1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo? (case closed)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi teme565 18.04.2005.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    oliko ilme millanen.. ensin hymyillään että saatas ostamaan jotai.. ja sit sanot että vaadit kaupan purkua.. :D

    paljonkos saat siitä purusta ja paljo toi maksaa..??

    hyvä ku alko asia paranemaan..!!
     
  2.  
  3. pihlis75

    pihlis75 Guest

    Jos ei kaupan purku onnistu, niin muuta sinne asumaan. Siihen aikaan kun eniten asiakkaita, niin oleilet siellä ja moitit ääneen että kyllä on ihme kun viallisesta tuotteesta ei saa rahoja takaisin.

    Ei vaan, eiköhän tuo kuluttajaasiamies saa hommiin vauhtia.
     
  4. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hieno homma, että alkoi tapahtumaan näinkin pian... :)
     
  5. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin mitä asiakkaita? Ei tossa puljussa paljoa asiakkaita käy.
    No, tänään soitin ja kysyin rahoja. Ei mitään vielä.
    Nyt annoin semmoisen ukaasin, että jos et maanantaiksi saa rahoja, niin soitto menee kuluttajaneuvojalle niin että viuhuu.
    Huomasi selkeästi, että rupesi poika oikein vähän pelkäämään ja lupasi tehdä parhaansa. Tämän viimeisen kerran myönnyin vain ja ainoastaan siksi, että ei tarvitse viettää viikonloppua ilman näyttistä.
    Mutta jos ei maanantaina rahaa löydy niin sitten aletaankin karhuta niitä korkojen kanssa. Otetaan vaikka näyttis+puhelumaksut+bensakulut+ehkä joku viivästyshomma.
    Tiedä sitten tarkoittiko hän sitä oikeasti vai sanoiko vaan, ettei vaikuttaisi niin pelästyneeltä, mutta kun uhkasin kuluttajaneuvojalla, niin totesi vain "no täytyy sun sitte ilmoittaa, olen minä noita juttuja ennenkin hoidellu" jotain tohon tyyliin.
    Vaikuttaa kyllä ihan konkurssikypsältä firmalta jo, jos ei tuota vertaa ole rahaa kassassa tai tilillä. Täytyykin pitää kiirettä että saa omansa pois.
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2005
  6. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hoh...
    Niinhän siinä kävi, että valitus piti laittaa.
    Vielä maanantainakin 25.4 (ehdoton takaraja) luvattiin noin klo 11.30 mennä pankkiin. Kun soitin noin 13.15, ei enää vastattu puhelimeen. Vähän myöhemmin alkoi tulla tekstareita, joissa epäiltiin yhteensopivuusongelmaa ja sitä että olisin itse hajoittanut kortin. Siis ihan noin niinkuin viime hetkellä tuli yhtäkkiä mieleen??
    Pyydettiin myös tulemaan meseen, että voitaisi selvittää tämä asia... :D
    Tässä vaiheessa olin jo aloittanut täyttää valituslomakkeita ja pistinkin tekstarin, että myöhästyit, valituslomakkeita täytetään jo.
    Pistin pe 29.4 lomakkeet postiin. Hitto vaan kun oli välissä kaikki vaput sun muut helatorstait niin viivyttää hommaa.
    Toivottavasti saisivat kohta asian tutkittua.
     
  7. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onhan tässä jo jonkun aikaa "jännitetty" että miten tossa käy.

    LOL
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2005
  8. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Aika hyvä kyllä toi mese veto! :D

    Vielä yksi juttu tuossa kusee. Jos on nimittäin yhteensopivuusongelma, siitä olisi pitänyt ilmoittaa kauppaa tehdessä ja nyt myöhemmin antaa rahat takaisin tai vastaava tuote tilalle ja kun on kerran viivytelty näin kauan että asiakas on kerinnyt ostamaan toisen tuotteen tilalle niin ehdottomasti rahat takaisin.
    Toivottavasti saat siis asiat setvittyä ja rahat tilille!
     
  9. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Huhhuh mitä toimintaa...ongelma on varmastikin siinä, että yksinkertaisesti niillä ei ole "kiekon kiekkoa" rahaa, joten ei pysty palauttamaan rahoja...ton takia on tietysti hyvä suosia vähän isompia firmoja, josta saa tämän tyyppisissä tapauksissa (kun kuluttaja asiamieheenkin on oltu yhteydessä) kyllä rahansa takaisin...

    Itse itseäni lainaten..
    Kokeilkaapa huviksenne hakea hakusanalla "HS-Computers" ja katsokaa, että mistä tämä threadi löytyy... ;D
     
  10. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei tule itsellä ainakaan kymppi sakkiin :(

    Mistähän johtuu että Firefoxin ja Operan tulokset googlella on erillaisia?


    Edit: IE:llä näkyy sijoittuvan hyvin :)
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2005
  11. jepu010

    jepu010 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2004
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla tuli siinä kolmantena :D Linkin nimi oli: "Joko kannattaisi mennä kuluttaja-asiamiehen luo?"

    Tekee gutaa tolle firmalle.

    Edit: Allekirjotuskuvan vaihto ku lataili eikä löytäny sitä :D
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2005
  12. admins

    admins Guest

    itseä ihmetyttää onko syy liikkeessä vai asiakkaassa.
    Myyjä liikehä voi automaattisesti palauttaa viallisen tuotteen maahantuojan ongelmaksi, eikä siellä edes tutkita tarkemmin onko vikaa.
    Jos olet esim heille vittumaisen asiakkaan maineessa ehkä he vain haluavat tehdä kiusaa ja laittaa ostamaan tuotteet muualta.

    lisäys:
    tai kortti oli oma käytetty ja viallinen josta yritettiin päästä
    eroon, pahimmassa tapauksessa liikeelle ilmainen näytekappale jolla ei takuuta.
    tai noita yrityksille lähes ilmaisia cruzbroker tyylisiä viallisia tehdaspalautuksia joilla ei myöskään takuuta.

    -todennäköisesti tuulettimen laskennallinen ikä n 1/2 vuotta :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.05.2005
  13. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Offtopic: Mulla oli IE:llä 11.

    Edit: Seittemäs jos etti pelkkiä suomalaisia... ja lainausmerkkien kans kummallakin tavalla 3. Vaikuttaa näköjään aika paljon nuo kaikki "pikku"-jutut... :)
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2005
  14. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aika outoa...
    Itse kokeilin meinaan konquerorilla, firefoxilla ja operalla...ja kaikilla löytyy kymmenentenä...
     
  15. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    Offtopic: mulla oli joku 6:s jos etti suomalaisii.. :D
    joo epätoivosta taitaa olla noilla... enpä oo ennen kuullu että mesessä ratkotaan... :D
    hyvä! saat varmemmin rahas takas kun teet ton valituksen! ja hyvällä lykyllä puhelin ym. kuluja.. :D

    EDIT:
    näin on.. välillä hyvä että ad saa huomiota googlessa.. ainut vaan että sen takii tulee myös kyselijöitä sääntöjeen vastasiin juttuihin...
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2005
  16. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itselläni löytyi jopa ensimmäisenä googlella. Kyllä varmaan tympii joutua tällaisia asioita selvittelemään kun varmaan parempaakin tekemistä olisi itse kullakin. Itselläni on ollut (onneksi) kokemusta vasta pelkästä asiakaspalautuksesta ja sekin on ollut jo mielestäni tarpeeksi työlästä ja tympeää touhua. Käämit kun tahtoo palaa tietokoneongelmissakin niin ei tahdo hermot kestää sitä paketin edestakaiskuljettelua.
     
  17. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hitto, on se kymmenentenä tuloksissa...
    On kyllä niin hauskaa. Ei koko takuuvaihdossaoloaikana myyjälle edes juolahtanut mieleen kysyä mahdollista yhteensopivuusongelmaa tahi mitään muutakaan. Kun alkujani vein kortin vaihtoon ja näytin parit screenshotit virheistä, tuli ykskantaan myyjän suustakin "Joo, rikkihän toi on." Nyt sitten aletaan yhtäkkiä epäillä kaikenlaista.
    Ja tämä kortti on oikein tuplasti rikki, ensin tuli artifaktivika ja sitten ilmeni black screen. Tosin tuo BS tulee vain Ski Alpinessa, mutta kuitenkin. Aika hyvä peli loppujen lopuksi.
     
  18. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joo. Kyllä tuo on ihan selvästi konkurssifirma, ei siis ihme jos haluavat pitkittää rahojen palautusta. Osa tuotteista esim. kännyköissä on jo poistunut myynnistä ja hinnat ovat niissäkin 100€ liian kalliita
     
  19. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko kellään kokemusta, kauankohan tuollainen käsittely vie. Tai että ilmoitetaanko missään välissä väliaikatietoja?
    Meinaan vaan, että eikös tuolta pitäisi tulla ilmoitus kun valitus on saapunut perille. Ei ole mitään ilmoitusta tullut.
     
  20. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  21. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No voi sun, että useita kuukausia.
    Tuo nyt on periaatteessa ollut neuvottelua koko aika. Myyjä on hiton hyvä puhumaan ja lupaa kuun taivaalta, myötäilee todella paljon, mutta laihoin tuloksin.
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu