1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi teme565 18.04.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nii just epesu kunniota vanhempiis: [bold] teme565 = Senior Member [/bold]

    Tulis vaan joku mode ja muuttais tän ketjun nimen muotoon: HS-Computers = Paska paikka

    Edit: Typo
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2005
  2.  
  3. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ikäväkseni joudun tunnustamaan etten tunne kyseistä kaveria millään tasolla, mutta sinun asenteesi häntä ja koko hommaa kohtaan oli niin agressiivinen että minua rupesi sieppaamaan ihan tosissaan. Toisaalta hyvähän tänne on anonyymina tulla vittuilemaan ihmisille, kuten jo aiemmin totesin ymmärrän hyvin että kauppaa selvitellessä myös toisen osapuolen kanta pitää ottaa huomioon (joskaan tässä tapauksessa sitä kantaa ei tunnu olevan laisinkaan) mutta tässä on kyse ihan erilaisesta tilanteesta: Jos joku ventovieras tulisi jotain takuuvaihtoa tai -korjausta puidessani nenän eteen länkyttämään että "moro mitä huijari, kuitenkin olet itse rikkonut" niin vetäisin turpaan. Koeta nyt hyvä mies itsekin ajatella miten olet asiasi esittänyt.

    Mitä noihin peräänkuuluttamiisi myyjän tutkimishaluihin tulee, niin muut ovat jo esittäneet kantansa varsin tyhjentävästi joten siihen asiaan minun lienee turha enää lisätä mitään.
     
  4. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ohhoh, onpas täällä ollut kuhinaa.
    Ei millään kerkiä nyt kaikkia lukemaan, mutta tärkeimpiin kysymyksiin vastauksia:

    Kyllä tuttava on. Entinen koulukaveri jos ihan tarkkoja ollaan. Ja siten kehtaan, että kuten käynyt ilmi, olen antanut myyjälle runsaasti aikaa asian hoitamiseen. Se tosiasia on myyjänkin myönnettävä. Ei minunkaan sentään tarvitse ikuisuutta odottaa, vaikka olisi kuinka hyvä ystävä.

    Ei, tämä on ihan puhdas työasia.

    Sinusta tulisi epesu takuulla hyvä yrittäjä jos tällä periaatteella firmaa aletaan pystyttämään. Asiakkaita riittäisi varmasti. IMHO, asiakaspalvelu aina ensin, siitä se lähtee.

    Ja varmasti olisinkin vienyt kortin takuuseen/se olisi mennyt seulasta läpi jos olisin sen itse hajoittanut? Kuten todettua, myyjäkin totesi kortin olevan rikki eikä epäillytkään muuta. Ja siksi toisekseen, vähän enemmän asioista tietävä tietäisi, että ko. sarja Gainwardin näyttiksiä on niinsanotusti "valuvikaisia" ja sillä viittaan tuohon BS-bugiin. Se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että kortti on tehty liian heikosti. Itsellä on vielä sen lisäksi tuo artifaktivika. Ja asiaan liittyen vielä sen verran, että kortti voi tosiaankin hajota aivan itsestään. Ainakin Gainward, siinä kun on nimittäin sama jäähyratkaisu kuin FX5900-mallissa. FX5900-sarja ja 6800-sarja ovat tehoiltaan aivan eri luokkaa. Miten GW voi siis olettaa, että sama jäähy riittää jäähdyttämään myös tuota 6800:sta. Tuon kortin lämmöt nimittäin huinivat hyvästä kotelotuuletuksesta huolimatta tuolla lähempänä 80 astetta. Todettakoon, että Asuksen 6800GT-korttia ei saa kuumenemaan vakiojäähyllä mitenkään yli 70 asteen (en muista rasituslämpöjä tarkkaan, idlenä kävi 56-asteisena vrt GW idlenä 67 astetta)

    Tämä ei ole mustamaalaamista. Kaikki, mitä olen kertonut, pitää täysin kutinsa. Jos valehtelisin, se olisi mustamaalaamista.

    Jaa koskahan myyjä olisi tämän ajatellut tutkia paremmin. Ensi jouluna vain? Kuten todettua, aikaa on ollut enemmän kuin tarpeeksi ja näytönohjaimen kaltainen yleinen osa (tämä on vieläpä erittäin yleinen malli) pitäisi saada vaihdettua ohjeaikaisesti parissa viikossa, joskin ruuhkan sattuessa siihen voi mennä kuukausi. Tämän olen kuullut erään toisen tietotekniikkaliikkeen työntekijöiltä ja sen uskon pitävän paikkansa.

    Ja vielä ettei tulisi epäselvyyksiä, ketään tällä palstalla kirjoittelevista en ainakaan tietoisesti tunne, ei ole koskaan tullut puheeksi kenenkään kanssa että ootko regannu AD:hen/millä nickillä. Ne olettamukset voidaan siis unohtaa.

    Tästä tulee vielä mielenkiintoinen keskustelu ja pitkä odottelu.

    EDIT: typoja.
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2005
  5. CodecDude

    CodecDude Regular member

    Liittynyt:
    14.10.2004
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan ohimennen tähän mainittakoon, että itselläni hajosi tässä äskettäin radeon 9800pro näyttis, jonka ostin verkkokauppa.comista. Noh, ei muuta kun kilautus kyseisen liikkeen huoltoon ja näyttis pakettiin ja postiin. Viikko vierähti ja sain uuden ohjaimen ilman mitään taisteluita tai mitään kohtuuttomia odottelua :)
     
  6. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vaikkei omaan tapaukseeni suoraan liitykään, sen verran täytyy vielä sanoa, että kuulemma tuo 9800pro, mikä meikällä oli lainassa epäonnistuneen takuuvaihdon ajan, oli asiakkaan itsensä hajoittama. Tätä myyjä epäili siksi, että korttiin oli vaihdettu tehokkaampi jäähy.
    Olin itsekin samaa mieltä, kunnes ollessani työharjoittelussa eräässä toisessa atk-liikkeessä tuli vastaan läjä takuuseen meneviä 9800pro-kortteja, joista itsekin muutaman testasin ja joissa oli tismalleen sama vika kuin mikä tässä lainakortissa, eli tekstuurivirheitä löi pirusti. Peleissä tuli semmoista "säleikköä".
     
  7. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos myyjä on tosiaan (entinen) ystävä niin vielä törkeämpää kusetustahan tuo silloin on.
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2005
  8. Behemot

    Behemot Member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voi voi. No lisäänpä oman lusikkani jo valmiiksi sekavaan soppaan ja kerron omista kokemuksistani + tapauksista joita olen seurannut läheltä.

    Aluksi täytyy sanoa ja tässä tapauksessa hävettää myöntää, että Henrik Sinervo on minulle sukua, itseasiassa serkkuni. Mutta toisaalta sillä ei nyt ole asian kanssa mitään tekemistä.

    Itse ostin kyseisestä liikkeestä tietokonepaketin noin vuosi sitten. Luettelin itse osat ja koneen sain itselleni noin 1kk, niin kuin oli luvattu. Vain äänikortti tuli jälkitoimituksena, sitä jo hieman kyselinkin. Hinta/laatusuhde oli kohdallaan ja olin tyytyväinen kauppaan. Koneeni toimi moitteetta yli puoli vuotta. Sitten minulta hajosi emolevy, syytä en tiedä. Olin jo kuullut huonoa palautetta hscomputersin toiminnasta, joten soitin serkulleni ja menin heti koneen kanssa liikkeeseen. Siellä vaihdoin sitten oma toimisesti koneeseeni uuden emolevyn. Ensimmäinen niistä ei toiminut, koska Sinervo oli lainannut emoa kaverilleen ja kun tämä oli palauttanut emon, oli Sinervo laittanut sen takaisin hyllyyn "uutena" tuotteena. Otin vielä uuden emon hyllystä ja sillä kone lähtikin toimimaan. Nyt koneeni on toiminut ja toivon, että toimii jatkossakin. Jos tarvetta uusille osille tulee, niin hommaan ne muualta kuin hscomputersista. Varsinkaan kun uudet osat eivät kerran ole uusia, vaan niitä on lainailtu kavereille tms.

    Sitten asia jota olen seurannut vierestä nyt noin 3-4kk. Kaverini osti kovalevyn Sinervolta noin 5kk sitten. Tämä 160gt kovalevy toimi noin kuukauden jonka jälkeen se hajosi. Kaverini toimitti levyn takuuhuoltoon. Sinervo otti levyn vastaan ja katsoi kuitin. Kuittia hän ei kuitenkaan koskaan palauttanut kaverilleni. Osittain kaverin tyhmyyttä, että ei pyytänyt sitä takaisin. Seuraavat 2-3kk kovalevy oli muka huollossa. Kaverini koitti sitä kovin kysellä takaisin, mutta Sinervoa ei saanut kovin helpolla kiinni ja kun sai, niin vastaus oli aina "ensi viikolla" tai muuta vastaavaa. Loppujen lopuksi, hirveän tivaamisen jälkeen kaverini sai kovalevyn takaisin. Samassa pussissa, täysin sama levy. Sinervo ei ollut edes lähettänyt levyä huoltoon, vaan se oli pölyttynyt hyllyllä koko tämän ajan. Sinervo väitti kyllä, että levy on kunnossa. Vaan eipä ollut. Kaverillani meni hermot ja hän meni vaatimaan rahojaan takaisin. Sinervo lupasi maksaa samana päivänä. Mutta kuinka ollakkaan hänestä ei kuulunut mitään ja puhelimeen hän ei vastannut. Sittemmin hän on luvannut maksaa kaverini tilille moneen kertaan. Välillä syyksi hän sanoo, että teki juuri suuren yhtiökaupan, eikä hänellä ole käteistä. Millä firmalla ei ole rahaa kuluihin? Paskapuhetta sanon minä. Rahoja odotellaan edelleen.

    Olen kuullut useita valituksia esim. Sinervon entisiltä kavereilta, tutuilta jne. Toiminta pitää saada loppumaan, kokonaan! Asiakaspalvelua ei ole nimeksikään, asiakkaita kusetetaan niin paljon kuin keretään. Tiedän tapauksia, jossa Sinervon isä on ottanut yhteyttä asiakkaaseen, joka on perännyt omaansa ja "uhkaillut" tätä. Tarkempaa tietoa ei ole.

    Sinervo omistaa kolme kohtuu arvokasta autoa. Mitä jos lähdettäisiin ihan perusteista, eli sen liikkeensä toiminnasta liikkeelle? Liikkeen ovessa on aukioloajat. Harvoin on ovet auki aikataulun mukaan. Sinervo itse on poissa ja paikalla on ilmaisia työharjoittelijoita, jotka eivät tiedä asioista mitään.

    Itse insinöörialan opiskelijana yllätyin kun serkkuni päätti perustaa oman firman. Vielä tälle alalle. Mutta alku näytti jopa lupaavalta. Homma pelasi. Mutta ei pelaa enää. Taisi niin sanotusti kusi nousta päähän ja paska valua punttiin pienellä pojalla kun nappulaa alkoi tulemaan.

    Minun ja kaverini tapaus on täyttä faktaa. Muut asiat muualta kuulemiani. Niitä ei pidä pitää 100% varmana. Mutta tällaista. Ja nyt minua odottaa varmaan lynkkausporukka, mutta senkus.

    Ottakaa nyt hyvät ihmiset yhteyttä sinne kuluttajasuojamieheen, tai vetäkää vaikka oikeuteen, kunhan saatte omanne ja tämän firman paskainen taival päättyy tähän.
     
  9. vempula

    vempula Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2004
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onkohan Temellä mitään uutisia asiasta? Aika mielenkiintoinen tilanne.

    Vois kyllä kuvitella että tuollainen pikkufirma olisi se kaikista reiluin ja asiakaspalvelukin olisi sitä parasta mahdollista. Olisihan se kiva tehdä ostokset paikassa jossa tunnetaan nimellä. Mutta toisaalta niitä "puolituttuja" on helpoin kusettaakkin.. On muuten firman sivut nykyään sen näköset että on tainnut sana kiriä :)
     
  10. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No eipä vieläkään ole verkkokaupassa hurraamista. Ei nuo sivut kyllä vielä puoli vuotta sittenkään olleet tuon näköiset ja ne on muka päivitetty 25.9.2004

    Ei voi muutakuin jatkaa ketjua totutusti eli ihme touhua, kun ei kerran edes sivujen päivitys-ajankohtaa voi kertoa rehellisesti.

    Edit: Typo
     
    Viimeksi muokattu: 05.07.2005
  11. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  12. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se on riskialtista tuo yrittäminen ja yrityksen perustaminen. Jos homma menee persielleen niin siinä on kohta elinikäisissä veloissa ja elämä pilalla. Se on riski, jonka jokainen yrittäjä ottaa. Eikun vaan tuolta ostaneet vakavampiin toimenpiteisiin. Takuulla omistaja yrittää pitää jokaisesta setelistä kiinni mitä jäljellä on
     
  13. Keke-

    Keke- Member

    Liittynyt:
    28.11.2004
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei kyllä ihmetyttäs ainakaan edellisten tapausten valossa.
    Kyllä on kummaa toimintaa luulisi pienen liikkeen palvelevan ja pitävän asiakkaista huolta, mutta ei näköjään :)
     
  14. Säkäri

    Säkäri Guest

    Hieno homma :)

    Nuo käytetyt on vanhoja paskoja sekä AIVAN LIIAN KALLIITA!

    Lainaus sopimusehdoista:

    11. Erimielisyydet
    Osapuolten väliset erimielisyydet tulee saada pois päiväjärjestyksestä puhumalla. Jos puhuminen ei auta asia käsitellään sittemmin sovitussa käräjäoikeudessa.
     
  15. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hmm...miksi näin ajattelet...??
    Vai tarkoititko kenties serkkusi puolelta lynkkausporukkaa...?? :D

    Tätä olen itsekkin odotellut...mutta noi käsittely ajat on tosiaan aika pitkiä...
     
  16. sotkaa

    sotkaa Member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    teme565, saitkohan meidän rikkinäisen R9800Pro:n tilalle? Me vietiin tammikuun alussa sellainen huoltoon, ja saatiin tilalle ATI Rage pro 32mt. Juuri peleisä tuli sellaista säleikköä ja vähän ajan päästä kone jummasi.

    Meillä meni 5 kuukautta tuon näyttiksen kanssa, ja lopulta purettiin kauppa (ostettiin kys.näyttis sieltä), mutta rahoja ei ole tullut vieläkään.
     
  17. Behemot

    Behemot Member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kai serkkuni "vaikutusvaltainen" isi hurjine kavereineen tulee minulle itkemään. No eipä nappaa. Ja olen ihan asiat kertonut niinkuin ne ovat menneet/niin kuin olen kuullut. Turhaa alkaa totuuksia kiistelemään.
     
  18. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tämän firman toiminnasta taitaa noita kokemuksia riittää. Voi V että pistää vihaksi tuommoinen PRKL!
     
  19. vempula

    vempula Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2004
    Viestejä:
    288
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaisi varmaan tehdä ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle, siellä varmaan jo tunnetaan tämä firma "reilun pelin jäsenenä"..

    Kertoo kyllä jotain firmasta jos ei ole näytönohjaimen vertaa rahaa kasassa tai tilillä.. Varisinkin kuin on "liiketoiminnasta alv-velvollinen", eli liikevaihdon on oletettu tilikaudella nousevan kuitenkin yli 8500e..

    http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=1796479&rekhist=false&t=76D06819BCC2BFF9A5F24E5A574184D908344F65
     
  20. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jaa, on täälläkin taas ollut juttua. Eipä ole asia sen enempää edistynyt, enkä ole Sinervoon mitenkään yhteydessä ollut sen jälkeen kun kerroin valituksen tekeväni. Tuli silloin toukokuun puolessa välissä ilmoitus kuluttajavalituslautakunnasta ja kerrottiin, että asia on otettu käsittelyyn. Vastaus tulee arviolta 12 kuukauden kuluessa.

    Jaa'a, voi hyvinkin olla, jos oli Sapphiren kortti (muistaakseni se oli sapphire) ja jos siinä oli sellainen Zalmanin sininen heatpipejäähy zalmanin tuulettimella varustettuna. Tuli tosiaan säleitä peleissä ja toisinaan kone boottasi. Kun lopulta sain sen oman gainwardini takaisin, niin HS kerto laittavansa siihen radeoniin takaisin vakiojäähyn ja antavansa takaisin asiakkaalle.

    Mahtaako tuo liike olla enää edes pystyssä? Yleensä se aina mainosti paikallisen sanomalehden kauppatori-osastossa, mutta nyt en ole enää hetkeen nähnyt edes mainoksia.
     
  21. Ylke

    Ylke Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2004
    Viestejä:
    3,280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuskimpa enää tolla pelillä on pystyssä :D
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu