1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi teme565 18.04.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. epesu

    epesu Guest

    Jos myyjä on pyytänyt sinua meseen oletan sinun olevan myyjän henkilökohtainen tuttava/ hyvä ystävä? Jos asia on näin miten kehtaat toimia häntä kohtaan noin? Onko aivan varma, että kortti oli alunperin rikki vai onko kyse sinun omista virityksistäsi? En minä ainakaan antaisi rahoja takaisin ennen kuin tiedän että kortti ei ole sinun hajoittama. Jos myyjä antaa rahat eikä saakkan takuusta uutta korttia myyntiin häviää hän koko summan. Onko se oikein?

    Yhden tai kahden tapauksen takia ei kannata alkaa solvaamaan yritystä.


    Selvitin myös, että sivut eivät ole enää käytössä vaan tulosa on kokonaan uudet. Soitin firmalle ja kyselin myös piruuttani hintoja ja sain hyvän tarjouksen sekä *elvetin asiallisen palvelun.

    Jokainen voi miettiä itse ketä syyttää mutta syypäätä tässä asiassa ei voi vielä sanoa. Toivottavasti sinulla kortinkäyttäjä on puhtaat jauhot pussissa! ;)

    Onnea asian selvittämiseen..



    Ai niin en tiedä kiinnostaako ketään mutta kyseisessä "puljussa" on menossa muutosvaihe eli yritys on muuttumassa Osakeyhtiöksi. Lisäksi yritystä hoitaa tällähetkellä vain yksi työntekijä joka vastaa kaikesta. Hän kertoi myös käyttäneensä välillä harjottelijapoikia apunaan.

    Suurien muutoksien aikana tuskin kerkii kaiken maailman näyttispoikia miettimään varsinkin kun asia haiskahtaa näinkin oudolle!

    Sanokaa mitä sanotte mutta kun luin tämän keskustelun pariin otteeseen läpi jäi vähän paskan maku suuhun! Mutta eniten naurattaa tuo mese homma koska tuskin myyjä pyytäisi ketään "mesettämään" tuntematta henkilö erityisen hyvin! Eikai tässä ole mitään henkilökohtaista mukana?

    Tiedän muutaman vastaavan tapauksen jossa kateus meni yli äyräiden ja siitä se kaikki alkoi.. ;)

    Kerroin myyjälle myös tästä keskustelusta eikä hän tiennyt mitään. Toivottavasti hän tulee lukemaan tämän läpi. Tästä tulee vielä todella hauskaa TAKUUvarmasti!

    odotellaan ja katsellaan..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.05.2005
  2.  
  3. Uukoo

    Uukoo Regular member

    Liittynyt:
    17.12.2004
    Viestejä:
    343
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Tottakai kannattaa varoittaa muita. Mua ainakin vituttaisi jos kävisi näin kyseisen puljun kanssa.

    Miten niin? Miten messengerin käyttö on yhtään sen tuttavallisempaa kuin esim. puhelu tai sähköposti?

    Näin se kauppa vaan toimii, jos asiakas sanoo, että kortti on rikki niin kortti on rikki ja jos takuu on voimassa niin takuu on voimassa. Myyjän kuuluu suorittaa asianmukaiset toimenpiteet. Myyjä tuskin pystyy mitenkään todistamaan, että asiakas olisi rikkonut kortin. On aivan oikein ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tälläisen pelleilyn jälkeen.

    Kaiken maailman näyttispoikia? Sinähän se todella tiedät mitä asiakaspalvelu on. Veikkaan, että ainoa suuri muutos näillä näkymin on yrityksen tuleva konkurssi, jos meno kerran on tällaista..

    Mitäs veljesi/setäsi/isäsi tms. tuumasi kun kerroit?

    Minua ainakin yrittäjänä huolestuttaisi tällainen maine.
     
  4. epesu

    epesu Guest

    Varoittaminen on eri asia kuin mustamaalaaminen. En halua puoltaa kumpaakaan kaveria tässä tapauksessa mutta oudolta haiskahtaa edelleen.

    Ja tottakai myyjä on oikeutettu tietämään mitä täällä puhutaan. Ehkä saamme kuulla lisää mielipiteitä vielä..


    Suomessa on hyvin yleistä harhauttaa myyjiä kuluttajasuojan varjolla! Myyjätkin ovat vain ihmisiä kuten asiakkaat.


    Ja tuon messengeri asian haluaisin näyttispojan selvittävän. Ei missään yrityksessä minua ole pyydetty meseen ellei kyse ole tuttavuussuhteesta! Eli tunnetko myyjän henkilökohtaisesti? Onko asian takana myös jotain muuta henk.kohtaista?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.05.2005
  5. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No tottakai kannattaa...vai oletko sitä mieltä, että esimerkiksi temen pitäisi mennä ostamaan samasta kaupasta vähän "uutta rautaa", kun ei ole kuin vasta kerran käynyt näin...??

    EDIT:
    No elinkeinonharjoittajaa ei voi verrata kuluttaja asiakkaaseen...oletko ikinä tutustunut kuluttajansuojalakiin...??
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2005
  6. epesu

    epesu Guest

    Tarkoitan että temen:n tapauksessa voi olla takana jotain muuta! Katsotaan nyt ihan rauhssa miten tässä käy :) ..Mielenkiintoista!


    Jos asiakas on täysi kusipää voi palvelu olla hänelle sellaista. Itse olen ylimielisyydestä kärsinyt mm. autokauppaa tehdessä. Sitä saa mitä tilaa!
     
  7. epesu

    epesu Guest


    Tuolla tarkoitin että ketä vain voi höynäyttää ja hyväksikäyttää! Yrittäminen on suomessa tehty muutenkin liian vaikeaksi joten kaikki ongelmatapaukset vain lisäävät ennestään vaikeaa yrittämistä!

    Pistähän sinäkin näyttispoika oma nimesi tänne niin osataan sinuakin varoa ja sinusta voidaan varoittaa muita!

    Tulet vielä huomaamaan miten kätevä keksintö puskaradio muuttuu erittäin vaaralliseksi maineen kannalta.

    EDIT: Takuukäytäntökin on tehty erittäin monimutkaiseksi monien maahantuojien/tukkureiden osalta. Sen tietää vain aniharva, miten homma oikeasta toimii ;)

    Yrittäjiä pitää kannustaa eikä maineita mustamaalata kuten täällä nyt tehdään. Tämä on naurettavaa! :p
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.05.2005
  8. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön...

    Kyllä se pitää tietää, tai sitten voi tollaset yritys hommat unohtaa heti...kuluttajanko se pitäisi mielestäsi tietää...??
     
  9. epesu

    epesu Guest

    Tarkoitin ettei normaali kuluttaja tiedä takuukäyntäntöä. Se ei ole maailman yksinkertaisin asia varsinkaan tuotteen kohdalla jonka vian toteaminen ei ole helppoa eikä varsinkaan sen toteaminen onko kortti ollut alustapitäen viallinen vai onko se hajoitettu jälkeenpäin.
     
  10. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    toi on kyllä totta.. :D
    sen takuu on todellakin yrittäjästä kiinni.. eli jos asiakas vaatii että se pitäis saaha takuuseen niin sillon se _täytyy_ [bold]selvittää[/bold]...
    johan se siis sanottiin että se on rikki.. mitä ne vielä odottelee.. oisivat vaihtaneet sillo samaten...??


    tuo jo kertoo aika paljon jos ei vastata puhelimeen.. jos asiakkaalla on asiaa niin yrittäjähän vastaa ja selvittää asian eikä jätä vastaamatta!

    toivottavasti tää selviää.. itelläni on hyvinkin helppoa kun sukulaisella on atk-liike ja sieltä saan tarvittavat osat koneeseeni ja varmasti ilman ton kaltasii ongelmii..
     
  11. pihlis75

    pihlis75 Guest

    Senverran keskustelu yltyi, että tuntuu olevan myyjän puolikin edustettuna?

    Eipä silti kyseinen ala on todella hankala noiden takuuasioiden kanssa. Hankala saada selville mistä hajoaminen johtuu. Onko esim: näytönohjainta kellotettu ja niin saatu rikki, tai kadetön asentaja, vai onko siinä ollut jo vikaa tehtaalta lähtiessä.

    Yksi kone tullut vastaan, mihin on itse asennettu uusi näytönohjan, ja sitten on nykinyt ym ym. Kiintolevyn piuhat näytönohjaimen tuulettimen välissä...

    Eikä tämä ollut puolustuspuhe kummallekkaan, vaan oma mielipiteeni.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.05.2005
  12. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siltä se vähän vaikuttaa... :)
     
  13. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä vittua sinä alat temelle päätäsi aukomaan pelkkien arvailujesi ja omien mihinkään perustumattomien johtopäätöstesi perusteella? Jos logiikkasi on tosiaan tuota luokkaa että katsot asialliseksi väittää jotakuta höynäyttäjäksi jonkin puolivillaisen epäilyksesi perusteella samalla kun nostat asianomaisen yrityksen automaattisesti jalustalle niin mene ihmeessä tutkituttamaan pääsi. Asiakkaan oikeus on sekä ilmaista epätyytymättömyytensä sekä saada asiat kuntoon mikäli jokin on päin prinkkalaa, myyvällä osapuolella on puolestaan velvollisuus toimia asian edellyttämällä tavalla ja mikäli yrittäjä tai mikälie sukulaisesi tässä tapauksessa nyt onkaan on tapahtuneesta eri mieltä niin on hänen asiansa tehdä jotain eikä sinun: Useissa vastaavissa tapauksissa joissa asiaa on puitu internetin keskustelupalstoilla joku yrityksen edustaja on itse esittänyt vastineensa kyseisessä keskustelussa. Myönnän että yrittäjien oikeudet suomessa eivät ole tänä päivänä lähimainkaan tasapainossa kuluttajansuojan kanssa vaan väärinkäytösten mahdollisuus on tosiaan suuri, mutta sinun asenteesi koko aihetta kohtaan on kaikessa hyökkäävyydessään jo melko vainoharhaista - mikäli kyse ei sitten ole silkasta tahallisesta provoamisesta mitä alan vähitellen epäillä.
     
  14. epesu

    epesu Guest

    Olen vain antanut mielipiteeni asiasta! En muuta! Selvittäkööt keskenään ongelmansa..

    Itte sä taidat olla temen hyvä ystävä tai jotain ku noin kovin pulttia alat ottaa?


    Tottakai pitää myös ajatella myyjän kannalta tilannetta ja "puolustaa".

    Entä jos myyjä olisi halunnut tutkia itse vielä korttia paremmala ajalla mutta eräs marssii kuluttajatoimistoon ja jaadyttää täten testausmahdollisuudet?

    Miksiköhän? Ehkä hän tosiaan haluaa itsensä ulos koko asiasta ja saada uuden kortin/rahaa koska pelkää jäävänsä kiinni siitä, että on itse rikkonut kortin :) Kaikki on mahdollista.. nyt vain istutaan ja odotetaan. Tulos selviää vielä.. ;)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.05.2005
  15. admins

    admins Guest

    Oli itse rikkonut tai ei, takuuaikana viallinen korvataan.
    Eikä maahantuojalta saada rahoja takaisin, vaan uusi vastaava ehjä tuote, joka laittaa sen valmistajalle.
    Kummallista pallottelua. Selvästi myyjä ei myy rehellisesti uutta tavaraa jolla olisi takuu.
    Kait valmistajalta löytyy virallinen maahantuoja jolta voisi asiasta suoraan kysyä?
     
  16. pirnti22

    pirnti22 Member

    Liittynyt:
    14.09.2003
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mees nyt vaan epesu sinne hs-computersin tiskin taakse myymään shittiäs tai tulee dunkkuun täällä =]
     
  17. epesu

    epesu Guest

    En minä mene mihinkään tiskin taakse mitään myymään. Itselläni on vain normaali liukuhihnatyö jossa viihdyn ihan hyvin. naurettavaa touhua täällä kyllä en voi muuta sanoa :D
     
  18. CodecDude

    CodecDude Regular member

    Liittynyt:
    14.10.2004
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ymmärtääkseni tätä aikaa on annettu myyjälle yllinkyllin, mutta hän ei ole asialle mitään tehnyt. Ja on jo aikaisemmin ilmoittanut tuotteen rikkinäiseksi, joten on mielestäni kohtuutonta enää väittää muuta/ haluta tutkia vielä tuotetta. Oma moka, mitä ei tehnyt asialle mitään silloin kun vielä siihen oli mahdollisuus. Vaikka myyjällä olisi muita kiireitä/muita asiakkaita jonottamassa tiskille on se asiakas hoidettava ensin joka siinä on ensimmäisenä eikä juosta muualle.

    Edittiä: typoja korjattu :D

    Edit2: lisää typoja korjattu xD
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2005
  19. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Myyjällä ollut ensimmäisestä kommentista päätellen [bold]kaksi[/bold] kuukautta aikaa selvittää että onko näyttiksessä vikaa vai ei. Jo on kumma jos ei tällaisessa ajassa saa mitään aikaan. Muuttoon vetoaminen on vain vastuun pakoilua. Kyllä niitä hommiakin pitää hoitaa, vaikka liike olisi kuinka kiinni ja muuttamassa. On kohtuutonta vaatia asiakkaalta yli kahden kuukauden odotusta. Kuukausikin on jo ihan tarpeeksi varsinkin nopeasti vanhenevan tietokonetavaran kanssa.

    Edit: Codecdude ehti ensin :)
     
    Viimeksi muokattu: 11.05.2005
  20. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllähän tässä on nyt selvästi kauppias itse paikalla. Otappa nyt ne sun kaks koteloa kainaloon ja ainoa muistipalikka taskuun ja muuta sinne minne olit muuttamassa, mieluummin mahdollisimman kauaksi "näyttispoikaa" häiritsemästä.

    Tai tuu meseen niin selvitetään tää juttu.
     
  21. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    To [bold]epesu[/bold]




    Aina kiva saada tänne uusia jäseniä, tosin kun ensimmäiset postaukset
    ovat kuten edellä, sulla voi olla täällä hiukan ankeaa.

    Toisaalta tällaisilla postauksilla ylenee nopeasti, kuka tietää
    ehkä jo illalla olet "inactive"
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu