapäätä Salonkadun risteyksessä olevaa autogrilliä, mutta sekin on ollut tyhjänä jo 2-3 kuukautta.
    Ei ole mitään hajua, mitä poika nykyään touhuaa. Muutaman kerran on kaupungilla vastaan tullut.

    EDIT 21.1.2007

    En viitsi tätä threadia nostaa ylös, mutta sanottakoon sen verran, että Henrik Sinervo harjoittaa tätä nykyä autofixausta ja tuo ilmeisesti autoja ulkomailta. Hänen nykyisen firmansa nimi on H-autoline Finland Ky. Ihan vaan näin varoituksen sana, kannattaa miettiä, ostaisiko auton kaverilta, joka ei saanut edes yhtä näytönohjainta vaihdettua uuteen.
     
    Viimeksi muokattu: 21.01.2007
  20. Takajammu

    Takajammu Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    508
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten myös Tietoasema ja Indesol tuttuja paikkoja Salon seudulta, mutta onneksi en ole ikinä kyseisiä Sinervon firmoja löytänyt ja ei ole kyllä tarvettakaan ollut. Täytyy jatkossakin luottaa tuttuun ja turvalliseen
     
  21. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Hyvä näin...onkos tietoa tälläisestä verkkokaupasta kellään kuin Surma-aho? Näyttää myyvän takuukorjattuja emoja jne. Mainostaa tässäkin tuossa ylhäällä...


     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu